♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Täällä alkoi eilen yk4, jihuu! Eli Femoston on saanut taas vuodon tulemaan. Johan tässä puoli vuotta hurahtikin vuotoa odotellessa, uskomatonta. :unsure:

Jos olisi vuoto tullut kerran kuussa, niin meillä olisi jo yk9. Ja oikeasti tämä kierto ja kolme seuraavaa eivät edes ole yrityskiertoja - olen lukenut Femostoneista paljon ja ymmärtänyt, ettei niiden aikana tapahdu ovulaatiota. Joten odottelua edelleen kesään saakka (neljän kuukauden kuuri kierron tasaamiseen), sitten voinkin jo siirtyä kauan plussaa odottaneisiin... Ei todellakaan mennyt tämä lapsen ”tekeminen” niin kuin olin ajatellut. :cry:

Sympatiat siis kaikkien pettymyksille ja odotteluun! Ja onnea @Abby87 haamusta :love:
 
@Riannah joo, lasten "tekeminen" jep jep. Meilläkin olis yk 21 tms jos joka kierrot olisi olleet aina normaalimittaisia. Nythän ne tietty on ollut aika pitkään lääkkeiden ansiosta.. Mut mut itelle on ollut helpompi ainakin alkuun kestää kierrosta toiseen ilman tärppiä, kun on tiennyt, ettei lapsen saaminen onnistu niin helposti,vaan tarvitaan apuja. Verrattuna siis tilanteeseen, että kaikki on lasten saamisen kannalta kunnossa, mutta tärppiä ei silti tule. Nyt toki oma tilanne on lääkityksen (ne letrot) myötä sellainen, että kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta ei ainakaan vielä ole plussaa näkynyt.. Mut kyllä me kaikki joskus oma nyytti saadaan, jokainen ajallaan.

Missä sulla noi fenostonet määrättiin? Ja siis pelkästää kiertoa tasamaan?
 
Viimeksi muokattu:
@Toiveli, pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon :)

@Abby87, toivottavasti lähtisi vahvistumaan!

@Riannah, hyvä, että lääkkeet toimivat! Kerrankin voi melkein onnitella menkoista, vaikka yleensä se on täällä just toisin päin :) Harmi kuitenkin, että yritys venyy noinkin paljon lääkkeiden takia :(


ON, Flo ennustaa ovista tälle päivälle, mutta toistaiseksi ei kyllä ole minkäänlaisia oireita ollut. Limoja kyllä ihan eri tavalla kuin pillereiden kanssa, mutta muuten en ole kyllä tähän mennessä ovista tuntemuksista bongannut. Täällä siis nyt pohdinassa, tuleekohan jossain vaiheessa jotain tuntemuksia, niin että oviksen huomaa vai enkö vain ole huomannut sitä vai enkö ovuloi tässä kierrossa ollenkaan. Onneksi on vielä aikaista tämän suhteen ja ymmärrän kyllä hyvin, että voi olla keholle aikamoinen shokki, kun näin pitkän käytön jälkeen pillerit yhtäkkiä jääkin pois, joten sikäli en kyllä vielä stressaile tästä ollenkaan, mutta mielenkiinnosta nyt kuitenkin yritän vähän tutkia kropan toimintaa. Teininä ei paljon tullut mietittyä mitään ovulaatioita ja sitten 10 vuotta pillereitä, eikä edelleenkään tarvinnut miettiä kiertoa, niin nyt tässä sitten ensimmäisiä kertoja ollaan ihmettelemässä omaa kiertoa ja kropan toimintaa :D
 
Viimeksi muokattu:
@Abby87 Vahvistumisia!
@Önnö Toi on tosi jännää, muistan kanssa ite kun ekoja kertoja alkoi seuraamaan kiertoa, mutta ovikset ei kyllä täällä jää yhtään epäselviksi kun on sen verran kipeät... Et ilmeisesti tikuta vielä kun “kunnon” yritys ei ole alkanut? :)

@Jennipä ja @Riannah Nimenomaan, lasten ”tekeminen” :D

on: Meillä ultra varattu maanantaille, jännittää että näkyykö siellä mitään kun luonnonkierto tosiaan nyt menossa...
 
@önnö mie lopetin 5kk sitten pillerit ja viimiset 3 kiertoa tuntenu ovikset välillä paremmin välillä huonommin mut lämmöt on koholla, palelee, hajuaisti paranee, flunssaoloa aina oviksesta menkkoihin.. Plus että 2 viikkoa on vatsajomotuksia/polttelua/painetta rakossa gynellä käyny kahesti ja kaikki kunnossa. Mutta en olis ikinä uskonu että naisena on näin vaikeaa :D mie söin pillereitä 12 vuotta pari pientä taukoa oli
 
  • Tykkää
Reactions: Önnö
Mä söin kans jonkun 12 vuotta tauotta pillereitä. Ekassa kierrossa oli tuntemuksia mut en bongannut ite ovista. Seuraavassa kierrossa kuvittelin oviksen olleen aiemmin mut yks ilta töissä oli semmoset kivut että huh huh ja kierron venyessä tiesin että se oli ollu ovis. Seuraavat 3 kiertoa oonki tikuttanu ja myös tuntenut tikkujen vahvistaman oviksen.

Mulla seksihalut palasi pillereiden jälkeen ja mielialakin on ollu paljon tasaisempi ja myös päänsäryt jäi pois vaikka en edes ollu tajunnu niiden johtuneen pillereistä. Mulla kesti 3kk että kierto tasaantui ja nää pari viimestä on ollu normaalin mittaisia(toki viimeisin on vielä kesken mut ovis tuli ajallaan)
 
@emppu11 noo… Kehtaako edes tunnustaa… Tikutin kyllä :ROFLMAO::LOL: Ajattelin katsoa, osuuko sovelluksen ennustukset kohdalleen ja jos ei osu, niin pystyy sitten tarkentaa niitä tulevaa varten, kun lisää itse tietoja sinne. Eilen aamulla siis eka testi. Viiva oli ihan selkeä, ei tarvinnut tihrustaa, mutta ei läheskään yhtä vahva kuin kontrolli. Eilisilta oli sitten jostain syystä ihan haamujen haamu. Tänään aamuviiva oli eilistä vahvempi ja juuri testattu ilta jo melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Eli ehkä ovis on tuloillaan…? Mutta mitään ihmeempiä tuntemuksia ei kyllä ole ollut. Toistaiseksi mieliala ja olo on ollut kyllä jotenkin selkeämpi kuin pillereiden kanssa, mutta päänsärkyä on ollut aiempaa enemmän ja useammin, mutta voi myös johtua jostain orastavasta talviflunssasta. Katsotaan nyt, mihin tämä tästä kehittyy ja ehkäpä sen oviksenkin sitten oppii tuntemaan, kun se osuu kohdalleen :)
 
Täällä oli ehkä viime yönä ovis. Heräsin aamuyöstä ihan jäätävään alaselkäkipuun ja tuntui, ettei voi olla mitenkään päin, kun joka asennossa selkä on aivan jumissa. Koko ajan piti vaihtaa asentoa. Sitten tunsin alavatsassa sellaisen oudon “plompsahduksen” :LOL: ja aattelin, että olikohan tämä nyt sitten se mystinen ovis :ROFLMAO: Aika kevyt toi tuntemus kyllä, että ei sitä varmaan olisi kesken arjen askareiden huomannut, mutta kun oli nukkumassa, niin huomasi. En sitten tiedä, oliko tuo nyt oikeasti ovis vai ei. Ihmettely ja oireiden kyttäily jatkuu, katsotaan tuleeko jossain kohtaa selkeämmin oikea ovis vai onko menkat sitten seuraavana vuorossa. Eilisillan ovistesti oli kyllä aika vahva ja mietin, onko tämä nyt plussa vai ei ja tänä aamuna oli selkeästi haaleampi, joten olisiko sitten voinut olla ovis se yöllinen. Mutta eikös yleensä ovisplussasta mene (ohjeiden mukaan) 24-36 tuntia ovikseen, siihen nähden tuo yöllinen oli “liian ajoissa”, jos iltatesti oli plussa.

Joka tapauksessa ja oli miten oli, niin ihan mielenkiintoista kyllä tämä ihmettely :LOL: Olen aina ollut hieman “tilastoihminen”, niin jännä nähdä nyt kun kirjailee oireita ylös, että onko niillä oikeasti jotain yhteyttä kierron ajankohtiin ja rupeaako sovellus oppimaan, että aina tiettyinä kiertopäivinä on esim. selkäkipuja tai jotain muuta kummallista :D
 
@Önnö No onhan se hyvä testailla niin on jotain faktaa sitten yrityksen alkaessa :D Tasavahvat tai vahvempi kun kontrolli merkkais sitä lh tason nousua, et kai se sit oli ovis. Mulla on kans plussa siinä testissä aina kun on kauheat kivut, et en tiiä miten se sitten menee mut dpo-1 oon aina sen plussauspäivän kuitenkin laskenut ja menkat tulleet sen mukaan. :) Tuu kertomaan jos tulee vielä selvempiä oireiluita!
 
@Önnö mulla ovis on tullu aina noin 12 tunnin päästä ekasta plussasta. Toki oon nyt tuurilla tehny plussatestin usein klo 5 aamulla ku on ollu aikane herätys eli en voi olla satavarma vaikka keskellä yötä olis näyttäny plussaa. Mutta kuitenkin yksilöllisiä nämäkin. Kuulostaa kyllä ovikselta noi sun oireet
 
Kp 24 ja luultavasti dpo 2. Oletan oviksen olleen lämmöistä päätellen ke-to yönä tai ke iltana. Torstaina aamulämpö oli 0,8°C korkeempi ku keskiviikko aamuna. 5-6päivää olis siis ollu myöhässä. Outo kipu alamahassa keskellä ollu eilen ja tänään, semmonen ihmeellinen vihlonta(n)
Tissit alko heti torstaina kipeytyyny. Kai tähä täytyy tottua et tissit on kipeet/arat melkee 2vk ennenku menkat alkaa :/
 
@emppu11, joo ajattelin kanssa, että helpompi se on aloittaa varsinainen yritys, kun on jo jotain käsitystä omasta kierrosta :D Sen takia on ihan hauska kirjailla oireita ylös ja katsoa sitten tulevissa kierroissa, onko yhtäläisyyksiä ja mitkä oireet ovat nyt ennemminkin vain yksittäistapauksia.

@mmii jep, kaippa se sitten sitä oli, mitä muutakaan se olisi voinut olla :D Mutta aika kummallinen tuntemus tosiaan ja aika kevyt, että ilman sitä järjetöntä selkäkipua olisi ovis varmaan mennyt täällä ihan huomaamatta. Jännä, miten osalla on tosi paljon oviskipuja ja osa ei huomaa ovista ollenkaan. Kummallisia nämä naiskehot :LOL:

@Nadine88, oli se varmaan tosiaan se ovis, kun tikuissa viivat selkeästi vahvistui siihen asti ja nyt on pelkkää haamua. Kovin tuntuu olevan yksilöllistä ja vaihtelevaa tämä, kun tosiaan ohjeissa sanottiin 24-36h ja jos joillain menee kuitenkin vain 12h ja toiset ei kai edes juuri ikinä bongaa ovista tikuista, vaikka se tapahtuukin.

@Päppyrä kurjaa, että kipeytyy noin pahasti :( Toivottavasti kipu hellittäisi aiemmin, eikä tarvitsisi viikkokaupalla kärsiä. Voimia sinne! :)

@Abby87 pahoittelut menkoista! :poop: :( Jaksamisia!
 
Harmittelut kaikille joilla menkat alkoi :cry: Varmasti turhauttaa kun tietää että kaikki meni nappiin mutta ei ollukaan SE kierto.. Mulla ärsyttää tosissaan mies nuuskaa ja nyt vähän epäilen että alottanut polttamisenkin vuoden tauon jälkeen multa piilossa, ai että ärsyttää! Ei varmasti tee hyvää vauvahaaveille. En käsitäånuita miehiä sanotaan että lapsia halutaan mutta toiminta on aivan muuta.. Inhoan tuota tupakontia :sick: Tästä saa vielä kunnon riidan aikaseksi ku otan asian puheeksi :poop: Viime menkkojen jälkeen (kun molemmat luultiin että oon raskaana ku oireita oli vaikka ja mitä) oon kyllä ollu niin kireänä ettei yhtään riitaa tarttis enää tulla, öitä tulee valvottua ku niin ressaa ja ahistaa välillä ku on nuo vauvahaaveet niin kovat nyt. :(
 
Viimeksi muokattu:
@mmii, tosi kurjaa tollainen, että salaa rupee polttamaan! Harmi, että olette niin eri vaiheissa vauvahaaveiluissanne. Tosin eipä nuo miehet ehkä ikinä taida tällaisessa innostuksessa ja vauvahuuruissa olla :LOL: Tiedän, että vauvakuumeilu voi olla todella kovaa, vaikkei edes yritys ole päällä. Vähän pelkään, miten tämä räjähtää tästä ihan käsiin, sitten kun ruvetaan oikeasti yrittämään :ROFLMAO: Onneksi mies on ollut toistaiseksi myös aika hyvin mukana mun intoiluissa ja osaa rauhoittaa mua pahimmissa hölmöilyissä :) Toivottavasti teilläkin mies pikku hiljaa innostuisi myös kuumeilemaan enemmän tai ainakin ymmärtäisi hieman paremmin sinun kuumeiluasi :)
 
Tänään menossa kp25. Viime kierto oli 24 päivää, eli jännät päivät menossa. Aamulla testasin negan. En ole varma, mikä päivä ovis oli, vai oliko ollenkaan. Testiin ei ainakaan tullut ovisplussaa.

Mitäs muut letrojen käyttäjät on mieltä, pitäiskö ottaa poliklinikalle yhteyttä jos menkat ei ala viikon sisään? Jos letrot toimikin vain ekassa kierrossa. Nyt siis toinen letrokierto menossa. Viime kierrossa oli nännit kipeät oviksesta lähtien, eli ehkä ovista ei ollut kun tässä kierrossa ei ole ollut oireita.
 
Äääh, vitsi ku tästä kierrosta ei yhtää tiiä ku lopetin pillerit 10.1 ja eka kierto oli iha samanlainen ku aiemmi. Nyt tässä tokassa kierrossa ovis ollu oletettavasti kp 21-22. Ja ny menossa kp 25. Eli ovis ollu jonkin verra myöhemmi ku aiemmi, ennen ollu kp15-17. Saa nähä koska menkat tulee. Tuleeko oviksesta laskettuna se 12-14pv etee päi. Vai jääkö luteaalivaihe lyhyeks(n) Noh aika näyttää. Vauvakuume on ihan törkee :ROFLMAO: oviksesta asti alamahassa keskellä tuntunu omituista vihlontaa useita kertoja päivässä(n) Mut tuskinpa se viel vois ees olla mitää raskauteen viittaavaakaan ku vasta dpo3 menossa.
 
@Önnö sepäse, noh polttamisepäilykset osoittautu vääriksi voi apua onkohan mulla liikaa aikaa pyöritellä asioita.. :eek: miten teilä muilla kuumeilijoilla päät kestää :LOL: Mulla on maailman oireettomin kierto nyt! Jotain vihlasuja mutta ei mitään muuta dpo7, hormoonit alkaa ehkä tasaantumaan! Mahtavaa tämäkin kun ei ole kaikkia kamalia valeraskausoireita :coffee: vv paksua ja valkoista kuten aina "kuivan kauden" aikaan
 

Yhteistyössä