♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@eevas mä niin toivon, että sun kierto muuttuisi nyt itsestään normaalimmaksi (y) Ootko laskenu vielä milloin pitäisi olla oviksen, jos kierto olisi nyt sen n.30 päivää?

Pahoittelut negoista @Shara ja @Kinder_Kitty! Molemmilla oli niin lupaavan kuuloista :unsure:

@Eela- kivaa, että joku piinaileekin tällä hetkellä! Mulla ei oo ikinä kipeytynyt nännit tai rinnat muutenkaan, toivottavasti saan kokea sen viimeistään kun joskus plussaan :D

Soittelin tänään gynelle verikokeiden tulokset ja sainkin kuulla, etten voi aloittaa teroluteja vielä tänään, koska silloin seuraava ultra osuisi pääsiäiseen ja gyne lomailee silloin. Eli saankin aloittaa terot vasta ensi maanantaina. Eihän viikon nyt tässä kp95 kohdalla pitäisi tuntua missään, mutta silti tällä hetkellä kypsyttää oikein huolella :(
 
@voittamaton voi surkia! :mad: kyllähän se näissä hommissa viikko tuntuu pitkältä missä kohti kiertoa vaan ja varmasti vaan enempi noin pitkillä päivillä. Oliko verikokeissa kaikki muuten hyvin?

Ei tätä ehkä piinailuksi voi vielä sanoa. Ovis"viikko" vasta just taputeltu:p eilen vielä varmuudeksi talleteltiin kun en oo varma millon se ovis on ollu. Hommien lopuks miehen kanssa huokastiin että huhhei, tää oli nyt sitte tältä kierrolta tässä, nähdään näissä merkeissä taas kuukauden päästä:D kaikkemme annettiin mitä ristikkäisiltä aikatauluilta ja vieraidentäydeltä viikonlopulta vaan pystyttiin! Ens viikon vois sitten piinailla.
 
Pahoittelut negoja saaneille :( miksi se plussa ei voi tulla kuten elokuvissa jo yhden yön jälkeen yhdynnästä :ROFLMAO:

Täällä ovis juuri parhaillaan menossa/juuri mennyt (jos oikein kehoani tulkitsen). Talleteltu on ja tänään pitää myös vielä ennen nukkumaanmenoa varmuuden vuoksi. Että se siitä tjottailusta :LOL:
Onneksi piinaviikoille säpinää ja eloa antaa niin tiukat koulupäivät kuin vesivahinkoinen kylppäri, jonka remonttiaikataulua nyt ootellaan isännöitsijältä... Eipähän tuu tylsää jos tässä joudutaan samantien evakkoon jonnekin.

Kävin tänään vielä neuvolatädin määräämässä verikokeessa varmistamassa, että edellinen keskenmeno on varmasti taakse jäänyttä elämää. Kahden tunnin päästä labra ajasta tuli tekstarilla tulokset: hcg alle 5 miu/ml. Eipä tuo nyt yllättänyt kun yhdet menkatkin jo tuli välissä. Onpahan hyvä tietää virallisesti missään mennään :LOL:
 
@voittamaton voi ei, olipa huono tuuri:unsure: Varmasti noilla kiertopäivillä harmittaa tosi paljon tuo viivästys:( Hyvä, että verikokeissa kuitenkin kaikki hyvin(y)

Mulle ennustaa laskurit ovista seuraavalle sunnuntaille, täällä toivon, että sattuis aikaisempi mieluummin kuin myöhempi, kun mies on tämän viikon ja viikonlopun kotona ja sitten taas pidempi työreissu. En aio tikuttaa ovista, enkä tiedä ehditäänkö viikonloppuna tallettelemaan, ollaan taas kehitetty siihen kaikenlaista menoa... Mutta tulkoon, jos on tullakseen:) En nyt halua kasata itselleni paineita, jos ei taaskaan tapahdu koko ovista ja kierto on 70 päivää:D Ei sitten ole niin hirveä pettymys.

@Eela- :ROFLMAO::LOL: siellä on otettu tallettelut vakavasti, jospa nyt sentään tulis työvoitto tikkuun kierron päätteeksi;)

@Edith_87 kiva, että keskenmenosta ollaan toipumaan päin:) Ja hyvä, jos sielläkin tallettelut kunnossa(y)
 
Pitää nyt tulla heti itseni perään uudestaan raportoimaan, että ei nyt ole kyllä kaikki sittenkään kunnossa, alkoi minimenkat:cry: Ei nyt siis mitenkään paljon, että jonkilainen välivuoto ehkä? Pitää katsoa tuleeko lisää, että laskenko välivuodoksi, vai onko mun kierrot 11-73 päiväisiä:( Yritin googletella, mutta lopetin melkein heti, kun alkoi ahdistaa, jos mussa on sittenkin joku vika sen kilpirauhasvaivan lisäksi:unsure: Onko kellään muulla tällaista, mulla ei ole ollut ikinäo_O Ja mistään kiinnittymisestä ei kyllä voi olla kyse, koska kp11 ja talleteltiin ekan kerran menkkojen jälkeen vasta kp8... Alavatsaa kyllä juilii hieman, että ehkä tää kierto olikin sitten tässä:poop:
 
Viimeksi muokattu:
@eevas ei tuhruvuoto tai minimenkat ole vaarallisia, hormonitasoissa voi olla vähän heittoa (n)

Itsellä tuli ja meni menkat miten sattui kun vuosi sitten lopetin pillerit ja oma hormonitoiminta alkoi heräillä :)

Käytin keltarauhashormonia ja sitä ennen oli kierukkaa ja e-pilleriä.. kaiken kaikkiaan 8 vuotta putkeen eri menetelmiä juuri kuukautisten ja kipujen säännöllistämiseen.:)
 
@Hyppymassu kiitos, saanko kysyä kauanko sulla kesti, että ne kierrot tasaantui ja tasaantuiko ne ihan itsestään? Olin jotenkin jo valmistautunut, että tääkin voi venyä, mutta jos nyt alkoikin menkat niin lyhyeen kiertoon en varautunut yhtään.:( Harmittaa hirveästi, kun ehti jo ajattelemaan, että ehkä vain ensimmäinen kierto oli sekaisin ja nyt tasaantuu + ois ollut tuo miehekekin kotona just nyt. Kuitenkin melkeen kolme kuukautta odottelin tätä yk2:ta:cry: Hitsi, että harmittaa, vaikka yritin olla innostumatta. Oispa vaan välivuotoa:X3:
 
Mulla ei oo menkat alkaneet, yleensä alkavat kellontarkasti aamuyöstä/aikaisin aamusta. Nyt ei oo mitään menkkatuntemuksiakaan, ja kohdunnapukka oli tosi korkealla, kova ja kiinni, eli sen perusteellakaan nyt menkat ei vaikuttaisi olevan ihan lähitunteina alkamassa. Aamulämmöt mulla on myös yhä koholla, eilen kuuden aikaan mitattuna 36.95 ja tänään viiden jälkeen 36.83, eli kuudelta ois varmaan ollut samoissa lukemissa. Oon joulukuun kierrosta asti seurannut tarkemmin kiertoni pituutta, ja tähän asti on ollut niin säännöllistä kuin olla ja voi. Jos en ois tehnyt eilen sitä negatestia niin olisin varmaan aika täpinöissäni täällä :D

Olisiko sitten ovulaatio ollut tässä kierrossa jostain syystä myöhemmin, limojen perusteella kyllä olisin arvioinut sen olleen tiistaina 7. päivä, mutta torstaina 9. päivä mulla oli semmoisia kummallisia menkkatuntemuksia, niin josko ovis olisikin ollut vasta silloin. Tuolloin 7. päivä tehtiin vikat tallettelut, eli jos ovis nyt oli kauheasti myöhässä niin nyt ei kyllä ole tärppiä odotettavissa. Ja jos ovis oli tuolloin torstaina niin kyllä eilisessä testissä olisi ehkä näkynyt jo jonkinlaista haamua jos tärppi olisi käynyt.

Alkaisi nyt vaan ne menkat mahdollisimman pian, tykkään mun säännöllisestä kierrosta :D
 
Viimeksi muokattu:
@eevas toivotaan et olis vaaratonta välivuotoa vaan(y) äläkä heitä vielä kirvestä kaivoon, eikös se ollut @Hyppymassu kun kertoi raskautuneensa pari päivää menkoista. Eli jos mahista on niin talletelkaa menemään vaan!:whistle:

Kylläpä kuulostaa lupaavalta @Shara ! Toivottavasti menkat pysyis poissa ja ois vaan myöhänen plussa. Jään jännäileen tilanteen kehittymistä! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@eevas kauhee kun mua vaa jäi mietityttää millasen on "minimenkat"? :oops: siis oliko sitä vuotoo sen verran, et olis ns "tyhjennysvuoto"? Ei nyt mitää analyysii tartte alkaa vääntää mut kauhee kun jäi mietityttää millaset menkat voi tulla kp 11 :eek:.

Toivottavasti olis kertaluontoista..
 
@eevas kauhee kun mua vaa jäi mietityttää millasen on "minimenkat"? :oops: siis oliko sitä vuotoo sen verran, et olis ns "tyhjennysvuoto"? Ei nyt mitää analyysii tartte alkaa vääntää mut kauhee kun jäi mietityttää millaset menkat voi tulla kp 11 :eek:.

Toivottavasti olis kertaluontoista..
Minimenkat voi olla esim. Tuhruvuotoa, voi olla että tarvii esim. Phs housuihin, mutta ei yleensä tuu silleen normimenkkojen lorotuksella :)

Vaihtelee toki tyypeittän.. :unsure:
 
@Jennipä kyllä sitä siis tuli silleen ettei nyt tuhrusta voi puhua, mut loppu aika hätäseen.. Niinku ois alkanu ja hoksannu, että "ei perskule väärä päivä":ROFLMAO: ja mulla alkaa aina menkat tolleen, et on ihan kunnon vuotoa, ei mitää tiputtelua. Koskaa ollu tällastao_O En mä ny osaa enää mitää ovista ootella tähän, liian kreisi meno mulle:LOL: Kiitos lohdun sanoista kaikille:)

Ja @Shara tulispa se plussa vielä sieltä:)
 
@eevas kuulostaapas oudoilta ja harmittavilta noi sun "minimenkat". Loppuiko ne siis jo vai jatkuu vielä? o_O

Onko teistä muuten kukaan vielä miettinyt niin pitkälle tulevaisuuteen, että miten työnteko onnistuu raskausaikana? Mulle jotenkin valkeni yhtäkkiä tänään, että esim. yötyöt ei tuu luultavasti onnistumaan samalla tavalla kuin tähän asti ja monella lääkäri suositteleekin niistä luopumista kokonaan jossain kohtaa raskautta. Myöskin työn kuormittavuus huolestuttaa, koska työssäni on paljon nostamista, kantamista ja seisomista. Onkohan tää vähän hölmöä miettiä asiaa jo nyt? :ROFLMAO:
 
@voittamaton mä oon miettiny jo kaikkea mahdollista, hyvä etten lapsen rippikouluakin jo:ROFLMAO: mulla tuskin tulee oleen ongelmaa käydä töissä raskausaikana. Fyysisesti kevyt työ. Mutta huolettaa syksyn työtilanne enemmänkin. Mulla on määräaikainen soppari heinäkuun loppuun eikä vielä tietoa jatkosta. Jos nyt lähiaikoina tärppäis, niin en tiedä kuinka mieluusti jatkavatkaan, kun en pystyis oleen kun muutaman kuukauden töissä ennen äitiyslomaa. Tää on itseasiassa pyörinyt aika paljonkin mielessä, koska vaihdoin vasta tähän uuteen työhön ja tykkään kovasti. Harmittaa, jos mun urani tuolla jää näin lyhyeksi(n)
 
@Eela-, mulla on vähän samanlainen tilanne, eli määräaikainen työsopimus tämän vuoden loppuun. Eli jos tässä nyt pian tärppää, niin ehdin jäädä äitiyslomalle tämän sopimuksen puitteissa, mutta työsuhde teoriassa loppuisi sen aikana. Oon perehtynyt jonkin verran tähän asiaan, ja saatan olla väärässä, mutta oon ymmärtänyt että raskaudesta kannattaa tällaisessa tapauksessa kertoa mahdollisimman pian työnantajalle, vaikka sähköpostilla, ja säilyttää se viesti todistusaineistona. Raskaana olevilla on nimittäin Suomessa ihan hirmuisen hyvät suojat irtisanomista yms. vastaan, eli jos sun työsopimusta ei sun raskausilmoituksen jälkeen uusittaisi vaikka sama työtehtävä on vielä tarjolla (ja varsinkin jos siihen palkataan joku muu), voisit viedä asian oikeuteen ja sanoa että sua syrjittiin raskaudesta johtuen. Silloin työnantaja on ongelmissa ja saisit hyvin todennäköisesti korvauksia.

Tietysti on eri asia onko työpaikalla kiva jatkaa jos raskauden vuoksi "pakottaa" työnantajan jatkamaan sopimusta :rolleyes:
 
@voittamaton loppui jo eilen onneksi, mutta kyllä sitä kohtuullisen paljon tuli, että en nyt oikein tiedä mikä voidaan laskea välivuodoksi.. Eiköhän tuo vielä, jos ei jatku. Kiva, kun nyt pelottaa uskaltaako lähteä mihinkään ilman suojausta, että tuleeko näitä ylläreitä lisää:unsure:

Joka tapauksessa putos raskautumishaaveet aika vauhdikkaasti taas, vois keskittyä just mietiskelemään omia työkuvioita.:) Mulla loppuu kans määräaikainen äitiysloman sijausuus tässä ihan muutaman päivän sisällä. Jatkoa ei tule, kun ei täällä vaan ole kahdelle töitä. Edelleen olisi toinen työ vähän niinkuin neuvoteltuna, jos heillä saadaan asiat sovittua. Se taas alkaisi vasta touko-kesäkuussa, että hieman olisi noloa ilmoitella heti raskaudesta:unsure: Sitten tiestysti sekin, jos en saakaan paikkaa ja joudun työttömänä jäämään äitiyslomalle. Toisaalta uskon, että asiat aina jotenkin järjestyy, miestä huolettaa nämä asiat paljon enemmän kuin minua.(n)
 
Mulla on myös äitiyslomansijaisuuden takia määräaikainen sopimus, eikä kukaan tiedä vielä onko tää sijaistettava tulossa takaisin. Yhdenlaisessa murroksessa koko työpaikka tällä hetkellä, niin voi olla, että vaikka työntekijä palaisikin niin mulle riittäis töitä, mutta kukaan ei osaa vielä tässä vaiheessa sanoa mitään. Toisaalta ois hyvä jos jatkuis ja sais tästä hommasta jäädä äippälomalle, kun palkka on ihan hyvä, niin äippärahat ois kohtuulliset ja ois tietysti parempi sauma päästä myöhemmin takaisin kun ehtis kunnolla tehdä ittensä supertarpeelliseksi:ROFLMAO:
 
Mulla on myös äitiyslomansijaisuuden takia määräaikainen sopimus, eikä kukaan tiedä vielä onko tää sijaistettava tulossa takaisin. Yhdenlaisessa murroksessa koko työpaikka tällä hetkellä, niin voi olla, että vaikka työntekijä palaisikin niin mulle riittäis töitä, mutta kukaan ei osaa vielä tässä vaiheessa sanoa mitään. Toisaalta ois hyvä jos jatkuis ja sais tästä hommasta jäädä äippälomalle, kun palkka on ihan hyvä, niin äippärahat ois kohtuulliset ja ois tietysti parempi sauma päästä myöhemmin takaisin kun ehtis kunnolla tehdä ittensä supertarpeelliseksi:ROFLMAO:

Meillä menee taas niin päin, että mies luottaa, että pärjätään kyllä jotenkin, mutta minä taas oon niin hätähousu, että pelottaa talous ihan ylipäänsä jos/kun jään kotiin. Sen takia koen itse tosi tärkeeksi tän työpaikan tähän saumaan, kun tulot ois tästä jäädessä edes vähän paremmat kuin aiemmasta paikasta.
 
Omaa napaa: Ei vieläkään menkkoja, nyt siis kp 31/29. Aamulämpö viideltä 36.81 eli ihan sama kuin eilen. Ihan lievän alavatsajuilinnan lisäksi ei oo mitään menkka-/raskausoireita.

Mennään tänään miehen kanssa "isoon kauppaan" niin voisin ostaa PC-paketin ja tehdä toisen liuskan huomenaamulla. Ärsyttää, kun kyllähän tämä nyt taas turhaan nostaa sekä omat että miehen toiveet aika korkealle, mieskin koko ajan viestittelee töistä että onko menkat alkaneet. Äsken lueskelin yhtä ketjua missä ihmisillä oli kierto venynyt ja testit näyttäneet negaa, ja yksi syy oli ollut kysta munasarjassa. Ihan varmaan mullakin on nyt vaan joku semmoinen :mad: Tai sitten ovis oli vaan myöhemmin, mutta ei talleteltu riittävän kauan että siitä olisi tärppi käynyt. Toki oon tehnyt tän kierron molemmat testit ennen menkkojen oletettua alkua, mutta silti on aika pessimistinen fiilis.
 
Kiva kuulla kaikkien vastauksia ja pohdintoja työelämästä :LOL: Onko sulla @Jennipä mahdollisuus siirtyä raskausaikana aamuvuoroihin? Mulla ei sellaista mahdollisuutta ainakaan kokonaan ole, pystyn ehkä saamaan vuorot n. 60% päivävuoroiksi, mutta loput olisi sitten yötä. Tekisi mieli selvittää asiaa jo enemmän, mutten viitsi, kun en halua kaikille yritystä paljastaa :whistle:

@Shara ostitko uusia testejä? Jännää!

Mä tässä kovin laskeskelen, että jos aloittaisin ne terolutit sittenkin jo lauantaina, niin ultran pitäisi silti osua pääsiäisen jälkeiseen aikaan. Ihan hullua kuin elämä nyt ois kahdesta päivästä kiinni :LOL: Oon vaan jo niin malttamaton!
 

Yhteistyössä