Exä ja miehen suku

Tämä palsta on sitten "hauska". Samoja ongelmia on niin monilla, ja samantyyppisissä asioissa, mutta vain variaatiot vaihtelee. Löytyisikös seuraavantyyppiseen ongelmaan variaatioita? Taas ongelman ytimessä on miehen exä, kuinkas muuten. Tuntuu, että eihän tässä mitään muuta ongelmaa olekaan.

On oltu mieheni kanssa yhdessä pari vuotta, kesäkuussa avoliitto
muuttuu avioliitoksi. Miehen exälle tästä ei kerrota, koska hän tuottaa muutenkin harmaita hapsia! Tämä nainen ei ole oikein henkisesti päässyt miehestäni vieläkään eroon. Hänellä on ollut miessuhteita, mutta pisimpäänkin kestänyt kariutui juuri. Kaikista näistä miessuhteista exä purkaa murheitaan minun miehelleni, soitot tiivistyvät aina, kun menee mäkeen. Taas on se vaihe! Eli exä soittelee viikottain useita kertoja, ja purkaa mies- ja työpaikkahuoliaan. Aluksi hän naamioi nämä puhelut lapsen asioihin, mutta ei enää välitä. Toisinaan soitot tulevat lapsen puhelimesta, että mies varmasti vastaisi.

Ei tämä vielä mitään. Nyt on edessä kesäjuhlia, joissa on läsnä miehen sukua. Tämä exä on kutsuttu juhliin, koska hän pitää tiiviisti yhteyttä mieheni sukuun (asia, jota mieheni veli oli miehelleni ihmetellytkin). Ei ilmeisesti kehdata olla kutsumattakaan (?). Mieheni, joka on kärsivällinen ja kiltti, alkaa menettää hermojaan....:( Hän oli sanonut exälleen, että olisi parempi, kun pysyisit poissa juhlista, josta exä oli suuttunut ja huutanut, että annatko sen akan määräillä, eikö se ole KYPSÄ kohtaamaan todellisuutta. Eli vieritti minun niskoille tämän. Vaikka mieheni todella on sitä mieltä, että haluaisi kulkea sukunsa juhlissa jo niin, ettei exä olisi aina paikalla. Exä tulee paikalle ihan vaan meidän kiusaksi, vaikka oli sanonut miehelleni, että "v**u ei kiinnosta". Peruste oli, että meidän liitto ei häntä estä kulkemasta missä tykkää.

Pitkästi kirjoitin, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea. Onko samantyyppisiä "vaivoja" muilla? Siis sen suhteen, että exälle ei riitä soittelu, pitää käydä näyttämässä naamaa myös miehen suvun juhlissa. Meille on sinänsä ihan sama, jos exällä on tarve olla noin tiiviisti yhteydessä mieheni sukuun, kunhan tekisi sitten sellaisina aikoina, kun me emme ole paikalla. Onkin vitsailtu, että mahtaakohan ex malttaa pysyä häistämme poissa :kieh:
 
Uusperheellinen
Minun ex soitteli pitkään minulle kaikenlaisia juttuja omasta elämästään. No sitten kun oli jo uusi suhde ja noin niin sanoin hälle että voisi lopettaa soittelut muuten kuin lasten asioissa. ja lopettikin, mutta nyt on kyliltä kuulunut hänen haikailevan perääni edelleen. On useille yhteisille tutuille sekä mm. äidilleni kertonut elämänsä ainoian tavoitteen olevan takaisn saamiseni. Elikkä siis nuo soittelut eivät olleetkaan niin harmittomia kuin luulin. Hän taisi kuvitella paluusta yhteen kun kuuntelin hänen tilityksiään :/ Että tämmösitä meillä. Nyt kun ei enää haaveile paluusta niin aktiivisesti onkin alkanut mm. soitella lastenvalvojalla että meillä on lasten hyväksi käyttöä ym :x Toki asiat on helppo selivttää kun olemme ihan tavallinen perhe ja noin, mutta ikävää kiusaa saa tehtyä toiselle.
 
Meilläkin ex pitää mielellään yhteyttä mieheeni silloin kun asiat menevät mynkään. Ja muuten ex tosiaan kävi häissämme,hänen piti hakea pojat ovelta,mutta tulikin sisälle asti ihmettelemään ja etsi katseellaan miehen sukua...Hauskinta oli että hän oli laittautunut erittäin hienoksi...
 
Tuota, minä kyllä käyn niissä sukujuhlissa, joihin minut kutsutaan. Olen ex-miehen sisaren tyttäten kummi ja siksi minua on joihinkin juhliin pyydetty. Minusta olisi epäkohteliasta olla menemättä.

Ex-miehen naisystävän tunteista en tiedä, mutta asiallisesti hän on aina käyttäytynyt.
 
peuhu
Mun sisko on niin kohtelias että pitää mun ex miehella ja hänen uudelle puolisolle eri juhlat kuin mulle ja mun uudelle puolisolle. En ole koskaan siskoltani sitä pyytäny mutta hän on alusta asti ymmärtänyt että on kivempi niin. Mieheni exää ei kukaan kutsu miehen puolen suvun juhliin ja hyvä niin, meistä ei kumpikaan menisi niihin juhliin jos kutsuttaisi sillä mieheni sietää exäänsä tosi huonosti enkä minäkään riemusta pomppisi jos kutsu tulisi exälle ja meille.
 
Ainakaan minulla eroni ei vaikuta suhteisiini miehen sukuun. Eikä sen todellakaan pidäkään!

Minusta on erittäin tyhmää ja lapsellista jos ei voida saman katon alla olla eron jälkeen. Eroja on tietysti monenlaisia mutta noin pääsääntöisesti. Varsinkin kun minä olen tähänkin saakka ollut se suhteiden ylläpitäjä, ei tämä ex-mies.
 
niinpä niin
Existä ei pääse IKINÄ eroon, jos on yhteiset lapset!
Toisaalta minusta on hienoa, ettei lasten äitiä (ap:n tapauksessa siis kyseessä on lasten äiti ja lähi??) suljeta pois siitä suvusta, johon myös lapset kuuluvat.
Olisin itse halunnut olla sillä tavalla tekemisissä lasten isän puolen sukuun; olla vielä ystävänä, koska olin elänyt sen suvun "kanssa" hyvin monta vuotta ja hyvin nuoresta lähtien. Ajattelin, että myösminun "suhde sukuun" jatkuisi erosta huolimatta. Eipä se sitten jatkunutkaan, he eivät kutsuneet juhliinsa. Olin pettynyt.
Tosin, minä "roikuin" exässäni: ihan lasten asioissa ja maksamattomissa elareissa. Kuulemma olin kiinni lasten isässä vielä :headwall: :headwall: ??!!! \|O Vaikka todellakin olin yli päässyt.

Miehen suku se exä-suku kuitenkin kyttäsi minun elämääni utelemalla lapsilta. Edelleen he utelevat lapsista mitä mulle kuuluu yms., vaikka lapset on jo täysi-ikäisiä eikä mitään tapaamisia siis enää ole.

Eli ap:lle. sukujuhliin on kutsuttu tiettyjä ihmisiä. Jokainen päättää meneekö vai ei kutsuihin. Jos exä on niin kamala, älä mene. Jos et välitä exästä, mene. Miehesi lasten äiti - ei muuta. Miehellesikään. Suvullekaan. Toivottavasti.
On sinusta itsestä kiinni miten suhtaudut.
Eli menetko vai et.
 
Voisin mennä jos paikalla ei olisi exäni eli vaikka eri iltana kun suurinosa muu suvusta...Näin meidänkin lasten kummit tekevät ja minusta se on ok!Kummius kestää läpi elämän.En itsekkään kyllä haluaisi tunkea ja pilata muiden juhlia ilmaantumalla paikalle jos exä olisin...
 
Bitch
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 16:07 oodi kirjoitti:
Tämä palsta on sitten "hauska". Samoja ongelmia on niin monilla, ja samantyyppisissä asioissa, mutta vain variaatiot vaihtelee. Löytyisikös seuraavantyyppiseen ongelmaan variaatioita? Taas ongelman ytimessä on miehen exä, kuinkas muuten. Tuntuu, että eihän tässä mitään muuta ongelmaa olekaan.

On oltu mieheni kanssa yhdessä pari vuotta, kesäkuussa avoliitto
muuttuu avioliitoksi. Miehen exälle tästä ei kerrota, koska hän tuottaa muutenkin harmaita hapsia! Tämä nainen ei ole oikein henkisesti päässyt miehestäni vieläkään eroon. Hänellä on ollut miessuhteita, mutta pisimpäänkin kestänyt kariutui juuri. Kaikista näistä miessuhteista exä purkaa murheitaan minun miehelleni, soitot tiivistyvät aina, kun menee mäkeen. Taas on se vaihe! Eli exä soittelee viikottain useita kertoja, ja purkaa mies- ja työpaikkahuoliaan. Aluksi hän naamioi nämä puhelut lapsen asioihin, mutta ei enää välitä. Toisinaan soitot tulevat lapsen puhelimesta, että mies varmasti vastaisi.

Ei tämä vielä mitään. Nyt on edessä kesäjuhlia, joissa on läsnä miehen sukua. Tämä exä on kutsuttu juhliin, koska hän pitää tiiviisti yhteyttä mieheni sukuun (asia, jota mieheni veli oli miehelleni ihmetellytkin). Ei ilmeisesti kehdata olla kutsumattakaan (?). Mieheni, joka on kärsivällinen ja kiltti, alkaa menettää hermojaan....:( Hän oli sanonut exälleen, että olisi parempi, kun pysyisit poissa juhlista, josta exä oli suuttunut ja huutanut, että annatko sen akan määräillä, eikö se ole KYPSÄ kohtaamaan todellisuutta. Eli vieritti minun niskoille tämän. Vaikka mieheni todella on sitä mieltä, että haluaisi kulkea sukunsa juhlissa jo niin, ettei exä olisi aina paikalla. Exä tulee paikalle ihan vaan meidän kiusaksi, vaikka oli sanonut miehelleni, että "v**u ei kiinnosta". Peruste oli, että meidän liitto ei häntä estä kulkemasta missä tykkää.

Pitkästi kirjoitin, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea. Onko samantyyppisiä "vaivoja" muilla? Siis sen suhteen, että exälle ei riitä soittelu, pitää käydä näyttämässä naamaa myös miehen suvun juhlissa. Meille on sinänsä ihan sama, jos exällä on tarve olla noin tiiviisti yhteydessä mieheni sukuun, kunhan tekisi sitten sellaisina aikoina, kun me emme ole paikalla. Onkin vitsailtu, että mahtaakohan ex malttaa pysyä häistämme poissa :kieh:

Meillä on vähän samanlainen tilanne; mieheni ex-vaimo kutsutaan kaikkin mieheni suvun juhliin. Tämä tietysti luonnollista, koska ex on erittäin hyvissä väleissä suvun kanssa. Anoppini on joskus sanonut, että mieheni ex-vaimo on kuin tytär hänelle. Ei vain ole olo kovin luontevaa, kun ex on paikalla. Ja varmaan sukukin veratilee meitä keskenään, vaikka kukaan ei mitään ääneen sanokaan.
Linee minulta itsekästä, mutta joskus toivoisin, että saisin jossakin mieheni suvun juhlassa olla se appivanhempieni ainoa miniä.
Tuntuu, että en missään vaiheessa ole saanut "omaa tilaa", vaan olen aina jakanut sen tilan ex-miniän kanssa.
 
Bitch
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 19:57 niinpä niin kirjoitti:
Existä ei pääse IKINÄ eroon, jos on yhteiset lapset!
Toisaalta minusta on hienoa, ettei lasten äitiä (ap:n tapauksessa siis kyseessä on lasten äiti ja lähi??) suljeta pois siitä suvusta, johon myös lapset kuuluvat.
Olisin itse halunnut olla sillä tavalla tekemisissä lasten isän puolen sukuun; olla vielä ystävänä, koska olin elänyt sen suvun "kanssa" hyvin monta vuotta ja hyvin nuoresta lähtien. Ajattelin, että myösminun "suhde sukuun" jatkuisi erosta huolimatta. Eipä se sitten jatkunutkaan, he eivät kutsuneet juhliinsa. Olin pettynyt.
Tosin, minä "roikuin" exässäni: ihan lasten asioissa ja maksamattomissa elareissa. Kuulemma olin kiinni lasten isässä vielä :headwall: :headwall: ??!!! \|O Vaikka todellakin olin yli päässyt.

Miehen suku se exä-suku kuitenkin kyttäsi minun elämääni utelemalla lapsilta. Edelleen he utelevat lapsista mitä mulle kuuluu yms., vaikka lapset on jo täysi-ikäisiä eikä mitään tapaamisia siis enää ole.

Eli ap:lle. sukujuhliin on kutsuttu tiettyjä ihmisiä. Jokainen päättää meneekö vai ei kutsuihin. Jos exä on niin kamala, älä mene. Jos et välitä exästä, mene. Miehesi lasten äiti - ei muuta. Miehellesikään. Suvullekaan. Toivottavasti.
On sinusta itsestä kiinni miten suhtaudut.
Eli menetko vai et.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 20:32 Nanna kirjoitti:
Voisin mennä jos paikalla ei olisi exäni eli vaikka eri iltana kun suurinosa muu suvusta...Näin meidänkin lasten kummit tekevät ja minusta se on ok!Kummius kestää läpi elämän.En itsekkään kyllä haluaisi tunkea ja pilata muiden juhlia ilmaantumalla paikalle jos exä olisin...
Minusta taas olisi kummallista, jos minulle pitäisi järjestää erikseen juhlat. Toisaalta taas esim hautajaisia tai ristiäisiä ei voi viettää kuin kerran.

Minusta ex voi vallan hyvin ottaa asian esille sukunsa kanssa, jos nykyinen käytäntö on jonkun kannalta hankala.

Luultavasti ex tulee naisystävineen meille kotiin tänä keväänä juhliin. Tai ainakin lapseni saavat kutsua molemmat, jos haluavat.
 
peuhu
Ainoita juhlia mun mielestä mihin exät pitäisi kutsua on lapsen häät ja kun lapsi on niin vanha että on saanut omia lapsia niin ristiäisiin. onneksi niitä ei ole usein ja hautajiaisa ei ainakaan meillä ole yhteisiä kun miehen ex ei ole suvun kanssa tekemisissä. Ne kyllä kestää hyvin mutta muut juhlat on mun mielestä helppo järjrstää kahdet. Me ollaan aina järjestetty etäpijalle omat synttärit meillä ja meidän tytöllä on joka tapauksessa useat synttärit kun kaikki ei ikinä ehdi samana päivänä... mun mielestä nää on ihan ihmisten omasta tahdosta kiinni miten juhlat järjestää.
 
nikittäny
Mulla on anoppi ollu jo vuosia yks läheisimmistä ystävistä. Olis kauheeta ajatella, et vaan siks kun mun mies ei enää halua mun kanssa olla, sekin ystävyys katkeaisi. Ollaan aina anopin kanssa soiteltu päivittäin ja kyläilty paljon ilman miestänikin. Todennäköisesti yhteydenpito tietysti vähenee, mut mä en ollut se joka meidän avioliitosta toisen luo lähti, joten en kyllä haluaisi ystäväänikään menettää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 19:57 niinpä niin kirjoitti:
Eli ap:lle. sukujuhliin on kutsuttu tiettyjä ihmisiä. Jokainen päättää meneekö vai ei kutsuihin. Jos exä on niin kamala, älä mene. Jos et välitä exästä, mene. Miehesi lasten äiti - ei muuta. Miehellesikään. Suvullekaan. Toivottavasti.
On sinusta itsestä kiinni miten suhtaudut.
Eli menetko vai et.
Luepa ap:n teksti uudestaan. Tämän ap:n tekstin mukaan miehen eksän läsnäolo vaivaa miestä itseään (kin).
Jos minun sukulaiseni kutsuisivat minun eksiäni samoihin juhliin tahdostani huolimatta, katkaisisin surutta välit niihin sukulaisiin.
Kaikkien loukkausten jälkeen ei vaan kykene sivistyneesti saman katon alle, niin se vaan on.

 
Äitienpäivänä kutsun saatuani exän sukujuhliin räväytin sitten ex-anopille, että voisinko tulla exän kanssa eri aikaan. Hän vähän loukkaantui ja kyllä minuakin tosissaan sitten hävetti, että olin sellaista maininnut.

Vanhemmat ihmiset odottavat, että käyttäytyä osataan yhdessä. Niin exät ja uudetkin. Ja minusta se on henkistä kypsyyttä jos mikä! Vaikka olisikin ollut pahoja loukkauksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 11:55 Kaunis Aamu kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset odottavat, että käyttäytyä osataan yhdessä. Niin exät ja uudetkin. Ja minusta se on henkistä kypsyyttä jos mikä! Vaikka olisikin ollut pahoja loukkauksia.
Höpö höpö.
Vanhempia ja nuorempia on niin moneen junaan, ettei takuulla ole mitään tiettyä oikeaa tapaa toimia tai tiettyjä ikäryhmiä koskevia odotuksia.
Näissä asioissa on kysymys kuitenkin kahden toisistaan eronneen ihmisen keskinäisistä suhteista-tullaanko juttuun vai ei. Jokaisella on omat sukulaisensa ja jos omat sukulaiset pettää niin, että kutsuu exän sinne, missä toinen ei ehdottomasti haluaisi tätä nähdä, niin ei voi mitään, onneksi ystävät voi sentään valita.
Henkistä kypsyyttä on niin monenlaista, toinen suuntaa henkiset voimavaransa toisiin asioihin, toinen toisiin. Jos joku haluaa olla exänsä uuden perheen kanssa yhtä suurta perhettä ja se sopii kaikille, niin mikäs siinä. Kaikki eivät siihen kuitenkaan kykene, eikä tarvitsekaan.

 
"Vanhemmat ihmiset odottavat, että käyttäytyä osataan yhdessä. Niin exät ja uudetkin. Ja minusta se on henkistä kypsyyttä jos mikä! Vaikka olisikin ollut pahoja loukkauksia."

Näin toki on. Juhlissa, joissa minä ja mieheni ex olemme molemmat olleet mukana yhtäaikaa, kaikki ovatkin käyttäytyneet korrektisti. Olen katsonut aina, että juttelen muutaman sanan myös mieheni exän kanssa, hymyilen ja käyttäydyn luontevasti. Mutta se vaatii ponnistuksia, ja "psyykkausta" jo etukäteen. Noloja tilanteita sattuu silti kaiken aikaa, etenkin, kun paikalle osuu vieraita ihmisiä, jotka eivät ole minua vielä tavanneet. Monelle on selvästi ollut hämmentävää, että paikalla on sekä miehen exä, että nykyinen. Eli vieraille, jotka eivät osaa varautua kahden naisen läsnäoloon, tilanne on paljon vaikeampi!

Mutta kyllähän nämä tilanteet ihan yksilöllisiä ovat, ja ihmissuhteiden laadusta niin paljon riippuvaisia. Meillä lähtökohtana oli, ettei mieheni enää haluaisi exää sukunsa juhliin, ja kun hän sen ilmoitti exälleen, syyllinen olinkin minä. Siis exän mielestä. Miehen sukulaiset eivät ole ymmärtäneet tätä, ja sekin loukkaa miestä, vaikka hän ei sitä näytä! Hän on niitä ihmisiä, jotka yrittää viimeiseen asti käyttäytyä hyvin... Ja olla loukkaamatta ketään... Minä olen vähän samaa, kilttiä tyyppiä...
:ashamed:

Joku kirjoitti, että tuntuu, kuin ei itse olisi saanut tilaa olla oma itsensä tai jotain sinne päin, koska miehen ex on juhlissa läsnä. No, siltä minustakin tuntuu. Exän läsnäolo saa jotenkin varpailleen, ei oikein tiedä, miten päin olisi, ettei kiusaantuneisuus näkyisi. Sitten sitä vain yrittää "säteillä", vaikka jotenkin koko ajan jännittää, meneekö kaikki hyvin. Ei aina mene. Viime juhlissa minä ja mieheni päädyimme yksiksemme sivupöytään, kun exä istui "pääpöydässä" mieheni sukulaisten keskellä, jonne hän oli itsensä ihan oma-aloitteisesti istuttanut. Silloin oli todella vaikeaa säteillä, mutta eiköhän se silloinkin onnistunut. Mitä muuta tässä oikeastaan voi? Ikävää tässä on sekin, että seuraavista juhlista, jotka ovat ihan pian, miehen exä oli todennut, että "V***U mua ei sun XX (juhlakalu) kiinnosta". Silti tulla vaan täytyy. Eikä nämä miehen sukulaiset tiedä mitään näistä puheista. Että tämmöistä tällä kertaa... :\|
 

Yhteistyössä