~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

sompio miks et vaikka leikkais niitä ripsiä lyhyemmäks?? Eiks ne sit niinku vois kasvaa uuteen suuntaan? Ja voihan se vähän kirpaista mut se on äkkiä ohi. :D Koitappa ite nyppästä iteltäs yks ripsi niin ei se satu. Mut ymmärrän, kun voiskin kietoa lapsensa pumpuliin.... :heart:

Sannya mitä jos kävisit ite ostamassa maalia ja sit vaan pyydät vähentämään vuokrasta ne kustannukset? :) Ja soita ja muistuta siitä pesukoneesta! Ehkä se on vähän huonomuistinen se vuokranantaja? Ei ainakaan kuulosta pahanilkiseltä. :) Nii ja onnea 5 kk iästä! Voi kun teillä ollaan jo isoja!

HanTa joo meilläkin joskus tyttö kieltäytyy syömästä niin en pakota. :D Sit otetaan enemmän maitoa seuraavalla kerralla tms. Ei se oo niin justiinsa. Onhan itelläkin päiviä kun ruoka ei maistu, voihan pienelläkin olla. :)

Pöh. Huomenna ois yhet ristiäiset ja mulla ei oo MITÄÄN kivaa päällepantavaa. :D No, kai mä johonki säkkiin voin pukeutua kun ei mua kuitenkaan kukaan huomaa kun on toi huomionvangitsijaneiti mukana... :D

Joks mun pitää alkaa huolestumaan kun tyttö ei käänny? Osaa kyllä kun vähän tönii, mut ittekseen ei käänny.... siis masulleen... 2 viikon päästä jo 5 kk. :x No, kai jotku kääntyy vaan myöhemmin. Ja nyt tosiaan niit hampaita jäystää nii ei sitä varmaan ehi ja kiinnosta alkaa opettelemaan uusia juttuja.... :)

EM ja Myy 4,5 kk :heart:
 
EM Kun lääkäri just sanoi että se sattuu :'( Ja ei kuulemma voi leikata, pitää sitten nyppästä pois.
Tänään just luin Kaksplus-lehteä, jossa oli, että keskimäärin 5 kk:n iässä käännytään. Eli Myyllä on vielä aikaa :D

Onpas palsta taas tökkinyt tänä iltana :/
 
Huomenta :)

EM Joo mulla kävi mielessä.Mutta nyt en pääse ostamaan,just tän rahatilanteen vuoksi :( Niin ja tosta kääntymisestä,kääntykö jo siis kylelleen? Siehän voit harjottaa sitä masulleen kääntymistä pikkasen :) Vähän autat ja näytät mitenkä käännytään :heart:

Sompio Voi ei. Paranemisia sinne ja haleja :hug: Toi ripsen nyppäsy ei kuulosta kyllä yhtään kivalle :( Meijän neuvolatäti oli sanonut meijän tutulle,että jos lapsen silmä rähmii,niin siihen voi suhauttaa äidin maitoa :D En oo kokeillu että toimiiko. Kun meijän neitin silmät välillä rähmii.Mutta ei onneks paljoa.

Mies tuli yöksi tänne,tuli vähän valvottua.Joskus vaille 3 sain unta. Mutta tässä sitä tapitetaan. Vähän meinaa väsyttää. Vois kattoo jos vetäis pikku tirsat kuhan mies nousee ylös,nii ois tytön kanssa :D Ku tyttö ei nuku nyt tossa,nii en mee ees yrittää nukkumista. Ku ähkii tuos sängys ku haluis liikkeelle :D
 
sompio mä en kyl ehkä pystyis tekemään sitä.... pitäis pyytää varmaan anoppi tai laittaa tuo mies nyppäsemään se... kun jo rokotukset tekee äitille pahaa. :LOL: toivottavasti saatte mahdollisimman kivuttomasti sen hoidetua. :hug:

sannya nii joo... no muistuttelet vaan sitä vuokranantajaa. :) Ja kyl se menee hienosti masulleen ku vähän auttaa. Eli antaa vähän alkuvauhtia...
 
Sannya No en nyt kyllä kokeile tuota maitoa :D Ties vaikka menisi pahemmaksi :/ Tai sitten täytyy seuraavan kerran kun tissit suihkuaa niin suunnata silmiin =)

EM Kyllä sen sitten lääkäri saa tehdä, jos pitää oikeasti nyppäistä pois. Mies jo sanoikin illalla, että äiti pitää laittaa käytävälle siksi aikaa :'( Kysytään neuvolalääkäriltä vielä kun mennään viikon päästä.

Lääkäri käski huuhtoa keitetyllä vedellä silmän 5 x päivässä ja illalla sieltä tuli tosi paljon rähmää pois. Ja joko yöllä Nuppu on silmää hangannut tai sitten sitä rähmää oli aamulla enään tosi vähän. Ja reippaasti antoi taas huuhdella silmän aamulla =) :heart: Mutta ei onneksi punoita vieläkään, joten silmätippoja ei tarvitse aloittaa.

*muoks* Niin ja ripset on niin pitkät, että ne taipuu sen takia sinne :D Kauneuden takia saa siis taas kärsiä :saint:
 
Sompio Juuh.Miekään en sitä uskalla kokeilla.Ku en tiedä että toimiiko oikeasta.Mut sem eijän neukku on kyllä asiantunteva ihminen ja mukava kaikenlisäks :) Mut toivotaan että pikkusen simmut paranee :hug:

Hoh hoijaa. Tuli sit mentyä köllimään sänkyyn.Ja mä sit nukahin. Hitto ku ärsyttää. Mulla on unirytmi päin honkia. Pitäis joku päivä valvoo 24h putkeen.Ja sit mennä illalla ajois nukkuu,nii eiköhän alkais unet paranee :D Hah. No ei kai sentään.

Nyt tytön ruoka aika -->

Maria 5kk 1pvä :heart:
 
onpa hiljainen sunnuntai päivä täällä.

Miten sielä on Suukkis mennyt? Onko Aten oksentelut helpottanut? :)

Mun pitäis tyttö saada päikkäreille.Ja kohta pitäis mennä tohon ala kertaan synttäri kahville.Siskon pojalla on synttärit siis :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille :flower:
 
sunnuntaista nautiskellaan täällä koko perhe.. :wave: lenkkeilyä, haravointia, vauvanhoitoa.. ihanaa =) (ja tietty julmeton läjä pyykkiä ku eilen miehen siskon perhe saunomassa ja mä päätin vaihtaa parisängyn lakanat+vaippapyykki)

Minja sai tänään päärynää.. tykkäs :heart:
 
Sompio Heh hah. Mulla vähän sama homma. Nytku oon mukana muutenkin pysynyt. Ja nytkun tääl kirjottelee,nii paljoo ei muita ole :D Mut noh tää on sunnuntai.

Talvis Kivaa että siel päärynää saatiin :heart: Meillä kans ollaan päärynän perään. Niin ja kyllä muistakin soseista tykkää.Aina ku on ruoka aika ja näytän sose purkkia,nii alkaa käsillä ja jaloilla kauhia vispaaminen ku innostuu niin kovasti :D
 
Sompio toivottavasti Nupun silmä paranee :heart:

Meil on pojan silmät ja iho pysyny ihan hirmusen hyvänä aina. Alussa ainoastaa tein sen aamupuhdistuksen, sen jälkeen en. Ainoastaan tarvittaessa oon ihopoimut puhistanu, niitäkää ku ei paljoo oo ku o nii hoikka :D

Tääl ei olla kahteen pvään taas oksenneltu :heart: Eli josko se ois sit se vieras maito mikä oksennuksen aiheuttaa. Ny annettiin maidotonta puuroa ja jos ny ei oksenna ni eiköhän se sit oo se vieras maito syynä. Koska maidollisen puuron ja sit myös vellin jälkeen on oksentanu. Saa nähä :) Mut hyvin meni kuningatarpuuro alas =)

Ny Atte huutaa ku on iiiihan väsy ku ei oo oikeen päikkäreit kunnol nukkunu. Ollaan miehen porukoilla ko ne ei oo kotona ni saadaan vähän asuu "maalla" :)

Nii ja tein testin, en oo raskaana. Ku käytii tänää pitsalla ja taas tuli tosi paha olo enkä pystyny syömään. Salaatti vaan meni alas. Iltaa kohden olo sit helpotti. Tosi outoo tommonen, jospa mie oon sit valeraskaana :LOL:
 
Sannya Musta tuntuu kanssa usein, että sillon kun mä roikun koneella, niin täällä ei ole ketään muuta. Ja sitten kun ei ehdi kunnolla keskittyä toisten juttuihin, niin tekstiä tulee 2 sivua päivässä :D

Kiitos Suukkis :heart: Meilläkin on muuten pysynyt hyvänä, mutta välillä taipeet punoittaa jos ei ole kunnolla kuivattu :ashamed: Ja nyt leuan alusta oli aika punainen, kun kuolat jäänyt kuivaamatta tarpeeksi hyvin :ashamed: Nupulla tuota kuivattavaa riittää kun on kaulapoimuja ja jaloissa kunnot makkarat :D Silmiä ei mekään ole putsattu säännöllisesti, ainoastaan silloin kun näyttää olevan tarvetta.
Ja lääkäri arveli, että tuo on sitä minun flunssavirusta, mikä on mennyt Nupun silmiin :ashamed:
Hienoa, että Atte ei ole nyt oksentanut ja tietää mitä pitää välttää :D
Olitko pettynyt kun ei tullut plussaa?
 
Sompio toisaalt ehk olinkin. Mut tietty se o ain helpompaa, mitä isompi ikäero on, mut juuri 2vuotta isompaa ikäeroa en haluais.

Jospa menis unelle ni jaksais taas olla Aten kans aamust asti ku miehel o aamuvuoro :) Kauniita unia siis! :wave:
 
Mä olen taas maisemissa ja koneen ääressä :) Ei ole kovin hauskaa olla taas täällä pohjanmaalla mut minkäs teet... Toisottavasti päästäis pian keski-suomeen.

Ihan hassua, mulla on tavallaan vauvakuume
, vaikka vasta olin sitä mieltä, että yksi riittää pitkäksi aikaa. :eek: Mut ei nyt hetkeen, eka pitää päästä täältä pois lähemmäs sukua :)
 
ja mä niin vihaan tätä konetta... nyt hävis pitkä teksti.

Mutta alotetaan sit alusta...

sanya kyllä mua väsyttää päivisin, niin että meinaan pystyyn kuukahtaa... mutta en vaan saa päivällä unta, ja illalla usein on niin yliväsynyt että unikin katoaa...
mutta nyt poika taisi viime yönä tehdä elämänsä virheen tai sitten toivottavasti tuosta alkaisi tulla tapa...
nukahti sänkyynsä 21.15 äiti heräsi tarkistamaan onko poika hengissä 00, 01, 03, 04 kun poika ei herää syömään...
poika heräsi 5.30 ja nukahti heti uudelleen, kun laittoi tutin suuhun...
tosin ehdin jo maidon lämmittää ennen kun tajusin pojan nukkuvan... mut toisaalta Kimi heräs sit lääkkeen antoon sen verran et joi sen maito pullon :D
ja nukahti heti uudelleen...
sitten poika heräs vasta 7.45 ja nukkuis siis koko yönsä omassa sängyssään, omassa huoneessaan :D

em en minäkään poikaa syömään pakota, huolestuin vain kun niin hyvä syömäri yhtäkkiä tekee lakon.
nyt oon viikonlopun aikana sotken hetelmä sotetta pulloon maido sekaan, niin on poika saanut muutakin kuin maitoa ja ollut tyytyväinen.
tosin kätinän, rikkonaisten öiden ja syömättömyyden syy taisi selvitä.
miehen sisko löysi pojan suusta hampaan alun oon itse yrittänyt kuikkia ja tunnustella, mutta kunnia kummitukselle joka sen pahkuran suusta löysi :D

rähmivään silmään maitoa, en lähtis laittamaan... vaikka vanhan ajan viisaudelta kuulostaakin... vähän sama kuin tupakan savua korva kipuun.

sompio hienoa että tytön silmät hoituivat nuinkin yksinkertaisella konstilla, eikä nyppimisiä tarvittu.

sompio vähän sama vika, ei meillä mies mielellään kyläilemään lähde, ainakaan mun kavereille.. .ja toisaalta ei oo pakkokaan, ehdin mä heitä nähdä viikollakin.
mutta se että mies lähtisi poikansa kanssa yksin jonnee, taitaa olla kokonaan pois suljettu vaihtoehto... ei ainakaan vielä ole sitä ihmettä tapahtunut. vaikka saisi kyllä lähteä.
tämä äiti kävi perjantaina ihan yksin ulkona lenkillä, tai oli mulla mukana mammakaveri ja hänen lapsensa... oli vähän orpo kävellä kun ei tarvin työnnellä mitään eteenpäin...
mutta mukava irtaantua hetkeksi kodista.
 
vilma tuo vauvakuume on hassujuttu... täällä ainakin iski pahempana kuin koskaan... liki heti kun Kimi oli syntynyt.

suukkis hyvä et Atte on parempi...
ja ikävä että testi ei näyttänyt plussaa...

talvis saahan sitä sunnuntaina nautiskella :D

mukava ja vähemmän mukava vlo, takana...

oltiin lauantaina koko perheen voimin, vauhtipuistoilemassa... ja katsomassa SM rallia...
Voi video oli kivaa, fiilistelin ja nautin oikein olan takaa... on tässä pari vuotta pyörähtänyt välistä etten oo ralleihin ehtinyt sekaantua...
ja nyt tuli sellanen olo et pitäis pakata auto, ja suunnata äkkiä K-S suuntaan että pääsis vähän tekee ralli töitä... siis asustelen täällä lähempänä PK-Seutua ja kuulun erääseen Keski-SUomen Autoliittoon, ja sitä kautta sotkeentunut ralleihin enemmän ja vähemmän.

Ja mä sain vihdoin ja viimein tuin sling kantohärpäkkeen... ja se toimi tosi hyvin... vähän hakuses oli alkuun sen käyttö... mutta oikein loistava hankinta, varsinkin ulkoilmassa, ei tarvii pitkää liinaa sitoa ja laittaa.

Eilen oltiin kirppiksellä taas tyttöjen kesken... tai oli meillä pieni mies mukana...
enkä tiedä oikein mitä tapahtu...
taas se sama hönttä olo aamupäivästä ja sit se meni ohi, mut siel kirppiksel tuli yht äkkiä tuskasen kuuma, ja silmissä alko pimenee ja kiskoo mustaks...
ja pari kertaa sama kun lähdettiin kotiin kävelee...
soitin jo miehen meitä vastaan...
kotiin tultua, jätin pojat keskenään ja menin nukkumaan...
sain 1½ tuntia nukutta, ja olo oli enään vain hutera, mut silti pohti et pitäiskö käydä moikkaa rakasta vessan pyttyä vai olisko ihan vaan...

johan nyt on markkinat... Kimi nukahti mun viereeni... ilman kitinää kätinää mölyämistä... ja siis nukkuu sisällä, missä ei oo suvainnut nukkua päikkäreitä kolmeen viikkoon :D
 
Vauvakuume on kyllä jännä juttu, täällä on ihan tolkuton vauvakuume iskenyt päälle :p Taitaa meillekin toinen tulla jossain vaiheessa. Ehkä ensi kesänä yritys alkaisi :whistle:

HanTa Se rähmiminen vain on vähentynyt tuon huuhtelun myötä ja ei kehittynyt silmätulehdukseksi. Mutta ne ripset on vielä siellä taittuneena. Eli kai ne joudutaan nyppäämään pois :'(
Olitko syönyt/juonut riittävästi ennen tuota heikotusta? Vai voisiko olla matala verenpaine tms.? Puhuppas seuraavan kerran lääkärille, kun menette Kimin lääkäriin, että mistä voisi johtua.
Onnea hyvistä yöunista :heart:

Meillä nukuttiin kanssa tosi hyvin :heart: Illalla nukahti kyllä vasta kympin jälkeen lopullisesti, mutta ilta oli loppujenlopuksi helppo ja kiva ilman suurempia itkuja. Ja yöllä laitoin tutin muistaakseni kerran ja Nuppu heräsi syömään klo 6.40. Tai olisi ehkä voinut tutilla vielä rauhoittua, mutta mä olin jo valvonut kun tissit oli niin kipeät niin otin Nupun tissille. Ja sitten jätin nukkumaan äidin kainaloon ja heräsimme joskus puol ysi siihen, että isi on jo noussut ja tytöt oli nukkumassa :heart: Eikä pidetty kiirettä nousemisella, kun Nupulla oli niin paljon asiaa :heart: Nytkin kauhea juttelu ja hihkuminen tuolla leikkimatolla, kyllä tytöstä ääntä lähtee =)

En tiedä onko auttanut meidän öihin se, että iltaisin on nyt pari iltaa leikitty ja juteltu paljon. Pari tuntia ennen nukkumaanmenoa Nuppu ei jää yksin vaan sylitellään ja leikitään ja tankataan läheisyyttä yöksi. Ainakin iltasyömiset on mennyt nyt helpommin ja se jatkuva ährääminen yöllä on vähentynyt. Voi olla sattumaa, mutta jatketaan kyllä tuota iltatouhua noin =)

Suukkis No voi harmi. Mutta imetät vielä niin paljon, että aika epätodennäköistä taitaa se raskaaksi tulo vielä olla :p

Vauvis Voi kun ihanaa :heart: Toivottavasti lääkkeet ei olisi esteenä :wave:
 
sompio kyllä olin syönyt.. ja juonut...
ihan normisti aamupalan ja lounaan... ja juonut hyvinkin paljon.
Sokeritkin oli ihan normit, että ei ainakaan siitä johtunut.
Noh meil on tossa parin viikon päästä lääkäri, pitää puhua silloin.
tai jos tulee viel useemmin, niin sit soitella tervarilääkärille omaa aikaa...

ihanaa sullakin sompio ollut hyvä yö :D toivottavasti sama malli jatkuu :D
 

Yhteistyössä