♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos ihanista onnitteluista ja tsemppiviesteistä. :love:

@mmii Mulla on nyt kp 36 ja dpo 20 vissiin.. mikä sinulla on tilanne? Joko olet testannut? Pidän sulle peukkuja(y)

Peukkuja ja plussatuulia kaikille nyt piinaileville sekä toivottavasti jokainen pääsee pian piinailemaan ja myös plussailemaan :love:(y)

ON:eek:on nyt pari pv pitänyt taukoa täällä käymisestä ja testailusta. Lauantaiaamuna tein viimeksi testin. Seuraavan teen ehkä keskiviikkona.. pitäis varmaan kohta kokeilla tehdä digi:eek: en oikein vieläkään usko, että tämä olis ainakaan mikään pysyvä tila, taitaa ensiviikolla olla edellisen raskauden km päivä eli 6+4. En tiedä hellpottaako olo sittenkään, vaikka tuo päivä ohitettaisiin. Tässä vielä lauantain testit.20180210_083528.jpg
 
@voittamaton @Jennipä kiva et päästään kaikki aika peräkkäin testailemaan!

ON: Jotenkin sellanen outo tunne taas, tosin niin oli viimekin kierrossa ja ne menkat sit alko. Erilaisia mahakipuja ollut nyt viimeset pari päivää ja samoin lämmöt on noussu mulla kuumeen tasolle. Ehkä se tekeekin tämän oudon tunteen kun ei oo pitkään aikaan ollut kipeänä. :D
 
Huoh, eipä nyt oikein mikään tunnu sujuvan.. kysta on poissa joten sen suhteen nyt ei tarvi ressata. Kävin verikokeissa jotka silloin joulukuussa määrätty, kilpirauhasen vajaatoiminta sit todettiin. Kerkesin jo manata et miksen vaan menny suorilta kokeosoon, olis saanu lääkityksen kuntoon. No, siitä nyt kahen viikon päästä uudestaan testit, joko lääke tepsis. Viimekäynnillä neuvolassa sit lääkäri totes taas saman, et niin rakkulaiset on munasarjat et turha odottaa ihmettä, kirjottaa lähetteen heti ku miehen siemennesteanalyysi on valmis.

Alkaa usko ja toivo loppua, väsyttääkin kuunnella jatkuvasti mis kunnossa omat munasarjat on. Riittäis kun todettais, ettei muutoksia. No katsotan kerkeääkö edes lapsettomuuspolille ennen kesäsulkua. Kauas teillä on lähetteestä mennyt ensimmäiseen käyntiin, ketkä polilla nyt asioi?

Koira sentään vienyt aika hyvin ajatuksia myös muualle, pakko käydä aamuisinki lenkillä ennen työvuoroa, tykkään kun ulkoiltua tulee huonoinakin päivinä.
 
@Jahapa onko lääkäri sanonut tarkemmin, että paljonko sulla on niitä munarakkuloita suunnilleen per puoli? Mulla on n. 40 molemmin puolin, eli 80 yhteensä ja mullekkin on löydetty tehoavat lääkkeet! Ainakin mulle lääkärit on sanoneet, että rakkuloita on mahdotonta laskea kun niitä on niin paljon, tuon arvion on kaksi eri lääkäriä heittäneet "lonkalta". Mutta jos mulla on toivoa, niin varmasti on sullakin! Ei saada vaan luovuttaa :whistle:

Kilpparit heittelee täälläkin, mutta vielä en oo lääkitystä saanut. Mikä sun kilppariarvo on nyt ollut lääkityksen kanssa ja mikä ennen lääkitystä?

Meillä meni lähetteestä ensikäyntiin pari kuukautta, mutta siinä oli kesätauko välissä. Lähete kirjoitettiin kesäkuun puolessa välissä ja ensikäynti oli 28.8. Toi oli mulle tärkeä ja odotettu päivä niin on jäänyt päivämäärä mieleen :ROFLMAO:
 
@voittamaton ei oo sanottu määrää, tai on varmaan joskus silloin aikaa sit, kun on todettu. Mutta on kuulemma pelkkää rakkulaa ja ihmettä ei tuu ilman järeämpiä hoitoja tapahtuun. Mikäs sairaanhoitopiiri sulla on? Jokasella varmaan eri pituset jonot, mutta ehkä siis kun tuo miehen näyte valmistuu, ja lähete aaatu tehtyä niin voi olla hyvätkin mahikset sit ennen kesää jo päästä ensikäynnille..

Tsh oli 6.95 kun yläarvo pitäis olla 4.2. Nyt oon kaks viikkoa syönyt thyroxinia 25ug, kahen viikon päästä kontrolli, niin en myt tiedä miten on vaikuttanut.

Nyt alotin terolut kuurin ja sit varmaan taas letrozolit, milläs määrillä sä @voittamaton oot nyt syönyt letroja, oliko sulla kolme ja millä kiertopäivillä?
 
@Jahapa oon TYKSissä hoidossa. Kyllä mä uskoisin, että teidän ensiaika on reilusti ennen kesätaukoa jo. Miksei lähetettä voida kirjoittaa nyt heti ja mies sitten tässä välissä kävisi siemennesteanalyysissä? Mun korviin kuulostaa turhalta pitkittämiseltä, että pitäisi olla analyysin tulokset selvillä ennen lähetteen kirjoittamista..

Tuu hei sitten kertomaan, että onko TSH arvo lähtenyt laskuun lääkkeellä kun meet seuraaviin verikokeisiin. Mulla TSH oli tammikuussa "vaan" 3.2, joten lääkettä en saanut, vaikka lapsettomuushoitojen aikana arvon pitäisi olla alle 2.5.

Mä oon syönyt Letrozoleja nyt pitkän kaavan mukaan, eli 3 tablettia kp3-9. Eka ultra on ollut yleensä kp14 ja silloin isoimmat follit on olleet vasta 11-14mm, mutta seuraavassa ultrassa kp16-17 on aina ollut yksi tai kaksi johtofollia 17-19mm. Kerran ilman Ovitrellea (irrotuspistos) mulle on tullut kysta ja sen jälkeen olenkin joka kierrossa saanut irrotuspistoksen jossain kp19-21 paikkeilla. Jos sullekkin on kerran tullut toi kysta, niin suosittelen lämpimästi irrotuspiikkiä. Se yksi pistos maksaa reilu 50e, mutta silloin tiedät tarkalleen oviksen ajankohdan eikä tarvitse murehtia kystia.

Mulla ekoissa kolmessa Letrozol-kierrossa ovis tapahtui aina oikealta ja vasen puoli "nukkui". Sain joulutauolle käyttöön e-pillerit kuukaudeksi ja taukokierron jälkeen syöty Letrozol-kuuri herätti vasemmankin puolen ja tässä kuussa ovis tapahtui ekaa kertaa vasemmalta. Eli molemmat mun ongelmalliset munasarjat toimii edes jotenkuten :ROFLMAO:
 
@voittamaton joo ei tullut nyt tajuttua pyytää sitä ovitrellea ollenkaan silloin. Joulukuussa kysta huomattiin ja tammikuussa oli yksityisellä follikkeliultra. Silloin ei kystaa enää näkyny, mutta söin siinä kierrossa isomman annoksen letroja. Eikä yksityisen kanssa tullu kysta edes puheeksi. Toki no, mulla ei follit nyt oo juuri kasvaneetkaan letrojen kanssa, et olisko ovitrellea sitten järkevää pistääkään. Mutta ajattelin nyt letrokuurit syödä samallai vaikka aikaa odotellaankin.

Ja simppanäytteeseen mä vaan varasin ajan ja mies huolehti sit loput :D eipä se muuten sinne olis varmaa heti saanu aikaseks mennäkään.
 
@Hiutale89 Hurjasti onnea plussasta ja kaikkea hyvää tulevaan!

Viime käynnistä on aikaa ja tosi paljon viestejä tullut, eihän tässä meinaa pysyä mukana!

Lähin kirjottelemaan kun yritän bongata ovista (en siis seuraa testeillä, ainakaan vielä, koska pelkään että siitä tulee pakkomielle :D). Tänään kp14 (edelliset kierrot olleet 26-27 pvä pituisia) ja alavatsassa oli noin tunnin verran kovaa kipua ja polttelua. Tää polttelu on tuttu aiemmista kierroista myös ja oon aatellut että ovis. Tänään polttelun jälkeen oon ollut todella huonovointinen:sick: voiko tää liittyä myös ovulaatioon, onko muilla ollu vastaavaa? Kun ei nyt mitään tautia pistäs päälle.
 
Kiitos vastauksista @atvk87 ja @emppu11 ehkä siis ei välttämättä kauaa mene sitten.. meillä kaikki testit kuitenkin nyt jo hoidossa. Mulla verikokeet otettu pari viikkoa sitten ja kontrolli parin vk päästä.

Mitä @emppu11 tarkotat et nopeemmin jos näytteet oli puhtaat, sori oon huonosti nyt lukenut ja seurannut. Mullakin siis kilppareissa korkeita arvoja ja nyt thyroxin käytössä, siitä kontrolli pian.
 
Kp 8 menossa ja ei jaksais odottaa ensi ovista ja sitte testiä/menkkoja, viime kierrossa sama ongelma :D

Eilen kävin lääkärissä tsekkaa perus juttuja ja verikoe tulokset. Verikokeissa onneks kaikki hyvin, siis perus veriasrvoissa. Ainoo huono oli taas rauta-arvot. Varasto rauta noussu vähän vuoden takasesta, matala se vieläkin on mut suunta parempi. Punasolut edelleen liia pieniä ja kalpeita, lääkärin mukaan ei haittaa, koska hb on nii hyvä (jopa 128 eli eed erityisen hyvä...). Sanoin sille, että kyllä noi arvot haittaa silti ja sanoin syöväni vitamiinia jossa rautaa mukana ja en sitä lopeta. Lääkärin mielestä ok ja hyvä, mutta rautatabletteja ei tarvii alkaa tankkaa.
Kolesterolista keksi valitettavaa, että hyvä kolesteroli pitäs olla korkeempi. Se tosin sit katto kokonais kolesterolin ja totes, että koska se on nii matala nii eipä sinne sitä hyvää kolesteroliakaa sitte paljo mahdu :ROFLMAO:
Paino oli laskenu lokakuusta 6kg ja lokakuuhun mennessä oli pudonnu keväästä 7kg eli vajaassa vuodessa 13kg melkeempä ittestään :D En siis oo tarkotuksella laihduttanu, koittanu vaa syödä niin, että ei ainakaa nousis. Silti ylipainoo on edelleen ja painooni en halua tietää ja lääkäri onneks ymmärtää ja ei pakota kattoon tai kerro painoo. Painon muutokset haluun tietää, et onko noussu tai laskenu ja paljonko :)
Oon käyny viimeks vaakalla niin, että ite kattonu painoni 4vuotta sitten. Sen jälkeen vaan peilin ja joskus mittanauhan kans seurannu. Tosin painavimmillani en ees tahtonu mittanauhalla seurata ku ahdisti ku aina vaa isommat lukemat...
Yleensä mulla katoo ensimmäisenä tissit ja perse (jalat on naurettavan ohkaset muutenki) ja kaikki ylimääränen kertyy mahaan. Nyt onneks mahastaki lähteny, senttejä aika paljoki. Toki on tissitki kutistunu ja takamus surkastunu entisestään, mutta onneks mittanauhan mukaa suurin osa lähteny mahasta :)
Lääkkeistä sen täytyy viel kysyä toiselta lääkäriltä varmistusta et miten niitten kans tehää ja mitä pitää lopettaa sit jos/kun plussa joskus tulee. Ens viikolla lupas siitä soitella (laskin sen varaa et plussa ei tuu ennen tota lääkäriä, mut jos ois tullukki -ei tosin tullu- nii oisin soittanu samantien lääkärii ja kysyny).
Kovasti toivotti onnee yritykseen :)

Kp8 menossa ja tuntuu, että aika matelee tässä ovista odotellessa, ens viikolla loppu viikosta to-la pitäis olla ovis. Flo ja oma kalenteri sovellukset ennustaa molemmat eri päiviä :D
 
@Hiutale89 Mukava kun kyselit vointiani :) Otin aika raskaasti sen kohdunulkoisen, kun niin monta viikkoa ehti jo toivoa, että kaikki olis hyvin ja saisi sen oman pikkuisen syliin kesällä. Aika mustissa fiiliksissä meni tammikuu, mutta nyt jo paljon paremmin. Olen taas alkanut pitää paremmin huolta itsestäni, liikkua vähän enemmän, laittaa ruokaa (tammikuu meni aikalailla eineksillä ja pizzalla) ja suunnitella kaikkea ihanaa tulevaisuuteen, kuten pieniä reissuja ja ystävien näkemistä. Kyllä tää tästä!

Varmasti se kokemus silti vähän vaikuttaa tulevaan raskauteen - plussasta en osaa varmasti täysillä riemuita ennen kuin ultralla varmistuu, onko raskaus kohdussa vai muualla. Vähän sama varmaan sulla, että keskenmenon jälkeen jännittää erityisen paljon, pysyykö tällä kertaa kyydissä mukana. Tsemppiä, päivä kerrallaan!

ON: Liityn kohta testipiinailijoihin, tänään dpo 8. Ens viikolla ajattelin testata, ti tai ke. Eli @voittamaton, samoihin aikoihin testaillaan (y)
 

Yhteistyössä