♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Jocrow, Onnea
syystyttö, lasken ekaksi kiertopäiväksi vasta sen, kun vuoto tulee kunnolla. Tosin mulla alkoi vasta tämä kierto tiputtelulla, aiemmin on hanat auenneet heti ja kierrotkin kun on tässä yrityksen aikana vaihdelleet 14-49 päivän välillä, niin jotenkin omalla kohdalla koen, ettei ole niin päivän päälle.
Riannah, on kyllä tosi kurja tilanne. Tuntuu oma valittelu kiertojen pituudesta turhalta, kun vertaa tuohon. Alle 50 päiväiseksi kun jäi nyt tämä edellinenkin.

Eli yk9 alkoi tänään.
 
@voittamaton ja @Jocrow onnea aivan hirmuisesti!:love: Niin ihanaa!!!!

@Önnö vitsit miten jännää, että nyt sitten alkaa olla yritys käsillä! Vaikka ette vielä täysillä yritäkään ja kroppakin käynnistelee toimintaansa niin mahdollisuus raskauteen on ja pääsee kuitenkin jännäilemään :) Itse tosiaan kuulun niihin onnekkaisiin, joilla kierrot olivat heti tasaisia pillereiden lopetuksen jälkeen, muita oireita kyllä tuli silti roppakaupalla. Mutta on myös tosi mielenkiintoista alkaa tutustua luonnolliseen kiertoon ja oppia oman kierron eri vaiheita ja niin edelleen :) Tsempit siis sinne!
 
@ananasbananas onnea letroiluun, toivottavasti olis heti alkuu sopiva annos :)

@syystyttö mulla alkaa menkat aina ihan verisellä niukalla vuodolla ja kivuilla. Seuraavana päivänä alkaa runsaampi vuoto, jonka lasken kp 1.

Ja tänään alkoi tuo niukka vuoto joten huomenna on kp 1. Voi merkata listaan yk 17 :unsure:

Olen pahoillani @Jennipä :( Mullakin tänään kp1 ja yk13, masentaa vaik kuin yritin psyykata et nyt en pety... sulla viel pidempi taival, tsemppiä kovasti!!
 
Kiitos @Emmae! :) Jännää tosiaan nähdä, miten oma kierto palautuu ja millaisia oireita tässä nyt ilmaantuu. Latasin Flo-sovelluksenkin, johon voin kirjata kaiken ylös, niin pysyy vähän paremmin kärryillä siitä, mitä tapahtuu :D Mennään nyt tosiaan tässä vielä pari kuukautta varmaan vähän vaihtelevasti varmoja päiviä miettien, keskeytetyllä tai ehkä kumillakin vähän fiiliksen mukaan. Varsinaisesti ei haittaisi, jos nyt heti tärppäisikin, kun molemmilla on vakityöt ja muutenkin elämä aika hyvin mallillaan, mutta jos toivoa saisi, niin mieluummin alkuvuoden kuin ihan loppuvuoden lapsi ja siksi varsinainen yrittäminen alkaa todenteolla vasta hieman myöhemmin :D Vaikka eihän näitä aikatauluja oikeasti voi kovinkaan varmasti suunnitella, kuten täällä on valitettavasti huomannut :/ Tulee, kun tulee tai jos tulee… Mutta toistaiseksi elellään vielä tässä kauniissa haavekuplassa :D
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 22.2.2018


Yritys päällä:

Jennipä 25v (mies 25v)......................ya 5/16, yk 17, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v).............ya 12/16, yk 10, hoidot aloitettu 3/17, eka ovis (letrozol+ovitrelle) 9/17
Aurorials 29v (mies 29v)....................ya 5/17, yk 9
Puukiipijä 27v (mies 27v)..................ya 6/17, yk 9
Riannah 27v (mies 29v).....................ya 7/17, yk 3
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 2
Minguliini 31v (mies 30v)..................ya 7/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
emppu11 26v (mies 25v)...................ya 11/16, yk 12, hoidot aloitettu 1/18
Karla89 28v (mies 35v)......................ya 8/17, yk 4
Syystyttö 27v……………………….…........ya 5/17, yk 7, kohdunulkoinen 12/17
lovecoco 26v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 4, letrozol
Nadine88 30v (mies 29v)...................ya 10/17, yk 5
Nemi_K 23v (mies 29v)…………...........ya 10/17, yk4
Jocrow 25v (mies 28v)…………....…...…ya 5/17, yk8
Abby87 31v (mies 35v)…………….…..…ya5/17, yk9
Clothball, 30v (mies 30v)....................ya 8/17, yk 8
Sanja_ 26v (mies 25v)…………….…...….ya 9/17, yk 5
NeitiHaaveilija 27v (mies 31v)..........ya 9/17, yk4
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 7
Laurajy 25v (mies 26v).......................ya 1/18, yk 1
VauvaHaaveilija89 28v (mies 29v)...ya 1/18, yk2
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk2
Eela- 29v (mies 32v)............................ya 1/17, yk 12
Joulutoive 23v…………....…………………ya 11/17, tm 1/18
Kumiankka1 26v (mies 26v)............ ya 5/17, yk 9, km 2/18

Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk3, km 12/17, plussa 2/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois syksy 2017, “varmoilla päivillä”
Önnö 27v (mies 27v), pillerit jätetty 2/18, "varmat päivät"/keskeytetty
Bambinen 27v, keskeytetyllä
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
mmii 29v (mies 37), keskeytetty, yritys alkaa kesällä 2018

Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Pihlatar 25v (mies 28v), ya 7/17, yk 4


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista @Puukiipijä ja @Jennipä, ja pahoittelut teille ja sinulle @Pocahontas uuteen kiertoon joutumisesta. Kyllä se aina :poop::poop: tuntuu. :(

Mulla ei sitten vielä ne kuukautiset alkaneetkaan. Outoa ruskeaa tuhrua. Pelkään kuollakseni, että mulla on taas kohdunulkoinen ja meinaan tulla hulluksi. Oireet on tosi samanlaiset: jatkuvasti pientä ruskeaa vuotoa siitä lähtien, kun menkkojen piti alkaa, ja rinnoissa samat oireet kuin viime plussan aikaan. Ainakaan ennen tuota kohdunulkoista mulla ei ollut kuukautisten aikaan rinnoissa mitään muutoksia. Mut tuo ruskea vuoto saa epäilemään, että vaikka plussaisin, niin siellä ei olis kaikki hyvin.:(
 
Täällä kp 15 menossa, eilen bongasin hieman lisääntynyttä limaa ja tänään myös. Flo ennustaa ovista lauantaille eli kp17 ja omakalenteri sovellus sunnuntaille eli kp18:lle. Muita oireita ei viel oo ku tuo hieman lisääntyny limaneritys.
Nyt se flunssa sitte todenteolla on iskemässä päälle. Eilen illalla oli jo tosi tukkonen olo ja yön ja aamun aikana vaa pahentunu :/
Kait sitä pitää jotain yrttiteetä keitellä :) Keräsin ja kuivasin kesällä hieman yrttejä :) "flunssayrttien" lisäks vois sekaan laittaa hieman vadelmanlehtee ja poimulehtee joidenka pitäis myös hedelmällisyyttä tukee ;) Toki noista hedelmällisyyttä tukevista yrteistä oon teetä keitelly pitkin kiertoa silloin tällöin, ihan vaan varmuuden vuoks jos niistä ois apua :)
 
Kiitos kaikille onnitteluista :love:

@ananasbananas oonkin välillä miettinyt mitä sulle kuuluu, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia :) Toivottavasti letroannos on heti sopiva ja sieltä kasvaisi yksi tai kaksi hyvää follia ja pääsisit piinailemaan :whistle: Tuuthan aina välillä jaksamisen mukaan kertomaan kuulumisia!

ON: En oo vieläkään testaillut uudelleen, tänään on dpo14. Huomenna aamulla ajattelin uittaa apteekin oman. Pelottaa jos viiva olisin himmeämpi :unsure:
 
Aikauhee, mistä tää kuumeilu ja intoilu oikein tulee?! :D Luulin jo aiemmin, että oon pimahtanut ja sietämätön näissä vauvahuuruissani, mutta nythän tämä vasta alkaa. Ollaan tosiaan puhuttu, että olisi kivempi, jos laskettu aika menisi ensi vuoden puolelle, mutta nyt oon koko tän päivän vaan haaveillu ja miettinyt, et jos nyt kuitenkin vaan aloitettais yrittäminen ihan heti. Siis heti. Just tasan nyt :D Ei kai nyt vasta kolmas päivä ilman pillereitä voi vielä mitään tällaista aiheuttaa? Täpinöissäni menin jo tilaamaan testejäkin Raskauskeijulta… “eihän ne kuitenkaan ikuisuuksiin vanhenekaan, ni ihan hyvin voi ajoissa tilata…” jepjep. On tää vauvahaaveilu vaan kummaa touhua :LOL:
 
Huh kyllä pitänyt ottaa pieni tauko täältä. Mulla alko menkat 4 päivää myöhässä ja kuvittelin taas kerran kaikki oireet. Alavatsa oli kuin pallo kierron viimeiset päivät, paine tai jokin möykky alavatsassa. Ihmeteltiin jo millainen maha minulla on 9kk päästä kun nyt jo näin turvottaa, ei tiputteluja ei mitään, sit yhtäkkiä alko siistit kivuttomat menkat. Me mieheni kanssa oikeasti luultiin että olin raskaana. Varasin samantien ajan gynelle että voiko tämä olla totta, mutta mitään normaalista poikkeavaa ei löytynyt ja keho vain tottuu pillerittömään elämään. Kyllä naisena on niin vaikeaa ja voi sitä pettymyksen määrää. Kunnon riidan jälkeen päädyttiin taas jatkamaan keskeytetyillä yhdynnöillä. Ei kai kukaan mies jaksa katsoa tällaista vierestä.. :cry:
 
@Önnö Toi vauvakuumeilu mullakin kiihtyi nollasta sataan heti... Käsittämätön asia :ROFLMAO: Nyt jo omasta mielestä odotettu plussaa niin kauan, että tuntuu utopialta, että sellaisen saisi ja pääsisi todella odottamaan vauvaa ja sisäistämään, että pieni nyytti on matkalla:) Mutta kyllä tämä asia pyörii joka päivä mielessä.
@mmii samaistun, että pää on kovilla:( ja jos itselläni menkat olisi olleet 4pvää myöhässä niin omatkin toiveet olisivat nousseet todella korkealle...
 
@mmii just yks pv mietin et mitä sulle kuuluu ja miten kävi. Oon pahoillani menkoista :( Ainahan tommonen menkkojen myöhässä olo antaa toivoo plussasta :/

Eilen juttelin miehelle taas jotain vauva juttuja ja että haluun vauvan nytheti jne :D Perus höpinää siis vaa vähä vitsin varjolla (oli vähä levoton olo) ja se sano eilen ensimmäisen kerran, että hänkin HALUAA vauvan :love::ROFLMAO: Aiemmin ei siis oo suoraa sanonu mitää. Mies on aika vähä sanasta sorttia nii kaikki normi jututki saa välillä kalastella siltä irti niin, että ku homma selviää oon jo iha raivoissani ku ei voi sanoo asioita sillai että mää ymmärtäisin:mad::D
Tulin vaa nii iloseks siitä, että se sano sen ny ihan suoraan ja näki ettei se sanonu sitä vaa mun mieliks :love:
Eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen oli vähä sillee, et mies ei ollu iha varma asiasta et haluuks jättää ehkäsyn pois. Pillereiden haittavaikutusten takia siis osaks lopetin ne ja sanoin miehelle, että tottakai se saa käyttää kumia jos haluaa, mutta mää en pillereitä enää syö. (Ne menkkakivut on iha saatanasta pillereiden aikana, puolet kuusta särkipäätä/oli migreeni ja tissit kipeet kans puolet kuusta.. jne) Ehkäsyn pois jättäminen on kuitenkin yhteinen päätös. No mies ei ostanu kumeja ja sain siltä sillo nyhdettyä vastauksen, että tulee sitte ku tulee (vauva), muuta se ei oikee sanonu. Paitsi, että sitä ei haittais vaikka raskautumisee menis aikaa vaikka se melkee vuosi.
Ja ny se si sano, että haluaa vauvan myös, mut edelleen tyylillä 'tulee jos/kun on tullakseen'.

Hmm sainkoha ny kirjotettua sillai, että mun pointin ymmärtää oikein(n)
Ettei kelläkkää tuu sellasta kuvaa, että oon 'pakottanu' miehen paneen ilman ehkäsyä ja että vauva ois vaan mun toive. Koska tietysti se ei niin oo :D
 
  • Tykkää
Reactions: syystyttö
@Önnö @mmii Itsellä myös välillä tuntuu lähtevän mopo käsistä näiden ajatusten kanssa. Toki alkaneet helpottamaan, kun aikaa on kulunut jo reilu vuosi yrityksen aloituksesta. Pystyy onneksi muitakin asioita välillä ajattelemaan :D

Kiitos tsempeistä! @Jennipä ja @voittamaton :) Tulen toki kertomaan, kun on jotain kerrottavaa. Nyt odotan mielenkiinnolla kauanko tämä kierto kestää, että pääsisi ne letrot aloittamaan. Syksyn aikana kierto ollut 60-40 päivän välillä.

Nyt tähän tosin tuli sellainen juttu, että aukkarin jälkeen alkoi verinen vuoto kp 14. Kävin tästä gynellä ja ilmeisesti on tuon tutkimuksen provosoimat mekat, eli kahden viikon sisällä tuli kahdesti menkat.. Tämä nyt vähän mietityttää miten vaikuttaa kierron pituuteen..
 
@mmii, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :( Varmasti hirveää, että toiveet ehtivät nousta, kun menkat ovat myöhässä. Positiivista kuitenkin, että mitään poikkeavaa ei löytynyt gynetutkimuksissa. Voimia yrityksen aloittamisen odotteluun :) Täälläkin tosiaan sitä odotellaan vielä ja kun pystyn hetkittäin ajattelemaan selkeästi, ei odottaminen haittaa, koska niin ollaan sovittu ja itsekin oikeasti haaveilen siitä alkuvuoden lapsesta. Mutta kun tunteet ottaa vallan eikä tuota selkeää ajattelua näy missään, tekee mieli vain aloittaa heti ja toivoa plussaa mahdollisimman pian :ROFLMAO:

@Toiveli, toivottavasti tärppäisi pian! Tsemppiä yritykseen :)

@ananasbananas, hyvä, etten ole ainoa, jolla välillä karkaa mopo :LOL:Tsemppiä sinne yritykseen, toivottavasti letrot auttaisivat ja plussa pärähtäisi pian tikkuun :)
 
Kaipa mut uskaltaa siirtää plussanneisiin kun viiva näyttää vahvistuvan. Tuun tänne sitten takaisin, jos niikseen tulee.

voittamaton 26v (mies 36v).............ya 12/16, yk 10, hoidot aloitettu 3/17, plussa 2/18


Kiitos teille kaikille ihan hirmuisesti seurasta, tuesta ja neuvoista. Tämä on ollut mulle tärkeä paikka purkaa pahaa oloa ja iloita omista ja muiden onnistumisista. Hirveän haikea fiilis jättäytyä pois ryhmästä, mutta tuun kyllä silloin tällöin lueskelemaan teidän juttuja. Toivon teille kaikille pikaisia plussia, toivottavasti saan monet teistä mukaan vielä marraskuisiin :love:

Vielä erikseen @Jennipä lle iso hali ja kiitos kaikista tsemppauksista. Toivottavasti pian saatte sen kauan odotetun ja kaivatun plussan :love:
 
Päppyrä, minä ainakin ymmärrän, koska meillä oli suunnilleen sama juttu. Sanoin vaan miehelle, että jätän e-pillerit pois ja käyttää ehkäisyä, jos käyttää, mutta mieluummin ei.

Tuntui silloin olevan myös sitä mieltä, ettei haittaa, jos yritys kestää kauan, mutta luuli, että tärppäisi kuitenkin heti. Nyt kun on jo jonkun aikaa yritetty, niin tuntuu olevan vähän harmissaan, ettei ole vielä onnistunut. Viime kierron lopulla tuntui jo olevan vähän innoissaankin, kun puhuin, että pitäisi varmaan raskaustesti tehdä.

Olen jo puhunut tutkimuksiin menostakin, jotta olisi sitten valmis, mikäli se on ajankohtaista. Tuntuu tyhmältä odottaa vuosi, kun on niin epäsäännöllinen kierto ja en usko useimmissa kierroissa ovuloivanikaan. En tiedä, voisiko julkiselle puolelle mennä aikaisemmin, kun tuntuu, että vikaa on, vai sanovatko silti vaan, että vuosi yritystä pitää olla takana.
 
@Päppyrä ja @mmii Meillä sama juttu, että mies ei ole yhtä innoissaan kuin minä. Ei edes paljon puhuta asiasta, ilmottelen kun on sopivat päivät, mutta en testailuista edes kummemmin puhu.
Uskon että sitten kun joskus toivottavasti se plussa tulee niin mies on kans innoissaan :love: Onkin hyvä saada täällä vertaistukea innostukselle, oireille ja jännittämiselle :D
Olen jo seurustelun alkuvaiheessa ilmoittanut että haluaisin 2-3 lasta, joten biologinen kellokin sanoo että täytyy olla yritys jo päällä :D
Hyvä että oli selvillä jo tämä PCOS niin tiesi, ettei kannata turhaa siirtää yrittämistä ja osas hakea apua lääkäristä :)
 
lovecoco, mulla kanssa tuon biologisen kellon ja lasten toivemäärän takia aloitus olisi pitänyt olla oikeastaan jo aikaisemmin, etenkin kun nyt näyttää, ettei ihan nopeasti raskaudu. Vaikka toki tunnen yli 30 v ensimmäisen lapsensa saaneita, joilla kuitenkin lähes 10 lasta.

Tuntuu tyhmältä vaan harmitella sitä, ettei ehkä saa niin monta lasta kuin olisi halunnut, vaikkei vielä ole ensimmäistäkään saanut aluilleen. Itse haluaisin todella monta lasta, mutta miehen kanssa puhuttu, että ehkä joku 5-6 olisi sellainen, mikä miehellekin vielä sopisi. Mutta tätä tahtia en usko, että siihen lapsilukuun päästään.
 
@Puukiipijä Mullakin oli ovulaation kanssa ongelmia ilmeisesti kun kierrot venyivät tosi pitkiksi. Julkiselle en päässyt niin menin sitten yksityiselle, sieltä parilla käynnillä (reilu 100e per käynti muistaakseni) saatiin yli puoli vuotta menemään hyvin ennen julkiselle pääsyä :) Tuli siis kokeiltua terolutit ja clomit sitä kautta. Jos yhtään siis löytyy ylimääräistä, niin suosittelen aloittamaan sitä kautta niin saa selvyyden nopeammin kaikkeen ja julkisella voi sitten jatkaa tarvittaessa.

@voittamaton Tule ihmeessä kertomaan kuulumisia (y)
 
Alussa ajattelin, että en lähde ovista tikuttelemaan. Tässä kierrossa kumminkin mennyt 15 ovistestiä :whistle: Nyt kp18 ja en ole varma oliko ovista, vai oliko se jo kp9, jolloin aloitin testaamaan koska silloin oli vahvin viiva o_O Kp16 oli ovis tuntemuksia, mutta ei näkynyt testissä.

Viime kierto oli 24 päivää, hankala siitäkään päätellä kun en tiedä onko kierrot pitenemässä siitä. Silloin ultrassa näkyi 22mm folli kp12 ja tuli ovisplussa. Mutta toivottavasti ovis oli tässäkin kierrossa :)

Tsemppiä muillekkin oviksen metsästykseen! :)
 

Yhteistyössä