♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos vastauksista @Tuimatar ja @Jennipä! Tämä oli joo ensimmäinen kierto kun tikutin. Ei ole tarkoitus ainakaan näillä näkymin tikuttaa enempää. Halusin mielenkiinnosta testata lähinnä itseäni varten, että missä vaiheessa kiertoa aika selkeet ovisoireet aina on.
Sama kävi mielessä, että oisko nyt ollut ovuloimaton kierto, mutta just noiden kuvassa olevien testien välissä oli aika kovatkin kivut, joita oon ainakin ennen pitänyt oviskipuina. En tiedä oliskohan tuo jälkimmäinen ollut sitten vahvempi jos sen ois tehny muusta kuin aamupissasta.. noh, jäädään odotteleen menkkoja. Kysyn vielä sellasta, että jos on ovuloimaton niin oliko sillon yleensä pidempi kierto? Sori kun kyselen varmaan ihan itsestäänselvyyksiä(n) oon vaan aina luottanu, että kyllä keho itse hoitaa, niinkun on tähän asti hoitanutkin, mutta nyt kun tästä pitäis ite jotain ymmärtää niin tuntuu aivan järjettömän vaikealta sisäistää kaikkea:ROFLMAO:
 
@Eela- ainakin mulla on ollut ovuloimattomat kierrot pitkiä. Oon pari kertaa terolut kuurin nii en osaa sanoo miten pitkiks ne kierrot olis venynyt (kuitenkin kp 50+ ollut kun oon syönyt) ja nyt viime kierto kesti 66 päivää ennenkuin menkat tuli itsekseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
Mä veikkaan, että mulla oli ovis pari päivää sitten.. ehkä o_O Ainakin edellisen km jälkeen täti tuli säännöllisesti paikalle, että ehkä se nytkin. Tosin me ollaan miehen kanssa päätetty mennä nyt asenteella tulee jos tulee jos ei tule niin ihan sama. Ainakin pari kuukautta..

Kilppariarvot normaalit, mutta nyt kun kävin lekurissa muissa vaivoissa niin hän törkkäs mulle lähettiin reumatesteihin (!!) ja nyt oli Reumafaktorin arvot reippaasti yli maksimi arvon. Maksimi on vissiin joku 14 mitä nyt olikaan ja mulla oli lähempänä 200 o_O Nyt ootellaan loppuviikkoa ja lääkärin lausuntoa asiasta miten hän tulokset tulkitsee. Tiedän ettei tuo tulos vielä kerro oikeastaan mitään, mutta pistäähän se nyt mietintään että mitä ihmettä (n)
 
@Eela- , ei mitään tänään. Tein aamulla samasta pissasta r-testin ja kaks ovistestiä :ROFLMAO: R-testi jälleen tyylipuhdas nega, sen sijaan ovistestit näyttää outoa: CB:n digissä vilkkuva hymynaama ja PC:n liuska tuossa alla o_O Huomenna gyne, ehkäpä hän osaa sanoa, että mikähän mun kropassa on meneillään.
IMG_1661.JPG
 
@ToukkaHaave87 Älä silti vielä kokonaan luovuta, sillä positiivinen ovistesti voi kertoa myös raskaudesta :) LH ja HCG on niin lähellä toisiaan olevia hormoneja, että ovistestit reagoi myös raskauteen (onneksi ei toisin päin). Gyneltä saisit varmasti lähetteen veritestiin, saisit ainakin varmuuden? Tsemppiä!
 
Höh, olipa nega r-testi taas harmi, mutta kysy ihmeessä pääsisitkö verikokeisiin varmistamaan asian!(y)

On kyllä niin huvittava oma ajatuksenjuoksu. Tänään äkkäsin itteni parikin kertaa sellasten ajatusten ääreltä, että alamahaa nippaili ja vähän pakotti tai jotain. Eka ajatus oli, että taitaa olla ovis kohta tulollaan. Tajusin heti, että justhan se luultavasti meni ja kierto on siinä vaiheessa, et ootellaan menkkoja. Välittömästi korvien väli huusi "Raskausoire!! Se oli selvä raskausoire!!" Niin vaan se muuttukin sekunnissa ovisoire raskausoireeksi. Ihmekkö tuo, että niitä on aina liuta kierron lopussa:whistle:
 
Gynellä käyty ja verikokeisiin mennään, mutta ei suoranaisesti testaamaan oonko raskaana. Vaan lähinnä, että mikä mussa on vikana kun tuo ovulointi on noin ongelmallista :unsure: Armoton itkuhan siinä tuli, kun mainittiin sana lapsettomuus... Sisätutkimuksessa näytti kaikki hyvältä ja munarakkuloitakin sieltä löytyi reilusti, mutta ne vaan taitaa olla sitä tyhmää sorttia, etteivät tajuu liikahtaa. Keskusteltiin clomi/letro -lääkityksestä, mutta sanoi kaiken näyttävän niin hyvältä, että munasolun lääkestimuloinnilla saattaa irrota het kerralla vaikka kuus munasolua. Niin ei uskaltanut antaa lääkettä. Nyt siis verikokeisiin ja jos siellä kaikki hyvin, niin lähetettä sitten Tampereella, jossa tätä ovuloimattomuutta voitais tutkia.
Sanoi, että jos ongelmana on ovuloimattomuus, niin ei oo järkeä odotella vielä pidempään ja todeta sitten, että en ovuloi, jos sen kerran voi tutkia jo nyt. Tampereella ilmeisen lyhkäset jonot näissä asioissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@eevas ei oo alkanut täälläkään vielä! Mä en oo huomannut syömisessä mitään eroa, en jotenkin usko, että liittyisi tähän pitkään kiertoon? :ROFLMAO: Oon koittanut olla aktiivinen joka päivä ja touhuta jotain töiden lisäksikin, ollaan käyty uimassa ja lenkkeilty ja sitä kautta oon saanut muutakin ajateltavaa. Mut kohta mun on varmaan pakko varata gynikselle aika kun ollaan jo kp68 :unsure: Meinaatko sä odotella vielä kauan jos ei kohta ala?
 
@ToukkaHaave87 ompa ollut kiva lääkäri, kun laitto asiaa heti eteenpäin eikä väkisin tarvi odottaa sitä vuotta:) ja vaikka mahdollisesta lapsettomuudesta on puhuttu, niin hyviäkin uutisia kuitenkin sait!(y) Paljonko teillä olikaan yk? Puhelimella tosi nihkeää selata sivuja taaksepäin, anteeksi!
 
@Eela- , ei meillä oo vasta kuin yk4. Mutta ehkäisyn pois jättämisen jälkeen meni 3kk ilman menkkoja, sitten Teroluteilla saatiin menkat tulemaan 3 kierron verran. Nyt koitettu taas luomuna tämä kierto, niin menkkoja ei kuulu. Eli ilman lääkitystä nuo kierrot tuntuvat venyvän tai jäävän pois, siksi kai se lääkärikin sitä tahtoo tutkia.. Mutta toki on mahdollisuus, että tärppää ilman apujakin. Mutta onpahan sitten selvitelty, että onko siinä ovuloinnissa ne meidän haasteet vaiko jossain muualla. Mies oli kyllä superihana ja heti valmiina, kun kerroin että joutuu mahollisesti testeihin.. Silläkin vauvankaipuu on jo kova :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@voittamaton mullakin aina välillä menee aikaa ettei tätä edes mieti, mutta aina, kun vähän tuntuu vatsassa jotain ajattelen, että jes vihdoin ne menkat tulee! Mut ei ne sitten tuukaan:( Jotenki oon aatellu, että kolme kuukautta odottelen ja sitten menen johoki kysymään, että mistä kyse. Sitä syömistä sillä mietin, ku jos tästä viel rupeen laihtumaan ni sitten ei ainakaan tule kuukautiset:cautious:

@ToukkaHaave87 toivottavasti mulla ei ole samat hiihdot edessä..:unsure: Toisaalta, kun mulla on nyt tämä työhomma vähän prosessissa niin ei se venyminen niin kamalasti haittaa, mutta ainahan se huolettaa, jos tuntuu ettei kroppa toimi normaalisti.

Mites onko muilla tilanne normalisoitunut nopeesti, jos eka kierto on venynyt paljon?

Ja onko kellään näkemystä miten tämä paljon puhuttu ovulaatio asia tässä venyneessä kierrossa? Tapahtuuko se lopulta jossain vaiheessa ja sitten tulee menkat vai eikö sitä tapahdu missään vaiheessa?o_O
 
@eevas Viimeiseen kysymykseesi ei taida olla oikeeta vastausta. Venynyt kierto voi olla kokonaan ovuloimaton (aika yleistäkin), mutta paaaaaljon näilläkin palstoilla on kertomuksia että on ovisplussa saatu kp40+ ja on niistä kierroista sitten lapsiakin saatu aikaiseksi. Jos estrogeeniä erittyy riittäviä määriä, niin lopulta se itsessään kasvattaa niin paksut limakalvot että ne sitten puhkeaa itsekseen. Se, että kuinka kauan siinä kestää tai että erittyykö estrogeeniä riittävästi niin onkin sitten kinkkisempi juttu...

@ToukkaHaave87 Pidetään peukkuja teille ja nopeaa jonotusta!

Mä pyöriskelen täällä piinapäivien tuskassa. En tiedä kuinka monta kertaa oon nyt vertaillut aamulämpökäyriä ja tullut siihen tulokseen, että huomenna (dpo8) tulee vielä korkea lämpö ja sitten luultavasti alkavat taas laskea, menkat odotuksissa ens maanantaille. En jaksa uskoa raskautumiseen tästä stressikierrosta, en edes sen vertaa että oireita kytistelisin. Ei välttämättä huono juttu, viime kuussa kuvittelin alavatsakipuja lopulta varmaan 10 päivälle kuukaudesta, eikä oo kiva kokea "kipua" koko ajan :ROFLMAO:
 
Tsemppiä @Tuimatar viimeisille piinapäiville!

@eevas muakin on mietityttänyt, että kun tämä eka kierto joskus loppuu, niin tuleeko seuraavatkin olemaan samanlaisia kilometrikiertoja. Ehkä mun vaan pitäisi varata aika gynelle ja todeta, että ei tämä mun kroppa nyt ihan tiennytkään mitä pitäisi tehdä ja pyytää terot valmiiksi pariin seuraavaankin kiertoon..

En tiedä haluaako gyne ultrata vai määrääkö pelkästään noi terot, onko kellään tietoa asiasta? Edellisestä gynestä on alle vuosi ja silloin otettiin myös papa ja kaiken pitäisi olla ok.
 
@Jennipä minkä takia halusit, että ultrataan? Jotenkin itse ajattelen, että tämä pitkittynyt kierto on suht normaali ongelma e-pillereiden jälkeen, eikä ehkä heti merkki mistään vakavammasta? Tai sitten vaan haluan uskoa ja toivoa niin.. Kiitos sulle kovasti vastauksista, nostan hattua miten pitkäpinnainen ja positiivinen jaksat olla pitkittyneen kierron kanssa (y)
 
@Tuimatar kiitos tietoiskusta, mä oon jotenki ihan hukassa miten tää naisen kroppa toimii:) Tuliskohan ne menkat, jos lukisin kirjasta ääneen itelleni miten se tapahtuu, jos ei kroppa vaan osaa:D

@Jennipä oot kyllä munkin mielestä ihan huikee tyyppi. (y)

Mulla on nyt orastavia toiveita, että jotain tapahtuu. Vähän on alavatsakipuilua, että jospa se tästä. Toivotaan parasta:) Varasin nyt kilpirauhas labran kuitenkin, että katsotaan mitä ne arvot sanoo. Mulla tosiaan se vajaatoiminta, joka aina välillä lähtee pois tasapainosta salakavalasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Huikkailen täältä taustalta, että meillä mentiin jälleen uuteen kiertoon. Ensi kuun lopussa tulee vuosi yritystä (yrityskiertoja jo enemmän), soitin jo terveyskeskukseen ja päästiin jonottamaan huhtikuulle aikaa lääkärille. Kiva että pääsee ihan kunnon tutkimuksiin ja tutkimaan myös miehen. Nyt vaan odotellaan..
 
Oonpas taas ollut hiljainen viestien suhteen...:oops:

Onpas paljon kaikkea kerennyt tapahtua, onnittelut kaikille plussanneille!

Me saatiin ennen joulua avaimet uuteen kotiin, rivari neliö kivalla pihalla. Yhdessä tasossa ja hyvällä pohjaratkasulla, tää on ihana <3 vielä kun kerkeis vähä laittaa oman näköiseks. Muuton kanssa meinas tulla vähä ongelmaa, kun mies joutu leikkaukseen reilu viikko ennen muuttoa ja siitä ei sitten kantamaan ollut.. sairaslomalla se on ollut nyt puolisen vuotta elokuisen työtapaturman takia, mutta pikkuhiljaa saadaan sekin kuntoon :)

Täällä eletään siis YK 13.. ajallisesti mennyt kyllä useamman kuukauden yli vuosi. Työyerveyslääkärillä kävin viikko sitten alavatsan kipujen takia, joka sitten laittoi kysta epäilyn takia lähetteen gynelle. Kystaa ei löytynyt, mutta selvisi syy miksi kaksi edellistä kiertoa on venynyt 47 päivän pituisiksi. Ei meinaan tässäkään kierrossa löytynyt mitään viitteitä oviksesta... Lannistavaa... :( Laittoi lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Jotenkin pysäyttävät, ja pakko kai se on uskoa, ettei tästä ilman apua mitään tule... Mies onneksi otti asian ihan hyvin, kun kuuli että hänetkin testataan.

Noh, näillä mennään eteenpäin, kaipuu omaan pikkuiseen vaan olisi jo kova :love: ja tänään tuli ystävän vauvakutsuille kutsu... Plaah..
 
Heippa, tsemppiä kaikille uuteen kiertoon. Täällä alkaa keskenmenosta oleen kolmisen viikkoa, kohta saa alkaa odottelemaan menkkoja. Oireiden perusteella viikonloppuna oli jotain ovis juttuja, mut tuntuu et kroppa ei ole ihan oma itsensä.

Kovasti mietityttää että saakohan sitä koskaan omaa nyyttiä..
 
@voittamaton lähinnä kun jo muutenkin olin yksityiselle menossa ja siitä maksamassa, niin halusin ultralla nähdä että kaikki on normaalia. Toki se maksaa sillon lisää, mutta silti. Enkä halunnut jäädä jälkikäteen harmittelemaan et miks en pyytänyt ultrausta. Mut eipä tarvinnut pyytää kun gyne päätti että ultrataan :LOL:. Ja itse sain onneksi suurimman osan gynereissun hinnasta vakuutusyhtiöltä takas, eli maksoin vaan omavastuun, joten ultra ei oikeestaan maksanut mulle mitään.
 

Yhteistyössä