♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Onko sun kierto siis sekaisin vielä vuoden jälkeen e-pillereiden lopettamisesta? Millä lailla? Mulla oli kierto sen 33pv muutaman kuukauden ja sit kierto oliki yli 60 päivää.

Eipäs ollut muutamaa kuukautta 33pv vaan tasan yhden kierron :notworthy: myöhemmin kyllä oli metujen aloittamisen jälkeen joku kierto vähän lyhyempi. Muuten onkin sit päätetty kierto terolut-kuurilla
Mulla ei tullut kuukautisia ollenkaan 3 kuukauteen ja nyt sen jälkeen on ollut tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Viime kierto oli 25 päivää, mutta muut olleet sitten noin 40 päivän kieppeillä. Nyt tässä ei sitten yhtään tiedä milloinkohan kuukautiset alkaa, nyt mennään kiertopäivänä 27. Ollut jo muutaman päivän semmoista menkkakipuilua ja maha turvonnut, odotin että kuukautiset olisi alkaneet eilen tai tänään mutta ei mitään merkkejä että olisivat alkamassa. Onko tää nyt sitten hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.

Kävin pari kuukautta sitten papa-kokeessa ja samalla tehtiin perustutkimus ja ultrattiin. Silloin oli siinä perustarkastuksessa ainakin kaikki ok mutta tiedä sitten :(
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onpa kurja tilanne kierron kanssa, @Bumbani :( Onneksi perusjuttujen pitäisi olla kunnossa ja pääsette etenemään noiden lääkärikäyntien kanssa. Ja tervetuloa mukaan sekä sinä että @Vaniljapulla ! :)

Mulla oli sekä viime kierto että tämä kierto erikoisia. Viime kierto oli 4 päivää pidempi kuin normaalisti ja n. viikko ovulaation jälkeen oli kirkasta veristä vuotoa. Sama juttu toistui tässä kierrossa. Nyt tällä viikolla kuvittelin jo, että menkat alkoi 4 päivää normaalia aiemmin, mutta nyt näyttää siltä, ettei ollutkaan vielä menkat. Eilen tuli ihan kirkasta verta ja viime yönä sitten todella tummaa, lähes mustaa ja hyytelömäistä verta. Mietin, että voiko todella varhainen keskenmeno oireilla noin..? Nyt tosiaan vuoto loppunut ja odottelen, että lauantaina alkaa uusi kierto. :cry:
 
Mulla oli sekä viime kierto että tämä kierto erikoisia. Viime kierto oli 4 päivää pidempi kuin normaalisti ja n. viikko ovulaation jälkeen oli kirkasta veristä vuotoa. Sama juttu toistui tässä kierrossa. Nyt tällä viikolla kuvittelin jo, että menkat alkoi 4 päivää normaalia aiemmin, mutta nyt näyttää siltä, ettei ollutkaan vielä menkat. Eilen tuli ihan kirkasta verta ja viime yönä sitten todella tummaa, lähes mustaa ja hyytelömäistä verta. Mietin, että voiko todella varhainen keskenmeno oireilla noin..? Nyt tosiaan vuoto loppunut ja odottelen, että lauantaina alkaa uusi kierto. :cry:
En nyt ole ihan varma, mutta muistaakseni kohdunulkoiseen raskauteen voi liittyä mustaa vuotoa (n) Tuskin siitä on kyse jos vuoto kesti noin vähän aikaa, mutta kannattaa varmaan käydä lääkärissä jos jatkuu tai tulee useammin. Tai voisiko sitten olla ihan vaan kiinnittymisvuotoa? :rolleyes:
 
En nyt ole ihan varma, mutta muistaakseni kohdunulkoiseen raskauteen voi liittyä mustaa vuotoa (n) Tuskin siitä on kyse jos vuoto kesti noin vähän aikaa, mutta kannattaa varmaan käydä lääkärissä jos jatkuu tai tulee useammin. Tai voisiko sitten olla ihan vaan kiinnittymisvuotoa? :rolleyes:
Kiinnittymisvuoto pitäisi olla vaaleanpunaista kaikkien kertomuksien perusteella, valemenkat pitäisi olla ns normaalit ehkä vähän niukemmat. Toki se voisi olla varhainen km/kemiallinen mutta silloin kyllä koko limakalvo poistuu samalla, eli ihan tavalliset menkat tai hieman kivuliaammat pitäisi olla. Kannattaa ehkä odottaa siihen että menkat pitäisi alkaa ja sitten lähtee tutkimaan jos eivät tulekaan. Kunhan ei ole kipuja niin ei pitäisi olla kohdunulkoinen, mun mielestä niissä kyllä kipuja tulee jossain vaiheessa, viimeistään kun alkio kasvaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen.
Mulla ei tullut kuukautisia ollenkaan 3 kuukauteen ja nyt sen jälkeen on ollut tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Viime kierto oli 25 päivää, mutta muut olleet sitten noin 40 päivän kieppeillä. Nyt tässä ei sitten yhtään tiedä milloinkohan kuukautiset alkaa, nyt mennään kiertopäivänä 27. Ollut jo muutaman päivän semmoista menkkakipuilua ja maha turvonnut, odotin että kuukautiset olisi alkaneet eilen tai tänään mutta ei mitään merkkejä että olisivat alkamassa. Onko tää nyt sitten hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.

Kävin pari kuukautta sitten papa-kokeessa ja samalla tehtiin perustutkimus ja ultrattiin. Silloin oli siinä perustarkastuksessa ainakin kaikki ok mutta tiedä sitten :(
Ahaa. Onneksi teillä on myös pian mahdollisuus sinne lapsettomuuspolille. Itse jotenkin odotan kovasti sinne pääsyä kun siellä on ne alan ammattilaiset, joilla on monia keinoja auttaa. Tämä odottaminen siihen on ollut kyllä turhauttavaa, mutta nyt ollaan lähellä. Tsemppiä myös sinne!
 
Ahaa. Onneksi teillä on myös pian mahdollisuus sinne lapsettomuuspolille. Itse jotenkin odotan kovasti sinne pääsyä kun siellä on ne alan ammattilaiset, joilla on monia keinoja auttaa. Tämä odottaminen siihen on ollut kyllä turhauttavaa, mutta nyt ollaan lähellä. Tsemppiä myös sinne!
Kiitos! Tavallaan kiva, että asia menee eteenpäin viimenkin mutta toisaalta myös ahdistaa jos käykin ilmi että lapsen saaminen ei ole koskaan mahdollista tms. Ensikäynti on tosiaankin ihan yleislääkärille terveyskeskukseen, joten sen käynnin suhteen ei ole suuria odotuksia. En ymmärrä miksei voida suoraan laittaa lähetettä gynelle ilman tätä yleislääkärillä käyntiä?
 
Kiitos! Tavallaan kiva, että asia menee eteenpäin viimenkin mutta toisaalta myös ahdistaa jos käykin ilmi että lapsen saaminen ei ole koskaan mahdollista tms. Ensikäynti on tosiaankin ihan yleislääkärille terveyskeskukseen, joten sen käynnin suhteen ei ole suuria odotuksia. En ymmärrä miksei voida suoraan laittaa lähetettä gynelle ilman tätä yleislääkärillä käyntiä?
Aijaa! Mä oon käyny perhesuunnittelussa ja sieltä laitettiin lähete naistentauteihin. Olettaisin et aika tulis sinne myös. Mua nimenomaan helpottaa se, et pyörät pyörii ja jotain tapahtuu. Oon välillä ollut niin ahdistunut että on pitänyt keksiä useampia keinoja sen purkamiseen.

Sit vähä omaa napaa. Täällä tais nyt menkat mennä ohi kahdessa päivässä, kuten viime kierrossa. En tiedä pitäskö olla huolissaan vai helpottunut (n)
 
Aijaa! Mä oon käyny perhesuunnittelussa ja sieltä laitettiin lähete naistentauteihin. Olettaisin et aika tulis sinne myös. Mua nimenomaan helpottaa se, et pyörät pyörii ja jotain tapahtuu. Oon välillä ollut niin ahdistunut että on pitänyt keksiä useampia keinoja sen purkamiseen.

Sit vähä omaa napaa. Täällä tais nyt menkat mennä ohi kahdessa päivässä, kuten viime kierrossa. En tiedä pitäskö olla huolissaan vai helpottunut (n)
Mitä tarkoitat tuolla perhesuunnitelussa käynnillä, siis terveysasemalla yleislääkärillä vai?
 
:(❤ Hirmuisesti voimia. Voisipa sanoa jotain lohdullista, mutta ei näihin ole sanoja.
Toinen km vuoden sisällä, lokakuu ei ole mun kuukausi. 7.10 viime vuonna tuli sponttaaninen km ja kkm todettiin nyt 1.10. Oli tyhjä olo tiistaina, tuijotin seinää ja itkin. Pääni ei ymmärtänyt, ruoka ei maistunut. En oikein ymmärrä vieläkään asiaa, mutta kaikki vauva-asiat menivät roskiin, piiloon, pois. Se tulee sattumaan kauan, miten paljon riippuu seuraavan raskauden ajankohdasta. Jos pitää taas odottaa vuosi niin ehdin lopettaa yrittämiset ennen sitä. Päätimme kuitenkin jatkaa yrittämistä. Olemme puhuneet, olen rehellisesti kertonut miten olen pettynyt omaan vartaloon ja että petin miestäni. Hän tietää että tämä on normaalia km jälkeen ja sanoo kaikki oikeat sanat. Pelko ei lähde pois kuitenkaan!
 
Mitä tänne kuuluu?
@Töppönen. selvisikö sinulla tilanne erikoisten vuotojen kanssa?

Omia kuulumisia sen verran, että testi näytti reilu viikko sitten plussaa :love: Olen tässä nyt kovasti ihmetellyt tilannetta, odotuksia ei tässä kierrossa juurikaan ollut. Tietysti olen tosi onnellinen, mutta km jäljiltä on jäänyt kyllä aika kova huoli siitä, pysyykö tämä pikkuinen mukana... :unsure: Aamuisin on usein aika oireetonta, mutta iltaa kohden raskaus (onneksi) muistuttelee itsestään. Merkittävimpänä oireena on väsymys, joka on aika lamaannuttavaa. Välillä vihloo melko lujastikin alavatsasta ja pahoinvointi on alkanut voimistua tässä viikonlopun aikana, vielä en ole kuitenkaan oksentanut. Huimausta on myös ollut välillä ja välillä jo pari askelta saa hengästymään :rolleyes:

Seurailen varmasti vielä taustalta juttuja täällä, mutta tarkoitus olisi liittyä kesäkuisiin ensi viikolla. Kovasti vaan jännittää sinne meneminen :barefoot:

Kovasti plussatuulia kaikille esikoisesta haaveilijoille! :love: :love:
 
Kovasti toivon @StellaMom että teillä pian nappaisi uudestaan ja pieni pysyisi silloin loppuun asti kyydissä. ❤ Onneksi sinulla on hyvä mies, joka ymmärtää ja tukee.

Ja ihan hirmuisesti onnea sinne, @taatelinen :barefoot: Ihana juttu!! :love:

Mulla sattui olemaan gynekologi tuossa syyskuun lopussa. Uusi kierto alkoi ajallaan ja tosiaan kp11 oli gyne. Ei ollut vuodoista huolissaan, vaikkei osannut suoraan syytä sanoa. Kaikki kuitenkin näytti hyvältä. Otti myös ultran ja siellä oikealla puolella kypsyi johtofollikkeli oikein sievästi. Limakalvon paksuus oli myös kierron aikaan nähden hyvä. Sanoi, että lupaavalta näyttää. :love:
 
Mitäs muille kuuluu?

Täällä päivät matelee todella hitaasti. Nyt kp22 eli vielä ei pääse testailemaan. Olo on kuitenkin poikkeuksellisen optimistinen tässä kierrossa, erityisesti koska rinnat aristavat. Yleensä mulla ei rinnat arista missään vaiheessa kiertoa. On kyllä myös mahdollista (ja ehkä jopa todennäköistä), että kuvittelen kaikki oireet vauvahouruissani. Pitää koittaa toiveikkuutta suitsia ja välillä kyllä iskee myös masis, että tuskin tärppää tälläkään kertaa. :coffee:
 
Kp26, huonoa oloa kahvista ja eilen tuli sellaista polttelua alamahassa välillä. Ei siis varmaan ovulaatiota tässäkään kierrossa. Ens viikolla pitäis aloittaa terolutit. Meillä on vieraita melki koko ajan ens viikolla, enkä oikein tiedä miten tsemppaan. Kukaan niistä ei tiedä näistä meidän jutuista ja lääkkeitä pitäis syödä. Lisäksi eilen oli tullut raskausuutisia suvussa, mikä veri mieltä alas...
Lapsettomuuspolilta ei oo vieläkään kuulunut mitään vaikka hoitaja lupas aikaa tälle syksylle.
Oon täyttäny tätä kuuta kursseilla ja urheilulla, että saa jotain positiivista tekemistä
 
Heippa tänne! Mikäs on tilanne kaikilla muulla? Mulla on kolmisen viikkoa tyhjennysvuodosta ja tänään oli mielestäni täysin blankko raskaustesti. Jos oli jotain niin olisi pitänyt tiirustella kauan ja hyvässä valossa. Olen ollut kauan poissa täältä ja odottanut vuodon loppumista, se loppui noin 10 pv jälkeen mutta tuhrua tulee aina välillä. Ovistestin tein viikko sitten mutta en tiedä sitten pitäisikö tässä uskoa mihinkään kiinnittymisiin tms. En mihinkään "listoille" ole ilmoittautunut. Koska en halua stressaa asioita. En tarkkaan tiedä mikä dpo ja sellaista, ehkä se tuo vähään rentoutta elämään myös. Asia on kuitenkin aika hyvin käsitelty. Enkä istu ja mieti että nyt olisin viikolla x jos olisin raskaana. Huhtikuu ensi vuonna tulee olemaan vaikea, ihan varmasti. Samoin äitienpäivä, koska me puhuttiin siitä miten en olisi vain varaäitinä enää. Vaikka mieheni mielestä olen pojan äiti, niin kyllä se poika tietää. Ja kun se tästä kasvaa niin tulen kuulemaan sitä usein.

Mutta life goes on!
 
Mulla ei tullut kuukautisia ollenkaan 3 kuukauteen ja nyt sen jälkeen on ollut tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Viime kierto oli 25 päivää, mutta muut olleet sitten noin 40 päivän kieppeillä. Nyt tässä ei sitten yhtään tiedä milloinkohan kuukautiset alkaa, nyt mennään kiertopäivänä 27. Ollut jo muutaman päivän semmoista menkkakipuilua ja maha turvonnut, odotin että kuukautiset olisi alkaneet eilen tai tänään mutta ei mitään merkkejä että olisivat alkamassa. Onko tää nyt sitten hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.

Kävin pari kuukautta sitten papa-kokeessa ja samalla tehtiin perustutkimus ja ultrattiin. Silloin oli siinä perustarkastuksessa ainakin kaikki ok mutta tiedä sitten :(
Mulla sama, ehkäisyn lopettamisen jälkeen meni n. 4kk ennen ku ekat menkat alkoi, kierto ollut sen jälkeen kaikkea 30 ja 96 väliltä. Mulla syynä ilmeisesti ovuloimattomuus, tai ehkä niillä lyhyillä kierroilla ovuloin (joita ehkä kaks vuodessa) ja muuten en. Mä oon käynyt tk-lkrillä vuosi sitten ja nyt gynellä, sain primolutit lopettamaan tän kierron (nyt kp70) ja sit letrot jatkossa kp 5-9. Gynen mukaan letroilla kierrot ois max 32pvää mut oon lukenut ettei se aina niitä kiertoja lyhennä. (n)
 
@StellaMom Saako kysyä, että miten sulla tapahtui tyhjennys? Luonnollisesti, lääkkeillä vai kaavinta vai joku muu? Mulla todettiin juuri tuulimunaraskaus ja lääkäri suositteli odottamaan luonnollista tyhjennystä, mutta siihen voi kuulemma mennä 1-4 vk, enkä ole valmis odottamaan niin kauaan. Koen, etten pääse asiassa eteenpäin ennen kuin kohtu on tyhjä.
 
@StellaMom Saako kysyä, että miten sulla tapahtui tyhjennys? Luonnollisesti, lääkkeillä vai kaavinta vai joku muu? Mulla todettiin juuri tuulimunaraskaus ja lääkäri suositteli odottamaan luonnollista tyhjennystä, mutta siihen voi kuulemma mennä 1-4 vk, enkä ole valmis odottamaan niin kauaan. Koen, etten pääse asiassa eteenpäin ennen kuin kohtu on tyhjä.
Olin rv 12 ja se ei tapahtunut mulla spontaanisti joten naistenkliniikasta tuli tyhjennyslääkkeet mukaan, alkio oli pienentynyt itsestään mutta ei ollut tullut ulos. Kipu ja tiputteluvuotoni oli siis keskenmeno, mutta vasta 5 päivän jälkeen lähdin sairaalaan kun se alkoi häiritä unta jopa. Tuulimunaraskaudet pitäisi tyhjentyä itsestään ennen rv 12 muistaakseni, siksi kai haluavat että kroppa itse huomaisi sitä. Mulle oli todettu toimiva sydän jo rv 8 joten vähän oli shokki silti. Mutta hyvä ettei ehtinyt juhlia jotain nt ultraa ja sit olisi mennyt kesken kun kertoo kaikille. Toivottavasti teillä alkaisi tyhjennys itsestään, mutta jos viikon jälkeen tuntuu siltä että ei mitään tapahdu niin voihan sitä olla vaikka neuvolaan yhteydessä ja kysellä jos saisi pillerit? Tsemppiä tulevaan! Rankkaa se on... :/
 
Me käyntiin vajaa 2 viikkoa sitten lapsettomuustutkimusten ensikäynnillä ja saatiin lähete erikoissairaanhoitoon, fiilikset oli aika sekavat. Nyt kuitenkin plussasin viikonloppuna tasan 1v yrityksen jälkeen, en ollut uskoa todeksi ja aika monet onnennitkut on itketty.
 
Me käyntiin vajaa 2 viikkoa sitten lapsettomuustutkimusten ensikäynnillä ja saatiin lähete erikoissairaanhoitoon, fiilikset oli aika sekavat. Nyt kuitenkin plussasin viikonloppuna tasan 1v yrityksen jälkeen, en ollut uskoa todeksi ja aika monet onnennitkut on itketty.
Me saatiin toukokuussa lähete ja aika lapsettomuuspolin ensikäynnille joka ois menny elokuulle ja plussasin sitten kesäkuussa :D Meillä tärppäs yk12 jos lasketaan koko yritys mukaan siis se kierto ennen KU-raskautta ja sen jälkeen pidettiin muutaman kk tauko yrityksestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Bumbani
Me saatiin toukokuussa lähete ja aika lapsettomuuspolin ensikäynnille joka ois menny elokuulle ja plussasin sitten kesäkuussa :D Meillä tärppäs yk12 jos lasketaan koko yritys mukaan siis se kierto ennen KU-raskautta ja sen jälkeen pidettiin muutaman kk tauko yrityksestä.
Meille lääkäri sanoi että noin 50 % pareista tulee raskaaski ennen polille menoa, joten jotain perää tuossa näyttäisi olevan ;)
 
Olin rv 12 ja se ei tapahtunut mulla spontaanisti joten naistenkliniikasta tuli tyhjennyslääkkeet mukaan, alkio oli pienentynyt itsestään mutta ei ollut tullut ulos. Kipu ja tiputteluvuotoni oli siis keskenmeno, mutta vasta 5 päivän jälkeen lähdin sairaalaan kun se alkoi häiritä unta jopa. Tuulimunaraskaudet pitäisi tyhjentyä itsestään ennen rv 12 muistaakseni, siksi kai haluavat että kroppa itse huomaisi sitä. Mulle oli todettu toimiva sydän jo rv 8 joten vähän oli shokki silti. Mutta hyvä ettei ehtinyt juhlia jotain nt ultraa ja sit olisi mennyt kesken kun kertoo kaikille. Toivottavasti teillä alkaisi tyhjennys itsestään, mutta jos viikon jälkeen tuntuu siltä että ei mitään tapahdu niin voihan sitä olla vaikka neuvolaan yhteydessä ja kysellä jos saisi pillerit? Tsemppiä tulevaan! Rankkaa se on... :/
Kiitos vastauksestasi! Soitin tänään naisten polille ja siellä oltiin sitä mieltä, että ehdottomasti heti lääkkeellinen tyhjennys, että pääsen asian käsittelyssä eteenpäin. Hoitaja itse asiassa kysyi heti, että olinko tällä kyseisellä yksityisellä lääkärillä, että hänellä on kuulemma tapana aina ehdottaa luonnollista tyhjennystä ja hoitajan mielestä "huonoista" syistä. Loppuviikosta siis menen hakemaan lääkkeet. Toivottavasti hoituu nopeasti ja suht kivuttomasti.

En voi edes kuvitella, miltä tuo tuntuu kun sykkivä sydänkin jo havaittu:cry: Paljon tsemppiä ja onnea teille!
 

Yhteistyössä