Esikoishaaveiden taaperot

Talvis oikein paljon onnea teille! :heart: :heart: :heart:

Niin... en ole siis raskaana. Toive ois et Poitsu sais joskus sitten pikku sisaren. Haluisin vaan käydä läpi ne kaikki kauheudet, joita koin ensimmäisessä synnytyksessä.Ja kuinka todennäköistä on, että joudun ne kaikki käymään uudestaan lävitse. Toivon että se asiantuntia saa mun pelot pois tai et ainakin sitten tiedän millaisella riskillä mennään ja ehkäpä sitten uskaltaudun..sitten joskus antaa luvan toisenkin vauvan tulla.
 
Suukkis: Josko ne Aten syömiset sitten menis ajan myötä. Nuppu tekee kai kulmahampaita ja sen pitää saada sormet sinne ikeniin rystysiä myöten ja sitten se oksentaa ruuan kun työntää sormet liian pitkälle. Se on tosi inhottavaa :/

Talvis: Oikein paljon onnea :heart: Aivan mahtavaa :heart:

TA: Kiinni mäkin olen tossa tytössäni liikaa. En halua antaa sitä hoitoon tai olla yötä erossa tms. Mutta eihän noin pienen vielä tarvi ollakaan, jos ei haluta B)
Ihan hyvä jutella ne möröt tässä vaiheessa pois mielestä. Toivottavasti pääset sinne pelkopolille helposti.
 
Eilen annoin Atelle omatekemää ruokaa, broiskukiusausta. Meni jotenkuten, aika kehnosti mut meni kummiskin. Oksentaa meinas ain välillä, mut pysy sisällä. KUNNES _viimeisen_ lusikallisen jälkeen kaikki pihalle :headwall: :headwall:

TA aah, okei. Uskoisin kyllä, et siittä puhumisesta on paljon hyötyä. Varmasti kannattaa käydä :) Toki riippuu ihmisestäkin kuka siellä on ja millainen ihminen sie oot (eli et onko sulle usein apua juttelemisesta). Mut eiköhän se siittä se pelko hälvene! :hug:

Se ois sitten paineitten tarkastuskäynti neuvolassa klo 15.30 tänään. Äsken mittasin ni oli 138/89 eli viel iha ok. Mie ku luulin, että leposykkeitä ei saa levossa tai siis maaten mitata. Mut niin, jos siis saa ja se on luotettava tulos ni sithä mul ois levossa tosi hyvät paineet! :) Harmi vaan ku ton vilpertin kans ei oikeen tuu levosta mittään. Paitsi sen pari tuntia pvässä ja sit iltasella ku käy kasin mais unelle.
 
No jopas täällä ollaan hiljennytty.. just sillo ku mie oon alkanu enempi seuraan juttuja :D

Tarkistuskäynnillä oltu ja sain lähetteen äitipolille. Oma neuvolatäti jää nyt lomalle kai ainakin kolmeks vkoo, eikä uskaltanu jättää sikseen. Paineet oli 162/99, toisella kerralla mitattuna 152/102 ja turvotus ++. Pissa kummiski puhdas. Eihä se ihme oo, et paineet nousee noi korkeelle ku ei tarvihe ku ulkona nenäänsä näyttää ni tulee jo aika tukala olo :D Noh, siks mie aika lailla oonki kotosalla vaan ku tääl o viileämpää. Lepoa se kovasti taas korosti. Ny Atte o sit ukilla hoidossa tän pvän ja mie tuumasin käydä kaupassa, tehhä ruokaa ja jos sitten vaa lepäilis ja löhöilis sohvalla. Osaaki muute olla tosi tylsää toi makoilu! Pitänee taas ostaa joku kiva lehti..
 
no nythän tääl on ollut kirjotusta...

mä luen ajan kanssa sitten enemmän...

kaamee päivä..

pe illasta asti särkenyt päätä, tänään kävin neuvolassa. ja matkaan mukaan verenpaine mittari... paineet hiukan koholla. ei pahasti mutta vähän... ja turvotustakin on vähän...

painoo tullut viikkoon kilo... kääks.

ja lähete lääkärille, olin jo paniikissa et nyt on kaikki vialla.
mutta todennäköisesti kuumuus on tehnyt tepposet tälle äidille.

pari päivää sairaslomaa ja käskettiin levätä kunnolla...

ja ylläri ylläri pk.sta soitettiin, ja ilta ollaan vietetty päivystyksessä.

jätkällä kuumetta 39+9 eikä panadoli laske...

sain sen kyl laskemaan sitten pitämällä jätkän päällä kylmää harsoo...
toinen ihan kuitti apina :( ei jaksanut tehdä mitään.

vähän tulehdus arvoo koholla jne jne, et jokin akuutti virustauti taas kerran päällä meillä.
ja vähän kuivumista... nyt sit seurataan.

väsyttää :(
 
SuukkoSuulle Joo toi makaaminen oli aika puuduttavaa, tylsää, mälsää!!! Mut kannattaa kyllä muistaa levätä paljon ni ehkäpä sillä vältät liian pitkän sairaala keikan. Koska siellä sairaalassa se vasta kauheaa olikin!!!Onneksi pääsin kerran muutaman tunnin vapaalle kotiin. Se jos mikä piristi mieltä. :heart: Sitten seuraavana päivänä aloitettiinkin käynnistelyt. Meinasivat vissiin et parempi päästää hetkeksi kotiin ni mielikin on parempi sitten synnytyksessä. :) mä olin meinaan aika maassa siel sairaalassa...onneksi lehdet, tv ja käsityöt piristi, tosin niitäkään ei ois saanut tehdä niin paljoo.
 
HanTa No voihan harmitusten harmitus! Tää kuumuus tekee tepposia. Pitää muistaa juoda PALJON! Itsellä meinaa unohtuu, mut pojalle kyllä tyrkytän kokoajan sporttipulloa (vettä ).Toivottavasti pääkipusi hellittää ja pikkuinenkin paranee. :heart: :heart: :heart: jaksuja!!!
 
Meillä ollaan nukuttu nyt pari päivää päikkärit sisällä, jesh! Jotenkin on vaan helpompi nukuttaa sisälle. ei tarvi lähtee vaunuilee ja täällä sisällä on paljon viileämpääkin (= nukkuu siis pidempään) Meillä ei kyllä enää nukuta kovin pitkiä unia, ellei sitten yö oo ollut tosi levoton. Yleensä nukkuu yhdet päikkärit ja noin tunnin. Yöllä herättää 3-4 aikaa viimeistään ja sillo käyn hakee meidän väliin nukkuu. Tänäänkin nukkui sitten kahdeksaan asti, jesh! :)

Mä oon ruskeampi kuin koskaan elämäni aikana. Ruskeampi kuin kahden viikon Brasilian reissun jälkeen...ja syy on Poitsussa. Poitsu haluaa ulos, ulos ja ulos. Kaikki päivät ollaan vaan ulkona. Ja tossa meidän pihassa ei juuri varjoa ole. Ulkona poika on ihana, aurinkoinen itsensä. Eli myös minä haluan äkkiä ulos. Sisällä tulee helposti kiukkua. Ulkona keinutaan uudella keinulla, leikitään hiekkalaatikolla, työnnellään ruohonleikkuria tai kottikärryjä. Ajetaan autolla tai haravoidaa/lakaistaan...poika on todella touhukas. Välillä ottaa äidin puutarhavälineet ja painuu kasvimaalle kuokkimaan. :D Myös vesileikit on kivoja. Kastelukannuun pitää saada vettä ja sitten kastellaan kukkia... :flower:
 
Ai niin huomenna on kiva päivä tiedossa. Lähdetään Poitsun kanssa mun siskoa ja sen perhettä moikkaamaan. :) Siellä on sitten kummallekkin kivaa seuraa. Poitsu leikkii serkkujen kanssa ja minä juttelen siskoni kanssa. :) Ei ollakaan nähty varmaan 2-3viikkoon, ihanaa nähdä pitkästä aikaa!! :heart: :heart:

kirppiksii ja kauppoja oon kiertänyt siinä toivossa et löytäisin poitsulle halvalla vaatetta tai ulkolelua...mut eipä oo onnistunut! Tosi surkeat ALET nykyään!!!!!
 
TA hauskaa pvää huomiselle :) Ja juu, oishan se kyl ihan järkevää lepäillä enempi.. mä en vaa osaa :ashamed: Tosin sit jos joudun osastolle ni en kyl tykkäis.. Mutta kotona paineet on ollu iha ok ny ku oon lepäilly (Atte mummolas). Sillo ku Aten kans oon ni on suht ok lukemissa jos ei ulos mennä. Sit ulkona oltua varmaan oiskin aika kovat paineet.

Mistähä muute johtuu ku tolla verenpainemittarilla ku mittaan, ni välillä se puristaa paljon kovemmin vaikka mielestäni laitan sen ain yhtä kireelle? Ja sit toinen juttu mikä siin oudoksuttaa on se, että se nostaa ne paineet 160 paikkeille eikä siittä yli.. Tajuaako se mittari, et ei lukemat oo korkeemmalla vai onko se rikki? Mietin vaa ku neuvolas paineet ekan kerran oli sen 162 yläpaine ni oiskoha toi meidä mittari sitä ees mitannu? Ja sit toi mittari myös nostaa sen paineen (siis sillain ku se hurisee ja sit sen jälkeen laskee ja mittaa sen paineen) sillain oudosti. Et joskus tasasesti, mut joskus sitten tosi hitaasti hurisee alussa ja sit nopeemmin. Ei oo semmonen tasanen nousu.. Ymmärtiköhän kukaan tost yhtään mitään :D :ashamed: :|
 
SuukkoSuulle kiitos!
Ymmärrän sua hyvinkin. koska itse oon samanlainen...touhusin kokoajan ku energiaa oli ja olo oli niin hyvä, vielä sairaalassakin.
Mulla oli neuvolasta lainassa mittari ja sekin välillä puristu kovemmin ja tosiaankin neuvolassa paineet oli aina isommat ku kotona. Kaippa sitä kotona on kuitenkin rennommin vaikkei sitä muuten huomaiskaan ni mittari sen kertoopi. Tosta hurina jutusta en osaa sanoo...voihan se mittari olla hieman epävireinen jos on kovin vanhakin.
 
Suukkis en osaa tosta epätasaisesta puristamisesta sanoa, ite oon huomannu mittareissa samaa, lieneekö ihan normaalia kummiskin... Verenpainemittarin pitäis toimia sellaisella tekniikalla, et kun se lähtee puristamaan, niin paineet nousee suurinpiirtein 30mmHg yli yläpaineen. Mansetti niinku rekisteröi jo paineita nostaessaan, missä vaiheessa yläpaine lakkaa tuntumasta. Joissain mittareissa tämä pitää ite säätää, asettamalla nappula esim. 150, 180, 210 kohdalle. Se on mun mielestä huono, koska mistä sä voit tietää etukäteen paljon sun paineet on? :D mut ihan järkeenkäypää, jos sun yläpaine on ollu 130 tuntumissa, et kone nostaa sen 160 kieppeille. Väärin sä teet siinä kohtaa, kun katot sen mittarin lukemia mittaushetkellä, niin ei sais tehdä :LOL: B)
 
vauvis aika todella menee nopeaan...
itsekin tajusin juuri että se olis 13 viikkoa ja pari päivää laskettuun aikaan.. mihin tää aika on mennyt?

ta kuvaus meni hyvin... kiitos kysymästä, saatiin tosi hyviä kuvia :D muutama, ja sitten niitä sinne päin hyviä kuvia vähän enemmän :D

talvis onnea vielä aivan mahdottomasti :heart:
 
ta oikein mukavaa päivää siskon ja lasten kanssa :D



ta niinpä niin.. kyllä mä oon muistan itse juoda samaa tahtii kun oon pojalle tarjonnut... mut helpommin se itseltä juominen unohtuu.

mä en tajua mikä pika flunssa tol pojal oli...

siis lyhyt kertaus eilen 39,3 kuumetta pk.ssa sairaalassa 39+9 eikä laskenut lääkkeellä.
kotona klo 19 37+ jotain en enään muista...
ja siis viilennettiin poika kylmällä harsolla.

tänä aamuna 36+3 ja päivällä 36+5 ja siinä se...
ei mitään tietoa että jätkä koskaan olis kipee ollutkaan...
ööö???

noh huomenna päiväkotiin, ja äiti töihin... ihana 13 h töitä tiedossa, saas nähdä kuinka jaksaa... varsinkin jos on tälläinen painostava ilma...

tänään satanut mut ei hyödyttänyt mitenkään.
 
Meidän pikku vilpertti menee huomenna ekaa kertaa parturiin. Saa nähdä kuis meitin käypi. Poitsu ku ei juurikaan paikallaan oo...No onneksi parturi on mun kaveri ni ehkäpä suostuu leikkaa myöhemmin loput jos ei huomen aamulla onnistukkaan.

kiitoksia SuukkoSuulle ja HanTa Oli mukava päivä tänään!!!Käytiin siskon perheen kanssa läheisessä leikkipuistossa ja kahviteltiin heidän terassilla. Mukava, ihana, Kaunis, aurinkoinen, ehkäpä hieman liian kuuma päivä. :D

HanTa No onneksi meni tauti pian ohitse! Oho, ompas sulla pitkää päivää tiedossa, jaksuja! Nyt on kyllä tosi tropiikki keli, painostava ja kuuma. Ei tuulen virekkään käy.
 
pakko tulla hehkuttaa viel ennen parturiin menoa, et meidän pikku mies n.1v3kk nukkui sitten viime yönä omassa huoneessaan ja ilman yö herätyksiä, jeee!! On nukkunut kerran aijemminkin, mut sillo heräs kuudelta ja muutaman kerran on nukkunut 5-8h yhteen putkeen. Mut nyt poika nukkui 21.00-7.30 ilman herätyksii...hienoo!!! :D :D

niin ja mun kaveri sai viime yönä tytön, ihanaa!!! Tänään siis ostamaan kaikkee vaaleanpunaista ja ihanaa!! :heart:
 
TA ihanasti nukuttu yö..

Semmosta piti tulla utelee, et miten monet pottailee?? Ja miten se on sujunut? Mä haluaisin ryhtyä jo potattaa sillon tällön, ku Minjan pissat on tosi isoja eli kestot on imukykynsä puolest tosi koetuksel... kakan kanssa taas, tietää kyl tasan tarkkaan koska se tulee. Meillä ei itellä siis oo pottaa, viimeks muutama vko sit ku Minja oli anoppilas hoidos ni sanoin et koita potalle jos jaksat, onnistuis varmaan hienosti. Mut hirvee huuto tuli :eek: sen koommin ei oo koitettu, ei oo ees ostettu kotiin pottaa... Mut tänään vois sellaisen hakea!

Talvis ja Minja 1v+papuska 5+3
 
Ja sit meil on "ongelma" tuttipullojen kanssa... Minja juo päiväs n 0,5l maitoa, mut se kelpaa vaan tuttipullosta. :/ Mä haluaisin heivata ne jo kuuseen. Taikamukista osaa hienosti juoda itse vettä. Mut kun siihen laittaa maitoa, ei kelpaa. Maito ei kelpaa nokkamukista eikä lasistakaan. Mutta auta armias ku ollaan siellä anoppilassa! Johan likka vetelee nokkamukista hienosti maitoakin.

Viilataanko mua linssiin? :D oon miettiny sellaista, et uskaltaisko rohkeasti jättää tuttipullot pois ja alkaa vaan tarjota sitkeästi muista vekottimista. Minja saa kumminkin erilaisia maitotuotteita, esim. ne valmiit puurotetrat sisältänee maitoa jonninverran, niitä menee 2kpl päivässä, yhden jogurtin syö/pvä, ja juustoakin söis jos antais. Saako tällä tavoin tarpeeks maitotuotteita, jos harjoitteluvaihees sitä maitoa itsessään ei jois niin paljon?

Vai mitä helkuttia teen tän asian kanssa...
 
me jätettii Miialta pullo pois ku se oli vajaa vuoden. Illalla aina joi maitoa pullosta ennen ku laitettii nukkuun...
Rohkeesti vaan pois! :) Meillä ei Miia edes kaivannu pulloa :D Helppoa...

Tutit meillä on viel käytössä...ne pitäs alkaa yrittää saada pois, mutta voipi olla aika tuskasta :/

vauvis ja Miia 1.5.v + aksu 33+3 :heart:
 
Talvis kiitti tost verenpainemittarin toimintaselityksestä :D Mä ku en oo ennen tienny mite se toimii ni siks ihmettelin, et tajuaaks se jo sillo et paljo se yläpaine suunnillee ois. Ja siis joo, tiedän tonkin ettei sitä pidä kahtoo :LOL: Enkä siis oo kahtonukaa, mut sit ku alko epäilyttää toi hurina ja epätasasuus ni pari kertaa kahtoin sit huvikseen, niitä lukemia toki en todesta ottanu koska sillonhaa varmaan ainakin paineet nousee jos sitä tuijottelee. Ja ain oon yrittäny vetää syvään henkee ennen mittaamista sekä laittaa silmätki kii jos mahdollista, eli mahdollisimman rentona olla :)
 

Yhteistyössä