Että meillä on ihana vuokraisäntä :(

  • Viestiketjun aloittaja jooooh
  • Ensimmäinen viesti
km
mä oon omien ja kavereiden kokemusten perusteella tullu siihen tulokseen että koskaan ikinä EI kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä ellei tunne vuokranantajaa henk koht jo etukäteen. Yleinen/julkinen vuokranantaja (kaupunki,vvo,vr jne) on paljon paljon parempi vaihtoehto ja suosittelen kaikille. Ei tuu noita typeriä kahnauksia eri asioista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no vuokrathan on maksettu?! seuraava eräpäivä on vajaan viikon päästä. kyllä se hana pitäisi vaihtaa, tai sitten pitäisi saada vuokrasta hyvitystä!
:attn:
Ei v*ttu oo totta. Eli ensin ei makseta vuokria ja sitten vingutaan alennusta vuokrasta jota ei oo maksettu kun hana on rikki.
Oletko sairas?
Jos meistä puhut niin olemme maksaneet KAKSI VUOTTA VUOKRAN ETUKÄTEEN EDELLISEN KUUN LOPUSSA VUOKRANANTAJALLE! Kyseessä on yksi kuukausi ja poikkeustilanne, joka ei johdu meistä.

Täysin asiatonta tekstiä, mutta eihän sitä kaikki omaa samaa äo:ää kuin muut...
 
Itse vuokraan heppatallipaikkaa, josta tulee vuokra joka kuukauden 2. päivä, MUTTA mun lyhennys menee vasta viikko tuosta juurikin siksi, että jos tulis vaikka pankkilakko tms (Sampopankki-ongelma, että rahat ei liiku) niin en ota mitään riskiä.

Kuten ap tuossa sanoi niin kyllä tämä elämä on joustamista puolin toisin. Ei voi vaan ottaa, joskus on myös pakko antaa. Ihan jokaisen.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no vuokrathan on maksettu?! seuraava eräpäivä on vajaan viikon päästä. kyllä se hana pitäisi vaihtaa, tai sitten pitäisi saada vuokrasta hyvitystä!
:attn:
Ei v*ttu oo totta. Eli ensin ei makseta vuokria ja sitten vingutaan alennusta vuokrasta jota ei oo maksettu kun hana on rikki.
No tammikuussa jos on vuokra maksettu ja tammikuussa hana mennyt rikki niin kyllä hana pitää tammikuussa korjata. Mikä tässä yhtälössä on vaikea ymmärtää?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Kyllä ihmettelen jos sellainen häätölappu tulee, koska meitä ei voida häätää jollei ole kolmen kuukauden vuokrat maksamatta, näissä asunnoissa sellainen käytäntö :-D
eikä meillä ole kuin tammikuu ja sekin maksetaan huomenna.
on sitten aivan eri asua yksityisellä entä jonkun vvo:n tai vastaavan asunnossa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
mä oon omien ja kavereiden kokemusten perusteella tullu siihen tulokseen että koskaan ikinä EI kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä ellei tunne vuokranantajaa henk koht jo etukäteen. Yleinen/julkinen vuokranantaja (kaupunki,vvo,vr jne) on paljon paljon parempi vaihtoehto ja suosittelen kaikille. Ei tuu noita typeriä kahnauksia eri asioista.
Samaa olen sanonut esikoiselle joka muuttaa kohtapuolin omilleen...yksityisen kautta ei vuokrata kämppää...sellasia kauhujuttuja kuullu ja itekin kokenu.
 
noo
mistähän teidän pitäisi repiä se vuokra sen vuokranantajan mielestä, sun kirjoituksen perusteella olette olleet hiljaisia ja hyviä vuokralaisia, joten kyllä pitäisi sen verran olla joustoa ukolla. Mutta niin monesti olen todennut käytännössä sen, että hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.

ei kai se teitä kuitenkaan ala häätämään jos nyt vuokra myöhästyy. harmi, että hanan korjaus sit lykkääntyy. siinäkin ihme kiristystä.

Me kun muutettiin pois yksityiseltä vuokranantajalta, niin ukko kysyi että miksi muutatte. mä siihen, että tyhmä on se joka toisen kämppää maksaa, kun samalla rahalla lyhentää omaakin. muuttopäätös varmistui, kun tuli huikea korotus vuokraan ja pyydettiin maksamaan takautuvasti jotain nousseita yhtiövastikkeita. juupatijuu.
 
mammaH
On kyllä pipo tiukilla :eek:

Mulla oli viimeksi sellainen vuokranantaja, joka väitti et mult on 1000? edestä vuokraa maksamatta. Ei siinä auttanut kuin kaivaa tiliotteet ja kiikuttaa ne välittäjälle, eipä ollu va:lla sen jälkeen sanomista :D
 
vievieras
Alkuperäinen kirjoittaja km:
mä oon omien ja kavereiden kokemusten perusteella tullu siihen tulokseen että koskaan ikinä EI kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä ellei tunne vuokranantajaa henk koht jo etukäteen. Yleinen/julkinen vuokranantaja (kaupunki,vvo,vr jne) on paljon paljon parempi vaihtoehto ja suosittelen kaikille. Ei tuu noita typeriä kahnauksia eri asioista.
Minä taas omien ja kavereiden kokemuksien perusteella olen tullut siihen tulokseen, että ei ikinä kaupungin vuokra-asuntoon.
 
miimu
Alkuperäinen kirjoittaja vievieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
mä oon omien ja kavereiden kokemusten perusteella tullu siihen tulokseen että koskaan ikinä EI kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä ellei tunne vuokranantajaa henk koht jo etukäteen. Yleinen/julkinen vuokranantaja (kaupunki,vvo,vr jne) on paljon paljon parempi vaihtoehto ja suosittelen kaikille. Ei tuu noita typeriä kahnauksia eri asioista.
Minä taas omien ja kavereiden kokemuksien perusteella olen tullut siihen tulokseen, että ei ikinä kaupungin vuokra-asuntoon.
juu ei täälläkään olisi puhetta kaupungin vuokra-asunnoista, tai muulta "yritykseltä" kamalassa kunnossa olevat asunnot ja aivan liian suuri vuokra kuntoon nähden, aina olen yksityisellä asunut ja hyvin on mennyt. yleensä yksityiset remontoivat asuntoaan hyvin väliajoin että saavat tarpeeksi vuokraa.


niin ja sitten oletteko maksaneet takuuvuokran kun muutitte? sitä vartenhan se takuus maksetaan jos joskus tulee vaikeus maksaa vuokra ajallaan. tai jos jopa jättää maksamatta kokonaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vievieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
mä oon omien ja kavereiden kokemusten perusteella tullu siihen tulokseen että koskaan ikinä EI kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä ellei tunne vuokranantajaa henk koht jo etukäteen. Yleinen/julkinen vuokranantaja (kaupunki,vvo,vr jne) on paljon paljon parempi vaihtoehto ja suosittelen kaikille. Ei tuu noita typeriä kahnauksia eri asioista.
Minä taas omien ja kavereiden kokemuksien perusteella olen tullut siihen tulokseen, että ei ikinä kaupungin vuokra-asuntoon.
Mulla taas kaupungin asunnoista vain hyvää sanottavaa. Yksityiset on aika kamalia mitä on monia keskusteluja tullut seurattua. Kyyläämistä, ei huolehdita tarvittavista korjauksista ja vuokravakuus pidetään perusteetta itsellä.
 
khipu
Voi teitä lällyröitä.

Tottakai maksat vuokran, otat vaikka pikavipin jos olet niin tyhmä ettei sulla ole tilillä yhtään puskuria.
Ja ei se vuokranantaja sille voi mitään että se sekottaja on rikki ja uuden tilaamisessa + asentamisessa menee aikaa. Elämä on. VOi elämä sentään, mitä vittua sen vuokraisännän pitäisi tehdä? Kustantaa teile hotelli kun on vähän kurja käydä suihkus? Mee uimahalliin!

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos kyse olisikin tämän ihmisen kohdalla siitä, että hän tarvitsisi rahat esim. lainanlyhennykseen niin en tässä valittaisi.
Kyseessä on erittäin hyvintoimeentuleva ihminen, jolla on näitä vuokra-asuntoja 9 muuta tässä kaupungissa. Hänen talous ei siis kaadu meidän vuokran viivästymiseen.
Eikä tosiaan saada mistään rahaa ennen tuota 8. päivää. Tästä tuli jopa miehen työnantajalta kirjallinen ilmoitus ja pahoittelut, mutta "tuollaisia kuulemma voi tehtailla kuka vaan"...

Ollaan maksettu tästä asunnosta vuokraa ajallaan kohta 2 vuotta - kyllä on aika huono luottamus, jos todella kuvittelee, että me yht'äkkiä jätettäis maksamatta vuokrat... Vuokra on mennyt suoraveloituksena suoraan miehen palkasta kuun viimeinen päivä (eli etuajassa, koska menee samasta pankista toiseen - näkyy saman tien), joten ei olla jouduttu näiden asioiden kanssa ennen painimaan.
Mä olen kyllä silti vuokraisännän puolella. Ja mitäs sitten kun yhden kerran antaa periksi, pitää sitten tulevaisuudessa aina joustaa. Se ei ole teidän oma asunto missä asutte, ja semmoista se on kun on vuokralla. Ei vuokrantajat mitään hyväntekijöitä ole

:kieh:
 
Oli pakko tulla katsomaan vielä tätä ketjua... Aika rankkaa tekstiä kyllä, pakko myöntää.
Onko se ihan mahdoton ajatus, että tässä maailmassa vois olla joku ihan oikeasti tunnollinen ihminen, jolla joskus tulee tällainen tilanne vastaan? :eek: Miksi kaikki ihmiset leimataan heti täysiksi paskoiksi vaan siksi, että joku yhden kuukauden vuokra viivästyy viikon? :eek:
Ilmeisesti nämä jotka täällä tätä aloittajaa haukkuvat (viimeisempänä The lost moon of Poosh) heittäisivät nämä vuokralaiset heti pihalle jos vuokra ei olis tilillä 2. päivä?? Perusteena yhden kuukauden vuokra viikon myöhässä :LOL:

Itse tosiaan vuokraan hevostallipaikkaani yhdelle 14 vuotiaalle tytölle ja jokainen vuokra on tullut joka kuukausi. Muutaman kerran on tullut viivästys, MUTTA tästä on aina ilmoitettu (huoltajat ilmoittaneet) ja vuokra on tullut kuten on sovittu. Ihmiseen pitää luottaa - kunnes ehkä toisin todistetaan.

Mutta niinhän se on, että maailma on täynnä erilaisia ihmisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja khipu:
Voi teitä lällyröitä.

Tottakai maksat vuokran, otat vaikka pikavipin jos olet niin tyhmä ettei sulla ole tilillä yhtään puskuria.
Ja ei se vuokranantaja sille voi mitään että se sekottaja on rikki ja uuden tilaamisessa + asentamisessa menee aikaa. Elämä on. VOi elämä sentään, mitä vittua sen vuokraisännän pitäisi tehdä? Kustantaa teile hotelli kun on vähän kurja käydä suihkus? Mee uimahalliin!
Pisti silmään... Mistä saa 900 euron pikavippejä? :eek:
 

Yhteistyössä