Esikoinen vuodelle 2014

Heipparallaa taas naiset! :)

Tervetuloa tasapuolisesti kaikille uusille ja onnittelut plussista / pahoittelut tädin vierailusta. :)

Täällä bongattiin ovislimat nyt keskiviikkona, mutta olen kyllä sitä mieltä, että mulla ei ovis tapahdu just sillon vaan seuraavana tai sitä seuraavana päivänä, tai siis näin ainakin olettaisin viime kierron perusteella. Tää kierto ollaan menty ilman mitään kyttäilyjä ja testejä, en oo siis tehny ovistestejä enkä lämpöjä mittaillu, koska ne jos jotka sekottaa pään ja rupeen stressaamaan. Viime kierrosta nimittäin oppineena, et ovis siirty juurikin sen stressin takia kun koko ajan odotin ovista ja tein testejä. Loppuviimeks mul olikin menkat kolme päivää myöhässä, joten samanverran oli myös oviskin. Samaa olen ajatellu nyt loppukierron kanssa, et mitään turhia testejä en tekis vast sitten kun siihen on aihetta eli menkat myöhässä.

Kuinkas aktiivisesti teillä muilla tehdään talletuksia/pupuillaan? Aatellen, että jossain lukis sopivan välin olevan 2-3 päivän välein, jollonka uimareita ois aina tullu ns. "tehtailtua" tarpeeks :) Me hyödynnettiin kp 13/16/18 ja ovislimat bongasin tosiaan tuolla kp 16, joten katotaan oliko tästä taktiikasta hyötyä. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille!
Pahoittelut Mappis uudesta kierrosta.

Itsellä ovisplussa eilen eli DPO 1 tänään. Ja talletuksia tehty n 2 päivän välein jos ehditty. Jotenkin en usko plussaan edes tässä kierrossa. Yrittänyt olla tämän kierron rennommin ja ajattelematta koko vauva asiaa, ettei tule niin suurta pettymystä.

Plussatuulia kaikille ja huomenna päivitän listaa jos en aiemmin pääse tietokoneelle. :)
 
Neinäsä, itse myös tulisin lopullisesti hulluksi jos ovulaatiota alkaisin metsästämään, sen aiheuttama stressi veisi kyllä viimeisetkin järjen ripppeet ja varmasti vähintäänkin sekoittaisi kierron.

Nyt kun eletään jo kp 10, ajateltiin kuitenkin ruveta vähän totisemmin yrittämään.. Seuraavat pari viikkoa ois tarkoitus 2-3 pvän välein tehdä talletuksia, katsotaan sitten mitä siitä seuraa vai seuraako mitään.

Pahoittelut uudesta kierrosta Mappikselle :| ja uutta testiä alkuviikosta vaan teille puutarhassa.
 
Minä tulin vielä toivottamaan kaikille hyvää vauvaonnea! Plussia siis kaikille! Toivottavasti joku liittyy vielä mukaan heinäkuisiin :)

Mää pääsiin mahataudista eroon maanantaina ja sen jälkeen olenki ollu täysin oireeton. Epäuskoinen olo edelleen, mutta kai tässä raskaana ollaan :) tänään 5+1
 
Heipä hei kaikki!
Ei kait se auta kun taas palata tänne puolelle kuumeilemaan.. Edellinen raskaus päättyi viikoilla 6+ keskenmenoon. Nyt vielä odotellaan ekoja menkkoja ja sen jälkeen pääsen mukaan jännäilemään ovista ja piinapäiviä :)

Pinkula YK2 KP30


Tsemppiä plussanneille ja paljon tarrasukkia mukaan!
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



MAANANTAI 11.11.2013

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Yritys103048/29-3111
Jennu912241/30603/2013
puutarhassa2139/33209/2013
annsuli2339/29-311001/2013
Iiida2237/28?110/2013X
Maicy2535/24-28407/2013X

Evaparadise2434/28306/2012
CocoChanel2732/3232011
Pinkula312
Ralli2731/26-2811
Tantsu2230/341001/2013
piipuu24/27-30
marjaana872526/31-3713

diadora2522/29-318
te^a2621/28-393
Neinäsä2521/30-31308/2013
Pumbuliini2221/28??206/2013X
_Jemppu_2520/2412
eemiliah2218/32203/2013
Twiga2917/?2
Gemi2516/??208/2013x
hopess2215/27506/2013X

Henrietta-2614/30-311308/2012
Adell2313/?1
boch2711/32-39506/2013x
_Tintti_239/27309/2013
NeitiNuttura267/?309/2013X
Mappis_88252/28508/2013
niipe272/32309/2013
Minisport271/28-35408/2013
Heilanga311/32-49252011
Santrana26?/20-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/TR]

[/tr]

[/tr]


[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]


[tr]
[td]Heilanga[/td]
[td]12[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]1[/td]
[td][/td]
[/tr]


[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
_Lilja_






ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013



Listan ylläpitäjänä: hopess
 
Viimeksi muokattu:
Hei
Vieläkö joukkoon mahtuu?
Olen vauvakuumeillut vasta lyhyen aikaa, mutta sitäkin antaumuksellisemmin. Perjantaina sain ovulaatiotestiin ekan kerran positiivisen näkymän emmekä mieheni kanssa viikonloppuna tuhlanneet aikaa pelkkään kädestäpitämiseen. Haihattelevana humanistina en kuitenkaan osaa matematiikkaa sen vertaa että tajuaisin noista DPO päivistä mitään. Noviisina ulkoistaisinkin laskupääni ammattitaitoisimmille. Oliko perjantai siis DPO 0?

Kiitos jos otatte mut mainioon seuraanne. Hökellys on jo niin valtava, että olisi sääli nauttia siitä yksin :)

Ikää on 29, YK 2, KP 17/ ? DPO ?
 
Äh, pakahdun kohta tästä vauvakuumeesta!
Vitsit että ärsyttää tämän kierron pituus :( Mulla ei ole mitään menkkoja edeltäviä tuntemuksia, eli luultavasti saan kauan vielä odottaa. Tosiaan mietityttää, voiko ovulaatiota olla pitkässä kierrossa?
Miten te, joilla on kierto venynyt muista syistä kuin raskaudesta, olette jaksaneet kuukautisten alkua odottaa? Minulle kierron päättymisen odottaminen tuntuu olevan yhtä tuskaa, vaikka tiedän hyvin että muilla kierto on ollut hurjasti pidempi. :(

Kivaa viikon alkua kaikille, plussia toivon jokaiselle! :)
 
Noniin, kp5/33. Vatsaa on juilinut tässä jo muutaman päivän enkä kyllä kuvittele näitä, sillä ajoittain vihloo oikeen kunnolla molemmilta puolilta ja lisäksi kun tänään nousin nopeasti sohvalta vihlaisi niin oikealle puolelle että tarrasin pöytään kiinni kun säikähdin et mitä ihmettä! muokkaus: ja aamulla tuli tukkaa laittaessa ihan sekunnissa sairas närästys-oksetus-vatsan vääntö kohtaus mikä kuitenkin meni parissa minuutissa ohi, ja mua ei närästä siis ikinä. Mutta ei mitään menkkafiiliksiä, ja mieli on oikeastaan tosi rauhallinen jotenkin nyt kun en tässä kierrossa oo ottanut paineita raskautumisesta :) tein siis sunnuntain testin joka oli negatiivinen. Millonkohan sitä uskaltais testata uudelleen? limavaroitus: pientä vuotoa, siis ihan tippa havaittavissa joskus viimeviikolla, mitähän sekin meinaa?? haha nytkun luen näitä niin alkaa jännittää oisko tärpännyt, mut nyt en testaa liian aikasin taas ettei tuu pettymys!
 
Viimeksi muokattu:
kp 4/30 täällä eli uusi kierto alkoi tuntemuksista huolimatta.

Iiida mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen superpitkät kierrot, jaksoin kyllä odotella kun vauvayritys ei ollut niin aktiivista, mutta kyllä siinä joskus tuli testejä tuhlattua kun kierto oli ehtinyt pitkälle niin kuvitteli jo oireita :D toisaalta mä sitten plussasinkin kp47.. mutta oon tyytyväinen nyt kun syön tuota keltarauhashormonia niin se pitää kierrot siinä 28-30päivän mittaisena niin ei tarvitse ihmetellä. Mulle se kyllä määrättiin ainakin tosi herkästi pitkien kiertojen takia.
 
Iiida, mulla pillereitten lopettamisen jälkeen tuli tyhjennysvuoto, kerran menkat normisti ja sit ei mitään. Odottelin (ja tuhlasin parit testit) tavallaan kaks kiertoa, tai hiukan ylikin itseasiassa, ja varasin yksityiselle gynelle ajan sit kun ei kuulunu. Terolut mulle kans heti määrättiin kierron tasaamiseksi, eli aika helposti ainakin yksityisellä. Nyt mennään toista Terolut-kiertoa. Ite ainakin suosittelen niinkun mulle täältä suositeltiin, et jos ei ala kuulua niin lääkäriin vaan! Kun se kai voi olla jotenkin haitallistakin jos ei pitkään aikaan tuu menkkoja? Joku korjatkoon jos on virheellistä tietoa!

Tervetuloa Twiga! Kiva Jepu85 ku tulit moikkaamaan :) ja hopessille kiitos mun puolesta päivittelystä!!

Täällä ei mitään tuntemuksia, kp21 (kai :D). Eilen ja ed. päivänä hiukan jotain tuhrua, pistän sen kyllä Terojen piikkiin.. Ja perjantaina oli alavatsa tosi kipee, sitä en kyllä tiä mistä se johtu, oisko ollu jotain ruoansulatusvaivoja :D Jotenki on niiiin varma olo ettei tästä kierrosta nyt ainakaan tärpännyt, tiä sit sitäkin mistä se johtuu, mut melkein vetoa voisin lyödä et reilun viikon päästä täti tulee vierailulle, jippii, sais ymmärtää olla tulematta kun on epätoivottu vieras ;)

Koetetaas nyt repäistä muutama plussa ennen joulua!

Muoks. Se piti vielä sanoa et Heilanga, mä ihailen sun asennetta ihan hirveen paljon! Jotenki huokuu sellanen rauha ja hyväksyminen asiaa kohtaan, tai sellasen vaikutelman ainakin sun kirjoituksesta saa.. Vaikee kuvitella et ite osais suhtautuu noin hienosti. Saako kysyä et oliko teillä syytä tiedossa lapsettomuuteen? (Kuulostipa karulta, anteeks!) Ootteko käyneet jossain tutkimuksissa? Anteeks jos oot kertonu enkä muista :/
 
Viimeksi muokattu:
No mulla kierto on vielä alle 40, eli ei kuitenkaan mikään superpitkä.. :)

Pumbuliini: Ohoh, sullepa helpolla määrättiin Terolutit :eek: Oon saanu kuvan että helposti puoli vuottakin ootellaan ennen kuin niitä määrätään... Tosin yksityisellä ja kunnallisella tietenkin voi olla eroja.

Ehkä mä nyt vaikka tonne joulukuun puoleen väliin odottelen, sitten jos ei menkkoja kuulu, voisin alkaa soitella asiasta ja katsoa mitä tehtäisiin.
 
Iiida mulle määräs ensin keväällä yksityinen gyne terolutit heti kun valitin että kierrot piteni pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta en sit ehtinyt alottaa niitä kun tulinkin raskaaks. no nyt keskenmenon jälkeen sain ne julkiselta sit taas pitkien kiertojen takia. Että en tiedä onko kuntakohtasta mutta ainakin täällä niin julkinen kun yksityinenkin puoli on heti, ilman ongelmia ne suoraan määrännyt.
 
Iiida, itseasiassa mäkin olin yllättyny kun sain ne niin helposti, voi tosiaan olla et yksityiseltä saa helpommin.. Samalla se määräs myös verikokeet et tarkistettiin ettei oo kilpirauhasen vajaatoimintaa. Hiukan reipas 100pvä mulla tuli sit kierron pituudeks loppuen lopuks, et melkosesti :D ite ainakin ihan tyytyväinen oon et menin sillon lääkäriin. mut ei sulla tietty niin kauaa oo vielä tosta pillereitten lopettamisesta et mitään hätää olis, muistaakseni se oli niin et pari kuukautta voi usein mennä kierron tasaantumiseen. Et ihan hyvältä kuulostaa toi sun suunnitelma kuukauden vert vielä ootella :)
 

Yhteistyössä