Etsin halpoja ruokaohjeita ja sitten tulee tälläisiä vastaan että

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Porkkanaletut ja lisäksi keittää vähän riisiä.

Kuivaa riisiä pelkiltään ilman kastiketta???

Punajuuripihvit. Lisäksi hieman keitettyä makaroonia.

Makaroonia ilman kastiketta?? Aika kuivaa, ei tekisi yhtään mieli syödä tuollaisia.


Miten teillä? Teettekö noin kuivakoita ruokia? Käykö teidän perheessä keitetty riisi sellaisena lisukkeeksi?

Jos keittelisi kastikkeita niin hinta nousisi toki. Kyse oli halvoista ruoista.
 
Porkkanaletut ja lisäksi keittää vähän riisiä.

Kuivaa riisiä pelkiltään ilman kastiketta???

Punajuuripihvit. Lisäksi hieman keitettyä makaroonia.

Makaroonia ilman kastiketta?? Aika kuivaa, ei tekisi yhtään mieli syödä tuollaisia.


Miten teillä? Teettekö noin kuivakoita ruokia? Käykö teidän perheessä keitetty riisi sellaisena lisukkeeksi?

Jos keittelisi kastikkeita niin hinta nousisi toki. Kyse oli halvoista ruoista.
Minä kaipaan soosia. Lapset eivät. Siksipä se kastike on yleensä aina erikseen.
Ruskea- kastike tai kermaviilihässäkä ei paljoa maksa.
 
vierailija
Kastike = vettä ja pari rkl jotain suurustetta. Ei nosta annoksen hintaa käytännössä mitenkään. Päin vastoin, kastikkeet on keksitty jatkamaan sitä ruokaa nesteellä niin, että samasta määrästä lihaa/kalaa/kasviksia riittää useammalle.
Itse en pidä kastikkeista. Riisit ja makaroonit ilman kastikkeita on enemmän kuin ok. Että nää on täysin makuasioita.
 
vierailija
Itse syön aina silloin tällöin ihan pelkkää makaronia. Suolaa, pippuria, valkosipulia ja nokare voita. Siihen tulee himo ja välillä en halua mitään sotkemaan sen makua. Ei ole yhtään kuivaa.
 
vierailija
Meillä ei ole tapana tehdä kastikkeita, en vaan viiti/ehdi ja tulis ylimääräistä tiskattavaakin:p
Kyllä nuo ruuat menisi tuollaisenaankin, mutta porkkanaletut tarjoaisin sellaisenaan jonkun soseen (esim puolukka tai karviais) kanssa, pihvit tarjoaisin perunan kanssa.
Mutta kyllä mä kastikkeitakin teen, jos se on osa ruokaa, kuten jauheliha- tai linssikastike, tomaatti-kasviskastike, valkokastikettakin teen niin että pilkon edellisen päivän kalan tai kananmunat sinne joukkoon.
 
r0s
Kastike = vettä ja pari rkl jotain suurustetta. Ei nosta annoksen hintaa käytännössä mitenkään. Päin vastoin, kastikkeet on keksitty jatkamaan sitä ruokaa nesteellä niin, että samasta määrästä lihaa/kalaa/kasviksia riittää useammalle.
Itse en pidä kastikkeista. Riisit ja makaroonit ilman kastikkeita on enemmän kuin ok. Että nää on täysin makuasioita.
:confused:

Siis kastikehan on oikeasti kunnolla voita, sopivasti liha/kala/kana/kasvislientä, suurusteeksi sopii venhäjauho, täyteläisyyttä tuomaan vaikka punkkua tai kermaa tai smetanaa ja mausteita, ainakin pippuria ja lopuksi vielä tuoreita yrttejä.

Tai valkokasiketta, ihanan paksua, voin makuista herkkua. Tai sienisoossia, oijoi...
 
vierailija
:confused:

Siis kastikehan on oikeasti kunnolla voita, sopivasti liha/kala/kana/kasvislientä, suurusteeksi sopii venhäjauho, täyteläisyyttä tuomaan vaikka punkkua tai kermaa tai smetanaa ja mausteita, ainakin pippuria ja lopuksi vielä tuoreita yrttejä.

Tai valkokasiketta, ihanan paksua, voin makuista herkkua. Tai sienisoossia, oijoi...
Niin no tästäkin huomaa että voi tehdä helpolla ja halvalla tai "vaikealla" ja kalliilla. Toki toisella tulee parempaa mut aina ei saa samassa paketissa kaikkea mitä haluaa.
 

Yhteistyössä