Esikkoa odottavat maalismammat -14! :)

Toi oiski hyvä idea :)! Mä oon eminannu sellasta kylttiä "mummola tms" :D
Mäki tässä yritän palautua noista öistä, aika jännä, mullakin oli aamusta aika kaamee koomaolo et huhhhhu, sit söin väkisel puuroo :)
 
Me vaan sanottiin että nyt kannattaa istahtaa, meillä on asiaa. Sitte vähän aikaa naureskeltiin ja sain sanotuks että meille tullee vauva. :)

Mie oisin kans halunnu ostaa jotaki mummo ja pappa kamaa, että siitä ois saanu yhdistellä mutta tosiaan oli niin kiire päästä hehkuttaan. :D
Jälkeenpäin äitille sanoin että jännitti hulluna sen reaktio, nii äiti siihen että miks mie sitä jännitin, että ei hän sille asialle voi mittään ennään eikä sitä kannata alkaa kyseenalaistaan ja kuitenki tämmönen on aina ihana asia. :)
 
Voi kääk, mulla olis hirmunen hinku jo ostella kaikkee !! :D Tää on ihan kamalaa, tänäänki isommassa kaupassa käydessä pää käänty sinne tuttihyllylle, netissä tulee vähän väliä selattua vauvatarvikesivuja.... Oon jo suunnitellut minne pinnasänky tulee ja minne hoitoalusta ja sit sukupuolen mukaan tarrat seinälle sängyn yläpuolelle ja ja ja... APUA :D
 
Heis kaikki!

Mullakin kauhee hinku ostella kaikkee, vaunuja katellu yms. En vaa sais itteni antaa innostua liikaa..m
Mullemon ilmaantunu "uus" raskausoire nimittäin kuplinta.
Se tuntuu ihan selvästi kohdun alueella eikä ole mikään suolessa möyryävä pieru x)
Ei satu, ei vuoda, tuntuu kivalta :) onko teillä ollu moista? Tätä jatkunu useita päivä ja aina samassa kohti..
 
Jipppiiii,, :)

Nyt meidän molempien vanhemmat tietää ja otti asian tooooosi hyvin :)
Odotin et oma isäni olis saattanut pahastikkin sanoa mutta totes vaan " ompa mukava homma, onne paljon. Kyllä te yhessä selviätte kaikesta" (oli judt tullu turkista lomalta että sekin varmasti autto kun oli päässy lataamaan akkuja ;)

Oon niin onnellinen.
Onko teillä käynyt niin että oireet välillä vähenevät?
 
Aivan niin juu. :) mullakin lähtee huomenna se vk 8. Nyt on hirveetä väsymystä ja aamulla yökköilen ilman oksentamista jos kestää hetkikin liian kauan aamupalaan.. :S inhottavaa kun pitäis samantien saada ruokaa kun alkaa pienikin nälkä hiipiä, muuten tulee ihan tosi tosi paha olo.
 
Heippa vaa, mulla on teille kaikille kysymys!
Mistä mä varaan varhaisultran?! :eek: tääl kaikkeen pitää muka olla lähete?
Mulla on oirwiden suhteen suht helppoa :) ei kummempia. Tissit edelleen arat, väsy, ruokahalu yms :) pahaa oloo ei oikee oo !

Np ultra 21.8 mutta haluisin varhaisultraan tarkostaa onko kerään mukana. Oon niin vainoharhanen:(
 
Heii kiva löytää tällanen yhteisö missä uskaltaa kertoo itsekkin olevan raskaana. Kellekkään kun en ole uskaltanut vielä kertoa vaikka tiedän että yhden kamun kans ollaan aika samassa vaiheessa menossa :) Oon siis -94 rouva, häitä juhlittiin kesäkuussa ja pian tän jälkeen sattu näyttään positiivista testi. Ihanaa! ? Asun mieheni kans tällä hetkellä kerrostalossa, mut haaveillaan omakotitalosta missä mahtuis temmeltään useampikin muksu tulevaisuudessa. Mulla kans rintoja aristaa, välillä äklöttää kaikki ruuan ja kohta kahmin koura kaupalla syömistä suuhun, aivan sama mitä! Ja mielialan vaihtelut, huhhuh kun mies raukka ei pysy perässä millä päällä oon ja mitä tohtii mulle sanoa. :s
Aamupahoinvoitia on ollu vain kahtena aamuna ja salaa kävin töissä vessassa päästeleen. Lähihoitajana oon TK:ssa, fyysisesti ja henkisesti hyvin rankkaa on. Nostojen jälkeen usein vatsassa kipriselee. RV siis 6+2 ja eka neuvola 8.8. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Qmeilia
Kiva kun tulit jakamaan ajatuksia tänne Angel-mamma-94! :) Hauskaa kun nuoria odottajia löytyy itsenikin lisäksi! Toi työssä oleminen on kyllä rasittavaa näin alkuvaiheessa ku pahoinvoinnit ja yritä sitä siinä sitten salailla ja keksiä tekosyitä, että miksi pitää lähteä kesken päivän pois töistä. :S itse sain vakipaikan kotihoidosta ja nyt olen koeajalla joka loppuu elokuun vika päivä, ei ihan viitteis ennen koeajan loppumista kertoa töissä raskaudesta vaikka se ei mikään syy olekkaan työsopimuksen purulle.
 
Samoja mietteitä täälä päin! Sillä elokuun loppuun asti ois soppari tällä hetkellä ja sen jälkeen varmastikki saisin piiitkän sopimuksen. Helposti se toisen siihen pitkään pätkään ottaa jos tietää et olisin raskaana. Ois kauheera silti jäädä töistä pois vaikka vois vielä monta kuukautta paiskia töitä oman voinnin mukaan :)
 
Kukkuu.
Angel-mamma -94 sulla aika "huono tilanne" ton työhommelin kanssa.
Mut tietysti hyvä kun hoitolalla oot, (ymmärsinkö oikein?) niin keikkaa varmasti piisaa :) mamma rahahan katotaa viimesen puolwnvuoden tuloen mukaan! :) vakkari ois aina vaan parempi kyllä, sun täytys nauttia "vapaasta" ennen pienen tuloa ;)

Ja äiti93, on laitonta purkaa työsopimus jos työntekijä ilmottaa olevansa raskaana :)

Mul itel vakkari duuni.. Työskentelen siis ravintola-alalla kokkina ja työ on kyllä raskasta. Saa nähä koska joutuu pois jäädä kun todettiin polvessa kierukka vamma,(leikkausjono n.6kk) kun masu alkaa kasvaan nii rasitus tietysti kovempi.. Katsellaan :) olisin nyt jo iha valmis kotiin jäämään :D onneks kohta 4vk loma B)

Ajattelin tänään varailla sitä varhaisultraa :))

Tsemppiä kaikkien raskauteen ja paljon tarrasukkia matkalle ! <3
 
Jeps hoitoalalla oon. Oon ollu jo yli vuoden samassa työpaikassa ni ei huolta rahan kans sillä liitosta sais melkeen saman jos jäisin työttömäksi ku mitä palkka on ja mammarahakin ois tällä hetkellä ihan hyvä :)

Heei miten teillä muuten tuli mieleen että näin "nuorena" halusitte äidiksi? :)
Ja oliko joku muukin kun Qmeilia menossa varhaisultraan? Itse aattelin et odottelen ekaan varsinaiseen ultraan :)
 
Hellou, mä oon totaalisesti jumahtanu tonne facen puolelle ja en oo moneen päivään jaksanu konetta avata eikä puhelimella jaksa tänne kirjotella.. :D

Mutta joo, tänään 7+6 ja tiistaina varhaisultra ! :) Oon kyllä niin varma et kaikki on hyvin, on niin vahvat oireet; väsyttää kokoajan, tissit on tosi kipeet, pissalla juoksen 4-5 kertaa yössä, yököttää ja sit taas tekee mieli kaikkee (esim. hapankorput ja nakit <3)... np-ultraanki tuli aika elokuun lopulle. :)

Mulla loppu eilen 11kk mittanen vakipesti vanhuspuolella (lähihoitsu mäkin), ja maanantaina alotan sisäsellä siirrolla saman firman päiväkodissa. Ei siis oo koeaikaa joten heti ultran jälkeen esimiehelle kyllä kerron vauvasta kun on verikokeita yms. tulossa niin saa työvuorot sumplittua.

Meillähän tää vauva oli "vahinko" (vahinko ja vahinko jos aikuiset heiluttaa peittoo ilman ehkäsyä....), mulla meni pilleriresepti vanhanks enkä sitä muistanu uusia, mut jotenki urpona ajattelin et kyllähän sitä hormoonia on elimistössä kun 5 vuotta nappeja syönyt.... ei vissiin ollut. :D mutta enpä pahakseni laita, mielummin tähän väliin se muksu kun asiat on hyvin, molemmat töissä ja näin. Kelan sivuilta laskin että saisin vajaan 900e äitiysrahaa :O
 
  • Tykkää
Reactions: Qmeilia
Hei kaikille!
Mulla alko järkky pahoinvointi ko rv 6 lähti käyntiin, tänään 6+4. Koko ajan paha olo ja oksettaa, muttei silti oo tarvinu oksentaa vielä kertaakaan.. Ja niin minun tuuria että alkuviikosta kysyttiin että tuunko viikonlopuks töihin ja lupauduin ni kiva oli sitte huonovointisena ja väsyneenä olla töissä:(

Mulla on muutenki aivan kauhea väsymys koko ajan. Töistä ko oon menny kotia ni samantien pötköttään sänkyyn, muutaman tunnin päikkärit ja illalla 10 jälkeen oon ollu jo unessa.:D
Onneks enään tää ilta ja sitte on pakko pitää lomaa.

Kaks viikkoa ekaan neuvolaan, en jaksa oottaa!
 
Harmi et sulla n alkanu pahoinvoinnit.. Mä oon niiltä säästyny vähä liiankinhyvin. Plussan aikaan li pari päivää äklö oloo. Väsymystä on mullaki ihan hirmuna :/ nyt on onneks pari vapaata :) sit ois 3työvuoroo ja AH 4vk LOMAAAAAAA :) jänskättää se huomine neuvola..
 
Ainiin piti tulla avautuu teille!

Oon yrittäny pitää hiljaiseloa täällä meidän kylillä.. Kertonu vaan muutamalle mun ystävälle kehen luotan nohhhhh.. Se juttu lähti kummiski liiikkeelle ja ei menny ku eilinen päivä ni jo kaikki ties et oon raskaana.. Ekä siinä mitään muutenmuttaku en ite oo oikeen vielä tajunnu edes ku en oo nähny mitää konkreettista :D voivoi ja huokaus, että ne ihmiset jaksaa länkyttää
 
Voi ei, hmmph tää on niin tätä ettäkö pittää saaha juoruta ja jauhaa:(

Mullaki harmittaa ku hellun pikkusisko (17v) on onnessaan kertonu sen kavereille vaikka varta vasten sanottii ettei saa kertoa kellekkään.. Ni kiva jos minun omat kaverit saa kuulla jostaki kyliltä.
 

Yhteistyössä