fitfarm kokemuksia? Superdieetti? Lite?

  • Viestiketjun aloittaja "nina"
  • Ensimmäinen viesti
"nina"
Olen nuori nainen, 166cm/60kg. BMI on normaalin rajoissa, mutta ylimääräistä löytyy etenkin vatsasta, yläselästä ja myös jenkkikset löytyy. Haluaisin pudottaa painoa (ihannepaino olisi 52-54kg) ja kiinteytyä. Mietin et aloittaisin fitfarmin nettivalmennuksessa. Epäröin lähinnä nyt superdieetin ja liten välillä? Kumpi sopisi paremmin? Onko kellään kokemuksia noista??

Salikortti löytyy, kuntosalin puolella en ole käynty (en osaa laitteita käyttää), käyn vain ryhmäliikuntatunneilla (mm. spinning, core, RPV, bodyattack) silloin tällöin. Mukana on myös lapsi, joten en salilla voi viivähtää kuin n.1-1,5tuntia (lapsi on lastenhuoneessa sen aikaa). Kotoa löytyy crosstrainer.
 
"nina"
ja vielä lisätäkseni, suurin ongelmani on herkut. Syön lähes päivittäin jotain hyvää (suklaata, karkkia, jätskiä) ja tämän vuoksi painoni on viimeisten vuosien aikana noussut tuonne kuuteenkymmeneen. Aloin oikeastaan lihomaan työt aloitettuani kaksi vuotta sitten. Työ on kiireistä ja stressaavaa. Yleensä lounastauon kerkeen pitämään, mutta se on nopea n.10min ja joskus jää kokonaan syömättä kun ei vain ehdi. Toista kahvitaukoa en töissä ehdi pitää. Töiden jälkeen tekee mieli jotain hyvää, joten monesti käyn ruokaostoksilla töide jälkeen ja samalla tarttuu jotain hyvää mukaan.
 
"mariska"
ravitsemusterapeutti sanoi mulle just,ettei liikunnalla ole kovin suurta merkitystä painonpudotuksessa.Esim.yhden kääretorttupalan kalorit polttaakseen täytyy kävellä 1,5h.Yksi olutpullo 0.5h.
 
  • Tykkää
Reactions: petite
ap.
Niin, tiedän että se syöminen on pahin mulle. Aikaisemminkin olen pitänyt herkutonta tammikuuta, jolloin vatsa on ollut ihan eri luokkaa kuin mitä se näin muuten on. Eron huomaa. Mut ehkä tarvisin sellaista tukea ja kannustusta.
 
[QUOTE="mariska";27711949]ravitsemusterapeutti sanoi mulle just,ettei liikunnalla ole kovin suurta merkitystä painonpudotuksessa.Esim.yhden kääretorttupalan kalorit polttaakseen täytyy kävellä 1,5h.Yksi olutpullo 0.5h.[/QUOTE]

Sulla on ollut hyvä ravitsemusterapeutti. Kyllä se on vain tosiasia että harva ihminen pystyy pudottamaan painoaan pelkällä liikunnalla. kyllä siihen tarvitaan ruokavalioremontti!!!
 
"mariska"
tuon fitfarmin ruokavalio on hyvin tiukka.Kanaa,kalaa ja kasviksia,pieni määrä riisiä tai perunaa tai pastaa.Rahkaa ja raejuustoa.Paljon vettä.Itselläni paino putosi jokusen kilon kun jätin ruokavaliosta riisin,pastan ,perunan ja leivän pois.Korvasin perunan esim.kukkakaalilla.
 
fitfarmin käynyt
[QUOTE="mariska";27711949]ravitsemusterapeutti sanoi mulle just,ettei liikunnalla ole kovin suurta merkitystä painonpudotuksessa.Esim.yhden kääretorttupalan kalorit polttaakseen täytyy kävellä 1,5h.Yksi olutpullo 0.5h.[/QUOTE]

Ei. Mutta lihaskuntotreenillä on. Muuten olet lopulta laiha läski.
 
"vieras"
olen osallistunut molempiin ja tuloksia tuli jonkin verran. ruokavalio kummassakin melkein sama. litessä muistaakseni koko ajan samaa ohjetta ja superissa viikottain hyvin pieniä muutoksia. gofatgo ruokavalio ajaa aikalailla samaa asiaa. kannattaa ensin kokeilla sitä ja sitten vasta miettiä kannattaako maksaa.
 
ap.
mut kumpi kannattaa ensin superdieeti vai Lite? onko jotain väliä kummasta aloittaa? Haluisin kuitenkin johonkin ryhmään, koska luulen että noudattaisin ruokavaliota tarkemmin jos kuulun johonkin ryhmään. Ei viitti lipsua, kun on joutunut maksamaankin.
Olen joskus yrittänyt tuota goFatGo ruokavaiiota noin päällisinpuolin noudattaa, mut homma kaatuu tuohon herkutteluun. Taidan olla selkärangaton lurjus.
 

Yhteistyössä