Esikoinen vuodelle 2014

Kiitos vinkistä. Tarvitsee käydä katsomassa. :) Ja kiitos tsempeistä.

Epäilen, että alkaa olemaan ovulaation aika ehkäpä.. Nyt illalla iski kauhea himo uudelleen, vaikka jo iltapäivällä pupuiltiin. :D Voi toki olla sattumaa. Nippailut ovat mielestäni samanlaisia kuin aiemminkin tässä kierrossa, ettei ainakaan vielä muutoksia sen suhteen.. Tiedä sitten, mitä kehossani tapahtuu tällä hetkellä.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Haluaisin liittyä teidän ketjuunne! :) KP 55/29 YK 1 YA 1.10.2013
Olen 23 vuotias ja ollaan tosiaan aloitettu yritys lokakuussa, mutta on hiukan venähtänyt tämä kierto. :O Kun söin pillereitä kierto oli aina 29 päivää. Epäilen että jäi menkat kokonaan pois ekasta kierrosta kun r-testeissä ei oo positiivista näkynyt. Ens maanantaina pitäisi nyt sitten alkaa menkat jos näin on.

Tiedän tunteen Puutarhassa kun testaa siinä toivossa että olisi raskaana ja aina negaa näyttää. : / Nyt sunnuntaina taas pääsee näkemään miten käy. :p

En nyt saa noita värejä toimimaan jostain syystä. : /
 
Tervetuloa ketjuun mukaan jännäilemään :)

Momtobe: meillä taitaa olla aika samanlainen tilanne; jätin pillerit pois lokakuussa, tyhjennysvuodon jälkeen ei oo menkkoja näkynyt ja nyt kp 42 tjtn. Itse sain käyntiajan maanantaille, jolloin saan keltarauhashormonit kuukautisten alkamiseksi.
 
Hei puutarhassa ja momtobe?, minusta on ihan turhaa kärvistellä ylipitkien kiertojen kanssa kun niihin on saatavana "helpotusta". Teillä ja meillä kaikilla on täällä palstalla kuitenkin se yksi ja ainoa tavoite jonka saavuttamiseksi kropan toimintaa jokseenkin vaaditaan. Aika normaaliahan tuo kierron venyminen tai jopa puuttuminen on pillereiden lopettamisen jälkeen, tiedän toki sen, mutta kaikki stressitekijät kyllä sulkisin itse ainakin pois. Gynelle vaan, mars ;)

Omassa navassa elellään kp 15. Peittoja on heiluteltu muutaman päivän välein ja samaa rataa mennään vielä viikko ainakin. Nyt tosin kärsin yläselän lihastulehduksesta johon olen vetänyt sekä Buranaa että lihasrelaksantteja (pakko oli, yleensä kärvistelen ilman mitään lääkkeitä kaikissa maailman tilanteissa mutta tämä kipu on jotain ihan kamalaa..), toivottavasti tämä on pian ohi jottei tule aiheutettua myrkyillä mitään hallaa tuolla alapään tapahtumissa!

Hyvää viikonloppua arvon daamit ja plussia itse kullekkin :)
 
Kyllä mä ens viikolla ajattelin kans soittaa jos ei niitä menkkoja ala maanantaina näkymään. :) Oli vaan sillon niin kauhee ressi että luulisin sen takia menkkojen jääneen pois. Jos saan udella niin mitä pillereitä ootte syöny? Itse söin yasmineita vuoden verran.

Onkohan muuten mahdollista tulla raskaaksi ns. seuraavassa kierrossa jos on jäänyt menkat pois edellisestä kierrossa? P.S. toivo elää. :D
 
Momtobe Ystäväni lopetti pillerit ja tyhjennysvuodon jälkeen ei tullut kuukautisia. Mutta 3kk päästä tuli plussa,vaikka ei tullut tyhjennysvuodon jälkeen kukautisia. :)

ON: Täällä nähty ihme unia, näin unta vessaan mennessä oli tullut kiinnittymisvuotoa ja kävelin unessa sitten sänkyyn ja siihen sitten heräsin ja kauhea pissahätä muttei ollut mitään kiinnittymisvuotoa. Ihan outo uni, ku unia nähny vuosiin :)
 
Täällä kans nähty ihan levottomia unia mut mä puolestani näen niitä tosi usein. Raskausunia olen nähny ennen tätä yrittämistäkin mutta nyt ihan ekaa kertaa varmaan viikko sitten näin unta positiivisesta raskaustestistä ja siin oli ihan selkeät kaks viivaa. Kai tää vauvahomma pyörii nii paljon mielessä, et tunkeutuu uniinki :D
 
Momtobe?: Itse söin Gestinylejä pari kuukautta joiden jälkeen vaihdoin Yasmineihin. Yhteensä vajaa kaksi vuotta söin pillereitä.

Hopess: voi kun itsellenikin olisi käynyt noin kun ystävällesi :D Olen nyt kaksi testiä haaskannut tässä kierrossa joten tuskinpa sitä plussaa sieltä tulee :D
 
Kiva, taas tullut uusia! Tervetuloa ja tärppionnea!=)

Täällä elellään ihmeellisiä aikoja. Kp23 menossa, viime kierto oli vähän yli 30päivää mutta en tiiä johtuko pidempi kierto siitä ku oli eka kierto heti km + kaavinnan jälkeen. En ees tiiä kyl mikä mun normaalikierto pituus on ku ennen tota raskautta ja km nii oli miten sattuu. Niin nyt olen sitten ihan pihalla että missä vaiheessa mennään ja milloin voisi niitä menkkoja ootella saapuvaksi.

Alkuviikosta olin ihan varma että menkat alkaa ja ehdin sitä jo vähän itkeskelläkin hehe.. Oli ollu viikon niin kauheat menkkamaiset kivut ja rintasäryt että huhhuh. Nyt menty siitä kohta viikko eteenpäin eikä oo vielä alkanu. Lämpö laski kyllä maanantaina tosi alas ja suht alhaalla pysyny koko tän viikon. Sen + kipujen takia olin ihan varma menkoista.
Päätin kuitenkin ti kokeilla ovistestillä ekan kerran varmuuden vuoksi. Ti oli melkee plussa, mut ei ihan. Ke plussa. Aattelin että se oli siinä et tulikin ovis jee. Testejä oli kuitenkin vielä kaapissa nii aattelin testata että onko haalistunut niinkuin kai pitäisi. Eilen oli vielä ovisplussa ja tänään edelleen. Tein sitten tänään r-testinkin mutta nega. Että tällaista täällä, inhottavaa tää epätietoisuus : /
 
Täällä kans alkoi pari päivää sitten rinnat ensin aristamaan ja eilen oikeen viilteli oikean rinnan reunasta. Nyt molemmat rinnat kipeähköt ja sit rintsikat on heti saatava pois päältä ku tulee kotio :D Ja alakerrassa omaa nippailuaan myös, semmonen ärsyttävän kiristävä tunne ihan niinku olis menkat alkamassa ja vatsa on turvoksissa ku pullataikina, yäks.. Väsymystä on senkin edestä, mutta sitä on ollu jo pitkään ja pistän tän syksyn pimeyden piikkiin. En kanssa rupea mitään tuulettelemaan, onhan se jo nähty et niissä negakierroissakin näitä "raskausoireita" on ollu.
 
Viimeksi muokattu:
eemiliah: Kiitos ja sinne myös tärppionnea! :)
Tänään sitten aamulla testasin ja negaahan se näytti. : / Kyllä se on nyt ens viikon aikana otettava rohkeesti luuri käteen ja soitettava että saa jotain selvyyttä/apua tähän kierron venymiseen. :)
Mullakin tuli nyt uniin toi vauvakuumeilu, tein kolme testiä ja kaikki positiivisia en voinut uskoa että on totta ja epäilin että on unta ja niinhän se sitten olikin :D
 
Mukava kuulla, että muillakin on rintakipua. Kipu ei itsessään ole kiva, mutta opettelen tuntemaan kehoani uudelleen ja viikonloppuna alkoi nännejä aristamaan ja hyvä kuulla, että muilla se kuuluu normaaliin kiertoon.. Torstaina epäilin ovulaation olevan lähellä, kun himotti enemmän kuin yleensä. Ja nyt tuli tämä nänniaristuskin lisäksi eilen. Osaako kukaan sanoa, että tuleeko nänniaristus yleensä vasta ovulaation jo mennessä ohi vai enteileekö se ovulaatiota vasta? Yritän tulkita kiertoani ilman ovulaatiotestejä ja pohdiskelen, että milloin menkkojen pitäisi alkaa. Tietty tiedän, ettei tämä eka kierto välttämättä mene niinkuin pitäisi, kun e-pillerit vasta jäivät. Mutta jos nämä oireeni olivat ovulaation liittyviä, niin menkkoja sitten alan odottamaan n. 2 viikon päästä. Nyt mennään kp 18/29? yk 1.

Minäkin olen nähnyt vauva-unia. Uneni kylläkin on menneet jo siihen, että meillä on se pienokainen. Itse positiivisiä raskaustestejä ei ole uniini ainakaan vielä ilmaantunut. Varmaan sellaisetkin unet alkavat, kun testausaika lähestyy. :D

Harmillisiä nega-testejä on tullut teille. Toivottavasti ne muuttuvat positiivisiksi. :)
 
Täällä peitonheilutus unia lähes joka yö... Itse vauva unia ei ole vielä ilmaantunut, niitä odotellessa.

Harmittaa kun olen ollut erittäinkin huonolla ja räjähdysherkällä tuulella tässä viikon verran... ja nukkunut sen ajan mitä en ole riehunut... Töiden jälkeen muutaman tunnin päikkärit ja pari tuntia ylhäällä, jonka jälkeen takaisin nukkumaan. Onneksi ukko toistaiseksi vain naureskelee kun kiukkuan... Alkaakohan kaamos tehdä tehtävänsä...

Häitäkin pitäisi suunnitella ja miettiä, enemmän tuo herra niitä tuntuu suunnittelevan kuin mä, vaikka onhan noihin vielä reilusti aikaa.
 
Pakko jakaa omiakin unia =) Jo vuosien ajan, siis jo kauan ennen yrittämisen aloitusta olen aina silloin tällöin nähnyt unia saavani kaksoset.. Mummollani on kahdet kaksoset, eli joidenkin teorioiden mukaan olen ns "riskiryhmässä" siis. No, eipä mulla mitään sitä vastaan olisi, tuplasti harmia mutta tuplasti myös rakkautta!

Viime yönä tosin näin vähän ikävämpää unta, testasin negaa. Unessakin tunne oli aika murskaava :(
 
Täällä alkoi "menkat", 44/33 eli tästä se uus kierto sit lähtee. Minkähän mukaan ton kierron nyt lasken, tänään siis kp1/33-44? "Menkoilla" tarkoitan tätä vuotoa, ei oo kyllä ihan samanlaista kun yleensä.. Huomenna on se lääkärikin. Mä oon kans satunnaisesti nähnyt noita vauvaunia, mut myös karseita painajaisia tavallista enemmän. Jotenki on nyt ollu mieli maassa viimepäivinä, oon jotenkin pettynyt itseeni ja mua pelottaa että enkö nyt tätäkään hommaa osaa.. No päästäänpä tästä nyt uuteen kiertoon ja sit metsästämään ovulaatiota hullun vimmalla. Nyt ruvetaan tosissaan vauvanteko hommiin! :D
 
Hyvää viikon alkua!

Kävin tänään tosiaan hakemassa sen Terolut-reseptin. Tehtiin samalla sisätutkimus vaikka puhelimessa sovittiin vaan keskustelukäynnistä.. No eipä tuo mitään haitannut, kuulemma kaikki oikein hyvin ja munasarjatkin terveet. :)

Lääkäri ehdotti että katselisin vielä vaikka kuukauden, ja jos ei vuotoa ala näkymään, niin voisin ekan Terolutin ottaa. Toki saisin hetikin aloittaa kuurin.
Enpä nyt tiedä, odottaisinko sen kuukauden vai aloittaisinko heti..

Kuulemma ei nähnyt mitään fysiologista syytä ettenkö voisi raskautua jo vaikka heti ensi viikolla, kun kerran kaikki on kunnossa.


Hih, toivottavasti teidän vauvaunet ovatkin enneunia :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä