Etinen istukka kasvaa sektioarpeen ja rakko kohtuun, kokemuksia?

Raskaus viikkoja 20 ja noin reilu kk ollut ihme kipua alavatsalla ja lantiossa.

Liikkeellä ja seisoma asennossa kivut pahenevat. Tänään menin kättärille ja siellä tutkivat.

Ensin löytyi kohdun alaosasta lihaskasvain mikä on yksi kipujen aiheuttaja, sitten kävi ilmi että rakkokin on kiinnittynyt kohtuun koska minut on aiemmin kaksi kertaa sektioitu ja sitten löytyi vielä etinen istukka eli istukka kasvaa suoraan kohdunsuun päällä ja suoraan kiinni vanhaan sektioarpeen.

Joten lääkäri sanoi ettei mikään ihme että on ollut kipuja. Olin niin hämmästynyt ja shokissa etten oikein älynnyt kysyä mitään viisasta.

Lääkäri sanoi että lepoa vaan ja saikkua duunista ja jos kivut pahenevat niin osastolle sisään.
Sanoi myös että tilannetta pitää seurata ja että tämän 3 raskauden kohdalla tehtävä 3 sektio tuskin tulee sujumaan normaalin sektion tavoin.

Koska vanhasta bikinirajaan tehdystä arvesta ei voi mennä sisään.

Sitten on vielä riski että istukka on kasvanut vanhan sektio arven läpi rakkoon kiinni.

Onko kellään muulla kokemusta tämmösestä?
 
Minulla oli viime raskaudessa istukka kiinnni vanhassa sektioarvessa. Minulle silloin sanottiin että on 50/50 mahdollisuus selvitä leikkauksesta. Kaikki meni kuiteskin hyvin eli istukka saatiin hyvin irrotettua eikä verenvuotoa tullut normaalia enempää.
 

Yhteistyössä