♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@voittamaton ja @Jennipä kiitos kokemuksista :)

Onko täällä muutes ketään muuta, jolla on ongelmaa karvankasvun kanssa? Olen nyt ollut reilu 4kk ilman pillereitä ja huomaan, että ylähuulen yläpuolelle on tullut muutamia tummia karvoja:unsure: En tiedä huomaavatko muut, mutta itse ainkin huomaan kun tutkin naamaani 10cm päässä peilistä luonnonvalossa :whistle: Varmasti teen tästä suremman ongelman kuin se on, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja vinkejä. Milä kannataa poistaa, onko ajanmyötä lähteneet jne.

Mullahan on siis PCOS, joka aiheuttaa hirsutismia, eli liiallista karvankasvua, mutta pillereitä käyttäessä ei ole ollut mitään ongelmaa. Säärikarvatkin ovat olleet huomaamattomia. Onkohan mitään muuta lääkkeellistä keinoa kuin pillerit?
Mä sain lääkäriltä testiksi sellasta kuin inofolic, pitäisi olla hyvää pco:sta kärsiville :)
 
@lovecoco ihanaa, että oot säästynyt pahimmilta hormoninäpyiltä. Itekkin saan kyllä nuo nätisti meikillä piiloon, mutta e-pillereiden kanssa ei tarvinnut pahemmin meikkiä käyttää kun iho oli ihanan sileä. Taitaa olla nyt vaan taas tottuminen tujumpiin meikkeihin :unsure:

@kirpsakka ootko huomannut, että Inofolicit ois auttaneet sulla? Ite oon nyt neljä kuukautta syönyt Donafertyjä(/Inofolicia), enkä oo vielä ainakaan huomannut mitään eroa vanhaan. Tai no, follit kasvavat nyt taas paremmin, mutta eiköhän se ollut puhtaasti taukokierron e-pillerikuukaudesta johtuvaa :ROFLMAO:

Kyllä tännekkin saa eksyä juttelemaan :D
 
@lovecoco ihanaa, että oot säästynyt pahimmilta hormoninäpyiltä. Itekkin saan kyllä nuo nätisti meikillä piiloon, mutta e-pillereiden kanssa ei tarvinnut pahemmin meikkiä käyttää kun iho oli ihanan sileä. Taitaa olla nyt vaan taas tottuminen tujumpiin meikkeihin :unsure:

@kirpsakka ootko huomannut, että Inofolicit ois auttaneet sulla? Ite oon nyt neljä kuukautta syönyt Donafertyjä(/Inofolicia), enkä oo vielä ainakaan huomannut mitään eroa vanhaan. Tai no, follit kasvavat nyt taas paremmin, mutta eiköhän se ollut puhtaasti taukokierron e-pillerikuukaudesta johtuvaa :ROFLMAO:

Kyllä tännekkin saa eksyä juttelemaan :D
En ole vielä huomannut mitään, aloitinki kyllä vasta viikko sitten. Mutta siellä luki että pitäisi hillitä mm. karvankasvua.
 
  • Tykkää
Reactions: voittamaton
Hei taas kaikille! Palailen tänne kirjoittelemaan nyt kun olen joulukuisen kohdunulkoisen jälkeen saanut luvan taas yrittää raskautta :) Eli mulle voi päivittää listaan yk 7.

Lueskelin juuri mooonta sivua viestejä, eli onnea plussista @Möörtsi , @Kumiankka1 , @eevve! Ja haamusta @Hiutale89! :love: Jospa saataisin kunnon plussa-aalto tähän alkuvuoteen :barefoot:

Tervehdys myös uusille, ja pahoittelut menkoista niille joilla alkoi. Vaikka olisikin vasta ensimmäinen yrityskierto tai ensimmäisiä kertoja kun jännittää, onko raskaana, menkkojen alku on silti pettymys. Ja kaikkia isoja tunteita saa tuntea, oli yritystä takana vähän tai paljon! Se vaan tarkoittaa, että tämä asia on meille merkityksellinen ja tärkeä (y)

ON: En tässä kuussa käyttänyt ovistestejä, vaikka niitäkin paketillinen olis ollut, vaan menin nyt ihan rennosti fiilispohjalta. Ja kuinka ollakaan, bongasin eilen ihan selkeästi oviksen: voimakas toispuoleinen kipu munasarjojen kohdalla oikealla puolella niin, että käveleminen oli ihan tuskaisaa. Oviskivut oli samantuntuiset kuin viime vuonna, jolloin testilläkin oviksen bongasin, mutta kesti aika kauan - kivut alko aamulla ysin aikoihin ja loppu n. viideltä alkuillasta. Miehen kanssa sitten talleteltiin heti kun ehdittiin: illan ja yön aikana ja vielä tänä aamuna yhteensä neljä kertaa :whistle::whistle: Toivottavasti ehdittiin ja ajoitus osuisi! Nyt ei sit kun jännäämään taas... dpo 1 ja kp 16 tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 14.2.2018


Yritys päällä:

Jennipä 25v (mies 25v)......................ya 5/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v).............ya 12/16, yk 10, hoidot aloitettu 3/17, eka ovis (letrozol+ovitrelle) 9/17
Aurorials 29v (mies 29v)....................ya 5/17, yk 9
Puukiipijä 27v (mies 27v)..................ya 6/17, yk 8
Riannah 27v (mies 29v).....................ya 7/17, yk 3
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 2
Minguliini 31v (mies 30v)..................ya 7/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
emppu11 25v (mies 25v)...................ya 11/16, yk 11, hoidot aloitettu 1/18
Karla89 28v (mies 35v)......................ya 8/17, yk 4
lovecoco 26v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 4, letrozol
Nadine88 30v (mies 29v)...................ya 10/17, yk 5
Syystyttö 27v……………………….…........ya 5/17, yk 7, kohdunulkoinen 12/17
Hiutale89 28v (mies 33v)……....…......ya 8/17, yk3, km 12/17
Nemi_K 23v (mies 29v)…………...........ya 10/17, yk4
Jocrow 25v (mies 28v)…………....…...…ya 5/17, yk8
Abby87 31v (mies 35v)…………….…..…ya5/17, yk9
Clothball, 30v (mies 30v)....................ya 8/17, yk 8
Sanja_ 26v (mies 25v)…………….…...….ya 9/17, yk 5
NeitiHaaveilija 27v (mies 31v)..........ya 9/17, yk4
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 7
Laurajy 25v (mies 26v).......................ya 1/18, yk 1
VauvaHaaveilija89 28v (mies 29v)...ya 1/18, yk2
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk2
Eela- 29v (mies 32v)............................ya 1/17, yk 12
Joulutoive 23v…………....…………………ya 11/17, tm 1/18

Plussanneet 2018:

Kumiankka1
26v (mies 26v), ya 5/17, yk 9, plussa 1/18
Eevve 26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois syksy 2017, “varmoilla päivillä”
Önnö 27v (mies 27v), ehkäisy pois kevät 2018
Bambinen 27v, keskeytetyllä
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
mmii 29v (mies 37), keskeytetty, yritys alkaa kesällä 2018

Taustalla (käyttäjät, joista ei ole kuulunut päivitystä 3 kuukauteen):

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Pihlatar 25v (mies 28v), ya 7/17, yk 4


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän oli ilmestynyt paljon viestejä sitten viime näkemän :D Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja onnea @Hiutale89 haamusta, toivottavasti vahvistuisi! :)

Töissä on ollut nyt niin stressaavaa (uuden asian koulutusta), etten ole jaksanut oikein mitään eikä ole täälläkään tullut käytyä. Onneksi koulutus alkaa olla loppusuoralla, joskin minusta tuntuu, etten tällä koulutuksella ole vielä kykenevä oikeasti hoitamaan kyseistä tehtävää… Mutta ehkä se siitä pikku hiljaa helpottuu, kun vaan pääsee alkuun. Vauvakuumeilut ovat siis olleet tämän viikon ihan jäissä ja ovat ehkä vielä jonkin aikaa, kunnes tämä työstressi hieman hellittää. Onneksi kevättä kohti mennään ja tulee valosampaa, niin sekin auttaa jo hurjasti :)
 
Yleensä mulla alkaa menkat sillee et kp1 vuotaa aika vähän ja vuoto on enemmän rusehtavaa, mut eilen alko samantien sillee ku ois hanan aukassu. Ja vuotaaki aika paljo enemmä ku pillereiden ainana. Pillereiden aikana mulla oli ihan jäätävät menkkakivut (ei siis aiemmi ollu ikinä nii pahoja), et heräsin välillä yöllä ku sattu nii paljon ja itku kurkussa vääntelehdin sängyssä ja kerran jouduin miehenki herättää et hakee mulle särkylääkettä ja kuumavesi pullon, mut nyt ku ekat menkat pillereiden lopetuksen jälkee nii ei satu läheskää nii paljoo :). Toki jonkinmoisia menkkakipuja edellee ja välillä menee vähä kovempia kramppeja, mut ei nii paljoo et joutuis särkylääkettä napsii monta kertaa päivässä. Eilen otin kerran särkylääkettä noin tunti ennen ku lähettii kauppaa (vähä sattu, mut enemmänki sen takia ettei kaupassa iske mitää jäätäviä kramppeja).
Mua ei pitäis ees päästää kauppas menkkojen ekana päivänä :D Tuli TAAS ostettua pikkusissa menkkamässyissä _kaikkee_:ROFLMAO: Ja maha oli kipee illalla, ei onneks menkoista vaa siitä jäätävästä syömisestä:ROFLMAO::D.
Tissitki onneks alkaa jo menee normaalimpaa suuntaa :) Eli ei oo nii kipeet ja turvonneet! :)
Maha on sekasi, mut se on iha normaalia mulle :D Ja ei ihmekkää sen eilisiltasen syömisen jälkee:p
 
Sieltähän ne menkat taas tuli. Testeissä näkyi jotain joten liekö sit kemiallinen tms yritys. Positiivista sekin että ainaki jotain tapahtuu.

Mulle siis yk5 ja myös iän vois päivittää samalla eli 30v kun se vaihtuu mittariin parin päivän päästä. Ei tullu plussaa synttärilahjaksi :(
 
Voi itku ku menkat teillä tulleet :( pidättekö muuten tarkkaa oirelistaa ylhäällä joka kierrolta? Laittakaa mielenkiinnosta listaa tulemaan vaikkei plussaa tullukkaan! Mie ihmettelen edelleen edellistä kiertoani joka oli jotenki hankala ja olin kipeä ja oireita oli koko ajan sit tosi kipeät ja runsaat menkat päälle o_O
 
Mä käytän kiertosovellusta johon merkkaan oireita ja se on kyllä kätevä. Tässä kierrossa oli ehkä kaikista vähiten oireita mut vatsatuntemusta oli aika ajoin ja rinnat hiukan kipeytyi ja suureni oviksen jälkeen. Pissa oli tosi keltaista ja alaselkä välillä kipeä. Muuten oli kyl tosi hyvä olo ja tosiaa joku kemiallinen oli ku sain haamun tikkuun useana päivänä mut ei sit vahvistunut kuitenkaan.
 
Kiitos onnitteluista @syystyttö ❤ ihanaa kuulla sinusta pitkästä aikaa. Pitkä ja varmasti raskas prosessi sinulla on takana, ihanaa että olet noin positiivisella asenteella :) miten olet jaksellut? Itse huomasin, että alkuun tuntui et pääsen ajatuksissa nopeasti eteenpäin ja km jäi taakse. Mutta sitten ihan yllättäin tuli sellainen muutaman viikon jakso, että tuntui, et en selviä ja uskalla luottaa tulevaan ollenkaan. Nyt on taas pari viikkoa ollut paljon positiivisempi mieli. Ajattelin heittää hanskat tiskiin vähäksi aikaa ja alkaa suunnitella häitä. Nyt sitten piinaillaan r-testien kanssa :ROFLMAO: suuret tempit sinulle ja toivotaan pikaista plussaa :love:

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille o_O

ON: täällä ei mitään erikoista. Odoteltu vain, mihin nuo r- testien viivat etenee.. toissailtana tein tällaisen testin. Viimein herkkä testikin näyttää jotain. 20180208_160616.jpg

Tänään aamulla tein sit uudet testit. Maltoin olla eilen illalla testaamatta..
20180210_083528.jpg

Kyllä kai ne vahvistuu.. En vain tiedä, Onko se tarpeeksi nopeasti. Toivottavasti kaikki on ok tällä kertaa. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Hiutale89 on varmaan toooosi yksilöllistä kuinka nopeesti viivat vahvistuu, mutta kyllä noi musta jo näyttää tosi tummilta (y) mulla ollu nuorempana yks raskaus joka sitten päättyikin varhain, niin silloin muistan että rtestissä ei näkynyt läheskään heti ja tuli haamuja sekä tkhon viemä pissatestikin oli heikko positiviinen. Vasta verikokeesta selvis selvä raskaus, ku oli hcgt niin korkeat. Tässä vain yks esimerkki :)

Oireiluista joku kyseli, niin mää oon todella vähäoireinen ennen kuukautisia.. en varmaan muuten tietäis et ne alkaa ku et tekee mieli siivota :LOL: mulla siis ei oo esim tissit kipeät! Mutta sitten taas oon huomannut kun merkkaillu noita oireita aina varsin ylös womanlogiin ja flo:hon, et oireilen aivan hirveesti ovulaation aikaan! Kerran oli sellaset oireet et oli pakko tehä rtesti ku oksetti, mahaa nippaili, paleli, väsytti yms. Yleensä max viikko oireilun jälkeen tunnen oviksen. Tosi hassua miten tää kroppa ilmoittele niin erilailla kaikesta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiutale89
Ihanat viivat @Hiutale89 :love:
Toivottavasti me muut tullaan perässä (y)

Omaa napaa: ollut super kiireinen työviikko (miks aina ovis samalla viikolla??) Ja ollaan silti pupuiltu miehen kansaa :whistle: Ainoa vaan että ovis petti mut täysin eikä tullut eilen kuten odotin. Nyt odotan jos sunnuntaina mutta tänäänkin ovis testi negaa :( mihin jäit ovis :cry:

Kuinka paljon ovis heittelee teillä? Mulla tulee kp 14-17 välillä. Tänään kp 16 eikä mitään ovistestissä ole vahvistunut. Ärsyttää jos tallettelut olleet ":turhia" jos ovis myöhästyy kovastikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiutale89
Mulla ollut tikutetuista kierroista kp15/26 melkein joka kerta toissa kierto oli lyhyempi ja ovis olikin jo 13 ja nyt edellinen vastaavasti sitten venyi pari päivää pidemmäksi ja ovis oli vasta kp17, kun olin jo luovuttaa, että ei ole edes tulossa.
 
Mulla nyt viides kierto alkoi pillereiden jälkeen ja ovis ollu kp15, 18, 22 ja 17. Luulen että mun todellinen kierto on 28-30 päivää eli ny viimeks ovis tuli aika lailla ajallaan. Join viime kierrossa vattuteetä ja luulen että se auttoi tasaamaan kiertoa.
 
@Hiutale89 paljon onnea :) Kovasti on jo viivat vahvistunu sulla :)

Mää odottelen et menkat loppuis, kp 3 vasta menossa... Ja viel vuotaa aika paljo. Viime menkat oliki vaa 4pv ja aika niukat. Lopetin sillon siis pillerit sinä päivänä ku menkat alko. Ja pillereiden kans menkat on aina ollu 5pv vaikka oiski vuotanu vaa vähä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiutale89
Kiitos vastauksistanne :) Tänään tuli ovisplussa! Eli tänään talletetaan (y) 5 päivän heitto oviksen kohdalla tuntuu vaan suurelta mutta ilmeisesti ihan normaalia. Jos nyt ei tärppää pitää kokeilla joka toinen päivä taktiikkaa koska nyt loppui puhti jo liian aikaisin :giggle:

Ihanaa päästä taas piinailemaan. Viikonpäästä tiistaina jo varmasti sorrun testaamaan :p
 
Kp5 menossa ja tänää toivottavasti loppuu kokonaan menkat. Eilenki pelkkää tiputtelua vaan.
Lähin kiireellä työharjottelui ja kauhee päänsärky, unohdin ottaa särkylääkkeen kotona ja tietysti ne jäi myös sinne. Toivotaan, ettei oo migreeniä tai muutu migreeniks. Sillon en kyl pysty mihkää ku joka askeleella tuntuu et joku suoni päästä katkee :/
 

Yhteistyössä