♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Paputoive :en tavoin tuun kertomaan välikuulumisia, vaikken ehtinyt kovin kauaa täällä ketjussa kuumeillakaan. Meillä on raskaus jo yli puolenvälin, tänään oli rakenneultra, jossa kaikki oli kunnossa ja meille tulee (lasketun ajan mukaan) tyttö vuodenvaihteen tienoilla :love: 383 grammainen pötkylä vatsassa köllöttelee, liikkeitä olen tuntenut reilun viikon ajan ja raskaus on ollut tosi helppo ja oireeton.

Harmittaa, että täällä on vielä paljon tuttuja nimiä, pidän peukkuja että pääsette kaikki mahdollisimman pian täältä odottajien puolelle!
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Bluebelle Voi miten ihanaa!!! :love: Tsemppiä ja onnea! Mikä dpo sulla on ja mikä testi? Miten miehesi reagoi plussaan? :)

En ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne, kun ei ole ollut mitään kummempaa kerrottavaa tai kommentoitavaa. Joka päivä olen kuitenkin ketjua lukenut ja jännännyt ainakin tilliinan ja bluebellen tilannetta. Oma kiertoni tulee teihin nähden jäljessä, niin on kiva omina tylsinä päivinä piinailla muiden puolesta. :D

Mutta tänään sitten on kp17 tai 18 (menkat alkoi melko vähäisesti, niin ehkä vasta tokana menkkapäivänä oli kp1), ja olen tuntenut tänään AIVAN varmasti oviksen. Siis niin selkeä toispuoleinen aaltomainen kipu oikean munasarjan kohdalla, varsaturvotus, rintavihlonnat, kananmunalimat (sori) jne. Oon ollut ihan fiiliksissä, että keho toimii edelleen aikataulussa! Totesin just miehellekin, että ihan sama tuunko tästä kierrosta raskaaksi - oon niin onnellinen siitä, että kierto on heti tasainen enkä ole onnistunut "vaurioittamaan" itseäni monen vuoden pillerisyömisillä.

Nyt sitten oma piinailu alkaa! Jotenkin olo on rento ja luottavainen. Asiat tulevat varmasti menemään juuri niin kuin on tarkoitus. (y)

Iloa ja onnistumisia jokaisen yrityksiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Hope-
Ihana kuulla @Riannah että keho toimii :) nyt äkkiä sit vaan vauvan tekoon!

Jotta mun riemu ei ihan ylimmilleen yltäisi, niin tein tänään aamupissasta uuden testin ja se testiviiva värjäytyi vaan puoliksi (n) sanoinkin miehelle, että nyt pitää valita, haluaako pään vai perseen :D mies ei selvästi vielä uskalla innostua. Ehkä hyvä niin.

En kyllä tiedä yhtään, että oliko tuo nyt sitten merkki jostain kemiallisesta tai kiinnittymisyrityksestä vai mitä... testailen uudelleen torstaina. Vaikka tästä ei meille nyt vauvaa tulisi, niin kiva tietää, että tuolla tapahtuu edes jotakin. Varmaan silti tulee aika iso romahdus jos ne menkat nyt tulee viikonloppuna vetämään alas pilvilinnoista :rolleyes:

Mulla on ollut käytössä pc:n markettitestit. Tuo eka minkä laitoin tänne oli se kahden pakkauksen liuskatesti ja sitten ostin vahingossa sen, missä on vaan yksi. Ja se on siis sen muovin sisällä.

Aaaaaaaaarrrggghhhh en kestä tätä jännitystä!
 
Mieki voisin tähän keskusteluun liittyä, kun on "annettu lupa tulla, jos on tullakseen", on muuttunut "tulis jo!!" - haaveiluks :D

Jätin pillerit 5/17 , joten tämä vasta yk3 ja jo on nettiä tullut selailtua miten sieviä pieniä nuttuja olisi tarjolla ja hirveesti polttelis päästä tilaamaan kaikkea semmosta.. :unsure:

Pillereitä ennätin nyt syödä 1,5v ja sitä edelsi yksi keskeytys, niin toki mietityttää kuinka paljon tämä vaikuttaa näiden haaveiden toteutumiseen:( Pillereiden jälkeen kierto kyllä palasi heti ns. Normaaliin onneksi, mutta tiedä sitten miten muuten kroppa toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Täällä aletaan olla selvemmillä vesillä kun menkat loppu. elämä voittaa taas:LOL: meillä on molemmilla lähtenyt ihan lapasesta tää kuumeilu eikä enää yhtään jaksais odottaa plussaa. Viikonloppuna käytiin ostamassa yhdessä ekat vauvanvaatteet:love::ROFLMAO: ootteko muut sortuneet ostaan mitään valmiiksi?

Onnea hirmusti plussanneille!:love:

Ja kiva kuulla jo aiemmin plussanneiden kuulumisia @Paputoive ja @Shara :)
 
Voi ei miten jännittävää @Bluebelle ! Täällä pidetään peukkuja, että saatte sekä pään että perseen :D

@Riannah Jes, ei muuta kuin pökköä pesään vaan! Tuo on kyllä hyvä alku, että keho toimii kuten pitää.

Täällä pitäisi tänään alkaa menkat, pientä vuotoa onkin jo havaittavissa. Ihmeen hyvä fiilis, uutta kiertoa kohti vain :) Eikä ainakaan tarvitse enää miettiä sitä, saiko häissä alkoholia hörppimällä jotain vahinkoa aikaiseksi. Parin viikon päästä pääseekin sitten taas tositoimiin, mutta nyt voi rauhassa keskittyä töihin paluuseen loman jälkeen ja pölyjen pyyhkimiseen salikortin päältä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Jippii jippii, vihdoin alkoi kierto nro 2! :ROFLMAO: Enpä olisi ikinä uskonut olevani näin iloinen menkoista, varsinkaan vauvaa yrittäessä. Nyt voisi siis varmaan listaan päivittää Vesinokkaeläin 31v, mies 30v, ya 7/17, yk 2. Se näköjään auttoi, että jäi vapaille ja aloitti suursiivouksen (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Ensin minunkin puolestani peukut pystyyn kaikille enemmän tai vähemmän piinassa eläville niiden haaveiden toteutumisen puolesta :rolleyes:

Mutta aiempaan kirjoitukseeni kaikista vauvahaaveita edeltävistä huolista viitaten. On jossain määrin ihan lohduttavaa kuulla, että sieltä löytyy muitakin jotka stressaavat kaikennäköisiä "turhiakin" asioita etukäteen. En ehkä itse ole vielä kokenut sitä "oikeaa vauvakuumetta" joka saisi kaikki murehtimisen aiheet painumaan taka-alalle, ja siksi päätöksen tekeminen tuntuu jossain määrin stressaavalle. Olen myös helposti ns. vakiintuvaa sorttia, että helposti olen tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen enkä erityisemmin kaipaa muutosta - mitä lapsi väistämättä tuo tullessaan. Mutta kun ei tässä nyt nuorennuta, eikä vauvauutinen itsellenikään olisi tällä hetkellä mikään paniikkia aiheuttava asia, niin ehkä vain mennään tällä perinteisellä "tulee kun on tullakseen"-metodilla. Foolihapot on kuitenkin jo syönnissä varmuuden vuoksi :LOL:
 
@Jocrow Minä ainakin olen enemmän sellainen "pessimisti ei pety" -tyyppinen ja olen kyllä mielessäni pyöritellyt ihan kaikki skenaariot läpi tähän lapsentekoasiaan liittyen. Olen varmaan aiemminkin jo sanonut, että kyllähän tässä on jonninmoinen pandoran lipas tullut avattua, kun ei voi koskaan tietää, miten tämä kaikki menee. Tuleeko raskaaksi koskaan, tuleeko heti seuraavasta kierrosta, tuleeko terve lapsi, tuleeko kolmoset, tuleeko keskenmenoja, mitä jos lapsi kuolee kohtuun viime metreillä, mitä jos itse vahingoittuu synnytyksessä pahoin ja kärsii lopun ikänsä siitä, mitä jos kroppa menee lopullisesti "pilalle", mitä jos ei enää koskaan halua seksiä synnytystraumojen vuoksi, mitä jos mies kyllästyy kaikkeen ja lähtee menemään, mitä jos aletaan vihata toisiamme kaiken yövalvomisen ja muun ohessa... kyllähän näitä pelkoja riittää.

Onneksi suurin osa näistä lienee turhia ja useimmin asiat kuitenkin kääntyvät parhain päin. :)
 
mitä jos mies kyllästyy kaikkeen ja lähtee menemään, mitä jos aletaan vihata toisiamme kaiken yövalvomisen ja muun ohessa... kyllähän näitä pelkoja riittää.
Tuo on niin minunkun mielestäni kaivettu lausahdus. Vaikka meilläkin molemmat toivoo sitä, että tärppäis, niin pakko sanoa niin kova vauvan kaipuu minulla ei ole, että ukostani luopua edes ajatuksen tasolla voisin. Ainut asia mikä oikeasti mietityttää, että entäs meidän suhde kaatuu siihen todellisuuteen mikä vauvan myötä tulisi. Toki voihan se kaatua muistakin syistä, mut jotenkin tuo vaan mietityttää, että jos se vauva olisi sitten se syy, niin miten sen kanssa elää. Vaikka kovastihan nämä äiti ihmiset sanoo, että oman lapsen kun saa niin kaikki muu menee merkityksettömäksi. Mutta entäs oonki joku tunne vammanen ja en tykkääkkään siitä vauvasta jos sen takia menettäisin mieheni. Onko se sen arvoista.

Mutta mulla on kyllä aivan mahtava mies, joka rakastaa lapsia, ja tulee niiden kanssa huomattavan paljon parenmin juttuun kun minä, joten huoli tämän asian suhteen on toivottavasti täysin turha :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Onpas aikaa kun oon täällä viimeks pyörähtäny, paljon ONNEA plussanneille ja uusille tervetuloa joukkoon!

Olipa ihana lukee teidän kuulumisia kun niin paljon plussanneita :) ja paljon plussatuulia lopuille!

Mulla alko menkat perjantaina, nyt on yk2 menossa ja kp 5 :)
 
@Eela- me ei olla vielä vauvanvaatteita sorruttu ostaan, mutta mies osti jo pienet shortsit :D ne passais 1-1,5 vuotiaalle, oli kuulemma pakko saada kun oli saman väriset ja samalla kuviolla kun miehet omat shortsit :D on kyllä melko lähellä ollu, että oisin itekki ostanu jo niitä ihan minivaatteita :love: tilasin kuitenki netistä jo maton tulevaan lastenhuoneeseen ja nyt se oottelee tuolla kaapissa, että päästään ees muuttaan :D
 
Hei, liityn mukaan, jos mahtuu! Aloitimme yrittämisen heinäkuussa ja nyt on yk 2 juuri alkanut. On outoa, kun on koko elämänsä tehnyt kaikkensa, ettei vain tulisi raskaaksi ja sitten kun lapsi saisi tulla, sen kuvittelee tulevan saman tien. :D Ei siis tullutkaan ainakaan ensimmäisellä kierrolla. Luulen ja toivon, että jos raskautuminen vie aikaa, ei joka kuukausi jaksa niin valtavalla innolla piinailla. Viime kuussa en pystynyt keskittymään mihinkään muuhun ja googlailin kaikkea asiaan liittyvää aina, kun olin vapaalla. :D Mutta siis, vauva olisi nyt kovasti tervetullut. Yhdessä olemme olleet kymmenen vuotta.

Kajo88, 29 v., mies 32 v., ya 7/17, yk 2
 
Tervetuloa mukaan @Mieva ja @Kajo88 :)

@Eela- oon itse sellainen maailmanlopun odottaja että en uskalla ostaa yhtään mitään ennen kuin raskaus on yli puolen välin :LOL: oon kyllä joskus ollut vaatekaupassa töissä ja oli kyllä ihanaa hipelöidä niitä pikkuisten nuttuja siellä :love: se on kyllä yksi isoimmista odotuksista raskausaikana kun pääsee ostamaan ekat vauvanvaatteet ja sisustamaan vauvalle huoneen :rolleyes:

Kiitos tsempeistä ja onnea uuteen kiertoon, @tilliina :) jospa tämä olis nyt se teidän kierto!
 
@Kajo88 Tervetuloa mukaan! Tiedän täsmälleen, mistä puhut :D täällä myös yk2 alkamaisillaan, kunhan nuo menkat nyt tajuaisi alkaa kunnolla. Normaalisti alkaa menkat ihan rytinällä, nyt on pitänyt tuhrua pari päivää. Liekö sitä jossain takaraivossa vielä elättelee pientä toivetta, vaikka testit näyttää negaa.

Kiitos @Bluebelle ! :)

@Eela- Hehe, en oo vielä ostanut mitää, enkä usko, että ostaisin plussan jälkeenkään ennen kuin olisi homma "turvallisilla vesillä". Mutta pakko myöntää, että mulla on pinterestissä kansio vauvan huoneelle :D ja vähän tekisi mieli alkaa jo yhtä huonetta muokata siihen suuntaan... :)
 
Vau ompa tänne tullut paljon viestejä. Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet!

Täälä odotellaan kierron alkamista edes.. ei mitään oloja, että olisi tärpännyt ekasta kierrosta. Laskurin mukaan menkat pitäis alka huomenna, mutta en usko siihenkään, että kierto mitenkään on tasottunut. Kamalaa piinaa vaan kun oviksen kuitenkin onnistuin bongaamaan. Unista kamala herätä, kun näkee jo pelkkiä vauvaunia. Hyvä että uskaltaa nukkumaan, kun ei malttais vauvaunia nähdä..
 
@tilliina Kiitos! Pieni tuhruhan voi olla ihan lupaavaa, jos yleensä alkaa rytinällä? :) Mutta joo, pahintahan on, kun pitäisi koko ajan vaan jaksaa odotella. Arvostan jokaista, joka pystyy odottamaan oletettujen menkkojen aloituspäivään asti ennen kuin tekee ensimmäisen testin. :D

@Jahapa Toi on kyllä paha, kun tulee uniin asti, mutta sille ei taida mitään mahtaa. Toivotaan, että plussa tulee, niin vauvauniakin näkee mielellään. :)

Lopetin pillerit kymmenen vuoden käytön jälkeen maaliskuussa (käytimme sen jälkeen heinäkuuhun asti kondomia) ja menkat ovat kyllä tulleet aika hyvin ajallaan (kierto 28-31), mutta parit ensimmäiset menkat olivat tosi säälittävää tuhrua ja senkin jälkeen vuoto on ollut niukempaa kuin pillereiden aikana, mikä ehkä viittaisi siihen, että estrogeenitasot ovat edelleen alhaiset. Mutta kattellaan. :)
 
Täällä menossa yk3 ja kp21. Ei oo oikeastaan mitään tuntemuksia ollut oviksista tai muustakaan. Saas nähdä koska menkat alkaa. Edellisissä kierroissa menkat alkaneet 41 ja 38. Miehen syntymäpäivät olisi päivänä, jolloin kp 32. Olisi niin ihanaa kun voisi hänelle antaa syntymäpäivälahjaksi tiedon, että mahdollisesti hänestä tulee isä ensi vuonna!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
No nyt on kotiuduttu Tampereelta, taas hieman viisaampana omasta kropasta :ROFLMAO:
Kaikki meni hyvin, ultrassa näkyi toisella puolella n.18mm johtofolli ja limakalvoksi sai 8mm. Eli kuulemma ihan ok. Sain vielä tänään pistettäväksi yhden Bemfolan (eli on neljäs) ja huomenna sitten Pregnylin pistäminen. Bemfola kai vielä hieman kasvattaa follia ja limakalvoa, vai..(??)
Ja kaikkia lääkityksiä nostetaan taas ensi kiertoon, jossei tärppää. Ihan hyvä keikka siis :)
 

Yhteistyössä