eri ammattien tulot? gallup

määräaikainen
tilaustenkäsittelijä firmassa jossa tunnetusti maltillinen palkkapolitiikka... eli about 1400e/kk brutto.
Tähän lähdit liitonkorvauksista jota sain 1200e/kk.. vain työkokemus kantaa tässä jutussa.. lastenhoitokulujen jälkeen jää tappiolle työttömänä tulevista rahoista :/
 
Köyhä
Mies on teollisuuden 2-tai 3-vuorotyössä. Bruttopalkka on noin 1500-1600 euroa/kk ja työajat ihan p.erseestä. Aamuvuoro ma-pe klo 6-14, iltavuoro ma-to klo 14-24 (pe vapaa), yövuorot su-to klo 22-06. Huono palkka, ei etenemismahdollisuuksia, riitaisa työyhteisö (naiset riitelevät) ja yksitoikkoinen työ.

Minulla Kelan kotihoidontuki noin 300 euroa/kk brutto.

Tulot riittävät hädin tuskin elämiseen. Pirkanmaalla "kalliiden asuntojen" paikkakunnalla asutaan.
 
Itse olen hoitoalalla (sh) ja bruttotulot lisineen n. 2000-2200? kuussa riippuen siis lisistä (lähinnä sunnuntai- ja pyhätyöt). Tällä hetkellä olen tosin hoitovapaalla.
Isäntä elintarvikealalla ja Kelan hoitolisää varten laskemat kuukausitulot bruttona ovat 3200?.
Ja asutaan täällä Savossa...
 
Ennen lapsen syntymää 5000-7000 bruttona ja alk. 3000 nettona, nyt KELAlta 2200 bruttona ja 1800 nettona...että hallelujaa vaan ne 70%!!! :LOL:

Töihin heti, kun vanhempainvapaa päättyy, koska miehellä tuloina opintotuki rapiat 240 euroa!
 
Rahako sinulle vain merkitsee? Etkö nauti kun saat olla lapsen kanssa ja nähdä hänen varttuvan? Noilla tuloilla jo pärjää kuitenkin, kun ei tuhlaile.
Luulisi olevan säästöjä, jos sinulla on ollut noin hyvät tulot ollut.
Mitä teet työksesi, kun olet tienannut noin hyvin?
 

Yhteistyössä