♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Juu näin minäkin olen järkeillyt, että ennen plussaa voi kyllä elellä ihan normaalisti oli alkoholia tai ei.

Mulla on vähän tulevaisuuden suunnitelmien kanssa pallo hukassa. Olen jo pitkään miettinyt alan vaihtoa ja nyt syksyllä koitan päästä kouluun. Ajattelin aluksi, että ensin lapsi ja sitten vasta koulu, mutta kun meillä on lähes kaikilla suvun naisilla kestänyt raskautuminen vähintään vuoden (suurimmalla osalla useitakin vuosia), niin tuntuu vähän turhalta odotella koulun kanssa, kun ei ole lainkaan varmaa edes tulla raskaaksi... (n) Noh kylläpä ne asiat aina jotenkin järjestyy.:)
 
Heippa kaikille ja voimia jokaiseen tilanteeseen :love:

Me käytiin tänään ensikäynnillä naistentautien polilla. Näin jälkikäteen tosi helpottunut olo sekä mulla että miehellä. Mulla ultrassa ei näkynyt normaalista poikkeavaa, molemmat munasarjat löytyi sekä keltarauhanen ja nestetilkka ovulaation merkiksi (kp 18/27, dpo 5) ja kohdun limakalvo oli kierron vaiheeseen sopiva. Miestä tutkittaessa ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa. Saatiin lähetteet verikokeisiin (molemmilta infektiolabrat, multa lisäksi proge ja prolaktiini) ja mies simppakokeeseen. Jatkot suunnitellaan sitten niiden mukaan. Tällä hetkellä ihan hyvä fiilis siis. Nyt vain käydään kokeissa ja odotellaan ja jatketaan yrittämistä :X3: Jatkossa sitten todennäköisesti munatorvien aukiolotutkimus ja inseminaatiot :)
 
Mäkään en ole rajoittanut alkoholin käyttöä yrityksen aikana. Oviksen jälkeenkään en ole erikoisemmin miettinyt asiaa kuin vasta sillon jos on ihan loppukierto meneillään ja raskaus mahdollinen.

@Suikku1 alkoholista puheenollen, luin sun viestistä, että sulla on tulevaisuuden suhteen pullo hukassa:ROFLMAO: ajattelin, että eikai tuo nyt yhtään huono homma ole..
Vakavasti ottaen, suosittelen hakemaan kouluun. Hakeminen kun ei sido mihinkään. Paikan vastaanottamista voi miettiä sitten jos pääsee sisään:)

@Villisilmä kiva kuulla susta:) hyvä, ettei tutkimuksissa ollut isompaa ongelmaa. Toivottavasti myöhemmistäkään tutkimuksista ei löydy mitään hälyyttävää. Meneekö teidän jatkot kesätaukojen yli vai pääsettekö heti varaileen aikoja?
 
@Eela- Hahah. :ROFLMAO: Olet varmasti oikeassa, että kannattaa hakea kouluun. Sillä mielellä olen tässä itsekin ollut vaikka asia onkin mietityttänyt. :whistle: Taloudellinen puolikin olisi onneksi kunnossa vaikka opiskelisinlin, kun mies tienaa suht hyvin ja säästöjäkin meillä on. Aika näyttää siis :)

@Villisilmä hyvä ettei tutkimuksissa löytynyt ongelmia. Tsemppiä kovasti jatkoonkin!

Mää melkein toivoisin, että menkat alkaisi niin pääsisi vähän kärryille uudesta kierrosta. Mahassa menkkamaista juilintaa ollut jo muutaman päivän mutta vuoto ei ole alkanut ja testit negaa. En oikeastaan tiiä yhtään missä mun kierto on menossa. :ROFLMAO:
 
@Eela- , simppatuloksissa menee kuulemma muutama viikko ja lääkärikin oli jäämässä muutaman viikon lomalle, joten sinne kuukauden päähän ainakin menee. Meinasivat, että seuraava aika tulee sitten, kun ollaan saatu kaikki labravastaukset (verikokeet + simpat). Progekokeeseen oon menossa nyt perjantaina ja infektiolabrat samalla, prolaktiinikokeeseen varaan ajan sitten kun seuraava kierto alkaa :) Tarkoitus olisi, että mies vie myös simppanäytteen ensi viikolla, huomenna käy verikokeissa (y)
 
@Villisilmä kiva kuulla sinun kuulumisia pitkästä aikaa. Mua jännitti ensikäynnille meno ihan hulluna. Niin monet itkut itkin ja viimeiset itkut vielä odotusaulassa. Sitten kun käynti oli ohi niin mikä helpotus. Ei se niin paha ollut. Meillä oli kaikki labrat ja simppanäytteet otettu ja vastattu jo ensikäynnillä, niin saatiin kaikki tulokset ja alkoi jo samoin tein hoidon suunnittelu seuraavaan kiertoon. Tsemppiä paljon teille tuleviin hoitoihin, toki luomuplussa olis nyt kaikkein paras ylläri, joten siihenkin toiveita ja peukkuja täältä!

Meillä piti olla myös infektiolabrat vastattu ennen ku alkoivat simppanäytettä edes tutkia!
 
Täällä on tapahtunut vaikka ja mitä. Paljon onnea plussanneille :love: !!

Meillä eletään hiljaiseloa ja koko vauvaprojekti on ollut enemmän tai vähemmän taka-alalla ajatuksissa. Siksi täälläkään en ole sen pahemmin pyörinyt.

Tuli vain mieleen siitä, että mites koulujen ja töiden ja kaiken kanssa, jos lapsi tuleekin yhtäkkiä... Kävin vyöhyketerapissa ja siellä terapeutti sanoi minulle, että kannattaa miettiä miksi haluat lapsen nyt, kun koko kehoni kuulemma on vain keskittynyt uraan ja talouteen. Pisti miettimään ja olenkin koittanut nyt rentouttaa ajattelumalliani ja ajatella, että elämä vie ja elämä tuo.

Rauhallista kesää kaikille :)
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 29.6.2017 (vanha lista löytyy 12.5.2017)

Yritys päällä:
Jennipä 24v (mies 24v)................ya 5/16, yk 9
voittamaton 26v (mies 36v).........ya 12/16, yk 4, PCO todettu 3/17
Edith_87 29v (mies 32v)...............yk 7
Hope- 24v (mies 25v)....................ya 9/16, yk 12
ToukkaHaave87 30v (mies 28v)...ya 7/16, yk 6
Tuimatar 28, (mies 36)..................ya 10/16, yk 10
eevas 27v (mies 27v)....................ya 12/16, tjot 5
Linnn 26v (mies27v).....................ya 10/16, yk 8
Eela- 28v (mies 32v)......................ya 1/17, yk 6
Myrsky10 22v (mies 26v)..............ya 4/17, yk 3
Kumiankka1 26v (mies 26v).........ya 5/17, yk 2
Tähtisilmä93 24v (mies 32v)........ya 6/17, yk 1
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 2
N93.................................................ya 3/16, kkm 2/17, yk 14 / 4 kkm jälkeen
Suikku1 25v (mies 32v).................ya 5/17, yk 2

Plussanneet 2017:
frisof 26v, ya 6/17, yk 1, plussa 6/17
Paputoive 29v (mies 30v), ya 5/15, yk 21, hoidot 3/17 alkaen, plussa 6/17
Viiruli 27v (mies 27v), ya 11/16, yk 7, plussa 6/17
Kinder_kitty 24v (mies 26v), ya 1/15 (km 6/16), yk 9, plussa 5/17
Shara 27v (mies 28v), ya 12/16, yk 4, plussa 4/17
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/2016, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois kesä/syksy 2017

Taustalla:
Villisilmä ya 4/16, tutkimukset alkaa 6/17

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
@Edith_87 meillä oli yritystä 2v ajan, mulla vakipaikka ja miehelläkin töitä riittää, että olis luullu et aika olis ollu hyvä. Ei mitään suunnitelmia kouluista ym eikä silti tärpännyt. Nyt kun viimein hain kouluun (vuoden koulutus, laajentaa omaa alaa ja työmahdollisuuksia, esim päivätyön mahdollisuus), niin pääsykoetta edeltävänä päivänä plussasin ja pääsykokeet plussasumussa kävin ja tänään tuli tieto että PÄÄSIN KOULUUN! Nyt se vasta onki pähkäily et mites koulu ja äitiysloma ja vauva. :eek::eek:

Ps. Huomenna alkuraskauden uä

Paputoive ja pavunalku 7+1
 
@Jennipä oon suunnitellut jääväni opintovapaalle elokuussa ja tekisin syyslukukauden ja varmaan vielä tammikuunkin? niin täysillä kun pystyy ja jaksaa ja loput sitten kävisin äitiysloman/hoitovapaan? jälkeen loput, ennenkuin palaisin töihin. Mutta katsotaan kuin onnistuu. Opintovapaan pitäisi järjestyä jo syksylle ja ilmeisesti saisin aikuiskoulutustukeakin opintoihin. En nyt stressaa liikoja tuosta, kyllä se jotenkin luoviutuu. :)
 
@Villisilmä hyvä, että saitte nyt asiat eteneen vaikka lomat odotusta vähän pitkittääkin. Toivottavasti luomuplussaisit ennen sitä, niin ei tarvis mennä ollenkaan(y)

Kiitos @Jennipä listan päivityksestä:)

Onnea @Paputoive opiskelupaikasta! Niin ne vaan rysähtää kaikki hyvä aina kerralla:LOL: olen samaa mieltä sun kanssa siitä, että kyllä ne asiat aina jotenkin päin suttaantuu vaikka aloittaisitkin opinnot jo nyt.
Tulehan huomenna kertomaan miten ultra meni, rauhallista mieltä sinne toivottelen:rolleyes:

Mulla alkaa olla jännät päivät, mutta aikaslailla normaali olo. Kp 25/~31 dpo 9. Välillä nippailee alamahassa, vähän kuin ovisvaivoja, kun monet taas kuvailee raskaana ollessa menkkakivuiksi. Väsymystä jälleen ilmassa, mutta se on mulle ihan arkipäivää:D
Seuraatteko muut muuten mitään sarjoja netistä tai telkkarista? Minä oon alkanu seurata Kotikatuja ihan alusta Areenasta ja tuntuu, ettei nukkumaan malta iltaisin laittaa:D harrastus kai tämäkin:whistle:
 
Ei yhtään huvittas tuhlata raskaustestiä mutta on se varmaan pakko. Nää yövuorot on ihan sanonko mistä loppukierrosta, ja nyt nää osu kyllä ihan pahimmille päiville. Nyt alko vähintäänkin dpo 12, ovis saattoi olla aikaisemminkin, mutta en päässyt sillon tikuttamaan. Menkkoja odottelen siis alkavaksi tämän viikon loppuun mennessä, veikkaisin että tänään tai huomenna. En jaksa uskoa raskauteen ilman hoitoja, eikä ole oireitakaan vaan hyvinkin semmonen olo, et menkat lähestyy, mutta yövuorossa kyllä on taas liikaa aikaa ajatella.. Joten pakko kai testata se nega, jotta mielikuvitus ei pääse laukkaamaan enään seuraavana yönä. Ellei menkat salli saapua ennen testausta.
 
@Jennipä tsemppiä testaukseen! Tuuthan kertomaan tuloksen myöhemmin tänään? :)

@Paputoive onnea opiskelupaikasta ja tsemppiä ultraan. On se hassua, miten kaikki hyvä rysähtää usein kerralla :ROFLMAO:

@Eela- mikä päivä meinaat testailla? Jännää!

Omanapa: Saatiin kirje julkiselta, meidän ensimmäinen aika lapsettomuushoitoihin on elokuun lopussa. Nyt en sitten oikein tiiä kun mun oma gyne oli sitä mieltä, että ennen tuota käyntiä pitäisi olla tehtynä mulle aukkari ja miehelle simppatesti. Miksihän niiden pitää olla jo etukäteen tehtynä? Tietty varmaan homma lähtee sitten etenemään nopeammin, jos kaikki tutkimukset on valmiiksi tehty, mutta toisaalta taas ei tee mieli maksaa ainakaan aukkarista aika suolaistakin hintaa yksityisellä.. Onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta?
 
@voittamaton toki mä tuun huutelee, vaikka nega siel on tulos :LOL:.

Meillä ainakin oli niin, et simppanäyte piti olla annettuna ennen kuin sai ensikäynnille ajan. Aukkari tehtiin sitten ensikäynnin jälkeen siel lapsettomuuspolilla seuravassa kierrossa. Eihän todellakaan kaikki käy yksityisellä ennen julkiselle menoa, niin ei kai ne julkisella voi odottaa että ne ois itsekustannettuna tehty valmiiks. Onks se simppatestikin teil ite maksettavana nyt? En tosiaan tiiä voiko olla eri käytäntö jos lähete tulee yksityiseltä? Voisithan sä laittaa sähköpostia lapsettomuuspolille ja kysyä asiaa. Toki pitää ne tutkimukset todennäköisesti olla tehtynä ennen kuin ne julkisella suostuu mitään hoitoa aloittaa, joten jos haluut päästä heti ensikäynnin jälkeen piikittelee, nii kannattaahan ne tutkimukset ite jo hoitaa.
 
@Jennipä juu täällä valvotaan vielä, tosin pääsin töistä jo tunti sitten, että enköhän kohta mene nukkumaan :ROFLMAO: Sun yövuorot taitaa kestää pidempään, koita jaksaa valvoa! Onneksi se on nyt vähän helpompaa kun on jo ihan valoisaa :whistle:

Ehkä sitten tosiaan käytäntö on erilainen jos lähete tulee yksityiseltä? Simppakoe menee meidän pussista, mutta ei se maksa väestöliitolla kuin 80e. Se aukkari sitten maksaakin joku 250e, kirpaisee jo vähän enemmän.. Eipähän tarvii miettiä mitä tekee lomarahoilla :ROFLMAO: Meillä tuli kotiin kauhea nivaska täytettäviä lappuja sitä ensikäyntiä varten ja samassa nivaskassa on myös lähete verikokeisiin kuukautta ennen ensikäyntiä. Laskin jo vähän, että aloitan parin viikon päästä terolutit, niin kierron alku menee kuun vaihteeseen, milloin suositellaan verikokeet ottamaankin. Sitten aukkarihan tehdään kun menkat on loppuneet, niin se ois sitten yksityisellä joskus elokuun alkupuolella. Sitten mietin et voisin syödä terolutit taas elokuun loppupuolella ja tähdätä uuden kierron alkamaan silloin kun meillä on se ensikäynti. En tiiä lähteekö hoito heti siitä jo vauhdilla käyntiin, mutta ei tuolla pienellä ennakoimisella mitään häviäkkään :ROFLMAO:
 
Hei, minä valvon kans! (y) @Jennipä @voittamaton

Tuun vaan vähän omia juttuja päivittelee. Eli meillä alkoi nyt yk9. Nyt on kp4, edellenin kierto ei venynyt kuin 41 päivään, mistä olen oikein tyytyväinen.

Mulla on jotenkin oikein hyvä motivaatio tätä tulevaa kiertoa kohtaan! Sain sen gyneajankin varattua. Ajattelin nyt kans tilata tota Vitexia, mistä Jennipä kans puhui. Tuli jotenkin sellanen olo että juuri jotain tollasta tarvitsen! Haaveilen myös siitä digitaalisesta kaksoishormonitestististä, mutta en ehkä vielä raaski tilata..
 
Onnea @Paputoive opiskelupaikasta! Kyllä asiat varmasti järjestyvät, vaikka "päällekkäin" menevätkin. Itse olen myös ajatellut syksyn yhteishaussa hakea opiskelemaan.

@Eela- meillä on sama kiertopäivä menossa ja itse myös mietin koska kannattaisi testailla.

Itsellä kp 26 menossa. Keskiviikkona otin viimeisen Teron ja nyt sitten vaan odottelen ja odottelen. Aluksi olin ajatellut, että testaan vasta, jos ei ole menkkoja kuulunut ens keskiviikkoon mennessä (viimeksi alkoi menkat viikon kuluttua viimeisestä tabletista). Nyt ilmaantui rientoja viikonlopuksi ja mietin pitäiskö huomen aamulla jo testailla varmuudeksi. Epäilen, ettei siinä mitään vielä huomenna näkyisi kuitenkaan. Ovulaation kuvittelen olleen kp 19-20 limoista ja vatsan tuntemuksista päätellen. En tikuttanut kuitenkaan. Vaikeeta tästä tekee, kun ei yhtään tiedä kierron pituuksista ym. Edellinen kun oli 141 päivää pitkä..:unsure:

Viikon verran ollut vatsalla jäätävää turvotusta ja sen lisäks huonoa oloa. Olen jotenkin ajatellut, että vois Teroista johtua? Sorgen pitkä itsepohdiskelu täältä! Mukavaa viikonloppua ja plussaonnea testaajille(y):love:
 
@Paputoive onnea opiskelupaikasta! Minä ainakin olisi luottavaisin mielin, varmasti odotusaika ja opiskelut lutviutuvat yhteen jotenkuten. (y) Ja tulehan sitten kertomaan miten alkuraskausen uä meni, jos haluat. Olisi mukava kuulla. :)

@Eela- siellähän on melko jännät paikat. Onnea testailuun!

@Linnn kiva kuulla että olet toiveikkain mielin uudesta kierrosta. Toivotaan, että tämä on se kierto. ;) Paljon plussaonnea!

Mulla oli tänä aamuna kanssa pakko tehdä testi varalta, kun viikonloppuna rientoja tiedossa. Negahan se oli niinkuin tietysti oletinkin. Ihmeellistä vain, että nega ei edes tuntunut missään. Aiemmin olen aina ihan hitusen pettynyt vaikka olenkin lopputuloksen tiennyt. Melkein toivoisin, että uusi kierto nyt alkaisi kun tämä kierto on ollut niin sekava että olisi mukava aloittaa ns. "puhtaalta pöydältä". :rolleyes:
 
Kiitos kouluonnitteluista kaikille! Tänään anoin opintovapaata työstä 21.8.-31.12.2017. sitten varmaan pidän lomia tai katson mikä tilanne on. Äippälomalle jäisin joskus tammikuun puolenvälin tienoilla.

Varhaisultran kuulumiset: alkio kohdussa oikeassa paikassaan ja syke näkyi :love: kyynelhän se helpotuksesta vierähti poskelle. Voi että, kyllä pakahtuu sydän onnesta. :love: koko vastasi 6+4 (inssin mukaan 7+2). Laskettuaika varhaisultran mukaan 19.2. ja sen ne neuvolakorttii laittoivat. 12 viikon ultrassa varmennellaan sitten uudelleen mittojen mukaan tuota laskettua aikaa. Ultraaja sanoi että tuo laite millä mittaili, niin oli vähän huono ja muutenkaan inseminaatioissa ei voi ihan varmaksi sanoa milloin hedelmöittyminen on tapahtunut. Varmaa on se että inssipäivänä munasolu oli vielä paikoillaan. Oli miten oli tuo mitta niin vahva syke on hyvä merkki. Nyt vaan odotellaan että kaikki jatkuu hyvin. :barefoot:
 

Yhteistyössä