♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Me käytiin toissa viikolla ensikäynnillä yksityisellä, saatiin lähete julkiselle ja ensimmäinen aika on toukokuun lopussa. Pidetään taukoa yrityksestä sinne asti... Tekee varmaan ihan hyvää, kun kuitenkin kohta kaksi vuotta yritetty eikä oo saatu kuin surua aikaan. Saa vähäksi aikaa ajatukset kokonaan pois :)
 
Täälä odotetaan menkkoja, kiertopäivä 30/28-30 menossa. Huomen aamulla teen testin jossei menkat ala ennen sitä. Jotenkin oon ollut aivan varma ettei tässä kierrossa millään voinut tärpätä kun ainoo tallettelu oli dpo -1 mikäli flon ennustama ovulaatio pitää paikkansa.
 
Moikka tännekin pitkästä aikaa! Oon kyllä aktiivisesti taustalla, mutten oikein ole jaksanut kirjoitella.. :)

@Kumiankka1 Kiva kuulla sinusta! Miten se käytännössä meni, että saitte yksityiseltä lähetteen julkiselle? Hienoa joka tapauksessa että saatte nyt apuja, ja kiva jos saatte vähän "tuuletettua" ajatuksiakin.. Tsemppiä! :)

@StellaMom Kiva että työ pitää kiireisenä, voimia sinnekin :)

@Bambinen Tsemppiä piinailuun!

Mulla tosiaan sellainen tilanne, että nyt on kp32 ja menkat kolme päivää myöhässä. Olin tehnyt sofin liuskatestejä aika laiskasti, olin varma negasta ja odotin vaan uutta kiertoa. Eilen mulla tuli rinnat kipeiksi, ja päätin tehdä eri testin (one stepin puikkotesti) ja siihen tuli selkeä vaaleanpunainen haamu. Tänä aamuna samanlainen. Toiveita ei juuri oo, koska ellen oo arvioinut jotain tosi pieleen, niin tänään on kuitenkin jo dpo16. Odotan siis vuotoa, mutta kieltämättä kurja tilanne odottaa että "milloin menee kesken".
 
@peanut_butter Mulla löyty ultrassa kohdusta jotain, joka vaatii lisätutkimuksia niin sen takia lähete. Keskenmenojen tai pitkän yrityksen vuoksi ei siis päästä. Yhtä keskenmenoa ei lasketa, kun ei ehditty käydä ultrassa ja pitkää yritystä ei sen vuoksi kun on kuitenkin raskaus alkanut. Eli en tiedä, miten sitten jatketaan, kun on tää kohdun tilanne selvitetty (n)
Toivottavasti sulla kääntyy tilanne parhain päin, eikä vuoto alakkaan (y)
 
@peanut_butter Käytiin lapsettomuushoitojen ensikäynnillä Mehiläisellä, kun ne oli helmikuun ajan -50% muutamassa kaupungissa :) siihen sisältyi sit ultraus. Muuten sit juteltiin ja kartoitettiin meidän tilannetta. Julkiselle siis pääsee kun on kolme peräkkäistä keskenmenoa tai vuosi yritystä. Kemiallisia ei lasketa eikä raskauksia joista ei ole käynyt ultrassa. Käytänteet ilmeisesti vaihtelee ja jossain kaupungeissa pääsee julkiselle esim. kahden keskenmenon jälkeen jos on yritystä muuten 2 vuotta.
Kävin samalla lääkärillä ultrassa myös lokakuussa 2017 ihan vaan varaamalla ajan gynelle ja sanomalla, että on vauvan yritys menossa ja hän sit ultrasi silloinkin :) Eli varaa säkin aika yksityiselle jos haluat ultraan, mulla tais maksaa jotain 200€ se käynti silloin ja tää uus käynti oli n. 125€ alennuksien jälkeen (eli norm. 250€). Yksityisellehän pääsee kyllä hoitoihin vaikka heti, jos oma kukkaro antaa myöten :D meillä vaan ei nyt oo siihen mahdollisuutta, kun mä vielä opiskelen.
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 13.3.2019


Yritys päällä:

Kumiankka1 27v (mies 27v)...............ya 5/17, yk 18, km 2/18, 5/18, 12/18
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18, yk 7
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, yk 5
Päppyrä 25v (mies 23v)...................... ya 1/18, KU 4/18, yk 6 KU:n jälkeen
StellaMom 32v (mies 35v)..................ya 7/18, yk 7, varhainen km 10/18
Hipposka 25v (mies 30v)................ ya 8/18, tjot
MonaLisa33 33v (mies 34v)............ya 8/18, yk 4, varhainen km 11/18 ja 12/18
haaveilija92 26v (mies 26v)............ya 3/18
Myrd 27v (mies 31v).......................ya 12/18, yk 3
jempsuuu 22v (mies 22v)...............yk 2
Lyyraviikuna 27v............................ya 10/18
Suspi 27v (mies 33).......................ya 9/18, yk4
Marjusk 28v (mies 28v).................ya 7/18, km 11/18, yk 4 km jälkeen
Karvakorvat 24v (mies 25v)..........ya 12/18, tm 1/19
Nep3 23v (mies 26)........................ya 2/19, yk 1
Adalmina30 33v (mies 36).............yk 7
Huldaliini 27v (mies 30v)...............ya 1/19, yk 3


Plussanneet 2019:

tamariatara 29v (mies 29v), ya 1/19, yk 1, plussa 2/18
sucrine 31v (mies 33v), ya 12/17, km 8/18, plussa 2/18



Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:




Taustalla:




Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
@Huldaliini voi, olispa tämä nyt teidän kierto! :X3:

Täällä on ensimmäinen keltarauhaskuuri syöty ja menkat alkoivat jo tänään! Tihuttelua oli jo sunnuntaina eli kp 20, nyt siis kp 25. Ei nyt ihan sitä mitä lähdettiin hakemaan, mutta menkööt. :cautious: Seuraava kuuri sitten taas kp 15-24.

Tässä kierrossa ei vielä vauvaa yritetä, koska mulla on viisurileikkauksen jälkeen aikamoiset määrät lääkitystä menossa ja penisiliinikuuri tuhosi totaalisesti suoliston bakteerikannan. Ensiapuna olen nyt syönyt precosania, jotta suolisto alkaisi elpyä mahdollisimman nopeasti ja tulevan vauvan mikrobiperintö olisi edes jotenkin turvattu :LOL: Kaiken kukkuraksi sain vielä tukevan flunssankin, että eiköhän kaikella tällä ylimääräisellä ole saatu kroppa taas oikein kunnolla sekaisin.
 
@Huldaliini voi, olispa tämä nyt teidän kierto! :X3:

Täällä on ensimmäinen keltarauhaskuuri syöty ja menkat alkoivat jo tänään! Tihuttelua oli jo sunnuntaina eli kp 20, nyt siis kp 25. Ei nyt ihan sitä mitä lähdettiin hakemaan, mutta menkööt. :cautious: Seuraava kuuri sitten taas kp 15-24.

Tässä kierrossa ei vielä vauvaa yritetä, koska mulla on viisurileikkauksen jälkeen aikamoiset määrät lääkitystä menossa ja penisiliinikuuri tuhosi totaalisesti suoliston bakteerikannan. Ensiapuna olen nyt syönyt precosania, jotta suolisto alkaisi elpyä mahdollisimman nopeasti ja tulevan vauvan mikrobiperintö olisi edes jotenkin turvattu :LOL: Kaiken kukkuraksi sain vielä tukevan flunssankin, että eiköhän kaikella tällä ylimääräisellä ole saatu kroppa taas oikein kunnolla sekaisin.
Sitä mäkin toivon :oops: etenkin kun mieskin toivoisi sitä jouluvauvaa :love:
Tsemppiä teille! Toivottavasti saat kropan tasapainoon ja pääsisitte yrittämään :rolleyes: pidän peukkuja että plussa tulisi nopsaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
Miten @peanut_butter sun testit? Ootko tehny uusia?
Täällä menossa kp 29/28-33. Menkkoja oottelen.. Tänä aamuna testi ainakin oli nega.
Meilläkin käynnistyy sitten yk 6 jos ei tästä oo tärpännyt.. nyt on tuntunu tosi turhauttavalta ja itkettänykin, et miksi ei tärppää. Tuntuu, että ympärillä ihmiset raskautuu tai synnyttää ja itse ei saa ees raskautta alulle :cry: toki oon, tai yritän olla iloinen toisten puolesta mutta kyllä se silti kirpasee sydämessä aina kun kuulee uuden raskausuutisen..
 
@Bambinen Pahoittelut negasta :unsure: Edelleen mulla samanlaista haamua ja dpo taitaa olla 19. Odotan vaan niin paljon sitä vuotoa ja sit alkaakin yk8. Kyllä muakin itkettää miksei onnistu, tosi surkea olo ja haluaisin niiiiin paljon alkaa odottaa meidän pientä ihmettä :unsure: Tällä hetkellä on kaiken kaikkiaan tosi huono fiilis.
 
Heippa taas täältä taustalta.. Lueskelen aktiivisesti mutta kirjoiteltua tulee vaan sillon tällön..

Meillä alkaa tosiaan olla 1,5v yritystä takana. Lapsettomuushoitojen ensikäynti julkisella puolella oli tammikuussa, sen jälkeen tehtiin mulle verikokeita ja miehelle siemennesteanalyysi. Ensimmäisellä lääkärikäynnillä sitten taisi löytyä meidän lapsettomuuteen syy, mikä oli aika järkytys. Mulle tehtiin siis gynekologinen tutkimus: papa ja se mahan painelu on tuttua mutta ekaa kertaa ultrattiin. Kohdusta löytyi melko iso kasvain. Heti sain lähetteen verikokeisiin, että syöpä suljetaan pois, onneksi verikokeet ok. Mutta eipä se kasvain oo minnekkään vielä hävinnyt. Odotellaan kutsua naisten tautien polille. Stressaa tosi paljon nyt oman terveyden puolesta, ja surettaa kun lapsettomuushoidot ei tietenkään etene ennen kun mut on hoidettu kuntoon. Pelottaa myös että onko tuo kasvain ollut kuinka kauan, ja kuinka paljon se on ehtinyt tehdä tuhojaan tuolla, että vaikuttaako mun hedelmällisyyteen. Ja tietysti että saadaanko se pois ja miten.

Raskaita aikoja, mutta pakko vaan ajatella että asiat järjestyy..
 
@Nemi_K todella kurja löydös! Toivottavasti saatte nopeasti selvyyttä asioihin ja kaikki menisi parhain päin. Paljon voimia tilanteeseen!

Täällä on saatu maanantaisen viisurileikkauksen kipulääkeannoksia pienennettyä huomattavasti lähtötilanteeseen. Kenties valoa onkin tunnelin päässä näkyvissä, vaikka se tuntui perin kaukaiselta, kun makasin vielä pari päivää sitten leukasärkyisenä, antibioottiripulin, flunssan ja menkkojen rusikoitavana. Mutta jos tässä olisi nyt sairastettu kaikki sitten moneksi vuodeksi yhdessä viikossa? :whistle:
 
@Nemi_K Ohohh mikä löydös! Onneksi veriarvot oli kunnossa, toivottavasti olisi vain hyvänlaatuinen kasvain. Tilanne on tietysti kurja ja aiheuttaa murhetta, mutta toisaalta; nyt löytyi syy lapsettomuuteen, ja ihan varmasti se syy on hoidettavissa. Hirveästi tsemppiä ja toivottavasti kasvain leikataan pian pois! (y)

@Hipposka Voi apua, sulla on ollut kurjat päivät takana :D:( Toivotaan nyt että saat olla vähän aikaa paremmassa voinnissa :D

Täällä on menkat nyt 8 päivää myöhässä, r-testit edelleen haaleaa haamua. Ei vahvistu eikä haalistu. Huoh! Saa nähdä päättyykö tämä itsestään vai pitääkö jotenkin väkisin tyhjentää.
 
@Nemi_K kurja kuulla! Toivottavasti on hyvän laatuinen, ainakin verikokeet kuulostaa hyvältä, ja leikataan pian! Olen peanut_butterin kanssa samaa mieltä, syy löydettiin ja varmasti on hoidettavissa! *Halaus*

Meidän inssi peruuntui, koska olisi osunut viikonlopulle... Jäi kurja fiilis siitä, koska ainoa mitä en halunnut oli, että palataan kotikonsteihin... No toivottavasti ens kuussa ei osu pääsiäiseen, jotta onnistuu silloin...

Mutta pystyn samaistumaan siihen tunteeseen, että miten voi olla näin vaikeaa tulla raskaaksi! Se kysymys on mielessä ihan jatkuvasti(n)

Onko muilla taipumusta suunnitella jo etukäteen millaisia hankintoja tekee sitten, jos tulee raskaaksi? Vai olenko ainoa? Oon taas perehtynyt koko viikonlopun erilaisiin yhdistelmä vaunuihin ja katsonut miljoona vertailu videoo YouTubesta :whistle:
 
@Owlet mun tekisi aivan mahdottomasti mieli ostaa jo pieniä nuttuja! Mutta vielä olen malttanut mieleni. Raskauskeijulta tilasin suloisen tuttinauhan ja siihen tutin, jotka annan miehelle, kun joskus tulee aika kertoa raskaudesta. Me saadaan varmaan melkein kaikki käytettyinä sukulaisilta, mutta yksi ehdoton minkä vauvalle haluaisin olisi Oran rattaat sävyssä kanttarelli. :D Ja tietenkin turvaistuin autoon uutena, siitä en tingi!
 
@Hipposka itsekin haaveili Oran vaunuista, varsinkin ne kanttarellit olis niin ihanat. Mutta minun mieleen on hiukan liika jousitetut :unsure: joten jouduin luopumaan siitä haaveesta...

Mutta oon jotain pieniä asioita ostanut, koska se auttaa selviämään tästä odotuksesta ja tuo tunteen, että kyllä se lapsi vielä joskus tulee.

Muuten, minut voi lisätä listalle! Owlet 27v ya 3-4/2017 en tosiaan tarkkaan muista oliko maaliskuun loppua vai huhtikuun alkupuolella, kun alettiin yrittää. Siitä saakka ollut aktiivinen yritys. Ja se noin puoli vuotta hoitoja takana.
 
Viimeksi muokattu:
@peanut_butter Toivottavasti saat pian selvyyden tilanteeseen. Kemiallinen raskaus on mulle ihan uutta en tiennyt aiemmin että sellaisia edes on. Kuulostaa ihan kidutukselta. Toivottavasti tilanne etenee pian johonkin suuntaan, ettei tartte epätietoisuudessa olla.

@Owlet En ole miettinyt mitään hankintoja. Ei vaan uskalla ajatellakaan. Ehkä olen kuitenkin kiinnittänyt nyt enemmän huomiota vaikka kadulla näkemiini erilaisiin vaunuihin jne.

@Nemi_K Tsemppiä tutkimuksiin ja onni että kasvain löytyi nyt eikä joskus myöhemmin niin saat oikeanlaista hoitoa mahdollisimman pian.

Omaa napaa sen verran, että mulla on nyt dpo4 ja aika matelee. Ei mitään oireita havaittavissa ja fiilis ihan plääh. Mietin että pitäiskö huomenna ottaa kiinnittymispunkut varmuuden vuoksi. En kyllä ole yhtään varma uskonko sen vaikutukseen.
 
Minäkään en oo hankintoja tehny, enkä tee ennen kuin raskaudun. Toki katsellu oon vaunuja ja muita tarvikkeita ja aika selkeät mieltymykset on :D

Täällä tais alkaa yk 6. Kierto oli sitten 33pvää, en tiiä miks ne on nyt alkanut venymään :unsure:
 

Yhteistyössä