Firmat jotka eivät vastaa yhteydenottoihin?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 12.10.2017.

  1. vierailija

    vierailija Vieras

    Mikäköhän siinä on kun tuntuu että todella moni suomalaisista / Suomessa toimivista firmoista ei ikinä vastaa sähköposteihini? Kyselenkö kenties liian tyhmiä tai vaikeita? Vaikka olen aina kirjoittanut erittäin tarkentavasti, ystävällisesti ja asiallisesti, nimeni ja puhelinnumeroni kera. Vai hukkaako Gmail sähköposteja?

    Laittakaa tänne firmoja, joilta ei ole ikinä tullut minkäännäköistä vastausta laittamaasi viestiin, yhteydenottopyyntöön, asiakaspalautteeseen, tms.


    Minä olen laittanut lähiaikoina mm. näille yrityksille sähköpostia, mutta vastausta en ole koskaan saanut. Toista kertaa en ole yrittänyt. Jos vastausta ei kuulu, jätän tulevaisuudessa kyseisen yrityksen tuotteet / palvelut ostamatta.
    Univisio, Sector Alarm, Siskon Siivous, Lönkätukku, Mjau (Lantmännen Doggy AB).

    Saattoi olla muitakin mutta ei nyt tule mieleen.
     
    #1
  2. vierailija

    vierailija Vieras

  3. Ärsyttävä tyyppi

    Ärsyttävä tyyppi Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Viestejä:
    858
    Saadut tykkäykset:
    265
    Niin se varmaan riippuu minkälaista viestiä yritykseen lähettää. Jos sinne laittaa laillisen reklamaation ja pyynnön kaupan purusta, he varmasti vastaavat. Mutta jos viesti on tasoa "V*ttuku teijän kuski taas kaahasi liikenteessä tänään, mitä meinaatte tehä?"... Niin. Onko se hyvä että lähetetään perumuotoinen "kiitos palautteestanne. Palautteenne käsiteleelään... diipadaapa", vai suosiolla antaa olla. Koska vakiomutoinen vastaus herättää usein enemmän agressiota... "EIKÖ TEILLÄ OLE IHMISIÄ TÖISSÄ?"

    Tai palaute joka on lähinnä mielipide: "teidän uusi tomaattikeitto maistui raudalle. Meni koko juhlat pilalle. Mitä meinaatte tehdä ja miten tämän nyt hyvittää?". Öööö.. mitä pitäisi vastata: "Ikävä kuulla, mutta resepti on ja pysyy. Ja niistä teidän juhlistanne: emme mitenkään".

    Tai sitten nörtti-pätijät. Se nörtti on lukenut, että Alarm Securityn valvontakameroissa, jotka tosiasiassa siis valmistaa Samsung, on käytetty vuosina 2010-2015 piirisarjaa Intel XY. On kuitenkin jossain todistettu, että kyseisen piirisarjan moduuli oI9 voi aiheuttaa ongelman liikarasituksessa ja johtaa piirisarjan uudelleenkäynnistymiseen... joka taas kamerassa voisi tietää jopa 10s katkoa kuvassa... huom: teoreettisesti, koska niin ei kuitenkaan ole koskaan käynyt. Kun tämä nörtti sitten lähettää koodikielisen viestin Alarm Securityn asiakaspalvelun osa-aikatyöntekijä Ninnille, niin Ninnin on helpompi hypätä yli kuin alkaa leikkimään, että kumpi tässä tietää enemmän aaateekoosta.
     
    #3
  4. .....

    ..... Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2015
    Viestejä:
    9 769
    Saadut tykkäykset:
    2 107
    Itiksen citymarket.
    Ostin sieltä joskus tuotteen, joka olikin jotain ihan muuta, kun pakkauksessa luki. Laitoin ihan asiallisen viestin, että tämmöinen moka oli nyt tapahtunut, mutta sieltä ei tullut mitään vastausta.
     
    #4
  5. vierailija

    vierailija Vieras

    Yleensä ei edes tarjouspyyntöihin vastata. Ilmeisesti liikaa asiakkaita.
     
    #5
  6. Ärsyttävä tyyppi

    Ärsyttävä tyyppi Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Viestejä:
    858
    Saadut tykkäykset:
    265
    Nyt vien tahallani aidon asian ulkopuolelle, mutta ystäväni tekee maahantuontia. Hän saa usein "tarjouspyyntöjä" vaikkapa nyt sähköhammasharjoista. Että kun niitä yleenä ostetaan neljän paketeissa, niin mitäpä jos ostaisi 16kpl... että vähän kuin sukulaisille sitten samaan kauppaan. Että no mikä solis hinta?

    Niin...

    Hinta on alle 1000kpl täysin sama. Senkin jälkeen puhutaan vielä aika marginaalisesta alennuksesta per harja. Että saisiko olla suvulle 5000 harjaa näin kättelyssä? Ai ei vai? No pitäisikö ostaa normihinnalla?
     
    #6
  7. vierailija

    vierailija Vieras

    Olen noin 30 yhteydenottoa tehnyt sähköpostitse noin 90% on vastattu. Reklamaatioita ja tuotekyselyjä pääasiassa.
    Vastaamattomat ovat olleet pieniä nettikauppoja. Erääseen netissä olevaan ompelutarvikekauppaan jouduin soittamaan kaksi kertaa, kun tavaraa ei toimitettu.

    Tarjouspyynnöt teen yrityksestä riippuen käymällä paikanpäällä, puhelimitse tai viimeisenä vaihtoehtona sähköpostilla.

    Kivijalkakauppoihin, yrityksiin otan yleensä puhelimitse yhteyttä, käyn paikanpäällä ja tarvittaessa yhteydenpito jatkuu sähköpostitse.
     
    #7
  8. vierailija

    vierailija Vieras

    Mä muuten just viiko sitten laitoin kans yhteen Cittariin palaitetta. Ei ole vastattu vieläkään. Ja kuitenkin s-postiin on tullut aut.kuittausviesti heti.
     
    #8
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti