♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@voittamaton Ostin, ja teinkin malttamattomana jo yhden heti eilen illalla. Siihen tuli väärään paikkaan ihan selkeä punainen viiva (muuten oli nega), ja vähän elättelin toiveita että jos se olikin jotenkin viallinen testi ja se väriaine jäi jumiin. Laitoin siitä kuvan tuonne himotestaaja-ketjuun jos kiinnostaa. Nyt sitten tein aamupissasta uuden testin (kp 32/29), ja niin vaan tämäkin on ihan puhdas nega.

Ahdistaa ja ärsyttää ihan uskomattoman paljon. Nyt en testaa kuin ensi viikolla jos menkkoja ei näy, ja sitten menen lääkäriin.
 
@Shara se on inhottavaa, kun kierto venähtää :(. Toivottavasti ei olis kovin pitkä kierto...

@voittamaton pitäis olla mahdollista, ainakin lääkärintodistuksella jos ei muuten. Meillä on hyvin pystynyt sopii noista vuoroista, mutta aika harva tykkää öitä tehdä niin onhan se aina rasite jos jonkun tarvitsee niiden teko lopettaa.
 
No höh @Shara :( negat on aina aika :poop: juttu.

Omanapa. Kp 19 ja hiiirveä nälkä jo toista päivää. Sama ruokamäärä joka ennen riitti ei riitä yhtään enkä oo liikkunutkaan mitenkään enempää. Oon syöny jo kaks ruokaa illasta ja voisin syödä heittämällä lisää o_O
 
Koskakohan vois lakata yllättymästä oman kropan toiminnasta? Tää on nyt yk6, ja yksikään kierto ei ole muistuttanut kovinkaan merkittävästi edeltävää tai seuraavaa. Tällä kertaa FF väittää että ovis olisi ollut kp20, eli myöhään. Ite kyllä uskon, että saattoi olla jo edeltävänä päivänä. Joka tapauksessa tänään on dpo6-7, ja lämmöt on koko ajan olleet aivan täysin sekaisin. Joo, on ne korkeammat, mutta tulee käsittämättömän piikikäs käyrä, puolen asteen hyppäyksiä melkein joka vuorokausi jompaan kumpaan suuntaan. Ihan erilainen kuin kaksi aikaisempaa lämpökäyrää. Kiva nyt sit miettiä, että onko tää lupaavaa erilaisuutta vai menikö ovis kuitenkin perseelleen tavalla tai toisella, eikä keltarauhanen jaksa oikeen hoitaa hommaansa?

Ylipäätään tää yk6 on mulle henkisesti aika merkittävä kierto, puoli vuotta yritystä tulee täyteen ja nopeastihan tää on mennyt. Pari tikutettua ovulaatiota, ihan hyvinkin tähdättyä peittojen heilutusta, ja tuloksena puhtaita negoja ja ajallaan alkaneita menkkoja. Ei kai ne seuraavatkin 6 kk mee samalla tavalla? :(
 
N93
@Tuimatar mulle oli kans puolen vuoden rajapyykki se pahin, älysin että toinen puolikas menee yhtä äkkiä. ( niinku melkein menikin) Mietin tuossa tänää, kuin intoa täynnä sitä vuosi sitten lähti tähä projektiin ja en ois osannu sillo ajatellakaan että en oo 2017 maaliskuussa raskaana :D
 
N93
Mää oon paininu nyt tuon keskenmenon jälkeen hirveesti omien ajatusten kans ja yrittäny kääntää vauvakuumetta pois päältä. Kunnes tänään älysin, että mulla ei semmosta olekaan. Mulla ei herätä raskaanaolevat naiset, lapset eikä edes pienet vauvat sellaista " pakko saada" , mitä vois jo tän vuoden jälkeen ajatella. Päin vastoin nään oman elämän paljon positiivisemmassa valossa aina ku nään lapsiperheitä. Oon analysoinut, että mulla tää asia on enemmän sitä, että kaikki mihin ryhtyy on onnistuttava kerralla ja heti. Jospa nää ajatukset siivittäs mut siihen aitoon tjottailuun, eikä elämä pyörisi enää kahden viikon sykleissä,ku ei se ovulaation kyttääminen ja piinailu oo mitää oikeeta elämää. Parhaat vuodet menee hukkaan tämmösessä tikkuun pissaamisessa ja oireiden tarkkailussa. Tulee jos tulee
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@N93 Hyviä pohdintoja, ja loistavaa jos onnistut saamaan lapsenteon vähimmän suorittamiseksi. Tekee varmasti hyvää omalle jaksamisellekin, kun jokainen lapseen viittaava asia ei herätä turhautumista/ahdistusta. Tunnistan itsestänikin nyt tuon elämän menemisen kahden viikon sykleissä, ja että kaiken pitää onnistua heti, vaikka etukäteen ajattelin että osaisin ottaa tämän ajan rennosti. Täytyy harrastaa vähän itsetutkiskelua.

MULLA ALKOI MENKAT! :giggle: Vähän tietysti harmittaa, mutta enimmäkseen oon helpottunut ja onnellinen, ettei kierto venynyt tätä enempää. Mulla oli just silloin ovulaatioviikolla lääkärissäkäynti kurkkuoireiden takia, olisinko kuitenkin stressannut sitä (ja verikokeita) sen verran että ovulaatio siirtyi joillain päivillä. No, tulipahan nähtyä silloin että kilpirauhasarvot on oikein hyvät ja perusverenkuva moitteeton.

Eli nyt siis yk4.
 
@N93 täällä ollut vähän samanlaisia mietteitä. Yritystä ei ole meillä takana kauaa, mutta minä olen jo kauan kuumeillut aika kovastikin. Sitten, kun se yritys vihdoin alkoi oli aivan innosta pinkeä, mutta nyt jotenkin haluaa jo toppuutella itseään. Turhaan vaan tulee paha mieli, kun kroppa ei toimi vielä ja tämän hetkisessä tilanteessa parempikin, jos kestää. Huomenna ois sovelluksen mukaan ovis, ei ole talleteltu enkä ole kytännyt oireita. Ja ajattelin jatkaa näin joka kierrossa. :)Tavoitteena on unohtaa koko yritys, mutta ehkäisyyn ei palata, eli pienen pienet mahdollisuudet säilyy kuitenkin. Mä innostun niin kovasti ja petyn niin pahasti, että turhaan sitä itsensä rikkoo. Katsotaan jouluna muutetaanko strategiaa, kun ollaan vuosi tjottailtu:) Ihanaa silti jännätä muiden kanssa ja enköhän mäkin piinaviikolla jonkun testin tee, ainakin jos taas ilmestyy viini-ilta kalenteriin;)
 
  • Tykkää
Reactions: N93
@Shara hyvä homma et kierto ei venynyt tuon enempää :) tsemppiä uuteen kiertoon!
@eevas teroluteilla saadaan tyhjennysvuoto aikaiseksi :) eli ei kasvata folleja ollenkaan.

Oon tässä aika paljon miettinyt et mitä mulle tapahtuu jos ei lasta saada..joo elämä jatkuu mut siitä jäis iso tyhjä aukko mun sisimpään.. enkä varmaan ikinä täysin hyväksyisi asiaa.. mää en halua adoptoida, ensinnäkin sen takia koska se prosessi on niin pitkä ja sen takia et haluan ihan vastasyntyneen lapsen, haluan olla mukana kaikissa kehitysvaiheissa.. sijaissynnytys ois kans yks mitä voisin harkita mtta suomessa laitonta.. sitten tietty on lahjamunasolut mahdollista.. mutta eiköhän me se lapsi saada, kummasti sitä vaan rupeaa miettimään tälläsiä asioita kun kestää.. ja mua niin sattuu syvälle sisimpään kun nään raskausmahoista kuvia..sen takia koska mää ite haluan palavasti olla samassa tilanteessa.. ja nyt kun on yks km taustalla niin tuon km:n jälkeen mun vauvakuume ja lapsenkaipuu vaan paheni entisestään koska mää olin jo saamassa sen mitä halusin eniten maailmassa..
 
@eevas @Kinder_Kitty vastasikin sulle jo! Teroja syön 10 päivää ja kun menkat alkaa, niin syön clomeja, jotka sitten saa sen oviksen tulemaan :LOL:

Ihan samoja ajatuksia löytyy täältäkin. Mulla on eevaksen tavoin ollut vauvakuume jo pitkään ennen kuin sain tartutettua sen miehelle ja kun mies vihdoin oli sitä mieltä, että nyt on lasten aika, niin olin maailman onnellisin ihminen hetken aikaa. No nythän eletään edelleen meidän yk1:stä, vaikka yritys aloitettiin joulukuun alkupuolella. Ainakin kärsivällisyyttä oon oppinut, kun oon yleensä kaikki-mulle-heti-tyyppiä :X3: Nyt oon taas ihan positiivisella fiiliksellä liikkeellä, katsotaan miten lääkkeet toimii ja jos niiden avustuksella vaikka tulisi kohta raskaaksi. Tän enempää mä en pysty raskautumiseen vaikuttamaan, niin koitan olla mahdollisimman rennosti vaikka välillä vaikeaa onkin.. Tsemppiä kaikille vauvankaipuuseen (y)

Tänne ryhmään kyllä kaivattaisiin jo kohta yksi plussa! Katsotaan kenelle se tulee ekana :love:
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
Samoja ajatuksia myös siitä, että kahden viikon syklit on kuluttavia ja uskoisin että vaikeuttaa vasn raskaaksi tuloa. Mutta vaikka kuinka ajattelee että muun elämänohessa tehtaillaan niin silti koko ajan tulee päiviä vahdattua. Vauvakuume on kova eikä kaksi pallomahaa lähipiirissä helpota asiaa yhtään :rolleyes:

Tjottaillaan kovasti vaan silti lasken kiertopäiviä ja listaan tuntemuksia:rolleyes: Kp 21 mahassa ja nivusissa välillä vihlontaa, kova nälkä, ajoittaista etomista ja tissisärky. Ei sillä että laskisin :ROFLMAO: eli perus tuntemukset viikkoa ennen tätiä.
 
Mielenkiintoisia ajatuksia kaikilla yrittämisestä, tjottailusta ja kärsivällisyydestä!

Mulle tuli eteen tänään aika kutkuttava ja vähän hämmentävä tilanne: miehen sukulaiset tyhjentää taloa muuttovalmiiksi, ja kun heidän muksut on jo leikki-ikäisiä eikä lisää oo tulossa, niin sieltä tarjottiin sitten vauvakamoja. Yrityksestä ei oo varsinaisesti puhuttu heille, mutta kyllä he on rivien välistä ymmärtäneet että olisi ajankohtaista meille.

No, nyt meillä on sitten varastossa kaikenlaista turvaistuimesta vauvakeinuun. TOSI OUTOA! :eek: En oo tähän mennessä mitään hankkinut "järkevänä ihmisenä", yhdet pienet sukat neuloin silloin kun mies suostui yrityksen aloittamiseen, mutta nekin oli kaapissa pitkään pyörineistä langoista - ajattelin ne vähän niin kuin harjoituksneuleeksi. Nyt sit on hyvin konkreettisesti vauvalle tarkoitettuja asioita olemassa, mutta ei sitä vauvaa edes tulolla. Ymmärrän yhtäkkiä tosi hyvin, miksi jotkut ei hanki juuri mitään ennen kuin rakenneultran jälkeen - tää oikeasti tuntuu siltä kuin oikein uhmaisi kohtaloa :oops:

Ja dpo 7-8 menossa, menkkojen pitäisi alkaa ens ke tai to.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
Mulla vaihtelee hirveästi ajatukset vauvakuumeesta. Tunnistan minäkin tuon kahden viikon sykleissä elämisen ja sen kuluttavuuden, mutta toisaalta varsinkin tällä hetkellä tietyllä tapaa myös pelkään plussaa koska (toivottavasti) kun löydän uuden työpaikan, raskaus olisi melko kiusallinen lisä siihen kuvioon :D Välillä tulee juuri sellainen kaikkihetimullenyt-tunne ja alakuloisuus epäonnistumisesta, välillä (kuten tällä viikolla) tuleekin helpottunut olo kun menkat alkavat ja saa taas kuukauden lisä aikaa selvitellä nyt varsinkin niitä työasioita. Ilman tätä uuden työn etsimistä vauvakuume olisi varmaan ihan eri tasolla, kun lähipiiriin syntyi juuri vauva ja lisäksi vielä kaveri on parhaillaan raskaana.

@Tuimatar Mä oon myös juuri tuollainen, että pelkään uhmaavani kohtaloa vauvatavaroilla, mutta toisaalta myös uskon, että kyllä lapsi niille suodaan jotka sitä oikeasti tahtovat. Eiköhän teillekin tule siis tavaroille käyttöä, toivottavasti mahdollisimman pian :)
 
@Tuimatar Ymmärrän hyvin tuon taikauskoisuuden ennakkoon hankituista lastentavaroista. Itse ainakin olen niin pessimisti ja taikauskoinen kohtalon uhmaamisesta että uskaltaisin hankkia tavaraa vasta synnäriltä palatessa :LOL: Mutta jospa nämä olivatkin kohtalon merkki siitä, että se lapsi on tulossa teille piakkoin :love:

@konvehtirasia Tunnistan hyvin tuon tunteiden heittelyn lapsen saamisen suhteen. Samaa hieman täälläkin. Samaan aikaan kova kaipaa ja halu lapseen juuri nyt, mutta samaan aikaan nyt opiskelussa olevaa ammattia olisi kiva päästä loppuvuodesta työkseen tekemään, kun silloin saan paperit käteeni.

Omanapa: kp 22/28-30 ja välivuoto!!! Ei ikinä siis koskaan ole tullut mitään pienen pientä välivuotoa keskellä kiertoa. Viikko menkkoihin. Joko mulla on yhtäkkiä lyhyt kierto, mikä on outoa koska kierto on suhteellisen säännöllinen tai siiiittteeen.....;) Oli mitä oli niin ihmetyttään laittoi kyllä (n)

Btw. tämän päivän Aamulehdessä oli tähän keskusteluryhmään sopiva sarjakuva Villimmältä Pohjolalta http://aijaa.com/UtDOeq :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Uskaltaiskahan tänne keskusteluun hypätä mukaan :)

Meidän tilannetta lapsen yrittämisen suhteen ei olla vielä lyöty lukkoon... Mutta puheita ja haaveita on ollut viimeiset kuukaudet aktiivisemmin, ainakin mun puolesta :LOL:
En olisi kyllä 2 vuotta sitten ajatellut haaveilevani tällä hetkellä perheenlisäyksestä, mutta niinhän se elämä kulkee. :) Yhdessä olemme olleet siis vähän alle 1,5 vuotta, asuttu yhdessä 7 kk. (Kuulostaapa lyhyeltä ajalta, vaikka tuntuu että oltais oltu yhdessä jo paljooon pidempään!) Olen meistä kahdesta se vanhempi (mutta en kuitenkaan aina se aikuisempi ;)). Miehellä on koulu ja työ, itselläni myös vakityö, joka ei ole elämäni ura todellakaan :LOL:
Jotenkin itsellä on sellainen olo, että esikoista olisi se oikea aika yrittää nyt. Täytän tänä keväänä 27v, ja en haluaisi lasten hankintaa ainakaan lykätä montaa vuotta. :rolleyes:
Alkujaan mies ehkä hieman säikähti vauva-puheitani, mutta nyt mielipide on "No miksipäs ei.":LOL:
Toisina päivinä mietin ruusunpunaiset lasit silmillä kuinka ihanaa arkea vauvan kanssa olisi ja kuinka parisuhteemme suorastaan alkaisi kukoistamaan yhteisen lapsen myötä, toisinaan kuvitelmat arjesta ahdistaa ja pelkään että pilaan parisuhteemme hätäilemällä lasta :confused: Vaikka pelko olisi kuinka turha tai asiaa kuinka harkitsisi! Jotenkin tuntuu vain välillä niin suurelta hypyltä tuntemattomaan. Melkein toivoisin, että vauva vaan putkahtaisi, eikä tarvisi suunnitella. :D Ja sen jälkeen tajuan, ettei niitä lapsia saada sormia napsauttamalla...

Onko kellään ollut näin sekavia ajatuksia äitiydestä, vai onko tälläinen sekoilu varma merkki ettei olekaan oikea aika? :D

Mukava ainakin lueskella teidän muiden suunnitelmien etenemistä (y)
 
@rubikinkuutio tervetuloa:) Jennipä tiivistikin jo hienosti kupletin juonen:ROFLMAO:

@Tuimatar mähän aloin kutoa vauvan peittoa ja perustelin tämän kohtalon uhman sillä, että siinä peitossa voi hyvinkin mennä muutama vuosi:D Ehtiipä valmiiksi, minun tai jonkun muun pienelle:barefoot: Sukatkin tein jo, mutta niille syntyykin jo toukokuussa käyttäjä, kun kaveri saa vauvan:)

Meni meidän harvinainen yhteinen viikko, joka sattui olemaan vielä ovisviikko, tallettelematta. Ei vaan loppuviikosta huvittanut ja kiirettä piti ystävien ja perhepäivällisten kanssa. Tänään tuli tuhruvuotoa, että en tiedä onko menkat jo tulossa vai mitä nyt taas tapahtuuo_O Ja nyt on kyllä vuosisadan ihme, jos kiinnittymisvuotoa:LOL:
 
Tervetuloa munkin puolesta @rubikinkuutio!

Ompa sulla @Edith_87 jännät paikat, toivon kiinnittymisvuotoa!(y)

Mä en kans pari vuotta sitten ois uskonut olevani tässä tilanteessa nyt. oon tähän asti ollu aika varma, etten ees välttämättä halua lapsia, mutta never say never, nyt hullu vauvakuume päällä:ROFLMAO:
Mulla myös aaltoilee tää kuumeilu. Välillä tuntuu ettei mitään muuta voi ajatella ja välillä mietityttää onko tää oikea aika ja onko musta tähän. Vauva-arki ei edelleenkään niin pelota, mutta raskaus ja synnytys senkin edestä. Tällä hetkellä aivan valtava kaipuu sellaista vastasyntynyttä, tuhisevaa pötköä kohtaan:love:

Mulla on tänään ollut toiveita nostattava päivä. Aamu alkoi ihmeellisellä vatsakivulla. Tuntui semivoimakkailta menkkapoltteluilta ja välillä mietin jo että haenko särkylääkettä kun ei tahtonut nukkumisestakaan tulla mitään. Yritin käydä (turhaan) :poop:, koska välillä kipu tuntui samalta kuin vatsataudissa polttelut just ennen kuin tarvii juosta vessaan. Päivän mittaan kipu helpotti mutta iltaa kohti aika voimakasta nippailua/pistelyä tuntunut kohdun kohdilla. On myös etonut muutamana päivänä, mutta tätä vaivaa oli viime kierrossakin ennen menkkoja. Nyt alkaa kyllä vähän jännittää:X3: nyt on jotain dpo 8-10.
 
  • Tykkää
Reactions: Edith_87

Yhteistyössä