Facebook,minkä ikäisen anat tehdä sivun

Valitettavasti munkin sukulaiseni, nyt 9 v. on ollut jo vuoden verran facessa. Samoin sen kaikki kaverit. Ja ihan oikeasti KYLLÄ NE OVAT liian nuoria.

Itse antaisin varmaan joskus 13 v. ja sittenkin sitä menoa pitäs valvoa. Oikeasti noiden nyt seuraamieni tekemisiä ei katso kukaan (muu kuin minä, jolla ei oo pal sanavaltaa..). Ne kuvat. :|
 
Facebookin ikäraja on 13 vuotta. Joskus siellä toki näkee nuorempiakin mutta alle 13-vuotias ei voi luoda tunnusta valehtelematta ikäänsä. Kannattaa noudattaa palveluntarjoajan antamia rajoituksia. Palvelun ylläpitäjä ovat kuitenkin varmasti oman sivustonsa parhaita asiantuntijoita. Siellähän toisinaan liikkuu myös kaikenlaisia huijauksia, eikä lapsilla ole välttämättä riittävästi mediakriittisyyttä niiden tunnistamiseen kun ei ole aina kaikilla aikuisillakaan. Ja 13-vuotiaankin kanssa olisi ehkä hyvä käydä läpi tietyt nettikäyttäytymisen perussäännöt (ei yhteystietoja nettiin, ei tietojen luovuttamista hämärille sovelluksille, 14-vuotiaana esiintyvä voi olla oikeasti 54-vuotias jne.).
 
Kyllä meillä on väännetty asiasta peistä moneen kertaan, mutta 13-vuoden ikäraja on ja pysyy. IHAN SAMA, vaikka kaikki muut kaverit siellä (muka) on. Ikärajat on tehty noudatettaviksi, ja vaikka lapsi ei tahalleen tee typeryyksiä siellä, vahinkoja tapahtuu aikuisillekin.

Vaikka olen jossain asioissa aika rento äiti, tää netti-välinpitämättömyys saa mut aivan raivoihin. On vanhempien velvollisuus pitää lapselle rajat, myös koneella!
 

Yhteistyössä