¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

HanTa: Ahdistusta ei tutkita vielä sen enempää, mutta jos siihen alkaa yhdityä selkeää pahaa oloa niin sitten menen päivystykseen otattamaan EKG.n. Eli sydänvaivoja luultavasti. Eilen onneksi jo oli erilainen ilta ettei ahdistusta tullut.

Delfis: Ihana ultrakuva, todella söpö kun näkyy sormet ja kaikki ja peukku suussa :heart:

Täällä on alkanut ilmeisesti tulemaan liitoskipuja. Pääasiassa tuolla ihan alavatsassa, sellaista vihlontaa, mutta välillä tuntuu ylempänäkin. Ei onneksi mitään älyttömän kovaa, että elämää haittaisi.
 
Luin pari tuntia kirjaa ja sain sen päälle nukuttuakin pari tuntia. Olo ihan jees tällä hetkellä =)

Ostin muuten eilen kantoliinankin, käytettynä. Oltiin MLL:n järjestämässä lapsiperheiden iltapalalla, johon kutsuttiin myös raskaana olevat perheet. Aikaisemmin kaveri näytti liinan sitomista nukella ja nyt eilen vauvan kanssa. Enhän mä uskalla Nuppua sinne laittaa :ashamed: Mies saa olla kyllä apuna kun ensimmäiset kerrat laitetaan.

*muoks* Alley Seurailehan niitä vatsakipuja. Liitoskipujen pitäisi tuntua tuolla häpyliitoksissa, ei vatsasssa. Vaikka kyllä mulla välillä vihloo koko nivusten aluetta ja kävellessä myös alavatsaa. Mutta mun mielestä ne ei saisi tuntua pelkästään vatsan alueella. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Sompio: Kyllä ne pääasiassa lähtee nivusista, enkä oo varma sanotaanko niitä liitoskivuiksi :) mutta luin että saattaa johtua siitä, että jotkut jänteet, jotka pitävät kohdusta kiinni venyvät. Mutta seurailen kyllä ja jos tulevat koviksi nii soitan neuvolaan. Mutta tosiaan ei ole mitään kovaa kipua jotenen usko sen olevan mitään normaalista poikkeavaa.
 
delfis hui, ihan pelästyin ensin ku katsoin teiän vaavin ultrakuvaa, ku muistutti niin meiän np-ultran kuvaa. tässä linkki siis meiän vauvaan rv 12 http://irc-galleria.net/view.php?nick=HupsuTupsu&image_id=94157311

johanna oli ihan "viileenä" siinä vieressä kun tehtiin sisätutkimus. :heart: ensin istui semmosella tuolilla, mistä olis ollu suoraan näkymät mun haaroihin, mut lääkäri vinkkas että tuu tänne viereen (siis mun pääpuoleen) istuu, ni näkyy ultrakuvat katossa olevasta ruudusta ;) ja siitä sairaalakassista, mäkin haalisin sen sit eilen melkein täysin kasaan ton hyytelön innoittamana. ei puutu enää ku eväät, ristikkolehti/käsityö, imetysliivit ja kotiinpaluupaita. ja hiusharja ja naamanpesutarvikkeet/ihorasva mitkä heitän tonne sit ku lähdetään.

niin jatkuu nää ihanat tulppajutut.. :LOL: EI HERKILLE!! (ihan vaan tuli mieleen et hirveesti ollu tän kevään aiheena nää tulpat :D) eilen illalla suihkussa ollessa kun pesin alapäätä ni ajattelin et jo on taas limaista.. ja tuntui et ku saa pestyä sen pois ni heti tulee lisää tilalle. vessassa otin sit jo peilin käteen ja vedin tuolta alapäästä semmosta limajojoa irti.. eilisen limatulppasaldo oli sit jo yhteensä se ruokalusikallinen, ja kun kaks päivää oli myös tuntunu menkkajomotuksia sillon tällön alavatsalla/alaselässä ni alko kyl totta puhuen pikkasen jännittää.. mut sänkyyn mennes sammuin ku saunalyhty ja yöllä vessas käydessä ei enää mitään limaerityksiä =)

arvatkaa vaan paljon kiehuttaa, jos joutuu sit lasketun ajan yli kärvistelee, miettien vähän väliä et joko synnytys mahtaa alkaa. mieskin oli vaan et no sit mennää synnyttämään, ei siinä mitää voi. ihme viilipytty!! |O

miehen vanhemmat tuli heti aamusta meille ja aloittivat laittaa meiän takapihaa kuntoon.. :xmas: mulle lankes yllättäen keittiövuoro :) ja kyl tuli hieno!! uus laatoitus ja rinteeseen pieniä vuorimännyn alkuja. näyttää paljon isommalta alueelta ku ennen.

36+4
 
Talvis Voishan teillä vauva vielä 1-2 viikkoa mielellään masussa viihtyä, että saisi vielä kasvaa. Mutta mikään paniikkihan ei ole, vaikka päättäisikin syntyä :D Mä luulen, että sä taidat jakautua ennen mua. Eli Talvis tai HanTa on seuraavat nyytinhakijat :D

Mitä sulla siellä sairaalakassissa Talvis oikein on? Kun mulla on kassissa noi mitä luettelit että sulta vielä puuttuu :)

Täällä ei siis kerrassaan mitään tuntemuksia ole :/
 
Kiitos Hantalle ja Nibblerille ruokavinkeistä :LOL: Selvisin bileistä hyvin, söin vaan yhden grillimakkaran (oli grillibailut), yhden palan unelmatorttua, muutaman sipsin ja pari marianne karkkia. MUTTA, just kun äiti ja sen sisko oli saaneet pidettyä mulle tsemppipuheen, että kyllä nyt välillä voi herkutella, ei se paino siitä nouse niin paikalle pölähti meidän mummo ja pappa. Ihan ekaksi mummo pyysi mua istumaan niiden kanssa kahvilla. Ihmettelin että mitä helv. se oikein syöksyilee siinä ja pitää käsiään pöydän reunassa kuin hullu. En kuulema saa näin vauhdikkaasti liikkua mahan kanssa, voi osua vauva pöytään ja ties mitä kauheeta :D Otin sitten pöydältä muutaman sipsin niin mummo sihisi mun korvaan, että noissa on sitten kauheesti rasvaa ja suolaa, että et viitsis niitä syödä. Selvä, kiitos vinkistä. Seuraava virhe oli ottaa lasi kokista, johon pappa sanoi, että noita sokerilitkuja ei raskaana olevan ihmisen tarvii juoda. Jassoo. :LOL: Ei ne pahalla, mutta jotenkin tuli sellanen olo, että ei voi olla totta enää, just kun sallin itselle jotain herkkuja niin eikö joku hönkäse jonkun tollasen jutun. Tämä samainen mummo tosin sanoi mulle tässä kerran että älä pidä liian tiukkoja vaatteita ettei Elmalle tule hapenpuute :D

Niin että naiset, sissiteltat nyt kaikille päälle ja sassiin!! :LOL:
 
vilman mummolla ollu hyvät jutut :D toivottavasti sait nautittua pippaloista kumminkin, vaikka tommosta kommenttia saikin kuulla..

Sompio mulla on sairaalakassissa vauvan kotiintulovaatteet, itselle lökäpöksyt ja alushousut (jos vaikka sairaalaan mentäessä päälläolevat tahriintuis). sitten on omat tohvelit ja miehelle kanssa, miehelle puhdas t-paita. sitten on vanulappui, topsei, pari terveyssidettä ja liivinsuojat kotimatkalle. shampoo, hoitoaine, suihkusaippua. hammasharja, tahna ja huulirasva. sekä äitiyspakkauksen imetysopas, jos ilmenee jotain ongelmia.

oltiin tänään SASissa tutustumiskierroksella. oli tosi mukava kätilö ku piti kierroksen :heart: nähtiin synnytyssaleja ja synnyttäneiden osastoa. peräruiskeen mahdollisuudesta en muistanu kysyä :/ niin siellä ollaan todella imetysmyönteisiä ja on kuulemma muutakin apua ja opastusta imetykseen saatavilla ku tissin tunkemista vauvan suuhun. että siitä ei stressiä tartte ottaa :)

niin juu Sompio, kyl mäki toivon että rv 38 asti kerettäis, ni ehdin suorittaa tentit, seminaarit ja muut sovitut asiat. kampaajallakin vois käydä ennen ku vauva syntyy :LOL: meiän suvussa on suht perinteisesti menty yliaikaa raskauksissa.
 
HUomenta! Täällä herätty ajoissa..duuniin ois ollu lähtö mutta selkä teki stopin,pitää soittaa lekurii/sairaahoitajalle tossa 8 pintaa..mutta taitaa olla meikän duunit sitte tässä, kolme päivää ois viel ollu töitä mutta taidan olla ne saikun merkeissä.
Talvis johan rupee jänskättää :whistle: sie jo tulppia irrottelet jne. On muute kumma et monella on just ton synnytystapaarvioinnin jälkee limatulppa irronnu :eek: alkaa pelottaa ite mennä koko arvioon jos ne tollee raastaa värkkii :kieh: muutenkaa tykkää yhtää noista pillun tonkimis keikoista :x HYvä et oot talvis jo kassin pakannu,voi olla lähtö lähellä =) !
Vilmamiun miehen mummo kans sano "ettei saa pitää tiukkoja vaatteita ettei vauva kärsi" :LOL: ku vedin takkii niskaa joka ei ehkä ihan mahtunu kuten joskus ennen :xmas: on noilla vanhoilla ihme uskomuksii.
Delfis hienoa että ultrassa kaikki hyvin =) pikkusestakii saitte hyvän kuvan :heart:
 
Tyty Hyvin kyllä jaksoit, jos vain 3 päivää saikulla joudut olemaan :D

Talvis Sun sairaalakassi vaikuttaa hyvältä. Mä ajattelin ottaa ihan minimimäärän tavaraa ja pärjätä esim. sairaalan shamppoilla. Omat sukat kyllä otan mukaan ja sitten puhtaat vaatteet itsellekin kotiintulovaatteiksi.
Meillä peräruiskeen saa, jos haluaa. Automaattisesti ei kaikille anneta. Näin siis Vammalassa.
 
sompio siis miehän oon ollu melkee koko tän kuun jo saikulla :snotty: ku ei tää selkä oo kestäny tätä raskautta..pahenee vaan sitä mukaa mitä maha kasvaa :kieh: onneks siis maanantaina alkaa virallinen kesöloma jonka perään mammaloma B) eli ei tartte töistä ressaa enää!

Hei tietääkö mistä löytyis jotain ihanii kesä/juhla mekkoja? Kun meillä ois tulossa 3 rippijuhlat ja ainakii yhet häät ja ostin jo yhen mekon mutta mutta..näytän iha muumimammalta siinä (lainaten mieheni sanoja ) :kieh: ja olis kiva näyttää ees vähä tyylikkäämmältä ku pelkästää muumilta :LOL:
 
sompio oon vaan ollut eilisen... ja ihmetellyt... illalla käytiin amarillossa syömässä :D
Ajattelin et on pakko tulla ilmottautumaan, ettei kelleen tuu hätä.
Olin kyl illal ihan varma, että yöllä tulee lähtö...
Iltapäivästä lähtien taas vaihteeksi sellanen olo... että vielä vähän voimaa lisää niin sit mennään...
Karmee selkä polte, on enään jäljellä... mutta muuten on ihan jees... Että EHKÄ se KOHTA.

tyty nyt esitit sellasen kysymyksen ettei mitään tietoa :(
otahan sillä saikkulilla rennosti, äläkä ressaa itseäsi työasioilla. voitte silloin kumpikin paljon paremmin, niin sinä kuin vauvakin.

 
tyty tuli vähän semmone olo, että kokisit huonoa omatuntoa saikusta. :hug: mä ainakin otin sen asenteen, et väsyneestä äidistä ei oo iloa vauvalle, enkä mä saa sankaripalkintoa, jos töissä nostellessa raskaita kantamuksia istukka repee ja vauva joutuu vaaraan. että unohda negatiiviset ajatukset ja nauti vaan siitä, että pääset latailee akkuja!! :hug: kesämekoista, kuulin vinkkiä että ihan "normaali"vaateosastoilta löytää myös kivoja mekkoja.. ite en kyllä jaksanu niitä lähteä kiertämään.

Sompio musta tuntuu jotenki mukavammalta, et on omat purkit ja purnukat mukana :D eilen unohdin laittaa, et viskasin kamerankin tonne kassiin jo. ja dödö pitää ottaa :attn:

mä oon muuten alkanu ottaa itteeni ihan hirveesti turvotusta. ei mee välttist yön aikanakaan ohi. ja muistelisin et se oli Hanta ku kirjotti, että huomaa toisen puolen turpoovan enempi. mulla myös!! :eek: oikea jalkaterä on aina paljon isompi ku vasen.. outoa??

36+5
 
Tyty: En tiedä mistä oot ostanu edellisen, mutta ainaki KappAhlissa oli sellasia ihan kivan näköisiä normaaleille tarkoitettuja mekkoja, mihin mahtuu mallin puolesta isompikin maha alle. En tiedä käykö ne, tai onko siellä miten niitä jäljellä, mutta kannattaa käydä sovittamassa, oot kuitenki aika paljon pidemmällä kuin minä, ja mun mahan kanssa jäi vielä hyvinkin paljon tilaa mekkoon, eikä se silti näytä huonolta.
 
Huomenta :wave:

Täällä pärähti mittariin se toiseksi isoin POKS! eli 37+0 ja TÄYSIAIKAISIA ollaan!!!

Vitsi sun mummoas Vilma! se on totta, että eihän ne mitään pahaa tarkoita, mut mulla on ainakin aika vaikee suhtautua johonkin sutkautukseen huumorilla jos se ei ole mua oikeasti huvittanut. tietty aina näytän siltä, että mitäs tuosta, huumoria vaan =)

Talviksen tulppaosasto toi hyvät aamunaurut :D
kieltämättä mietin kanssa, et pitäskö sitä tiistaiaamuna pakata toi kassi loppuun ja ottaa jo varuiks mukaan sairaalaan... eihän sitä ikinä tiiä, mitä sieltä löydetään tai jos meneeki vedet tms. (vaik vissii aika epätodennäköstä ) tulis samal tehtyä kassinpakkaus treenit :p
 
Moikka kaikille!

Meillä on taas iloisia perheuutisia!
Meidän toinenkin kissa oli poksahtanut keskiviikkona sillä aikaa ku oltii töissä, Tuli NELJÄ täydellistä pientä kissanpentua lisää meille. Aika jännä että se teki ne samaan pesään ton toisen pentujen kanssa. Piti hetki hieroo silmii ku meni kattoo pentuja ja tajus et hetko täällähän onkii yheksän pentua. On aika jännän näköstä ku pahvilaatikossa on yhtäaikaa kaks emoo ja yheksän pentuu yhessä läjässä sikinsokin :heart:


Seksigalluppi:Mitens teillä menee makkarin puolella? Meillä minä oon kokoajan ennen raskautta ja näköjään sen aikanakin innokkaampi, ollaan pupuiltu vissiin kakskertaa plussan jälkeen (aika huonosti huomioon ottaen et ollaan oltu koht kuukaus näimisissa) mie sit vonksin kokoajan, sitten hermostun ku mies kieltäytyy sillä syyllä et on väsynyt tai selkä on kipee |O
Eilen kehtas viel sanoo et miten sä luulet et mä jaksan, ku oon ainut kuka täällä kotona tekee mitään töitä. Ilmeisesti mun ois sitte pitänyt kaivaa ite se kasvimaa ja roudata multasäkkejä pitkin pihaa. Välillä ei ihan ymmärrys riitä tota ukkoa kohtaan! :ashamed:

No mut tämmöstä tää on, itelläkin pinna koko ajan ekstra kireellä!
No jos huomenna vaikka siskon häitten jälkee ois parempi mieli molemmilla.

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:
 
Johannalle onnea täysiaikaisuudesta :heart: :heart:

Hyvä, että HanTa jaksat käydä kuitenkin ilmoittautumassa, niin tiedetään mikä on tilanne :D Kuulostaa kyllä tosi lupaavalta :heart: :heart:

Jenninho Meillä ei kumpikaan ole viime aikoina ollut aktiivinen. Mutta kyllä se aikaisemmin oli mies aktiivisempi :| Nyt kun hänellä on tuo selkä mennyt, niin sekin touhu on aika kivuliasta. Että ei hänkään siitä suuremmin nauti. Tänä aamuna yritin kyllä ehdotella, mutta ei mies innostunut. Teki kyllä oikeasti mielikin, mutta pitäisi tuota kohdunkaulaakin kypsytellä :D
 
Talvis: Ihanasti kirjoitettu :) "limatulpan innoittamana pakkasin laukun valmiiksi" :LOL: Hassua, kuinka limaisista ja inhottavista asioista sitä nainen raskauden aikana ja raskautta yrittäessä innostuukaan :LOL:
Ennen vahdattiin ovislimoja ja nyt sitten limatulppaa limaa tai norm. valkovuotoo syynätään, et onks tää lapsivettä vai mitä. :D Ollaankohan me vauvoista höpertyneet ihmiset vähän outoja :whistle: :p Ajatella, etä lähtö saattaa olla milloin tahansa

Johannalle :hug: Suurista poksuista :heart:

Tyty: mä löysin lindexistä itselleni juhlamekon. Miehen siskon häihin, jotka olivat viimeviikonlopulla. Siellä oli paljon kivan mallisia mekkoja, jotka passasivat leikkaukseltaan "muumimammoille" :D Ja tuolta alleyn mainitsemassa KappAhlissa oli kans ihan kivoja.
Nyt vaan koitat lepäillä ja nauttia lomailusta :wave:

Jenniho: Onnea pienistä kisuista :) Meillä on miekkosen kanssa kausittaista tuo aktiivipuoli tuolla makkarissa. Joskus on enemmän ja joskus on vähemmän. Meillä mies olisi se aktiivisempi osapuoli :)

(. ): Täällä on ollut kolmen päivän aikana menkkamaista jomottelua.. Koko ajan on sellainen olo, et menkat alkaisi. Ja sit eilen päivällä mulla tuli ilmaa melkein kahden tunnin ajan. Siis aivan samalla tavalla, kuin joskus seksin harrastuksen jälkeen. Vaikka meillä on viimeksi harrastettu intiimi touhuja kaksiviikkoa sitten. Mistähän tää vois johtua :eek:
Jestas, et oli kiva pöristä siinä :kieh: ku niitä ei edes pysty hallitsemaan mitenkään :LOL: :$

Eilen poksuttiin täälläkin
Daadeli ja Mokkula 36+1 :heart:
 
Jenninho: Meillä on aivan samallalailla kuin teilläkin. Minä olen se aktiivisempi puoli ja mies aina valittaa väsymystä. Viimeksi eilen sanoin, että jos lopetan tämän vonkaamisen niin sanotko sitten kun sun tekee mieli :D En haluaisi painostaa mitenkään, mutta olisi se kivempi sekstailla useammin vielä kun ei maha ole liian iso =)
 
Heipsis tytskyt! Vasta heräilen tähän aamuun. Yöllä kärsin taas vuotavista tisseistä, kivaa.. :|

Tyty kyseli mekoista. Itse löysin kaupungilla käydessäni vain kaksi sopivan mallista mekkoa (etsin siis sellaista rinnoista tyköistuvaa ja rintojen alle tuli sellainen kiristysjuttu. Alaosa oli sellainen liehuva. *nämä miun selitykset* :LOL: ). Molemmat oli Mexxin ja tosiaan varmasti päälle mahtuvat isollakin mahalla (olisi tarkoitus saada tuo ostettu mekko päälle vielä elokuussa, jolloin enää 2 kuukautta laskettuun). Mutta totesin kyllä, että ei taida tuollainen mekkomalli olla tänä kesänä kovin muotia...

Sain kuulla, että isäni puolison tytär saa joulukuussa vauvan, mikäli nyt kaikki menee hyvin. Kuinka ihanaa! On meidänkin pienelle sitten sielläkin päin sukua kaveria... Yhteensä 6 vauvaa on minun tai miehen sukuun syntymässä/syntynyt tänä vuonna, vauvavuosi. Viime vuonna syntyi yksi.

Galluppiin: meillä on peitot heilunu ihan vanhaan malliin, eli noin kaksi kertaa viikossa. Mutta seksi on jotenkin hieman ritualisoitunutta (ja tämäkös minua harmittaa!). Toki onhan se yritysajoista huomattavasti vähentynyt ja alkuraskauden aikaa sitä ei ollut juuri ollenkaan, mutta määrällisesti mie oon varsin tyytyväinen... Onkos kellään ollu raskauden aikana ongelmia limakalvojen kanssa? Miusta ainakin tuntuu, että limakalvot ei kestä nyt ihan niin "kovaa rynkytystä" kuin aikaisemmin...

Tässä olen yrittänyt miettiä, että millaista alkoholikäyttäytymistä aiotte kotona lasten tullen noudattaa? Aiotteko pitää lasten aikana ihan nollalinjan vai sallitteko "saunakaljat"? Entä millaista alkoholin käytön rajoittamista voi vaatia myös vierailta (meillä kun käy aika ajoin vieraita, jotka tulee vain saunomaan ja "istumaan iltaa")? Mie oon hieman ristiriitaisin ajatuksin tätä miettinyt ja luulenkin, että esimerkiksi appivanhempien kanssa tästä tulee vielä ongelmaa (heillä kun juodaan viikonloppuisin alkoholia _mielestäni_ vähän liiankin rajulla kädellä)... Itse siis olen ajattelut ihan saunakaljat ja viinin hyvän ruoan kanssa hyväksyä, mutta humalahakuista juomista en haluaisi lapseni joutuvan näkemään...

Nyt on aika rueta valmistautumaan kampaajalle lähtöön... (jei, pitkästä aikaa!!!)

DsariaL ja Möykky 19+1
 

Yhteistyössä