Erityislasten hoitoavusta?

Viestiketju alueella 'Erityislapset' , aloittaja titimamma, 12.09.2005.

1. titimamma

titimamma Vieras

Olen kuullut että olisi mahdollista saada kunnalta hoitaja kotiin joka hoitaa esim.vuorokauden ajan erityislasta ja hänen sisartaan silloin tällöin.Koskeekohan tämä yleisesti vain omaishoidon tukea saavia vai yleisesti kaikkia ja riippuuko kunnasta?Olen kuullut että sellaisella perheellä jossa oli kaksi pientä lasta ja toinen vammainen saivat tällaisen mahdollisuuden vaikka perheen äiti oli kotihoidon tuella.Keskiviikkona näen kyllä sairaalan sosiaalihoitajan et voisin kysäistä mutta olisi kiva ennen sitä kuulla teiltä asiasta.

2. siis anna mun

siis anna mun Vieras

nää tällaiset avuthan kuuluis olla joka kunnassa, mutta meillä ainakin puuttuu kyseiset palvelut. just tänää soittelin ja kyselin tuollaista mahdollisuutta tilanteessamme, kun on kaks tervettä lasta ja sit tää erityislapsi ja kun marraskuussa syntyy vauva ja tarvisin hoitajaa silloin kun vauva syntyy ja sit ku pääsen ite kotia, mut meillä kuulosti lähinnä siltä, että eikö sosiaalinen verkosto voi auttaa.. :eek: meillä siis sosiaalinen verkosto koostuu täällä lähinnä työssäkäyvästä anopista, joka ei uskalla jäädä hoitaan tätä erityislastamme. että näin meillä!!! pitänee vissiin jättää tää maha-asukas tuonne mahaan siihen asti, että löytyy sopiva hetki päästä synnyttään tai sit synnyttää kotona "saunanlauteilla", kun muutakaan vaihtoehtoa täällä ei anneta!!! *raivonako muka* :headwall: :headwall: :headwall: \|O \|O

3. Kuntakohtaista. Meille ei ainakaan luvattu minkäänlaista hoitoapua tietyssä tilanteessa, jolloin hoitoavun saamiseen oli erityisen hyvät perusteet. Hoitoapua olisi tarvittu päiväaikaan. Saamme omaishoidontukea, mutta emme vapaita. Ilmeisesti kunta ajattelee, että omaishoidontuella voi ostaa tarvittavat hoitopalvelut.

4. titimamma

titimamma Vieras

Tuohan on aivan järkyttävää touhua!!Pidäppä sitten tosiaan vauva mahassa kunnes löydät sopivan ajankohdan.Miten tällästä oikeasti voi olla että toisissa kunnissa saat vaikka mitä tukia ja taas toisessa et yhtään mitään...Pakko olisi olla erityislasten tilanteessa koko maata kattavat säännöt eikä niin että riippuu paikasta missä asut :headwall: Meillä myös tuo lähipiiri ei oikein tohdi ilmeisesti hoitaa mein pientä erityislasta,tuntuu pahalta todeta.Joskus vain olisi ihan kiva mennä ukkelin kanssa ihan kahestaankin johonkin,sitä yhteistä aikaa kun toitotetaan sairaalaakin myöden mutta minkäs teet.On se hyvä et paikassa x pariskunta pääsee vähän rentoutumaan ja paikassa y ei sellaisesta tietoakaan....

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi