♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Karvakorvat miten harmillista! Paljon voimia :(
@Kassu93 ihana viiva! Toivottavasti pieni pysyy matkassa, isosti tarrasukkia!

Täällä ollaan edelleen elossa. Muutto takana ja harjoittelu + uusi työ ovat alkaneet mallikkaasti. Kevät on selkeästi mulla vaikuttanut vireyteen ja jaksan paljon paremmin valon voimalla. Täällä lähtee käyntiin kolmas terokuuri muutaman viikon kuluttua, mutta on tässä ollut nyt niin paljon kaikkea, etten ole kyllä jaksanut edes miettiä mitään vauvajuttuja. :LOL:
 
@Kassu93 Hieno plussa, onnea! :love:

@Karvakorvat Laitoin varmaan jo pahoittelut jossain muussa ketjussa, mutta joka tapauksessa, paljon voimia sulle :(

Mulla on myös takana nyt kolme varhaista keskenmenoa, vähän eritapaisia kuin sulla @Karvakorvat kun mulla plussat ei koskaan kunnolla vahvistunut, mutta kuitenkin. Mehän nyt tosiaan suureksi yllätykseksi päästiin lapsettomuustutkimuksiin näiden keskenmenojen vuoksi, olin varma ettei lähete mene läpi. HUS:lla tehdään nyt sellaista TOIVE-tutkimusta toistuvista keskenmenoista, pohdin vaan olisko sillä ollut vaikutuksensa siihen et meidän lähete meni läpi; haluavat tutkimusaineistoa.

Alkuraskauden keskenmenot on tosi yleisiä, ja niiden jälkeen raskautuminen on hyvin todennäköistä ja sullakin on ollut kaksi plussaa tosi lyhyessä ajassa. Oon varma että pian se plussa tulee jäädäkseen <3 Mutta, jos käy niin kurjasti että keskenmenoja vielä tulee niin apua on kyllä saatavilla!

Sitten vielä vähän omaa napaa: dpo9 ja nega/epätoivoinen viivanpaikka. Ei oireita. Eli negakierto. Ens kierron aikana on ensikäynti lapsettomuustutkimuksissa, onneksi.
 
@Adalmina30 Oi ihanaa. :love: Tarrasukkia pienelle.

@peanut_butter Hienoa että pääsette tutkimuksiin näin pian. Toivottavasti saatte avun mahd. pian ja pysyvän plussan testiin. :)

Mie aattelin sunnuntaina ja ens viikolla vielä testata, että viiva vahvistuu. Ehkä viikkodigin ostan ja teen sen sitten ku pitäs olla jo se 3+. Pelko on persiissä koko ajan eikä mieleen mahdu mitään muuta kuin tää vauva-asia. Saharafiilikset jatkuu, enkä oikein ymmärrä et mistä voi johtua kun estrogeenin pitäisi miun ymmärtääkseni tehä ihan päinvastasta. Mut eipä tässä auta edes tää ylianalysointi. :D
 
Onnea plussainneille :love:

Hetkeen en oo tätä ketjua käyny lukemassa, enkä kirjoittamassa kun ei tuu ilmotuksia aina. Nopeesti käyn ilmotukset aina kurkkimassa ja joskus kirjoitan jotakin myös, pitäisi aktivoitua taas.

@peanut_butter oi, onnea tutkimuksiin pääsysystä jos näin voi sanoa :D Kumpa vihdoin saisitte avun sieltä:love:
@Kumiankka1 Tsemppiä tutkimusten alun odotteluun.

On: Yk9 menossa ja sitä kp6. Viime to piti olla lääkäri tästä kun uutta plussaa ei ole KU:n jälkeen kuulunut, mutta se peruuntui 45min ennen kuin aika olisi ollut. Pettymys oli siinä hetkessä kova kun aikaa olin odottanut jo reilu kolme viikkoa ja uusi aika meni taas kolmen viikon päähän. Pian onneksi sain ajatukset käännettyä ja kolme viikkoa on kuitenkin lyhyt aika. Jos saadaan lähetettä lapsettomuuspolille niin se aika menee varmasti kesäsulun jälkeiseen aikaan. Lääkärille siis väitin, että jatkettiin yritystä heti kun ehkäisypakko loppui solusalpaajasta (KU:n hoito) eli kesäkuun alussa vaikka oikeasti pidettiin siinä vielä hieman taukoa ja syyskuussa vasta jatkettiin yritystä. Mun kierrot on aika lyhyet, ovista en saa tikkuun kiinni ja luteaalivaihe on 10-12päivää, yleensä 11. Epäilen, että ovis on liian laimea ja siksi ei jää tikkuihin kiinni ja siksi myös luteaali lyhyt.

Rauhallisempi olo taas kun odottelen ovista ja jos menee niinkuin muissa kierroissa niin stressi lisääntyy ovista kohti, sen jälkeen muutama päivä tasaista ja sitten taas fiilis vaihtelee epätoivosta toivoon ennenkuin menkat alkaa.
 
Täällä yksi esikoisesta haaveilija, jolla on ikää jo 43v. En usko, että luomusti on enää mahdollisuuksia onnistua (takana kuusi vuotta tuloksetonta yrittämistä), joten harkinnassa on nyt lahjasoluhoito. Ensikäynti varattuna toukokuun puoliväliin, mutta jotenkin on epätoivoinen olo. Siis jo ihan sen suhteen, että miten saataisiin tarvittavina päivinä töistä vapaata, että mihinkään hoitoihin voisi ylipäätään lähteä. Rahapuolikin mietityttää. Ja se, etten tähän mennessä ole tietääkseni ollut ikinä hetkeäkään raskaana. Jos hoitojen avulla onnistuisi tulemaan raskaaksi ja lopputulos olisi tuulimuna/kohdunulkoinen/keskenmeno, niin se olisi luultavasti vielä paljon rankempi kokemus kuin tämä nykyinen lapsettomuus.

Ja sitten kuitenkin tuntuu, etten ikinä lakkaa jossittelemasta miten olisi käynyt jos ei edes yritetä. Miten tällaisia päätöksiä pystyy tekemään? :unsure: Toivottavasti tilanne selkeytyy siellä ensikäynnillä.
 
Tervetuloa mukaan @Silmu75! Onko sulla mahdollista kertoa pomolle töissä hoidoista, että varmaan saisit paremmin vapaata jos on ymmärtäväinen pomo? On varmasti monenlaisia ajatuksia mielessä. Onko sinulle ja kumppanillesi tehty minkäänlaisia tutkimuksia noiden kuuden yritysvuoden aikana vielä?

Omaa napaa: Mä kestin kp 10 asti, kunnes laitoin ovistestit tilaukseen. :whistle: Aioin tämän kierron mennä ilman testailua, kun viime kierrossa sain siitä niin kovan stressin päälle kun en löytänyt ovulaatiota, mutta näin nyt kävi. Myönnettäköön että ei mulla kovin suuri luotto ollutkaan siihen, että pystyisin olemaan testaamatta. Aloitin greippimehun juonnin ekaa kertaa tässä kierrossa, ja vaikutukset ovat kyllä melkoiset jo nyt kp 11! Toivottavasti tässä kierrossa onnistuisi tallettelutkin oikeaan aikaan. :)
 
@Apustaja Mulla on sellainen esimies, että jos sille käy vaikka sanomassa, että käsi on kipeä, niin se alkaa luettelemaan omia vaivojaan... :rolleyes: Periaatteessa mun on suhteellisen helppo saada palkatonta vapaata kun oon tuntipalkalla töissä, mutta pienessä työpaikassa vain tiettyinä päivinä onnistuu ilman että toiset joutuu tuuraamaan. Ja se siirtopäiväkin voi olla mikä vaan, joten luultavasti joudun kertomaan kaikille. Mies taas on valtiolla kuukausipalkalla ja siellähän anotaan vapaat lomajärjestelmän kautta ja vastaus tulee sitten joskus. Ei siihenkään oikein sovi äkilliset menot. Luulisin, että saa vapaata ainakin jos selittää mihin sitä tarvitsee, mutta vähän epäilen haluaako kenenkään töissä tietävän.
 
Täällä on lähtenyt sitten käyntiin yk 6.. :( nyt menossa kp 7. Viime kierrossa en siis tikutellu ovista, mutta oireet oli kyllä selkeät. Nyt ajattelin kyllä tehdä tilauksen raskauskeijulle. Jos tilaisi sen verran että pärjää kesän yli:D
Miten @Kassu93 ja @Adalmina30 ? Ootteko testaillu vielä ja onko siellä kaikki hyvin? :)
 
@Bambinen Kiitos kysymästä, tähän mennessä kaikki hyvin. :) Testejä oon tehny yhteensä seitsemän, viiva on vahvistunut hienosti. Viimeisin tiistaina tehty, Apteq 10iu/ml antoi leffaviivat. Yhden pc:n jätin vielä varuille jos tulee joku paha epätoivon hetki. :LOL: Tänään menkoista 5+5, oviksesta 5+0. Lasken itse oviksen mukaan, LA silloin 27.12. Neuvola sanoo 22.12. Varhaisultra varattuna 10.5. (oviksesta 7+0) ja neuvolan ensikäynti 13.5. Eli kaks viikkoa pitäs vielä kärvistellä, odottavan aika on pitkä ku nälkävuosi. Kalvaa se 02/19 todettu kkm vielä pahasti mieltä.
Kumman oireetonta vaan, mut sitä se on ollu koko ajan. Nyt viimenään rinnat vähän kipeytyneet, jotain merkkejä edes kohdunseudun tuntemusten lisäksi.
Miun tiputteluvuodot oli kaiketi kiinnittymisestä, koska ne sitten loppui eikä oo näkynyt enää. Onneksi.

Tsemppiä siulle (ja muille yrittäjille), toivotaan et teidän vuoro ois pian ja alkuvuonna 2020 ois paketti sylissä. :love: Ovistestit on kumman koukuttavia, itse joudun kai nyt hankkimaan jonkun muun harrastuksen kun ei toivottavasti tarvi tikkuun pissiä hetkeen. Tilaa toki tarpeeksi, hyvällä tuurilla jää sitten suurin osa käyttämättä. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Bambinen
@Bambinen kiitos kysymästä. :) Jotenkin epätodelliset fiilikset tällä hetkellä. Tein toisenkin liuskatestin neljä päivää ensimmäisen jälkeen ja siinä oli viiva haalistunut.. hieman säikäytti. o_O Mutta tässä välissä oon tehnyt digitestejä ja viimeisin tältä aamulta, joten raskaana sitä näyttäisi olevan vahvasti:love:
Nyt pitäisi olla menkkojen mukaan 5+3.

Minähän tilasin edellisen negakierroksen päätyttyä valtavan kasan ovistestejä, kun ajattelin ettei tartte koko ajan olla tilaamassa :LOL:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Bambinen
Tässä mun omat rfsu:n? puikkotestit joulukuulta. Tasavahvat viivat mulla tuli noilla testeillä rv 4+6 (oviksesta laskettuna). Viivojen vahvistuminen on kyllä niin yksilöllistä. Ymmärrän hyvin stressaamisesi, @peanut_butter. Minä katselin alkuraskauden myös muiden testikuvia ja mietin että vahvistuuko viivat liian hitaasti. Testailin melkein päivittäin ekat pari viikkoa ja viimeisen kerran varmaan rv 7+1. :rolleyes: Mutta sun viivat näyttää hyviltä ja digikin näyttää ihan oikein. Toivon kyllä sydämestäni, että saat vauvan syliin. ❤
 

Attachments

Kiitos @Apustaja ja @Adalmina30 :love:

Minut voi nyt siirtää plussanneisiin, tulen sitten takaisin jos huonosti käy. Toivon teille kaikille plussatuulia! :love: Etenkin @Apustaja sinun kanssa ollaan pitkään kirjoiteltu ja menty samoissa vaiheissa, kumpa saisitte pian uuden plussan joka pysyisi matkassa mukana loppuun asti! <3
Hirmuisesti onnea matkaan @peanut_butter , ja kiitos! ❤ Toivottavasti me kaikki tulemme pian perässäsi odottajiin!
 
Täällä on menossa kp 16. Flo ennustaa ovista kp 21. Vieläkin on ihan rento fiilis kierron suhteen, toivottavasti pysyykin tällaisena vaikka ovulaatio läheneekin. Huomaan selvästi aiemmissa kierroissa että mulla stressaaminen vaikuttaa seksiinkin. Pitäis vaan olla ja heittäytyä eikä miettiä mitään muuta siinä tilanteessa, niin varmaan tallettelutkin onnistuis paremmin oviksen aikaan. Ovulaatiotestien pitäisi tänään tulla postissa, kun tilasin ne jo 23.4. Mielenkiintoista nähdä, minkä vahvuisia viivoja sieltä tulee.

Mitäs muiden viikkoon ja kierron vaiheeseen kuuluu?
 
Kp13 ja ovista odottelen. Pieniä nippailuja munasarjoissa tuntunut useampana päivänä, olisiko munasolun kasvukipuja. Ovistesteihin en taaskaan saa mitään näkyviin :( Toki testailen siihen asti, että tunnen oviksen varmaksi. Ensi viikon torstaina lääkäri ja tästä puhun siellä myös, etten saa ovista tikkuihin kiinni, siis testiviivaa ei tule lainkaan minkään vahvuisena:confused:
 
Sopisiko hypätä keskusteluun mukaan? Kaipailisin kanssahaaveilijoiden juttuseuraa. Hain apua piinailuuni lukemalla eri keskusteluja läpi ja tämän ryhmän keskustelu upposi jostain syystä minuun kaikista eniten.

Olen 31-vuotias haaveilija. Esikoisen yritys aloitettu 12/2017. Alun perin olin asennoitunut siten, että voi hyvinkin kestää vuosi ennen raskautumista. Siinä vuoden rajapyykkiä lähestyessä yritys ei enää tuntunut kovinkaan spontaanilta ja jännittävältä. Etenkin viimeiset kuukaudet kuukautisvuodon alkaminen on kolahtanut kovemmin. @Päppyrä kuvailusi osui ja upposi eli se, miten on rauhallisempi olo kierron alussa, sitten stressi lisääntyy ovista kohti ja kierron lopussa fiilis vaihtelee epätoivosta toivoon.

Olemme tässä vaiheessa hakeutuneet mieheni kanssa lapsettomuusselvityksiin, joissa ei löytynyt mitään selitystä siihen, miksi ahkerasta yrityksestä huolimatta ei ole vielä tärpännyt. Tosin oli sinällään helpottavaa kuulla, että mahdollisuuksien spontaaniin raskauteen pitäisi olla hyvät, ainakin tähänastisten tietojen perusteella. Nyt käynnissä ns. luomukierto ja ensi kierrosta alkaen olisi tarkoitus ottaa avuksi letrotsoli tehostamaan kiertoa. Ensin vuoden rajapyykin saavuttaminen ja lapsettomuusdiagnoosi ahdistivat, mutta nyt kun tutkimuksia on tehty ja on suunnitelma sitä varten, miten edetään, itsestä tuntuu siltä, että jaksaa taas positiivisemmalla fiiliksellä odottaa ja haaveilla odotuksen alkamisesta. Olen nyt muutamia kuukausia testannut ovulaatiotestillä, etteivät parhaimmat päivät jää vahingossa käyttämättä. Muutenkin oman kierron tuntemus on ihan erilainen kuin tämän "projektin" alussa, joten toivon, että se auttaisi. Joka tapauksessa piinapäivien merkitys on siis tullut selväksi itselle.
Tällä hetkellä dpo2 (kp 23/26-35).

Tsemppiä muille yrittäjille!
 
Tervetuloa mukaan juttelemaan @Kiya! Teillä on jo pitkä tovi yritystä takana, toivottavasti pian tärppää!

Ovistestit tulivat tänään. Testasin heti kotiin päästyä ja testi oli ihan omituinen, kontrolliviivan ilmestymiseen meni tosi pitkä aika ja viiva oli jo märkänä tosi hailakka. Testiviiva tuli vielä paljon hitaammin esiin. Yleensähän kontrolliviiva tulee näkyviin heti, ja on tumman värinen. Toivottavasti muut testit toimis niin kuin pitää. :cautious:
 

Attachments

Tervetuloa mukaan @Kiya ! :) ja plussanneille tietenkin kovasti onnea ja tiukkoja tarrasukkia!

Täällä jännitellään pitkästä aikaa raskauden mahdollisuutta. Mulla on kolmas terokierto menossa ja nyt hyvin pitkästä aikaa tuntemuksia oikeassa munasarjassa oikeaan aikaan, oli haluja ja seksiäkin. Mielenkiinnolla siis odottelen alkaako menkat vai tulisiko meille alkuvuoden vauva. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kiya ja Apustaja
@Hipposka mikä dpo sulla on? Täälläkin jännätään, on tässä kierrossa ollu tosi hyvä fiilis eikä stressistä tietoakaan vauvan yrityksen suhteen, ihana tunne! :love: Talletukset saatiin hoidettua aamulla ja illalla tuntui oviskivut. Mä ehdin jo lasketun ajankin katsoa, jos nyt ois tärpännyt :ROFLMAO:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Hipposka ja Kiya

Yhteistyössä