Esikoinen vuodelle 2014

Tantsu, enpä tiennyt että munasarjat voi ihan parantua, ihana juttu että sulle kävi niin :) mulla oli se naistentautien lääkäri jotenki tosi tympee, niin ei siinä mitään muutakun todennut että pco.. oon yrittänyt tietenkin ottaa selvää ja nyt aionkin varata uuden ajan jotta sais asioita selviteltyä ihan kunnolla :) Tuntemuksia ei juurikaan ole, vähän ehkä menkkakipuilua eilen mutta nyt ei enää mitään.. tässä kierrossa en ole ajatellutkaan raskautumista (tietenkin sitä toivomme) mut on ollu virkistävää keskittyä muuhunkin välillä! seuraavan kierron missiona mulla tikuttaa ovulaatio kohdilleen, enpä oo ennen ovulaatiotestiä tehnytkään :D
 
Heissan! ja anteeksi hiljaiseloni, tänään tosiaankp 35/30 tänääkin aamuna tehty tesi on puhdas nega, huoh.. taas menossa siis pitkä kierto vaikka onkin terolutit käytössä. Kyllä V.tuttaa!

Onnittelu kaikille plussanneille!:heart:
 
Täällä jännäillään, kun dpo6 meneillään ja tännään töissä tuntu kovia vihlaisuja alamahassa ja sitten sellaista ihme kutinan tunnetta. Noh, kaipa mä taas vaan keksin kaikkia oireita. :) niin ja sit mun rupes tekeen ihan simona mieli jotain etikka pitoista. Ihan höpsöä. :)
Mulla oli tänään eka treeni personaltrainerin kanssa. Hih! Kotona oltiin ja mun mies opetti mulle kaikkia eri liikkeitä. :D nimes vaan ittensä sellaseks. Hah. Noh, joo tuli sitä tietty eritavalla kaikkea tehtyä, kuin yksin.
Nyt käperryn trainerin kainaloon ja alan katsomaan töllöä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: _Jemppu_
Nää kierron loppupään päivät on niin niin piinallisia. Menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna tai alkuviikosta. Meinasin testata perjantaina tai lauantaina. Tiedän et kannattais vasta, kun menkat on myöhässä mutmut..En vaan malta oottaa!
 
Heippa kaikille, ajattelin liittyä joukkoonne :) Eli ikää 23v, yk 3 menossa, ya 9/13 ja nyt kp 4/27. Oviksen bongasin viime kierrosta tikuttelemalla, mutta yrityksestä huolimatta ei sitten tärpänny :( Mies on välillä reissuhommissa, mikä tekee tästä vielä hankalampaa. Elämä alkaa muuten olla mallillaan, ostettiin kesällä oma kämppä ja vakkarityöpaikat on. Toivottavasti tärppäis pian ja plussatuulia teille muillekin :)
 
Viimeksi muokattu:
Karmea kohtalo Jempulla :( Ei varmaan kovin kivaa töissä nykyään.. Lohduttaudu sillä miten köyhä elämä sillä "työkaverillasi" on.

Täällä kp 6, tässä vaiheessa on niin helppo olla huoleton, mutta oottakaapa vain pari-kolme viikkoa.. alkaa taas piinapäivät. Edelleenkään en aio tikuilla metsästää parhaita päiviä vaan mennään mutu-tuntumalla. Samoin päätin pysyä loppuvuoden ilman pilleripurkilla käyntiä vaikka reseptit onkin jo saatu. Ensi vuonna sitten soitellen sotaan jos ei mitään tapahdu siihen mennessä.

Plussia nyt vaan kaikille ja stressitöntä marraskuuta :wave:
 
Voisin kanssa liittyä teidän seuraan kuumeilemaan. Ikää 27, kp 27/32, ovisplussasta 10 päivää ja yk 3.

Yhdessä 10 vuotta, naimisissa 5. Hormonaalinen ehkäisy lopetettu 3 vuotta sitten (migreenin takia). Ehkäisynä tällä välin "varmat päivät" ja kondomi. Kierto 27-43, keskiarvo 32 päivää.

Yrittäminen aloitettu elokuussa. Ovulaatiota olen tikuttanut joka kierrossa. Ensimmäisessä kierrossa ovisplussa kp 19 ja menkat alkoivat 13 päivää myöhemmin.

Toisessa kierrossa olin ihan varma että sain ovisplussan kp 16. Kun menkkoja ei kuulut, tein ovistestin kp 31 (ovistestikin näyttää raskauden) ja sain vahvan plussan. Ehdin jo innostua että nyt tärppäsi, mutta seuraavana aamuna tehty raskaustesti oli negatiivinen. 13 päivää jälkimmäisen ovisplussan jälkeen alkoi menkat. Kierto oli siis huimat 43 päivää = pisin ikinä! Terveydenhoitaja tuttavani sanoi, että stressi tai jopa silloin päällä ollut flunssani saattoi sekoittaa kierron. Mene ja tiedä. :headwall:

Lauantaina on tiedossa yhdet kolmekymppiset. Lauantaina on myös oletettu kuukautisten alkamispäivä. Saas nähdä juhlinko selvinpäin plussaa vai vedänkö ihan överit kuukautisten takia…

Toivottavasti eilinen syysmyrsky toi tullessaan plussamyrskyn tänne palstalle! :)
 
Onnea plussanneille täältäkin! :flower: Ja tervetuloa kaikille uusille, toivottavasti tärppää pian!=)

ON. Menkkojen ajan yritin olla poissa ja ajatella muita asioita mutta eihän sitä sitten kauaa pystynyt, kyllä tää kuume on niin paha:D nyt tosiaan kp13 ja muutaman päivän ollut alaselässä menkkamaisia tuntemuksia. Aattelin et onkohan toi km sekoittanu kierrot kokonaan vai mitä tapahtuu, epäilin kans ovista mut testejä ei ollu just saatavilla ja nyt ei näytä mitään niin en tiiä. Höööh. Viimeks tuli ovis vasta aika myöhään että saa nähä. Ärsyttävää eka odotella että tuleeko ovista ja jos tulee niin tuliko tärppiä jne. Aika suht rauhallisesti oon pystynyt nyt tän alkukierron kuitenkin olemaan, varmaan alkaa piinailu sitten lähempänä mahdollista ovista. voiku se nyt tulis vaan! =)
 
Jemppu ihan karsee toi sun työkaveri! :( tuli kyllä ketutus lukiessa tota juttua ja mietinpä vaan et miks ihmeessä pitää aiheuttaa toiselle pahaa mieltä ihan vaan "huvikseen"!! tsemppiä sulle jatkoon ja plussailuihin :)

täällä jännäilen huomista - menkkojen pitäis alkaa vaan alkaako, ois kyllä kiva mahd pian testailla kun pikkujoulukausi käynnistyy taas... Miten pian olette testailleet? Ootteko odottanut et ois kunnolla myöhässä vai heti alkamispäivänä testi? Vessan kaapissa kaks testiä huutaa mun nimeä, mut ehkä maltan odottaa ens viikkoon jos ei mitään kuulu... :) jännittää!!
 
Hirveen vähän tullu mulla kommentoitua mitään, aika kiireisiä aikoja ollu, mut oon kyllä teijän kuulumisia käyny lueskelemassa säännöllisesti :) uusille tervetuloa!

Jemppu tosi törkeetä sun työkaverilta :O mitähän ihme nautintoo aikuinen ihminen mahtaa tommosesta saada.. Rupes oikeen harmittaa sun puolesta :/ mut tsemppiä jatkoon, ei huono idea palailla uudella nikillä ;) tai tietysti toivotaan pikaista plussaa ettei "tarvii" tänne enää palata.. ;)

Puutarhassa, mulla gyne tossa pari kk (herran jestas joko siitä on niin kauan!) ultras ja sano et on monirakkulaiset munasarjat, tai no toinen on normaalimpi -eikös toi pco sitä tarkota?? :D sano kumminki ettei mitään stressiä, et katotaan muutama kk noilla teroluteilla (kun mulla kierto veny ihan sikapitkäks pillereitten lopettamisen jälkeen, yli 100pvä meni ennen kun terojen avulla vihdoin alko..), ja jos ei ala raskaus niin sit katotaan jotain muuta "tuuppausta".. Onneks oli tosi ihana gyne! Hiukan se välillä aina mietityttää et mitä jos sitä ei tuukaan raskaaks - lähinnä et jos siinä kestää ja kestää - mut oon koettanu olla sen suuremmin stressaamatta. Ja ihan hyvin nyt onnistunukki lähiaikoina :) meillä siis vasta toinen kierto menossa kun toi eka nyt venähti noin sikapitkäks et ei tässä oo kovin kauaa vielä yritystä takana.
 
pumbuliini sepä se pco on :/ huh 100pv aika pitkään! oon sillee onnekas että menkat tulee kuitenkin suht säännöllisesti, oon heinäkuusta asti nyt merkannu kaikki ylös ja kierto 29-39 pv. mut kuitenkin tulee ja ovuloin. Kaveri lohdutti ku sain diagnoosin että " no mun mielestä oot aika paska pco potilas " :D mut kyllä täälläkin pelottaa just että mitä jos ei raskaudukkaan..
 
puutarhassa ja Pumbuliini ittellä on kanssa pco vasemmassa munasarjassa. Oikein kunnon helminauhat menee. Lohdutukseksi voin kertoa, että se pco on vissiin aika pieni murhe lapsenteon suhteen. Mulla on suvussa tätä ja hyvin ovat raskaaksi tulleet. :)
minä olen eka kenellä on nyt vaikeuksia raskautumisen suhteen, mulla on kyllä tuo kilpirauhasen vajaatoiminta vielä kaupan päällisinä. Eikös pco voi aiheuttaa myös sitä, että ovuloi useammin kuussa? Meillä olis siis tupla mahikset. :D
 
Heippa pitkästä aikaa taas, oon kyllä lueskellu taustalla teidän muiden juttuja mutta kommentointi on jääny! Se kun on kännykällä joskus niin rasittavaa ja kone on jääny aikalailla taka-alalle kun olin pitkillä vapailla.

Onnea kovasti plussanneille, tällaisia uutisia on aina ihana lukea ja luo lisää toivoa meille muille! Ja tervetuloa kovasti myös kaikille uusille. :)

Täällä meneillään kp24/28 ja dpo11. Eilen illalla ja tänään tullut hieman vaaleanpunaista vuotoa, mutta ei kuitenkaan siteeseen asti. Ainoastaan vessareissuilla. Menkkoja oon kyllä odotellut koko alkuviikon, mahaa on nippaillut siihen malliin ja viimekskin kun ovis tuli niin aikasin kuin tässäkin kierrossa, menkat alkoivat todella hyvissä ajoin. Mitään oireita ei kuitenkaan oo ollu mahan nippailun lisäksi jos ei kovaa turvotusta lasketa. Vielä en kuitenkaan oo ihan täysin toivoa menettänyt, vaikka nyt jotain ihme vuotoa tuolta tuleekin. Mutta oon kyllä ihan valmistautunut ihan täysin että ne menkat sieltä kunnolla vielä tulee, mutta aina voi toivoa! :)
 
Tein nyt sen testin, negatiivinenhan se oli. Vähän kyllä tuloksen arvasinkin, mutta nyt on sekin mahdollisuus siljettu pois. Tästä siis alkaa menkkojen odotus :(
Miten muuten; voikohan mulla olla ovulaatiota ollenkaan jos tästä kierrosta tulee pitkä (70-80)? :eek:
 
Noniin nyt on sitten normaalisoitunut täällä minien jälkeen että voisin liittyä listaan, vaikka kierron keskimääräistä pituutta en tiedä vielä.

Eli 26v. kp 4/??, ya 9/13 tulee kun tulee jos tulee

Onnea plussanneille!! :heart:

Ehdin jo toivoa turhia kun alkoi olemaan huonoa oloa ja muutenkin rinnat oli kipeet, mutta tätihän sieltä tuli käymään....
 
Moi arvon ladyt!

Täällä ilmoittuu upouusi palstalainen ihkaensimmäisellä viestillään. Ikää löytyy 27 vuotta ja viimeisen vuoden aikana olen alkanut vauvakuumeilemaan. Häitä juhlittiin kesällä ja pari kuukautta sitten päätettiin jättää e-pillerit pois.

Käytännön syistä olisi "järkevää", jos mahdollinen vauva saisi alkunsa vasta parin kuukauden päästä, mutta totta puhuakseni ollaan ns. eletty reunalla, joten pieni mahdollisuus on, että uusi elämä olisi jo alkanut. Tämän viikon ajan vatsaa on nippaillut ja nännit ovat olleen todella arat. Olen salaa jo kovin innostunut ja nyt pitäisi malttaa odottaa vielä viikkoa kuukautisten mahdollista poisjääntiä ja sitten pääsee testailemaan.

Toisaalta taas nämä oireet voivat olla toiveajattelua ja esimerkiksi pillereiden poisjättäminen, n. 10 vuoden syömisen jälkeen, voi aiheuttaa ilman raskauttakin uusia tuntemuksia kehossa. Oli miten oli, täällä jännäillään, kuulostellaan omaa kroppaa enemmän kuin koskaan ja ilostutaan erilaisista tuntemuksista. Viimeistään kahden kuukauden päästä alkaa yrittäminen ihan tosissaan, mutta jos tärppää ennen sitä, niin eipä tuo haittaa. =)

Hirveesti tekee mieli fiilistellä näitä vauvajuttuja samassa tilanteessa olevien kanssa, joten tämä lienee sitten oikea paikka? ;)
 
Iiida onks sul useinkin kierto sekaisin? Toivotaan, että ei kovin pitkäksi venähdä. :)
Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Täällä just kirjoittelin tonne hätis puolelle, että en oo kahteen vuoteen ollut näin sujut "lapsettomuuden" suhteen. En itke negatiivisien testien jälkeen enkä koe kateutta äideille. En inhoa itseäni, enkä kutsu itseäni mahoksi. Jotenkin oon vaan antautunut, kohdannut sen tosiasian, että minusta ei välttämättä koskaan tule äitiä ei ainakaan biologista. :)
Jokaisen on ehkä tosiaan joskus kohdattava kohtalo sellaisena kuin se on. :)
 
Heilanga, ei ole usein sekaisin. Tämä johtuu siitä, että lopetin pillerit. Tyhjennysvuoto tuli heti ajallaan ja kesti 8 päivää. Nyt ekaa luomukiertoa tässä siis odotellaan...
Oi kun olit hienosti osannut tuon ajatuksen mahdollisesta (biologisesta) lapsettomuudesta laittaa tekstiksi. Varmasti on tavallaan helpottavaa olla noinkin sujut asian kanssa. :) Täältä silti sinulle ja muille toivottelen plussarikasta marraskuuta!
 
Welcome kaikki uudet tyypit :)

Olisipa ollut ihana yllättää mies näin isäinpäivänä positiivisella raskaustestillä. Tikku pysyi valkoisena, höh.

En todella tiedä mitä taas on meneillään, kun on KP41 ja dbo 11. Minun menkat on alkaneet normaalisti kahdeksantena päivänä ovulaatiosta.. Hienoa tietenkin jos tämä väli pidentynyt,mutta mielummin sen +:n ottaisin :)
 

Yhteistyössä