♥ Esikoisesta haaveilijat ♥


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 6.7.2015)

Yritys päällä:
pirplua 24v (mies 24v).................ya 6/2013​
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014
amadecasa 28v (mies 28v)..........ya 7/2014
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v).....ya 10/2014, yk 9
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 8-9
Jembbba 22v (mies 25v)..............ya 11/2014, yk8
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 8 tai 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 2/2015, yk 7
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk3
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v)............ya 6/2015, yk2
nennsu 27v.................................ya 6/2015, yk2
ladygreen 24v (mies 25v)............ya 6/2015, yk1
Ellanolla 32v(mies 37v)...............ya 6/2015, yk 1


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]

Plussanneet:

Taustalla:

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Pöhhöh Tanja12 ja Mustikk4 menkoista :(, nanja_:lle kans höh ja huokaus menkkaoloista, kuitenkin toivoa on niin pitkään ku ei punaista näy, kuitenki raskausoireet on samanlaisia kuin menkkaoireet. Peukkuja pidetään! (y)

Ellanolla tervetuloo sinullekin! Ikävä juttu toi kierukkaraskaus ja keskenmeno kierukan poistattamisesta johtuen... :( Keskenmenoissa ainoo "hyvä asia" on tieto siitä että raskaus on saanut alkunsa, sulla vielä kierukasta huolimatta onnistunut kiinnittymään kohdun seinämään. Nyt vaan peukkuja että raskautuisit ja kaikki menis hyvin. (y)

ladygreen, luulisin että samana päivänä tekeevät näytteestä testin. Sinuna soittaisin jo huomenna ja ainakin kysyisin. Yleensä pitää itse soittaa hoitajalle ja kysyä labravastauksia, jos ette sopineet lääkärin kanssa jo uutta aikaa. Voithan samalla kysyä varataanko uutta aikaa (jos testi negatiivinen).

Tuohon etukäteen vauvanvaate ym. tavaroiden shoppailuun. En ole sortunut. Ajatus hankinnoista muutenkin on sellainen etten hankkisi mitään ennenkuin rakenneultra (rv20) olisi takanapäin, toki voihan sitä ajatukset muuttua kun kaks viivaa joskus ilmestyy testiin. Itellä vaan toi rakenneultra olis semmonen yks rajapyykki jonka jälkeen voisin huokaista vasta kunnolla kun olisi selvillä sikiön rakenteet ja se onko mahdollisesti terve vauva tulossa. Koska rehellisesti sanoen en tiedä mitä tekisin jos siinä todettaisiin että sikiö on vakavasti sairas (esim tulee kuolemaan joko kohtuun tai heti syntymän jälkeen), voi olla että haluaisin siinä vaiheessa että raskaus keskeytettäisiin geneettisistä syistä. Siinä vaiheessa en kestäisi jos kotona odottaisi tyhjät vaunut tai kasa vaatteita ym tavaraa. Toinen rajapyykki mitä odottaisin pelonsekaisin tuntein, jos raskaaksi tulisin, on alle 12 rv ja keskenmenon riski. Tätä ennen en uskaltaisi kertoa raskaudesta juuri kenellekään ja mitään en haluaisi tällöinkään kotona "muistuttavan" tulevasta vauvasta.
 
  • Tykkää
Reactions: nanja_
Kiitos pahoitteluista <3

Mä en ite ole ostanut mitään vauvajuttuja. Ei jotenkin tunnu oikealta kun ei edes vielä yritetä.
Mä en kyl sit tiiä että millä viikoilla kertoisin raskaudesta. :) pitää sillon katsoa kuinka kauan sitä jaksaa olla hiljaa asiasta
 
Mullekaan ei näy Jembbban kuva.

Tanja12, jooh.... mullakin noita testejä ja testasin vähän menkkojen jälkeen. Silloin näytti kyllä puhdasta negaa.

Vauvan tavarahankinnoissa ollaan samoilla linjoilla kun jotkut muutkin täällä. Ei oo vielä viitsinyt mitään hankkia... muutenkin salaisuus tämä. Ollaan ajateltu, että kerrottas sitten 12 vkn ultran jälkeen joillekin lähimmille.
 
Liityn mukaan haaveilijoihin. Ikää itellä ja miehellä 24, pillerit lopetettu 10/2014 eli oisko joku yk 9, vaikka ei kyllä alussa vielä kovin aktiivisesti yritettykään.


Heti pillereiden lopettamisen jälkeen luulin pari kertaa olevani raskaana. Oli vaikka minkälaista oiretta, oksettava olokin kokoajan. Mut ei, kaikkee sitä pystyy kuvittelemaankin :D Ja aluks oli jännää ajatella että jos vaikka oonkin raskaana, mut nyt monen negatiivisen testin jälkeen se on kääntyny niin päin et aattelen et en varmaan kuitenkaan oo raskaana.

Parissa kierrossa oon tikuttanu oviksen ja tulee ihan normaalisti, mut lopetin tikuttamisen kun siitä tulee vaan turhaa stressiä. Gynl
 
Oho...viesti lähtikin ihan omia aikojaan, helevetin kännykkä :D:D piti jatkaa vielä et gynelläkin kävin kerran. Tsekkasi että kaikki on ok, ultrasikin vielä ja näki että ovis oli sillon menossa, mut eipä oo tärpänny :/ Gyne määräs terolut kuurin välivuotojen poistamisek. Auttokin aluks, mut tässä kierrossa oli eka tosi niukat menkat ja sit kun pitäs olla ovis niin alkokin taas vuotaa. Ja nyt kun pitäs alkaa menkat niin ei kuulu. Onko muilla ollu vastaavaa?

Yhdistelmäpillereiden aikaan ja ennen niitä kierto pelas ihan normaalisti, mut sit vaihoin minipillereihin. Niitä kun söin niin vuoti melkein koko ajan, eikä oo oikein vieläkään normalisoitunu. Onks muilla haaveilijoilla ollu samanlaisia kokemuksia? :)
 
Tupakoinnin lopettaminen kannattaa aina! (y) mä sain mun miehen lopettamaan tupakoinnin kokonaan helmikuussa (itse teki toki päätöksen sen jälkeen kun olin rankuttanut aiheesta). Toivottavasti sillä on simppojen laatuun parantava vaikutus myös hänen kohdallaan. :)

Mulla mies ilmoitti et jää viikonlopuksi töihin yli 500km päähän (jossa siis reissuhommissa on). :((n) Womanlog näyttää ovista tiistaille, joten raskautuminen ei varmaan oo mahdollista tässä kierrossa kun puuhailemaan päästäis vasta torstai-perjantai yönä (tulee aina niin myöhään vasta). Toki jos ovis tuliski vähä myöhemmin... no jää nähtäväksi. Muutenkin viikonloppuna lemmiskely olis ollu hankalaa kun mennään mökille minun vanhempien ja muun perheen kans ja siellä ei oo omaa rauhaa ollenkaan.
 
EllaNolla, osanotot keskenmenosta :(... Mie kanssa asun ulkomailla miehen kotimaassa, ilman mitään tukiverkostoja, joten tiedän tunteen ku juttuseuraa kaipaa.

itse en oo kyllä vauvanvaatteita vielä ostellut, en kehtaa ennen kuin raskaus on todellista, katsellut toki olen, hih.

paputoive, mie olin aiemmin tosi herkkä, et miten sitä lemmiskelyaikaa löytyy, ei mitenkään kun on isossa seurassa muiden nurkissa, mut tään vauvahaaveen ja uuden miehenkin ansiosta sitä vaan on aikaa löydetty aina jotenkin (maatilan ladossa -> oltiin muka kävelyllä; autossa; viime yönä hiiren hiljaa viereisessä huoneessa, vaikka tulevat appivanhemmat ihan oven takana), hih :giggle:.

Mukavia lemmiskelyjä kaikille ja plussatuulia:)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellanolla
Tulipa tossa mieleen et ku te katotte niit vauvan vaatteita yms.. Ni kävin tos vähä kaupoil ni mä taas kattelen äitiysvaatteita :D:rolleyes: eikä kyl ollu eka kerta.. Ja nyt ku katon vaatteita alesta ni mietin et josko tää sopis myös sitte jos olis raskaana.
 
Pöhhöh Tanja12 ja Mustikk4 menkoista :(, nanja_:lle kans höh ja huokaus oloista, kuitenki toivoa on niin pitkään ku ei punaista näy, kuitenki raskausoireet on samanlaisia kuin menkkaoireet. Peukkuja pidetään! (y)

Ellanolla tervetuloo sinullekin! Ikävä juttu toi kierukkaraskaus ja keskenmeno kierukan poistattamisesta johtuen... :( Keskenmenoissa ainoo "hyvä asia" on tieto siitä että raskaus on saanut alkunsa, sulla vielä kierukasta huolimatta onnistunut kiinnittymään kohdun seinämään. Nyt vaan peukkuja että raskautuisit ja kaikki menis hyvin. (y)

ladygreen, luulisin että samana päivänä tekeevät näytteestä testin. Sinuna soittaisin jo huomenna ja ainakin kysyisin. Yleensä pitää itse soittaa hoitajalle ja kysyä labravastauksia, jos ette sopineet lääkärin kanssa jo uutta aikaa. Voithan samalla kysyä varataanko uutta aikaa (jos testi negatiivinen).

Tuohon etukäteen vauvanvaate ym. tavaroiden shoppailuun. En ole sortunut. Ajatus hankinnoista muutenkin on sellainen etten hankkisi mitään ennenkuin rakenneultra (rv20) olisi takanapäin, toki voihan sitä ajatukset muuttua kun kaks viivaa joskus ilmestyy testiin. Itellä vaan toi rakenneultra olis semmonen yks rajapyykki jonka jälkeen voisin huokaista vasta kunnolla kun olisi selvillä sikiön rakenteet ja se onko mahdollisesti terve vauva tulossa. Koska rehellisesti sanoen en tiedä mitä tekisin jos siinä todettaisiin että sikiö on vakavasti sairas (esim tulee kuolemaan joko kohtuun tai heti syntymän jälkeen), voi olla että haluaisin siinä vaiheessa että raskaus keskeytettäisiin geneettisistä syistä. Siinä vaiheessa en kestäisi jos kotona odottaisi tyhjät vaunut tai kasa vaatteita ym tavaraa. Toinen rajapyykki mitä odottaisin pelonsekaisin tuntein, jos raskaaksi tulisin, on alle 12 rv ja keskenmenon riski. Tätä ennen en uskaltaisi kertoa raskaudesta juuri kenellekään ja mitään en haluaisi tällöinkään kotona "muistuttavan" tulevasta vauvasta.
Kiitti paputoive tsempistä! :rolleyes: Mieki oon yrittäny ajatella niin että jos nämä nyt oiski vaan niitä raskausoireita. Sitä ku ei tiiä ollenkaan millasia ne raskausoireet sitten on niin hankala sanoa. Mutta sehän me kaikki kuiten vielä nähhään. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Tulipa tossa mieleen et ku te katotte niit vauvan vaatteita yms.. Ni kävin tos vähä kaupoil ni mä taas kattelen äitiysvaatteita :D:rolleyes: eikä kyl ollu eka kerta.. Ja nyt ku katon vaatteita alesta ni mietin et josko tää sopis myös sitte jos olis raskaana.
Haha, määkin ostin yksiin kevään juhliin mekon sillä ajatuksella että se menee ainakin alkuraskaudesta sen mahankin kans, jos sattuis juhlia oleen. Noh, keskenmenon vuoksi sitä mahaa ei nyt sitten kesäisillä säillä vielä ole, joten saas nähdä onko mekolle sellaista käyttöä. (toivottavasti ei sentään ens kesään mene...) Vaikka onhan tuo väreiltään ja malliltaankin vähän talvisempiinkin juhliin sopiva. Noin muuten olen vähän pantannut esimerkiksi farkkujen ostamista. Keväällä en ostanut uusia koska ei kesäksi juuri tarvi ja syksyllä en toivottavasti mahtuisi keväällä ostettuihin :D
 
Hah juu mäki oon venyttäny farkkujen ostoo vähä samalla syyllä :ROFLMAO: Samoin viime vuoden talvitakkia ostaessa sitä vaan mietti et eiköhän se mee enski vuonna, on niin reilu malli :ROFLMAO: Nyt ei tarvittas enää kun se plussa.:p Pinnasängyn paikka nykyiseen kotiin on jo päätetty, tuskin uuteen päästään tätä menoo ennen vauvaa, tuli se sitten vaikka 2025:censored:
 
sporttimimmi onhan niitä keinoa lemmiskellä noissa hankalissakin tilanteissa ja paikoissa. Ollaan lemmiskelty kyllä siellä meidän möksällä aiemmin sillon ku ollaan nukuttu kahdestaan yläkerrassa ja saunareissulla. Nyt toki mies ei pääse tulemaan koko mökille, mut jos olis tulluki nii tällä kertaa sisko olis ollu meidän kaa samassa tilassa nukkumassa nii ei ois oikeen onnistunut. Toki ulkosaunalla olis ollu mahdollista (ja sitä suunnittelinki:ROFLMAO:) ja sit suunnittelin et kotona ehdittäis talletella ennenku mies ois töihin lähteny. Mut nyt jää neki talletukset.. :( Nyt vaan pitää toivoo et ovis olis lähempänä kp19, jolloin mies tulee ens kerran kotiin.

Onko täällä muita joiden miehet reissuhommissa ja siks seksin ajoittaminen haasteellista?

Mymmeli_Myy, lisäsin sinut listalle, vaikkei kertomasi tiedot ollutkaan punaisella. ;) Samoin pirpluan tiedot päivitetty listaan.
 
Mie asun Ruotsissa joten neuvolat toimii lähes samoin ku suomessa, oon myös ollu töissä täällä, joten tuet myös täältä. Jos olisin ollu töissä vaan suomessa Ni sit tuet ois suomesta, vaikka asun täällä, jos oikein ymmärsin.

Jembba, joku haamu tuossa on selvästi.
 
Oottepa te olleet ahkeria kirjottamaan! Mä lukasen yleensä viestit työmatkalla, mutta vastaaminen jää sitten kun joskus kotona ehtii koneen ääreen.

Henttis ja Paputoive
, niin mäkin sen itselleni lohduttelin, että ylipäätään oon ollut raskaana, sitähän ei sitten voi tietää mikä sen keskenmenon on aiheuttanut. Alussahan olin ihan romuna siitä,e ttä olin raskaana, ja sitten kun sopeuduin ajatukseen että kaikki mullistuu ja joudutaan mm. perumajaan häät kun morsian ei pääsisi edes lentämään oikeaan maahan, ja lopussa sitten itkin keskenmenoa.

Mekään ei olla shoppailtu mitään, yhtä suomalaista meille tärkeää juttua lukuunottamatta, joka nähtiin lomalla vauvan pehmoleluksi tehtynä.

Muille kertomisesta taas.. töissä mun on kerrottava asiasta pomolle heti kun raskaus selviää, jotta voidaan muuttaa työtehtäviä niin, että tulee mahdollisimman vähän säteilyaltistusta. Eli vaikka sitä ei kertoisi työkavereille ennnenkuin viikon 12 jälkeen, niin ei ne tyhmiä ole.. viimeksi selvisin valehtelemalla jotenkuten, mutta se oli kurjaa ja vaikeaa ja pari tyyppiä arvasi silti asioiden oikean laidan.

Mustik4lle
pahoittelut uudesta yrityskierrosta. Ehkä se siitä..

Henttis, mä oon asunut jo niin kauan pois Suomesta, etten kuulu enää Kelan tukien piiriin. Täällä saa itse valita omalääkärinsä, ja raskauden seuranta tapahtuu joko yksityisellä gynellä ja synnytys yksityissairaalassa, tai julkisella omalääkärillä/naistentautien sairaalassa gyne+kätilö-joku näiden yhdistelmä-seurannassa ja synnytys sitten julkisella puolella. Itse meen julkiselle puolelle kun ei meidän vakuutukseen kuulu raskausjutut, koen sen turhaksi kun on hyvä julkinen terveydenhuolto ja mun omalääkäri (General Practitioner) on tosi hyvä, mielellään oon hänen seurannassaan niin pitkään ku järkevää.

Äitiyslomaa saa palkallisena puolisen vuotta, se jää nähtäväksi paljonko enemmän on varaa olla pois.

Vähän on ollut ällö olo tänään iltaa kohden, niinku se alkoi viimeksikin. Mutta toisaalta, oli myös fyysisesti rankka työpäivä, nestehukkaa ja nälkää ja senkin myötä huono olo. Nyt kp 29/32!
 

Yhteistyössä