Esikoinen vuodelle 2014

Lamalle tsemppiä että pieni pysyy kyydissä! Varmasti nuo vuodot jännittää. Nausteri onnea plussasta! Sikiö kestää kyllä kohdun suojissa äidin kuumeet\mahataudit, joten sen suhteen voit olla huoleti! :) omaa napaa: tuli käytyä papassa, vihdoin sain aikaiseksi! Tosi laiska viikko liikkumisien suhteen, syötyäkin on tullut ihan liikaa herkkuja! :-/ oviksia en enää testaile, tunnistan oireet ja kroppa toimii samalla tavalla joka kk. Nyt vaan yritän olla miettimättä vauva-asioita ja yritän keksiä muita asioita mille annan ajatukseni , mm häät ja juokseminen :) varasin tatuointiajankin alkuvuodelle, toiv. Joudun sen perumaan ;-)
 
Vitsit, oon kyllä niin iloinen teidän plussanneiden puolesta! <3
Itseäni jännittää, aamulla oli etovaa oloa ja menkkojen ois eilen pitänyt alkaa... :eek:
Enpäs tiiä mitä pitäis tehdä, odotanko menkkojen alkamista ja kuinka pitkään (helkkarin pillerit, hormonien sekoittajat!) vai kävisinkö apteekissa tekemässä pienen ostoksen...
 
ON: tuli niin epätodellinen olo, että käytiin ostamassa viellä cb digi. Jännityksellä taas odotettiin ja tuijotettiin tiimalasin kuvaa. Uus hepuli, ku ruutuun ilmesty " raskaana 2-3 viikkoa". Erikoinen päivä :D

Tiiätkö Iida yhtään millon sulla olis voinu olla ovis? Nyt on tietysti helppo sanoo, että käy ihmeessa ostaan testi :)

Ja kiitos diadora lohduttavista sanoista, eiköhän se tosiaan kestä, ku vaan muistaa juoda ja syödä tarpeeks, ettei tuu kauhee nestehukka.

Ootko lama katsellu vielä mihin ketjuun siirryt plussan myötä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei, ensinnäkin hurjasti onnea Nausteri :)

Toiseksi, nyt on tullut mun aika pitää taukoa. Olen pahoillani, sillä nyt en päivitä edes sitä vähäistä mitä oon aiemmin tehnyt. Musta tuntuu että tää on nyt liikaa mulle. Ensimmäistä kertaa elämässä mietin että pitäskö hakea ammattiauttajan apua kun pää tuntuu välillä olevan pahasti sekaisin. Tää vauvakuume on ottanut nyt valtaansa mun elämän ja yritän nyt saada elämäni takaisin. Haluaisin todella puhua jollekin mutta en tiedä kenelle. Miehelle tietty puhunkin mutta hän ei jotenkin nyt ymmärrä minua. Aion kyllä palata vielä :) pesin äskön pesukoneessa mun uuden mp3 soittimen ja harmittaa niin sikana et itkin vaan vuolaasti. Tuntuu että tää itkeminen on nykyään jokapäiväistä. Pienetkin asiat saa mut sekoamaan, koska pohjalla on se ettei plussaa näy. Jos joku siis päivittelee niin hiljaisiin kuumeilijoihin voi laittaa. Te ootte kaikki niin ihania et tyhmää jotenkin lähteä, mutta en keksi nyt muutakaan ratkaisua tähän :( vauvan yritys ei tietysti lopu mutta stressi pitäis saada pois! Varasin nyt sitten jo kolmannen eri gynen näiden välivuotojen takia. Mulla ollu enemmän tai vähemmän 3 vuotta näitä ja nyt riittää. Aion kyllä vaatia kaikkia testejä kun tää masentaa mua vaan entisestään. Aknenaamakin taas näyttäytyy kun menkat lähestyy. Nyt vaan keskityn terveellisiin elämäntapoihin ja yritän rentoutua.

Toivon kovasti teille onnea ja menestystä varsinkin vauvarintamalla ;) paljon plussia tän kierron aikana sitten! Palaan vielä :)

Ja vielä kiitos kovasti kaikille mua tsempanneille :) viestinne lämmittivät sydäntäni!
 
Viimeksi muokattu:
Nausteri, en ole ehtinyt ollenkaan edes miettiä mihin ketjuun siirtyisin. En edes tajunnut koko asiaa :) Enkö vaan voisi jäädä tänne? :LOL: täytyy kai huomenna vähän tutkiskella asiaa kaikessa rauhassa :)

-Lilja-lle tsemppiä ja kaikkea hyvää. Toivottavasti saat asioita kuntoon ja palaat pian! <3
 
Lilja; Mä itseasiassa ajattelin muutamasta sun kirjotuksesta, että kehtaako ehdottaa, että kävisit puhumassa jollekkin puolueettomalle ihmiselle. Oli meinaan kuin omaa tekstiä ois lukenut. Psykologi vois ensihätään olla hyvä. Mä oon käynyt molemmilla psykologilla ja psykiatrilla.
sun olis hyvä saada purkaa noita asioita, ennenkuin ne pääsee karkaamaan käsistä. :)
Mä toivon, että sun olo helpottuu ja saat hengisesti itses tasapainoon. Mä sairastuin syvään masennuksen n. 13 vuotta sitten ja vielä tänäkin päivänä on hetkiä, kun se mies, äiti tai ystävä ei vaan riitä kuuntelijaksi. Mun mielestä sä voisit sitä jopa kysästä gyneltä tai sitten vaan terveyskeskuksesta, et kuinka pääsisit jollekkin puhumaan.
Voimia jatkoon ja palaathan heti taas remmiin kun pystyt. :).
 
Voi Lilja <3 Tsemppiä sulle jatkoon, toivottavasti asiat selviää ja olo helpottuu mahdollisimman pian kun pääset jollekin puhumaan! Kaikkea hyvää sulle, tunnut oikeen ihanalta ihmiseltä (tulee ihan ikävä :D), ja palaathan takasin heti kun pystyt!! :)
 
Voimia lilja!

Täällä ripuli vaan hatkuu! Eilinen päivä oli jo vähä parempi, kutta illalla alko uudestaa. 17 vessareissun jälkeen luovutin laskemisen. Ihan kaikki, mitä oli viikonlopun aikana saanu syötyä, tuli ulos :( ja vointi sen myötä tietysti taas laski. Nyt koitan saada ajan tai puhelinajan johonki lääkärille. Yöllä pähkäilin, että uskallanko ottaa ripulilääkettä, mutta ton 17 kerran jälkeen oli pakko ottaa. Toivottavasti se ei tässä vaiheessa voi olla vaarallinen sikiölle :s huolettaa.
 
Onnea hurjasti teillekin Nausteri!! Karmea tuo tauti sulla, toivottavasti saat jo pian ravinteita pysymään sisälläkin. Mainitse ihmeessä lääkärille että odotat, onhan se vakavasti otettava juttu, niin saatat päästä/joutua nesteytykseen. Onhan tuo jo useamman päivän sulla kestänyt.

Iida, en kyllä ihmettelisi että menkkojen viipyminen johtunee vain hormoniehkäisyn lopettamisesta, sehän on miltei se tavallinen tarina.. Tietty se toinenkin vaihtoehto on, testaa toki loppuviikosta vaikka :)

_Lilja_, ymmärrän hyvin tuntosi, meillä takana vasta lyhyt aika yrittämistä mutta silti jo "hajottaa" välillä pahasti. Kunnallisilta yleensä ainakin pitäisi löytyä psyk. erikoissairaanhoitaja jolta saa varattua nimenomaan keskusteluaikaa, en nyt muista että tarvitsiko kuitenkin ensin lähetteen lääkäriltä. Ja niistä gyneistä, ehkä sinun kohdalle on vaan sattunut välinpitämättömiä tapauksia..? Oikea ihminen oikeassa paikassa kyllä ymmärtää miten iso juttu se sinulle on, käy toki hakemassa kolmas mielipide. Ja voimia teille superpaljon!!
 
Lilja-Rakas :hug: Hyvä että tunnistat itsessä avun hakemisen tarpeen, ei varmasti ole huono juttu että meet puhumaan jollekulle ulkopuoliselle!! Oon ylpee susta ja toivottavasti saat pian purettua ajatuksia ja paha mieli ja paino rupeaa helpottamaan :heart: Ei unohdeta sua, tuu pian takaisin!!
 
Viimeksi muokattu:
Saanko liittyä mukaan joukkoonne? Virallinen yritys meillä alkaa nyt, aijemmin ollaan ajateltu että tulee jos tulee, mutta nyt on kuume kohonnut sen verran että piti tilata ovistestitkin ja alkaa kunnon yritys. Niimpä siis yk 1 kp5/? ikä23 ja 1lasta yritetään
 
Kyllä nyt viimein on uskottava, kävin aamulla ostamassa yhden normitestin ja digitaalisen. Normi näytti kahta vahvaa viivaa, ja digi näytti raskaana 1-2 viikkoa :heart:

Nyt alan lukemaan tietoa mitä kaikkea tässä pitäisi odottaa ja tietää ja opiskella :D Katselen jonkun ryhmän tuolta missä jatkan. Ihan pökerryksissä vielä kyllä :)

Kaikille muille paljon plussatuulia ja kaikkea hyvää :) :heart:
 
onkos meillä joku joka vois pitää taas päivitystä? itse en pysty, kun voi olla päiviä, kun en kerkee koneel ollenkaan. Olis kyl kiva jos joku päivittelis. :)

Lama paljon onnea! :heart: On varmaan ihanaa saada vaihtaa ns. Odotus vaihde päälle. :) tarrasukkia nyt vaan kovasti matkaan. Muista ottaa rauhallisesti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
Saiskos liittyä jonon jatkeeksi? täällä yritys päällä, tosin muutamaa kuukautta aiottua aiemmin... :) eli yk2, ya 09/13, kp32/33, ikä 21 & eka lapsi toiveissa, ja vielä kaupan päälle v.2012 diagnosoitu pco... Onko ketjussa muita pco tapauksia?
 
Viimeksi muokattu:
Kp 31/? -.-

Taidan nyt hätähousuilla ja ehkäpä hankin sen testin loppuviikosta :D Osaan kyllä jo ennustaa testin tuloksen, mutta pääsisin edes varmuudella eroon tästä epävarmuudesta.

Kuinka kauan teillä kesti ekojen luomumenkkojen alkuun pillereiden lopettamisen jälkeen? Meinaan vaan, että missäköhän vaiheessa kannattaisi lääkärille soitella tästä kierron pituudesta? Jostain luin että usein menee parisen kuukautta ennen kuin eka vuoto tulee.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



TIISTAI 5.11.2013

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Yritys103042/29-3111
Minisport2736/28-35308/2013
Jennu912236/30603/2013
puutarhassa2133/33209/2013
annsuli2333/29-311001/2013

Iiida2231/28?110/2013X
Maicy2529/24-28407/2013X
niipe2728/30-37209/2013
Evaparadise2428/28306/2012
Heilanga3128/32-49242011
Ralli2725/26-2811
Tantsu2224/341001/2013
Mappis_882522/28408/2013

piipuu18/27-30
marjaana872520/31-3713
diadora2516/29-318
te^a2615/28-393
Neinäsä2515/30-31308/2013
Pumbuliini2215/28??206/2013X
_Jemppu_2514/2412
eemiliah2212/32203/2013

Gemi2510/??208/2013x
hopess229/27506/2013X
Henrietta-268/30-311308/2012
boch275/32-39506/2013x
Adell237/?1
Santrana26?/20-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/TR]

[/tr]

[/tr]
[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Mappis_88[/td]
[td]9[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Heilanga[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Mainisport[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
_Lilja_






ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013



Listan ylläpitäjänä: hopess
 
Viimeksi muokattu:
Tervetulo mukaan Puutarhassa!
Minullakin on todettu pco 2010 syksyllä, mutta nyt elokuussa munasarjat todettiin "parantuneiksi". Jos haluut enemmän jutella, niin laita yksäriä :)
Sulla onkin kierto ihan loppupuolella, onko mitään tuntemuksia?
 
Onnittelut kaikille plussanneille :) Minäpä täytin 25, joten sen voi päivitellä tuonne ketjuun.
Iiida: Täällä menossa 10.kp ensimmäisestä luomukierrosta, tyhjennysvuoden jälkeinen kierto oli superpitkä (71pv), varmaankin 8v. pillereiden syönnin takia. Odottele vaan rauhassa, kyllä ne menkat sieltä varmasti alkavat :) Ja jostain lueskelin, etteivät tee terveyskeskuksessa mitään asialle, ennen kuin ovat myöhässä yli 3kk.
Meillä tuon pitkän kierron lopussa erään pupuilukerran päätteeksi mies putsaili itseään ja kysyi että "Onks tää verta?", vahvistin asian vessasta itsekin yllättyneenä (*nytkö ne alko!!!*) ja kuulin olohuoneesta tasajalkahyppyjä "JES,JES!"-huudolla säestettynä. Ai että miehet ei tykkää muka puolukkapäivistä ;) Toinen oli niin innoissaan luomukierron alusta, kun oltiinhan sitä jo odotettukin muutama kuukausi...

Tällä viikolla tiedossa pupuilua, jos vaikka kierto olisikin tasoittunut normaaliksi ja ovulaatio olisi 14. päivä, en halua riskeerata hyviä päiviä ;) Tarkoitus olisi huomisesta asti tikutella ovulaatiota, niin pystyisi vähän arvioimaan. Ei tämä kyllä taida enää kovin tjottailua olla...hupsi :whistle:
 
Gemille synttärionnittelut!! :D

EEEI voi ei, en kestä jos munkin kierto menee tonne 70-80 päivään! :D
No sen uskonkin ettei lääkärit ennen 3kk tee asialle mitään kun kerran tuo eka kierto on usein ihmeellisen pitkä.. Harmittaa kyllä :(
No mutta taidanpa silti sen testin hakea, niin saattaa nää valeoireetkin kadota :D
 

Yhteistyössä