♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Pihlatar Oon tykänny chileläisistä punkuista ja rypälelajikkeella carmenere (joku heittomerkki pitäis olla yhden e:n päällä, mutta kuitenkin :LOL:). Aikasemmin en itsekään oikein punkuista tykännyt, mutta kun maistoin tuosta rypälelajikkeesta tehtyä punkkua, nii olin, että "voiko olla näin hyvää punaviiniä?!" :ROFLMAO:
Parhaimmalle maistuu sen 3 päivää, vaikka kuinka väännän korkin kiinni (kierrekorkki ollut monessa) niin siltikin alkaa maistua ihan p*****e 3 päivän päästä :LOL: Ja oikea lämpötila on on kans hyvä olla! Mieluummin otan huoneenlämpöisenä kuin jääkaappikylmänä ku ei maistu yhtään millekkään liian kylmänä...

Tänä aamuna vahvempi viiva testiin ku toissa päivänä (eilen en tehny ku digin aamulla). Lievähköjä pahan olon tuntemuksiakin on tullut välillä, jos ruokailuväli venyy :) Nyt siis joku 3+5 tai 3+6 (menkoista laskettuna tuo 3+6). Pelottaa vieläkin hulluna vaikka oireita alkaa pikku hiljaa ilmaantua. Tissit on ollu muutaman päivän jo kipeät ja kipeytyneet entisestään :unsure:
Sisko tietää jo, kun oli laskenut mun kirjoituksista, mun ja miehen iästä yhteen 1+1 (Terkkuja! ;)) Kovasti vauvakuumetta sielläkin podetaan ilmeisesti :LOL:
 
@Jennipä voi ei kuulostat ihan samalta kuin mä viime kierrossa :ROFLMAO: Tsemppiä piinailuun! Eka ultra on maanantaina eli kp11, seuraava varmaan perjantaina eli kp15, niitä odotellessa.

@ananasbananas sori kun nyt en muista, mutta ootko sä käynyt gynellä ollenkaan ihmettelemässä tota pitkää kiertoa? :unsure:

@Pihlatar jos ei tykkää punkusta, niin suosittelen pinot noir-rypäleestä tehtyä viiniä. Ne on usein tosi kevyitä, raikkaita ja mehumaisia :giggle:
 
Ihanaa paljon Onnea @jenetsu !:love:

Harmi kun mullekaan ei punaviini mene ollenkaan alas, olisipa edes valkoviini! Täällä menossa kp16 ovista testattu kp 12 lähtien. Kp 13 tuli ihan hailakka viiva, minkä mieskin näki ja aattelin kun viimeksi kävi samoin niin seuraavana päivänä testasin oviksen. Kuitenkin kävi nyt niin, ettei viivaa ole edes hailakkana näkynyt tämän jälkeen. Nyt mietin lähinnä, että missasinkohan oviksen vai onko se vie tuloillaan. Nyt ei oikeastaan minkäänlaisia oireita oviksesta, kun taas edellisessä kierrossa oli. Tässä kierrossa mieskin havahtunut, että nyt olisi kaikista otollisin aika saada lapsi, kun syntymä sijoittuisi heinäkuulle, jolloin mieskin valmistunut jo yliopistosta. Aikaisemmin kun puhunut, että lapsi tervetullut, mutta kaikista parhain silloin kun häneltä koulu olisi ohi.
 
@Mimpsu93 ovisviivat saattaa välillä vähän tummua ja haaleta vaikkei ovis olisikaan tulossa. Toivotaan että saatte oviksen bongattua.

Olis kyllä kiva saada kesävauva. Sais just miehen lomat ja isyysloman yhteen pötköön. Olis kivaa jos mies vois olla useamman viikon kotona kun on vauva :love:. Vaikka saahan niitä lomia ehkä siirrettyä myöhemmällekkin jos haluaa?
 
@Jennipä Kiva kuulla, tää piristi, kun mahdollisesti ei olla missattukkaan mitään! :) Niin ja kesävauvassa olis sekin hyvä puoli, että itse sais lomailla pidemmin. Kun jos kesälomat pitäisi käyttää ennen äplomaa niin johan sitä olis jo toukokuusta lähtien lomalla :D
 
Mäkin niin kovasti toivoisin kesävauvaa. Lähinnä en vaan jaksais odottaa yhtään. Meidän isossa perheessä on kaikki muut tulleet kutakuinkin ajatuksesta raskaaksi ja nyt olen jo ehtinyt luoda itselleni valtavat paineet asiasta.

Jossain aiemmin oli puhetta seksistä. Meillä on nämä pari yrityskiertoa menneet kaikki vähän eri tavalla. Ekalla kierrolla ei oikeastaan vielä edes yritetty, mutta mies sanoi ovulaation aikoihin, että ei kai sillä nyt ole väliä, vaikka tulisikin jo (oltiin sovittu, että elokuussa aloitetaan) ja silloin oltiin ilman ehkäisyä oikeastaan vain se yksi kerta oviksen aikoihin. Seuraavassa kierrossa seurasin hulluna ovulaatiota ja mies alkoi vitsailla puolitosissaan, että haluan seksiä vain vauvan takia ja silloin minä tein kaikki aloitteet, mutta yritin olla liikaa puhumatta vauvan teosta. Tässä kierrossa sanoin, etten haluaisi aina tehdä aloitetta, joten ihan kylmän asiallisesti sovittiin, että seksiä on järjestelmällisesti joka toinen päivä. Oviksen aikoihin olinkin sitten itse vähän innokkaampi ja satuttiin olemaan vielä lomalla, joten silloin viihdyttiin sängyssä ovista edeltävänä päivänä, ovispäivänä ja vielä seuraavana. Meille sopi yllättävän hyvin myös toi aikatauluttaminen, vaikka olin ajatellut, että se veisi kaikki fiilikset. Tavallaan tuntui ihan kivalta, että molemmat saattoivat valmistautua tilanteeseen, eikä toinen hyökkää jostain takavasemmalta juuri kun on keskittynyt itse johonkin aivan muuhun. Mut ei varmasti sovi kaikille. :) Tähän asti touhuilu on ollut vielä tosi mukavaa ja lähentänyt meitä, mutta pelkään, että se voi muuttua hyvinkin väkinäiseksi ja surulliseksi, jos lasta joudutaan odottamaan kauan.

Tänään mulla dpo 10. En pystynyt olemaan testaamatta, vaan tein tänään herkällä testillä puhtoisen negan. Mitään oireitakaan ei ajoittaisen palelun lisäksi ole, mutta se taitaa liittyä syksyyn enemmän kuin raskauteen. Nyt yritän olla testaamatta lauantaihin asti, koska viimeksi testejä meni varmaan kymmenen, kun menkat olivat yli viikon myöhässä ja ehti tulla aika paha mieli jatkuvien negojen testaamisesta.
 
Ihan ensimmäiseksi lämpimät onnittelut @jenetsu :love::love:
Täällä oli taas kirjoiteltu tosi paljon. Ihanaa miten aktiivista porukkaa! Uusille tervetuloa:LOL:
Olitte tuosta alkoholista monen muun jutun ohella jutellut. Mä aloitin tosiaan ruokavalion siivoamisen elokuussa ja sen jälkeen en oo juonut yhtään alkoholia. Muutenkin juon ehkä max kerran kuukaudessa, jos sitäkään. Punaviiniä en oo koskaan juonut paria suullista enempää:sick:Pitää varmaan kokeilla oikein Alkossa kysyä myyjältä, että mitä kokemattoman kannattais kokeilla:LOL:

Mäkin oon miettinyt että kesävauva ois ihana just lomien takia, että mies sais olla pitkään kotona. Toki se on sitten sen ajan murhe ja loppujen lopuksi se on ihan se ja sama mihin aikaan syntyy, kunhan syntyy!:love:

Omasta navasta sen verran, että menkat kesti huimat kolme päivää ja oli muutenkin tosi niukat.(n) Tosi hassua kun on tottunut siihen että "mulla on aina" sellaset menkat ja semmonen kierto. Ja nyt kun toivois oikein tasaisuutta ja ennakoitavuutta niin kroppa vetää ihan sekaisino_O
 
ON: Täällä taitaa starttailla yk4. Ehdin tehdä viisi negatiivista raskaustestiä ja nyt näyttää siltä, että hanat aukee tänään tai viimestään huomenna. Vähän harmittaa ja itkettää, mut minkäs teet.:unsure: Todennäköisesti pidetään tän seuraavan kierron jälkeen pari kk taukoa yrittämisestä, jos ei tärppää. Helmikuun alussa tiedossa reissu, jonka aikana en haluaisi hengailla pää pöntössä alkuraskauden vuoksi, jos sattuisikin tärppäämään. Oon kyllä jossain määrin jo menettämässä toivoani, että luomuna raskauduttaisiin. En tiedä miksi, mut jotenkin vahva tunne siitä, vaikka aika alussa vielä ollaankin.
 
Äh @tilliina ! :unsure: Mistä tiedät, että menkat on alkamassa? Toivotaan, etteivät kuitenkaan alkaisi!

Mä hämmennyin tänään, kun pyyhkiessä tuli ihan vähän ruskeaa tuhrua. Mulla ei ole tullut sellaista vielä koskaan ennen muuten kuin menkkojen lopussa. Nyt on taas toiveet korkealla, mutta jotenkin sellainen olo, ettei kuitenkaan. On kyllä kauheeta, miten nopeasti menettää uskonsa koko hommaan. Nyt dpo 11. Tänään en testannut, kun eilinen nega kummitteli vielä mielessä.
 
Voi ei @tilliina :cry: Aina on toivoa ennen, jos ei vuotoa näy :)

@Kajo88 testaa huomenna :) Luulis jotain jo näkyvän testissä, mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon vaikkei näkyiskään (y)

Täällä puskee semmoset olot päälle, että jotain tuolla masussa tapahtuu :love: Tein testin vielä ihan oman mielenrauhan vuoksi niin kyllä viiva on tummunu parin päivän takaisesta. 2 tunnin pidätyksestä tämmönen tulos: http://aijaa.com/Lnmr2K

Taidan pikku hiljaa siirtyä odottajiin tai jonnekkin...apua, en voi uskoa todeksi :barefoot: Pelottaa vieläkin, vaikka nyt on varma olo tästä ku kaikkia perinteisiä raskausoireitakin on. Tissit on hirveän kipeät ja kovat...liivit päällä ei huomaa niinkään kipua, paitsi sillon ku tissi osuu johonkin :LOL: Sitten on vähän menkkamaisia juilimisia alavatsalla, mutta erotuksena, että juilimiset helpottaa välillä, menkkakivut ei. Mitäs muuta...no vähän huonoa oloa, jos syöminen venähtää mutta ei vielä paha. Kaikkea suolaista tekee mieli, kuten suolatikkuja, suolakurkkuja ja ranskalaisia :LOL:
Tsemppiä kaikille yrittämiseen! :) En tiiä mikä nyt toi plussan, mutta uskomattomalta tuntuu o_O
 
Voi ei, @tilliina ! Liityn samaan joukkoon sun kanssa. Eipä tarvinnut edes testiä tehdä, kun menkat alkoi aamulla. :cry: Nykyään siis näköjään myös tuhrutan ennen niitä. On kyllä niin paha mieli, enkä voi sille mitään, että tappiomieliala alkaa ottaa valtaa. Tänään pärähti käyntiin siis yk 4.
 
Pahoittelut menkoista @tilliina ja @Kajo88 :(

Onnea vielä @jenetsu :love: Ihanaa, että viiva on tällä kertaa vahvistunut eikä vaikuta kemialliselta raskaudelta. Toivottavasti mulla käy samoin, kemiallisen jälkeen iskis kunnon vahva plussa :whistle: Milloin sulla on LA?

ON: Tänne ei mitään uutta, kp8 elellään ja eka letrokuuri jo syöty. Vähän meinaa flunssaa pukata, toivottavasti ei niin pahana ainakaan, että pitkittäisi tulevaa ovista. Ois kyllä ihanaa jos tästä tai seuraavasta kierrosta nappaisi, niin mies voisi pitää kesäloman ja isyysloman putkeen ja olla pidempään kotona nuuhkimassa vauvaa :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88 ja tilliina
@tilliina ja @Kajo88 pahoittelut :( toivottavasti pian on @jenetsu kanssa jälleennäkeminen tuolla odottajien puolella.

Täällä kans toivotaan että tämä tai seuraava olisi THE kierto. Oikeastaan asetin itelleni "deadlineksi" joulun, silloin on lupa vähän pettyä jos kinkku ei ole vielä uunissa. Yritys on ainakin kova, rötkötän parhaillaankin ylösalaisin :whistle: :ROFLMAO:

Jännästi tuntuu nyt molemmin puolin munasarjoissa nippasuja, yleensä vaan toisessa tälleen oviksen alla. Vähän pelottaa että onkin joku hämminki eikä irtoa ollenkaan (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88 ja tilliina
Voi ei @tilliina ja @Kajo88 :( Nyt viikonloppuna rentoudutte ja otatte vaikka viiniä :)

@voittamaton La ois menkoista laskettuna 22.6.2018 eli juhannusbeibi ois tulossa :LOL: Tuleepahan erilainen juhannus, jos tämä nyt hyvin menee. Ar-ultraan aion ehdottomasti mennä joskus rv 7+ :) Maksakoot mitä maksaa!

Nyt pelottaa ku oireita tuntuu välillä ja välillä taas on aika normaali olo. Ehkä kuuluu asiaan...? :) Tissit on kyllä vielä kipeät ja menkkakipuja ei oo ollenkaan. Välillä semmosia erilaisia, jänniä tuntemuksia on, mutta ei kauheasti. Pahoinvointia ei vielä oo kauheasti ollut, mutta nälkä senkin edestä :LOL: Kahvikin maistuu entiseen malliin eli 2-3 pientä kupillista menee päivässä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88 ja tilliina
Paljon onnea @jenetsu! Ihanaa :love:
Täällä meneillään kp10 ja yk3 siis menossa. Tähän kiertoon oon nyt ottanut mukaan greippimehun litkimisen noiden vitamiinien lisäksi, ja oviksen jälkeen sitten punkut käyttöön (y) Ovista aion myös tikuttaa tässä kierrossa ja Toivottavsti sen saan bongattua, huomenna pitäis testaaminen aloittaa pakkauksen ohjeiden mukaan.
Niin kovasti toivon, että tää ois se THE kierto, vaikka yritystä ei oo kauan takana vielä, ni aika ajoin on kyllä aika epätoivoinen olo, kun oon vähän sellanen malttamaton tyyppi o_O

Tuolla oli keskustelua tuosta sukupuolesta, niin itse haluisin tietenkin tytön sekä pojan jossain vaiheessa elämää, jos meille nyt lapsia suodaan, mutta aina on ollu jotenkin sellainen olo, että halusin ensimmäisen lapsen olevan pikku prinsessa, jotenkin itsellä helpompi mennä sinne pienten tyttöjen maailmaan.:love: Mutta kunhan vain pikkuinen saataisiin, niin kummastakin sukupuolesta olisin onnellinen, pääasia, että lapsi olisi terve.

Mites teillä muuten haaveiletteko useammasta lapsesta?

Itse oon aina haaveillu pienestä asti neljästä lapsesta :whistle: Mutta kunhan nyt tässä sais sen ensimmäisenkin, niin olisin onnellinen ;)
 
Täällä halutaan 2-3 lasta :) Mies on kyllä viime päivinä puhunut kahdestatoista lapsesta :ROFLMAO::ROFLMAO: sanoo vaan, että jos kaks tulee kerralla, niin tässähän on nopeaa 12 lasta pyörimässä :D:D jospa kuitenkin se yks saatais näin ensin :p

Jännä muuten, miten nää ajatukset ja hermoilut vaihtuu kun yrityksiä kertyy. Ensimmäiset kaks yritystä oli semmosia toivoa täynnä ja varma, että heti tulee vauvoja kun vähän yrittää. Kolmas ja neljäs semmosia epätoivoisia ettei tästä tuu ikinä mitään ja ei saada lasta ollenkaan. Nyt nää viides ja kuudes on menny ihan rauhassa, tulee jos tulee, mutta ei mitään suurta stressiä asiasta. Vähän on ees ajateltua tätä yrittämistä.

Täällä alkaa kierros kutosen piinailut, ovis oli torstaina limoista yms päätellen. Ovulaatiotestejä en nyt tehnyt. Talleteltu on joka päivä tällä viikolla :whistle:
 
Ihanan aktiivista porukkaa! <3

Ensiksi: ihan hirmuisen paljon onnea @jenetsu <3 Uskon kyllä, että on ihan täysin normaalia, että välillä oireilee ja välillä ei, älä turhaan huolehdi. ;) Olisin kyllä itse ihan samanlainen... Toivottavasti nähdään pian odottajissa. ;)

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille!

Voi, ompa miehet ihanan poikapainotteisia. :LOL::LOL:

@Pilvilinna91 mies haluaisi 3 lasta, mä ite 3-4. :whistle:

ON: Tänne ei kummempia kuulu. Joko tämä kierto meni ihan harakoille tai sitten onnistuttiin hommailemaan juuri oikeaan aikaan. En oo ihan varma, oliko ovis viime lauantaina, vaikka menkkasovellus ennusti sen viime maanantaille. Hommailtiin pe-la välisenä yönä ja aamupäivästä hirveet oviskivut (ainakin näin luulen). Sitten maanantaina ei mitään ja tuon jälkeen ei sitten mitään tehtykkään moneen päivään. Ei kyllä oo kauheen optimistinen olo tän kierron suhteen. Eli nyt ois dpo 8 tai 6.
Mutta ehkä ensi kierrossa, sillä lähetään just lomalle thaimaahan ja hedelmällisimmät päivät ollaan reissussa. :p

Sitten, oon tässä miettinyt, kun parilta kaverilta on taas tullut rivien välistä semmosta ikävää kommenttia lapsen saannista, kuten esim. lapsiarjessa ihminen on heikko, vaikka mielikuva onkin ollut ruusuinen... jne. Niin on tosi kiva, että tänne voi jutella ja kaikki on mukavia täällä toisilleen, sillä välillä tuntuu, että kun meille vauva tulee, niin musta tulisi yksinäinen, koska omista kavereista kukaan ei suunnittele perhettä. Tai ei mua kaikki kaverit unohtaisi, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.

Pitäis olla vähän aktiivisempi, ettei tulisi näin pitkiä viestejä. :whistle:

Niin ja uusille tervetuloa, jos en oo vielä toivotellut. :)
 
Viimeksi muokattu:
@Kumiankka1 joka päivä, huhhuh! :LOL:

@marrrsipaani oo ihanaa Thaimaahan :love: sieltä oiskin hyvä tuoda pieni eksoottinen hedelmä mukana. Jos ei sitten tästä kierrosta jo tärpännyt (y) mulla on samat ajatukset sun kanssa, että on kiva kun täällä voi jutella. Itselläkään ei oo sellasia kavereita jotka ois samassa tilanteessa ja jaksais näin paljoa vauvajuttuja kuunnella.

Me reippailtiin taas ja makoilen täällä nyt ylösalaisin kuunnellen tätä:
ja mielikuvitellen miten uimarit kauhoo menemään alavirtaan tuon tahdissa c'mon motherfuckers c'mon!

(Jaa mites tuo tuolleen tuli youtube-jako näkyviin tähän, toivottavasti on täällä ihan sallittua :whistle:)
 
Täällä vihdoin viikon vuodon jälkeen saatiin menkat päätökseen. Luojan kiitos on pitkä kierto niin ei tartte ottaa uusiksi ihan heti:ROFLMAO: Ostin greippejä, koska satun tykkään niistä.. Voisko joku muistuttaa mitä se greippimehu oletetusti tekikään? :)

Täällä taas heivaillaan ajatuksissa laidasta toiseen. Toivotaan 2-3 lasta, jos niitä vaan suodaan.:giggle: Kesä vauva ei ois hyvä töiden puolesta yhtään (itseasiassa jättäisin kaikki pulaan) ja syysvauva taas ois synttäreiden puolesta huono, kun sukulaisten lapset on about kaikki syys-lokakuun tuotteita ja siihen ei kukaan halua enää yksiäkään kakkukemuja:confused: Eli nyt ois hyvä jatkaa keskeytettyä vielä pari kuukautta... Mutta mutta arvatkaapa haluanko enää, kun menkoista on taas selvitty:D
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Täällä on ollut aktiivista, kivaa! :) @voittamaton kävin keväällä ja sain sillon Terolutteja kahteen kiertoon (kesä- ja heinäkuulle). Oli puhetta, että palataan asiaan marras-joulukuussa, jos menkkoja ei "luomusti" ala tulemaan.

ON: viikonloppuna alkoi ne menkat vihdoin! Jos jotain positiivista, niin kiertopäiviä ehti kerääntyä "vain" 40. Ensinmäinen (tätä edeltänyt) luomukierto oli 65 päivää. Jospa kierrot alkaisivat lyhentymään. Positiivisena pidän jo sitä, että menkat ovat ylipäätään tulleet kahdesti peräkkäin luomuna. Kevään 141 kiertopäivää kummittelee vielä ajatuksissa. Silloinkin menkat saatiin aikaan Teroluteilla.
 

Yhteistyössä