♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Eela- pitää olla juomatta vähintään 2h..ite pidätän pissaa sen 4h. et yleensä käyn pissalla siinä 12 aikaan päivällä ja juomisen lopetan 2 mennessä :D mää äitin kanssa juttelin kaikesta näistä tulevista hoidoista yms.. äitini on siis 4lasta saanut..viimesin syntyi kun hän oli 41v 11vuotta sitten.. niin äidillä ei kauaa mennyt kun ehkäsy jätettiin pois niin esikoinen jo ilmotti tulostaan:) eli ei nääkään aina mee niin et jos äiti on saanut ongelmitta lapsia niin eipä se tarkota että tytär niitä saisi samalla lailla.. mut se saattaa olla periytyvää se et koska on omalla äiteellä alkanut vaihdevuodet..eli mulla ei ainakaan pitäis sitä pelkoa olla et alkais aikasin kun äitikin tosiaan viimesen lapsen saanut 41 vuotiaana :)
 
Ei oo kyllä minusta tuohon. Mähän kuolen janoon ja pissaan housuun noiden tuntien aikana:ROFLMAO: tänään tein vielä aamupissasta testin ja tasasen hailakkaa näyttää edelleen, eli tais olla nuo kuvan testit vahvimmat. Ehkä ne ois näyttäny enempi plussalta jos ois tehnyt myöhemmin päivällä. Ny si vaan ootellaan..

@Kinder_Kitty nuo perinnöllisyysjutut on kyllä niin kinkkisiä ja arvaamattomia, että eipä tosiaan tiedä miten mikäkin itseen vaikuttaa. On kyllä tosi hyvä että pystyt äitisi kanssa teidän hoidoistakin puhumaan. Se on iso rikkaus:)
 
Tein tänään raskaustestin päiväpissasta, puhdas nega. Se ei kyllä ollut mikään herkkä testi ja menkkojen mulla pitäisi alkaa vasta maanantaina, mutta toivoin silti että edes jonkinlaista haamua näkyisi :rolleyes: Vähän pettynyt olo, vaikka tiedän että onhan tässä vielä aikaa ja toivoa. Seuraavan testin teen kyllä vasta maanantaina, jos menkat ei ala.

Eilen illalla oli alavatsalla menkkamaisia kipuja, ja tänään aamulla piti aamupalan jälkeen käydä vessassa yökkimässä kun tuli yhtäkkiä tosi huono olo. Nytkin on vähän jännää tunnetta alavatsalla, mutta musta tuntuu että tuo kaikki on vaan mun oman mielikuvituksen tuotetta kun oon päättänyt että oon nyt raskaana :D
 
Voi @Shara me kuumotellaan aivan samoja päiviä. Mä pelkään ja odotan jokaista vessareissua, että nyt alkaa menkat, mutta ei... Ja jokaista menkatonta vessareissua tuuletan miehelle :LOL: Nyt siis kp26/29 ja menkkoja odotan maanantaille.. Tänään menossa dpo16, mikäli bongasin oviksen oikein, eli saattais näkyä testissä :whistle: Oireita on taas vaikka muille jakaa, nippailua, raudan makua, selkäkipuja ja paineen tunnetta alavatsalla. Päätin TAAS, että oottaisin menkkoja. Mutta itseni tuntien luultavasti testaan lauantaina.. :ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille! Ja mukavaa viikonlopun odotusta ja alkua kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shara
@ToukkaHaave87 Kyllähän nyt noilla DPO:illa voi ja pitää jo testata! :D oliko sulla jotenkin aikainen ovis, vai miten sulla on jo noin hurjat DPO:t? Mullakin on nyt kp 26/29, mutta laskennallisesti ehkä DPO 11-12. Mun täytyy ehkä ensi kierrossa tikuttaa ovista, jos tästä tulee pettymyskierto, jos vaikka ollaan tallettelujen kanssa aina myöhässä. Mutta kiva että en oo ainoa jonka viikonlopusta tulee superpitkä mahdollisia menkkoja pelätessä!

Kyllä aamulla taas niin kuumotteli kaapissa oleva viimeinen raskaustesti, oli pakko nousta äkkiä ja mennä pissalle etten vaan sorru sitä tekemään :D päiväpissaan en aio sitä tuhlata.
 
Täällä tänään kp1! ihan iloinen menkoista kun juuri purnasin toiseen ketjuun et ei näy menkkoja vaikka kahtena päivänä ollu valkovuodon seassa ruskeaa.. ja tässä kierrossa päästään polille:) aion kyllä pyytää irrotuspiikkiä polilta kun muuten jodutaan menemään luomuna kun aika on siis kp14 ja silloin ei enää mitään pistoksia aloteta.. mut ens kierrossa sitten :). ja kiertokin oli kaks päivää lyhyempi kuin viimekierto nyt kierto oli 34pvää ja edellinen oli 36pvää :) mulle voi päivittää et yk7.
 
@Shara ja @voittamaton oon ite pohdiskellu myös noita dpo:ta ja kanssa lukenut, että YLEENSÄ pitäis olla se 14pvä oviksesta menkkoihin. Mutta tosiaan ollaan kaikki yksilöitä ja joskus se vaan venyy. Tein yhen testin viime la eli dpo11 ja silloin puhdas nega. Huomenna teen aamusta testin, infoan kuinka käy :sneaky: Hitosti oireita olis, mutta kun periaatteessa tuntemukset sopii myöskin menkkoja edeltäväksi... :whistle:
Kun tässä on myöskin se mahollisuus, että oon tulkannu ovistestiä väärin ja onkin ollut ovuloimaton kierto JA terolutista huolimatta kroppa ei vielä toimikaan oikein ja kierrot venyy.
Ens viikolla kyllä gyne-käynti, ni jos testi näyttää negaa, ni täytyy kysyä, että voisko sitä ovista avittaa tulemaan jotenki. Onkohan ne yksityisellä kovin tarkkoja sen yrityksen keston suhteen? Eikai se niiltä ole pois, jos vähän antaisivat reseptiä.. o_O
 
@ToukkaHaave87 oon jostain lukenut joskus, että luteaalivaihe olisi kaikilla saman verran eli 14 päivää, kiitos kun korjasitte tuota väärää infoa. Tuntuu, että tässä hommassa kaikki on liiankin yksilöllistä ja sattumanvaraista mun luonteelle :ROFLMAO: Toivottavasti sun tän päivän testi näyttää iloisia uutisia! Tuuthan kertomaan kuinka käy (y)
 
@ToukkaHaave87 on jo aamu, äkkiä testaamaan :D

Mä tein malttamattomana aamulla kuitenkin sen viimeisen testin, neeeganeganega. Nyt siis kp 28/29, luulisi jo edes jotain haamua näkyvän jos olisi mitään nähtävää. Tänään onkin ollut alavatsalla menkkamaisia tuntemuksia, joten eiköhän se täti sieltä tee taas tuloaan :poop:
 
Ainiin ja näin muuten aamuyöstä unta, että plussasin :ROFLMAO: tein varmaan viis eri testiä ennen kuin uskoin ja ensimmäisenä juoksin tänne kertomaan siitä:LOL: oli kyllä niiiin ihana tunne! Toivottavasti kaikki täällä sais äkkiä sen kokea!
 
Moikka! Vieläkö mahtuu mukaan tähän ketjuun? :) Täällä olisi 26 v. esikoista halajava, naimisissa ollaan oltu miehen kanssa 1,5 v, yhdessä kohta 10 v. Kuumeilua on takana jo pidempään, nyt viimein tarkoitus alkaa toiminta :D Eli e-pillerit jätetty pois 8.2., ja "tyhjennys" alkoi sit 9.2., eli kp10, (jos nyt voi laskea jo heti pillereiden poisjätön jälkeen)?

Malttamaton olo, mutta järjen kanssa ajatellen olen kyllä valmistautunut rauhassa tasoittelemaan kiertoa ja toipumaan 9 vuoden pillereiden syönnistä...mutta eihän sitä koskaan tiedä! Omasta kierrostakaan ei oikein muistikuvaa ole, kun niin pitkään menty pillereillä tauotta, toivottavasti lähtis tasoittumaan...:)
 
Voi ei @ToukkaHaave87, olen pahoillani negasta! Olisiko mahdollisesti sitten ollut myöhäinen ovis?(n) mikä kp/dpo sulla oli nyt?

ON: tänä aamuna oli selkeästi haaleampi ovistesti. Tästä voi päätellä mitä?! Kp 20 nyt. Tähän asti ollut aikalailla tasavahvaa viivaa. Onkohan ovis siis ollut joku näistä tasasista päivistä vai voiko haalenemisesta päätellä että olis ollut vasta nyt? En ymmärrä näitä yhtääään..:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Ja täällä jouduttiin uuteen kiertoon, menkat alkoi puoli päivää etuajassa, odottelin niitä alkavaksi vasta ensi yönä. No, jos jotain positiivista pitää etsiä, on toisaalta kiva että kierto on näinkin säännöllinen. Harmittaa silti, jotenkin oli tästä kierrosta sellainen hyvä fiilis kun oli kaikkia pieniä outoja oireita joita en ole normikierrossa bongannut.

Mulla kyllä voisi pitää YK 3:n, kun ensimmäinen eli joulukuun kierto oli kyllä sellainen että aloitettiin yritys ihan auttamattoman myöhässä, eikä siitä kierrosta ollut mitään mahdollisuutta raskautua.
 
@Eela- Siis ymmärsinkö oikein, oot saanut monta tasavahvaa ovistestiviivaa ja nyt ihmettelet kun haalenee? Se ENSIMMÄINEN tasavahva ovistesti kertoo, että ovulaatio tulee 12-36 tunnin sisällä ja on korkea aika heilutella peittoja. Sen jälkeen ei pitäisi edes testata, just ton takia ettei hämmenny :ROFLMAO: On täysin yksilökohtaista että saisko sen plussan useampana päivänä vai vain yhtenä, ja loppukierrossa voi taas tulla pienempiä piikkejä.

Mä olen vähän helisemässä tän(kin) kierron kanssa. Ovis selkeästi myöhästyi, mutta ilmeisesti kuitenkin tapahtui, luultavasti kp19. Nyt on dpo5 ja on se vaan jännä kun aivot koittaa vakuuttaa että juujuu, ihan hyvin voit olla raskaana! Järjen ääni sitten muistuttaa, että oikeesti ihme että ovis edes tapahtui kaiken tän stressin keskellä, ja se stressi kyllä tasan varmasti vaikuttaa myös raskautumisen todennäköisyyteen :rolleyes: No, eiköhän tää selviä kuun loppuun mennessä, kun ilmeisesti mulla luteaalivaihe jää siihen 11-12 päivään. (Ja joo, "normaali" luteaalivaihe on nykyään kirjallisuudessa 12-16, keskiarvo se tuttu 14. Alle 12 päiväiset voi vihjata vaikeudesta raskautua tai munasolujen heikosta laadusta.)
 
@Tuimatar kirjoitin ehkä vähän epäselvästi. Tuli siis varmaan viikon verran keskenään tasaisia testejä, mutta koskaan ei testiviiva ollut tasavahva kontrolliviivan kanssa. Ja sitäkin tässä sitten ihmettelin, että liekkö mun ovisplussa sitten on vaan noin hailura? Laitan kuvan liitteeksi jos löydän vielä jostain. (Tuossa kuvassa kaksi perättäistä päivää ja tuon alemman vahvuista tuli vielä monta päivää)
Eihän sitä tiedä vaikka stressistä huolimatta tulet raskaaksi, pidetään peukkuja! (y)

@ToukkaHaave87 onko menkkoja vielä näkynyt? Luulis, että noilla päivillä jo näkyis testissä. Mutta jotku testihän tais olla, että näkyy vasta tosi myöhään (n)

 
@Eela- Aa, okei! Noi on kyllä aika hailuroita, mulla tulee tuollaisia koko ajan ennen plussaa. Ekan kerran melkein säikähdin oikeaa plussaa, se erosi niin paljon aikaisemmista testeistä. Tää on kai eka kierto kun tikutat? Voi nimittäin olla, että käy vaan huono tuuri ja just tää kierto on sulla ovuloimaton, niitä tulee melkein kaikille 1-2 vuodessa. Tai sitten huomenna pärähtää iloinen plussa kehiin :) Haalenemisesta ei sinänsä pitäisi voida päätellä mitään, koska niin moni asia vaikuttaa LH:n perustasoon (virtsan väkevyys päällimmäisenä). Yksi vaihtoehto on koittaa etsiä jostain hiukan herkempiä ovistestejä ensi kiertoon, herkimmät taitaa olla 20miu/ml.
 
@eela mulla tommoset on ainakin negoja. Vaihtelee aika paljon minkä vahvusta viivaa tulee. Itellä tulee oviksen aikaa sit semmonen just ja just kontrolliviivan vahvuinen testiviiva ja huomaan oviksen kyllä oireiden perusteella. Vaikka eipä nyt oo taas muutamaan kuukauteen ovista näkynyt..
 

Yhteistyössä