eri ammattien tulot? gallup

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
eli kerro esim omasi ja jos mahd niin miehesi tulot kun niin monia kiinnostaa eri alojen palkat..

minä olen valtion leivissä ja palkka on karvan vajaa 1500 e kuussa...

mies hitsaa ja palkkaa n 1600 e kuussa...

ilmoittamani summat nettoja..

Siis eri ihmisillä on aivan erilaiset veroprosentit, ei tällä tavalla ole palkkojen vertailussa mitään mieltä. Jollakin pieni tuloisella voi olla vaikka iso laina ja siksi pieni veroprosentti ja sen seurauksena nettotulot yhtä suuret kuin jollain isompi tuloisella.
 
Kimppa
Tutkija täälläkin. Palkka 3200 bruttona, nettona 2200 + matkakorvaukset keskimäärin 300 kuussa (+ satunnaiset bonukset ja muut edut esim kännykkä). Nyt äitiyslomalla brutto 1900, nettona 1500.
 
Olen myyntipäällikkönä (ilman koulutusta; alhaalta ylöspäin tultu...) ja palkka 2400-2700? bruttona / kk. Osittain tulospalkka. Mies valmistuu amk:sta fysioterapeutiksi joulukuussa, niillä taitaa olla lähtöpalkka jotain 1700? / kk ellen ihan väärin muista. Ollaan monesti puhuttu että se on tosiaan kylmä bisnes (eli minun alani) mikä maailmassa kannattaa, ei niinkään opiskelu ja muiden ihmisten hyvinvoinnista huolehtiminen... valitettavasti.
 
Olen pääkaupunkiseudulla kirjanpitäjänä tilitoimistossa. Brutto 2800 ?.
Nyt vanhempainvapaalla tulot bruttona 1700 ?. Käteen jää noin 1300 ?.

Kohta kotihoidon tuella ja tulot tippuu tonnilla eli se vajaa 300 ?. Josta verottaja vie osan. Töihin palaan lapsosen ollessa reilun vuoden ikäinen. Ja miksiköhän, koska haluan tarjota lapselleni muutakin kuin lämmintä kättä. Tosin teen vain 4 päivästä työviikkoa.
 
Kaupan myyjä, brutto n. 1500/1700 kk riippuen lisistä. Isäntä autopeltiseppä brutto n. 2500 kk

Millainen palkkaus on huonekalu myyjällä? Tiedän että vaihtelee paljon provikoista riippuen. Saako joku jonkinlaista kiinteää pohja palkkaa.... ?
 
Keittiönoita
Olen it-allla ja ennenkuin ryhdyin yrittäjäksi elikä olin toisen palveluksessa, palkkani vaihteli 2700-4900 euroa työtehtävistä ja yrityksestä riippuen. Mitä pienempi firma, sitä isompi palkka.
 
Hyvänen aika! Kyllä ihmiset nykyään varakkaita. Olemme onnellinen perhe, mutta näissä mittapuissa hyvin köyhä. Mies tienaa kork.1500 kk, minä kotihoidontuella plus pikkasen muuta lisäansiota. Miehen työpäivät pitkiä...
 
Mä olen äitiyslomalla, mut olen/olin ammattikorkeakoulussa koulutussihteerinä. Bruttopalkka 1850 e/kk. Nettona käteen noin 1400 e. Miehellä melkein tasan tarkkaan samat tulot. Mies on postissa töissä.
 
Helsinki, hälytyskeskuspäivystäjä vartiontiliikkeessä, brutto 1698e/kk. Ensi vuonna nousee palkka melkein 100e/kk. Koulutusta on 40h+60h vartijakurssit ja parin vuoden ajan oppimista hälkkärissä. Nyt olen mammalomalla.
Mies työtön, ei peruskoulutusta (tahtoisi oppisopimukseen datanomiksi/merkonomiksi). Tulot 500e/kk brutto. Yhteensä tällä hetkellä rahat on 1600e/kk bruttona. Eli ei oo kehumista ei.
 
Turkilmas
Mä olen kaupan ryhmävastaavana ja palkka koostuu kuukausipalkasta, vastuulisästä ja ilta-ja viikonloppulisistä. Keskimäärin brutto on n. 2000?/kk.

Mies on työnjohtajana ja toistaiseksi tulot on n. 3000?/kk. Valmistuu ihan justiinsa inssiksi ja silloin palkka nousee.
 
Me ollaan siis pienituloisimpia täällä. Miehen tuntipalkka viime vuodelta oli laskettu olevan 17 senttiä, tämä laskettu niin ettei minulle tule lainkaan tuloja. Tämä vuosi menee paremmin ellei mitään kamalaa tapahdu. Oli vasta toinen vuosi miehelläni maatilan omistajana.
 

Yhteistyössä