♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Eela- testasin vaik ei ois tarvinnut. Heti kun olin kastanut tikun liruun, niin mahassa tuntu tuttu kipu ja kohdunnapukalta löyty veritippaa :ROFLMAO:. Onneks oli one stepin herkkä testi eikä pc. Eli yk 8 ja kp 1 alkakoon.

Oli kyllä jännä eka viikko oviksen jälkeen. Sillon kun ei tuntunut yhtään siltä, et olis ovuloinut. Lämmötkään ei halunnut nousta. Vaikka en mä niitä lämpöjä oo vuorotyön kanssa ikinä pystynyt oikein mitaamaan, enkä ole edes yrittänyt. Mut kaikki oireet mitä oon aikaisemmin huomannut, oli niin lieviä. Vasta menkkojen lähestyessä rupes tuntuu, et kai se ovis tapahtuikin ja nyt menkat alkoikin ovisplussaan nähden ajallaan.

Ja positiivista on, että kierto oli lyhyin sitten parin ekan kierron. Nimittäin kierto kesti VAAN 43 päivää, eli kymmenen päivää vähemmän kuin mitä mun lyhyin kierto on ollut. Ne pari ekaa kiertoo oli 35 päivää, mutta sen jälkeen tää on siis se lyhyin.

MUTTA. Ne verikokeet.. :cry::cry::cry: Ahdistaa kertaa 1000. Tänään kp 1. Huomenna perjantaina kp 2. Viikonloppuun törsäytyy kp 3 ja 4 ja kp 5 on VAPPU :mad:. Eli mun ainoo mahdollisuus on saada aika huomiseksi aamuksi. Ja yritin varata aikaa netin kautta niin siellä lukee, ettei oo lähetettä :mad::mad::mad::cry::cry::cry:. Soitin ja siellä tietty ruuhkaa. Takaisinsoittojärjestelmä, joten toivon, että soittaisivat tämän päivän aikana..

Laitoin tietty lapsettomuuspolille sähköpostia, tosta lähetteestä ja muutoinkin piti ilmottaa kun menkat alkaa. Laitoin vielä viestiin, et soittaisivat kun ovat lukeneet.. Ahdistaa kovin paljon, meneekö nämä menkat ns. hukkaan ton verikokeen kannalta. Näillä kierroilla (vaikka olikin nyt lyhyempi) niin ei paljoo naurata.
 
Täälläpä on hiljasta.. vieläkö on piinailijoita testaamatta? Minä ostin jo testit valmiiksi mutta en oo testannu vielä. Välillä on enemmänkin ovismaista kipua kuin menkkakipuja. Istahtaessa painetta kohdun kohdalla ja ihan jäätävä v*tutus taas. Muuten ei oloja suuntaan tai toiseen.

@Jennipä miten meni tän päivänen? Huvitti kun luin sun viestit, vaikka toki vakavaa asiaa onkin. Kuvastaa niin hyvin tätä naiseutta ja omaakin elämää kun ei onnistu ja kaikki menee persiilleen ja on ihan valmis heittään pyyhkeen kehään ja toivoo maailmanloppua. Ja sitten jokin apu asiaan tulee ja kas, koko ongelma on poistunut ja mieli parantunut potenssiin tuhat:LOL: olis kiva joskus kokeilla miehillä että oisivat päivän ajan naisia niin tietäsivät kuinka vaikeeta tää on. Ja näkis ite minkälainen vuoristorata sitä on ulospäin:ROFLMAO:
 
@Eela- No joo oli kyl kauhee jännitys, kun klo kahden jälkeen alkaa vuoto torstai päivänä ja katot et vapun takia se perjantai aamu on ainoo mahdollisuus käydä ottaa näyte. Ja hyviksen kautta et voi aikaa varata ja puhelimessa soi viesti "soitamme takaisin viimeistään seuraavan arkipäivän aikana".

Nyt ahdistaa, et onko nyt oikeesti kp 2 vai vasta kp 1. Verikokeet kun piti ottaa kp 2-5 välillä. Eilen nimittäin ei lähtenyt vuoto kunnolla käyntiin, vaan oli tosi vähäistä. Ja vasta tänään alko kunnon (ja runsas) vuoto. Normaalisti menkat on alkanut kertarysäyksellä... Eilen oli kyllä ihan kunnon kivut jotka on tänäänkin jatkunut, mutta mutta. Kävin kuitenkin verikokeet jo ottamassa, kun en tiennyt lähteekö se vuoto runsastumaan vai onko tulossa kaiken kaikkiaan niukat menkat. Plus olin tehnyt koko yön nälkäkuolemaa paastokokeiden takia ja unirytmi yövuorojen jäljiltä ei niin ihanteellinen ajoissa nukahtamista ajatellen. Toivon vaan, ettei verikokeet näytä ihan pieleen jos nyt onkin vasta virallisesti kp 1. :unsure:

Mut on tää kyllä kamalaa kun joku asia tuntuu hetken maailmanlopulta ja hetken päästä huomaa et hupsista eihän täs ollutkaan ongelmaa :ROFLMAO:.
 
@Jennipä uskon kyllä että oli piinaavat tunnit! Onneksi sait vielä henkilökunnan kiinni(y)
Tuon sun kertomuksen mukaan kyllä uskosin, että tänään on kp 2:) mulla ainakin on pari viime kiertoa ollut ihan ihmeellisiä ja alkanut just tosi niukalla vuodolla tai tuhrulla vaikka ennen aina alkanut just kertarysäyksellä. On myös kestänyt normaaliakin lyhyemmän ajan. Mistähän lie johtuu..
 
@Jennipä tuhrua ei kai vielä lasketa menkkapäiväksi, mutta tuskin ne verikokeet muutamasta tunnista on kiinni. Milloin saat tietää tulokset? :)

Täällä syötiin vika terolut tänään. Jos menkat alkaa yhtä nopeesti kuin viimeksi, niin kp1 pitäisi olla maanantaina. Jännittää jo hirmuisesti, mahtaako se tuplattu clomiannos tehota vai ei :whistle:
 
@Jennipä mulle ainakin tulokset tuli aika pian. Kävin kokeissa torstaina iltapäivällä ja tulokset tuli lauantaina aamupäivästä. Tosin kävin yksityisellä, kun satuin saamaan kokeet työterveyden piikkiin. En tiiä vaikuttaako vappu tuloksien tulemiseen, mutta etköhän viimeistään tiistaina saa tulokset? Milloin sulla on toi aukiolotutkimus? :giggle:
 
@voittamaton kahdeksas päivä on aukiolotutkimus. Siis en tiiä näkyykö niitä tuloksia ollenkaan omakannassa, kun ne kokeet näkyi siellä eilen aamupäivästä (ilman tuloksia), mutta sitten illalla ne oli kadonnut sieltä kokonaan, eli siellä ei ees näkynyt enään mitä kokeita oli otettu. Mietin onko näkyvyyttä rajoitettu, etten nää niitä ennenkuin ne on käyty lääkärin kanssa läpi. Sama oli miehen simppanäytteessä, niit tuloksia ei näkynyt ennen lääkärikäyntiä. Mikä on ihan hyvä vaan, koska olisin varmaan kuollut (miehestä puhumattakaan) niitä tuloksia lukiessani, kun siellähän ei ollut yhtään siittiöitä. Mut se voi johtua siitä, et näyte meni miehellä pääosin huti, ja purkkiin meni vaan pieni tippa ihan lopuks.. Lääkäri ei ainakaan usko noihin tuloksiin enkä usko minäkään ennenkuin toisin todistetaan.....
 
@Jennipä oot muuten varmaan ihan oikeassa, että ne tulokset näytetään vasta kun käytte ne lääkärin kanssa läpi. Mulla näkyi ne heti varmaan sen takia, että kokeet tehtiin eri firmassa ja mun piti itse soitella tulokset sinne firmaan, jossa hoidetaan meidän lapsettomuusasioita. Hyvä, että lääkäri sai rauhoiteltua teitä simppanäytteestä, teillä on oikea asenne (y) Huolestua ehtii vasta sittenkin, jos oikeasti on jotain syytä huolestua.
 
@Jennipä täällä näkyy yleensä kokeiden tulokset kyllä omassa kannassa jo ennen lääkäreitä, mutta en tiedä onko alueiden ja osastojen välillä eroja.

@voittamaton toivottavasti uudesta annostuksesta oli apua(y)

Mä nyt kyselen tälläkin palstalla, kun on alkanut mietityttää pitäiskö laittaa töiden takia kokonaan yritys tauolle:( Mulla on aika pitkä koeaika ja mietin, että jos nyt sattuisin vastoin kaikkia todennäköisyyksiä kuitenkin plussaamaan niin saankohan mä heti potkut?:cry: En haluais palata ehkäisyvalmisteeseen, kun siitä palautuminen oli niin hidasta ja tuskaista. Kondomi taas ei vaan toimi meillä, ei kumpikaan tykätä yhtään:( Ja ois kiva säilyttää edes se pieni yllätyksen mahdollisuus kaikesta huolimatta.. Toisaalta huolettaa tuo potkujen mahdollisuuso_O
 
@eevas Sanosin että annatte luonnon päättää ja jatkatte normaalia elämää ilman ehkäisyä. Voittehan te koittaa harrastaa petipuuhia vain varmoilla päivillä pari kuukautta ja niin edelleen. Toisekseen raskaus on laiton syy potkuille oli sitten koeajalla tai ei. Ja kolmannekseen vaikka koeaika olisi kuinka pitkä niin niin on raskauskin :D Vaikka pamahtaisit juuri nyt saman tien paksuksi niin tehokasta työaikaa on silti 8 kuukautta. Eli sanoisin, että huoli pois ja keskityt töihin ja jatkatte ilman ehkäisyä. Tai siis niin minä tekisin sinun tilanteessasi :)

Omanapa: menkkojen pitäisi alkaa tällä viikolla. Saa nähdä miten käy. Tuntemuksia ei ole kumpaankaan suuntaan.

Oli muuten todella ihanaa ja rentouttavaa viettää miehen kanssa kunnon vappuviikonloppu teemalla tähän ei pikkulapset todellakaan sopisi mukaan :LOL: Iltaelämää, alkoa, roskaruokaa, pitkiä unia, päiväunia, ekstempore seikkailua ja paaaaljon petipuuhia ilman paineita lapsenteosta. Tuli tarpeeseen :love:
 
@eevas itse koen raskaaksi tulon niin vaikeaksi, että ottaisin raskauden vastaan oli mitä tahansa elämässä meneillään. Mutta jos tuntuu paremmalta siirtää yritystä niin sillon kai se kannattaa. Mitä meinaat pitkällä koeajalla? Eikö 4 kuukautta ole se maksimi? Vai onko sitten määräaikaisia sopimuksia vai miksi on pitkä koeaika? Kyllä aika riskillä työnantaja pelaa jos pistää raskauden takia pihalle koeaikana, vaikka toki koeajalla ei tarvitse syytä sanoa.. ja aika kauanhan ehtii raskaana olla ennenkuin se alkaa näkyä.

Ja jos haluatte siirtää yritystä, niin kai keskeytetty riittää? Jos mies sen osaa :LOL:. Aika vähissähän nuo vaihtoehdot on, kondomi ja hormoniehkäsy. Kuulostaa kyllä aika hurjalta alottaa hormoniehkäsy jos menee taas kierrot sekaisin. Vai voiko se megakierto johtuu vaan kilpirauhasarvoista?

@Edith_87 ihana viikonloppu :giggle:. Tolla tavalla itsekkin koetan ajatella, eli nauttia asioista, joista on vaikeampi nauttia lapsen kanssa.
 
Vaikee kyl olla oikeestaan mitään mieltä @eevas (n) Itse ajattelen että töitä tässä elämässä ehtii tehdä myöhemminkin, toki olen alalla jossa töitä paljon tarjolla .. Ehkäisyksi varmat päivät+keskeytetty yhdyntä? :LOL: ja jos siitä huolimatta tulet raskaaksi JA saat potkut niin sitten se on niin tarkoitettu ;):ROFLMAO:

Mites meidän piinailijat? Koska me saadaan testejä tänne ihmeteltäväksi? :giggle:
 
@eevas joo siis niin täälläkin yleensä näkyy tulokset omakannassa heti kun on valmiita. Mutta luin netistä, että lääkäri voi rajata niiden näkyvyyttä, jotta potilas ei nää niitä ennenkuin ne on katsottu läpi lääkärin kanssa. Oli mulla esim se amh arvo näkyvissä jo ennen lääkäriä.
 
Oon kyllä samaa mieltä muiden kanssa @eevas tuosta, että jatkaisitte ainakin ilman hormonaalista ehkäisyä ja ennemmin tsekkailette vaikka päiviä, millon ei niin todennäkösesti tuu raskaaksi. Se on kuitenkin ihan yrittämälläkin niin pieni hetki kuusta, kun voi tulla raskaaksi, että jos tärppipäivät jätätte väliin ja muullon harrastelemalla tuut raskaaksi niin kyllä se on sillon jo tarkotettu niin(y) töitä on loppuelämä aikaa tehdä.

@Edith_87 koska meinasit testata?

Mulla on nyt dpo 14 tänään eikä myöskään oireita mihinkään suuntaan. Ainoa oire on arat ja painavat tissit, mutta se on ihan normaalia tässä vaiheessa kiertoa. Oon kuitenkin jotenkin tosi varma, että oon raskaana. Oon vajaan viikon ollu niin sekopää, etten ymmärrä itsekään itseäni:alien: tänäänkin oon hermostunut miehelle ihan tosissaan ainakin 15x, mutta on pitänyt yrittää hillitä itseäni etten aiheuta kovin riitoja ihan turhasta. Ihan samanlaiset vuoristoradat menossa kun teininä tai e-pillereiden kans. Jännä nähdä.. taidan malttaa testien kans vielä huomisen. Aina kun on heti negan jälkeen alkanu menkat niin en viitti turhaa tuhlata.
 
@eevas, löysin asianajotoimiston sivuilta tällaisen pätkän koeaikaan ja raskauteen liittyen:

"Työntekijän raskaus on luonnollisesti laiton peruste purkaa työsopimusta edes koeajalla. Raskaana olevaa työntekijää suojataan työsopimuslaissa useilla tavoilla. Esimerkiksi koeaikapurunkin osalta työnantajan oletetaan purkaneen raskaana olevan työntekijän työsopimuksen raskauden perusteella, ellei työnantaja pysty uskottavasti todistamaan asiallista perustetta purulle. Näyttökynnys on asetettu korkealle, ja käytännössä työnantajan on lähes mahdotonta syrjäyttää olettama raskaudesta purkuperusteena."

Eli ei kannata kauheasti stressata, raskautuminen on muutenkin niin henkimaailman hommia, että mun kanta on se ettei kannata laittaa yritystä totaalitauolle!
 
@Eela- todennäköisesti testailen viimeistään perjantaina, kun viikonloppuna on tyttöjen rientoja ja pitää tietää sitä ennen juoko vai ei :LOL: Jos ei niin sitten pitää keksiä vedenpitävä selitys miksi edes yksi siideri ei maistu :rolleyes:

Aikataulullisesti tädin pitäisi tulla huomenna eli siinäkin perjantai olisi hyvä päivä. Olisi edes vähän myöhässä ennen testiä :LOL:

Koska aattelit viimestään testata?
 
Nyt alko skeptikolla herää ajatukset. Aamulla meinas lentää yrjö viemärin hajusta ja koskaan aikaisemmin ei ole. Ja ennenkaikkea mun havaintokyky katos :ROFLMAO: tulin kouluun tuntia liian aikaisin vaikka kotona olin ihan varma että kello on lähellä ysiä! En oo ikinä ennen ollut näin hukassa kellon kanssa nimimerkillä rouva täsmällisyys! :ROFLMAO:
 
Hui, kuulostaa hyvältä @Edith_87 :p testiä, testiää!

En oikein tiedä koska testaisin ite. Ei oo menkat vielä alkanu vaikka usein alkaa heti aamulla. Mulla kans välillä ohimennen etoo, mutta muuten tää oireettomuus saa epäilemään negaa. Mun kierto on yleensä 31pv ja se ois vasta huomenna. Ovis oli kuitenkin luultavasti niin että nyt ois jo dpo 15.

Mietittiin jo miehen kanssa, että kerrottas äitienpäivänä molempien vanhemmille ja päätettiin miten kerrotaan. Nyt sitten harmittaa jos ei ookkaan raskaana, kun ois niin kiva antaa vähä erilainen äitienpäivälahja:p
 
Moikka!

Meillä ei taida koko kantaan tulla verikoe ja simppatestin tulokset. Vain lääkärin tekstit tulee. Luulen että verikoevastaukset tulee jonkun kuittauksen jälkeen, ehkä lääkäri kuittaa ne vasta kun tulokset on läpikäyty kanssasi. Just sen takia varmaan vastaukset ei näy ettei kukaan netin välityksellä ala omia vastauksia tulkitsee. Kyllä sä @Jennipä saat vielä tietää ne vastaukset. :) Tsemppiä jo nyt aukkariin!

@eevas samoilla linjoilla muiden kanssa. Ei olisi laillista irtisanominen, raskautuminen voi ottaa aikaa ja ei se heti muutenkaan näkyisi. En itse jättäisi yritystä kesken, ja voittehan jos haluatte vähentää raskaaksitulon mahdollisuutta niin käyttää varmoja päiviä ja kesketettyä yhdyntää. Toki sillä riskillä että raskaaksi voi tulla ja se ei teille maailmanloppu olisi. Mutta toki kaikki mitä päätätte on teidän päätös ja teette niinkuin parhaaksi katsotte. Älä anna meidän sanomisten vaikuttaa, jos haluatte taukoa pitää.

Onpa @Eela- lla jännät paikat. Odotamme innolla testituloksia, kun teet testin. Myös @Edith_87 lle tsemppii piinapäiviin, millon testaat?

Mulla on nyt viikko inssistä. Vielä viikko pitäisi odotella. Eipä oikein ole oireita suuntaan eikä toiseen ja yritän muutenkin välttää oireiden ylitulkintaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eevas ja Jennipä
Mä oon taustaillut pitkään kun on ollut jotenkin vaan masentava olo (vaihteeksi) koko vauvailusta. Tuntuu, että kuukaudet vaan vierii ja vaikka kuinka yrittää niin vauvaa ei kuulu. Oli vaan jotenkin koko huhtikuun tosi harmistunut olo. En tiedä onko se tää kevät (oliskos se nyt vihdoin täällä...:rolleyes:) vai mikä, mutta mieli on taas paljon kirkkaampi. Meillä oli ihana parisuhde vappu ja vaikka haaveiltiin niistä perhekävelyistä lastenrattaiden kera niin todettiin, että osaa se elämä olla onneksi aika ihanaa myös ilman lapsia :love:

Nyt odottelen vaan malttamattomana, että menkat loppuisi ja päästäis taas uuteen kiertoon :D Lisäksi odotan malttamattomana teidän piinailijoiden testejä! Kävin jo viikonlopun aikana monesti tarkistamassa kuuluisko tänne plussia mutta tämä keskustelu olikin hiljentynyt vapuksi :D Toivottavasti siis tulis nyt niitä plussia :love: @Eela- kyllä mahtais tulla kiva äitienpäivä, ihana idea! :)
 

Yhteistyössä