Erityislapsien vanhemmat, vertaistukea kaivataan

Olen kahden pojan äiti. &kk sitten elämämme muuttui. Keskoslapsemme on erityislapsi monella tapaa ja nyt kaipaisin vanhempia jotka ovat käynneet raskaa taipaleen. Olen vertaistukea vaille. Ehkä huomaan vielä joku kaunis päivä, etten ole yksin näin suuren muutoksen kanssa..

:'(
:ashamed:
 
Voimia sinulle... :hug: Haluatko kertoa lisää lapsestanne?

Meidän perheeseen kuuluu kaksi erityislasta. 5v autistinen down-poika joka sai autismi-diagnoosin juuri tässä kesällä, itse tosin olin sitä kerennyt epäillä jo vuoden päivät eli ei sinänsä yllätys, sekä hänen 4v pikkusiskonsa joka on myös autistinen. Tyttö sai diagnoosin viime syksynä ja kieltämättä se oli aika rankka paikka, varsinkin kun samanaikaisesti tapahtui muitakin ikäviä asioita perhepiirissä. Sinänsä tuokaan ei ollut ihan yllätys, sillä siitä asti kun saimme lähetteen tutkimuksiin aloin kyllä ymmärtää lapsen ongelmien olevan juuri tuolla alueella. Silti se että toinenkin lapsemme sai noin vakavan diagnoosin oli silti jonkinlainen muutos, vaikka arki itsessään alkoikin pian helpottaa.

Jos jotain lohduttavaa voin sanoa niin tämän vuoden aikana on tapahtunut paljon positiivista muutosta, varmasti kiitos suurelta osin tytön saamasta tuesta ja kuntoutuksesta. Toivomme nyt että myös pojan asiat alkavat järjestyä samaan suuntaan ja myös hän alkaa saavuttaa uusia kehitysaskeleita! Elämä ei ole aina helppoa, mutta silti se voi olla omalla painollaan ihanaa ja lapsilla on uskomaton kyky nauttia pikkuasioistakin. Jotain tuosta kyvystä tarttuu varmasti myös moneen erityislapsen vanhempaan. =) Kaikkine pikkuvikoineen nuo lapsukaiset ovat kuitenkin ihaninta mitä maa päällään voi kantaa!

Toivottavasti lapsenne saa kaiken tarvitsemansa hoidon ja tuen minkä avulla pystyy kehittymään ja kasvamaan niin hyvin kuin vain mahdollista!
 

Yhteistyössä