G: Kuinka kauan haluaisit olla kotona lasten kanssa

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
kotiäiti
Jos teillä olisi rahallisesti mahdollisuus olla kotona lasten kanssa niin pitkään kuin huvittaa, niin kuinka kauan olisitte? Itse olen ollut kotona pian 2 vuotta, välillä tuntuu että olisi kivaa palata töihin, taloudellinen tilanne sallisi mun olla vielä vuoden kotona. Mitähän tässä tekis... :)
 
tissipapu
Sanoisin että 1,5-vuotiaana voisin laittaa lapsen hoitoon, mutta niin, että työviikko olisi sellainen kolmipäiväinen. Eli että vapaata olisi aina viikossa enemmän kuin töitä ja päivähoitoa.
 
huuhkis
No, rahat riittäisivät kyllä, mutta ei ole hinkua jäädä kotiin. Ensi viikolla takas töihin, vauva 3kk, mies jää kotiin. Tosin mulla on sellainen työ, että ei tarvitse olla työpaikalla läsnä, mut ihan mielelläni menen omalle työpisteellekin:)
 
Kohta kolmen äiti
Olin reilu 4v kotona kahden ekan kanssa. Menivät tarhaan 4v ja 2,5 vuotiaina. Tämän kolmannen kanssa suunnitelmissa olis olla n.2v, sitten takas töihin ja muksu tarhaan. En usko, että kauempaa haluaisin olla, mutta olen kyllä jos esim. lapsen kehitys/terveys sitä vaatisi.
 
ap
Entä ootteko kokenu miten rankaksi sen kun töihinpaluun jälkeen on kotona vielä töiden jälkeen toinen "työmaa" eli lastenhoito, kotityöt ym ym. Onko iltaisin aikaa minkä verran itselle, verrattuna siihen kun oli kotiäitinä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Niin kauan kun nuorimmainenkin aloittaa koulun.
Näin haluaisin. Menin töihin kun kuopus täytti kolme. Harmittaa vietävästi, mutta rahallisesti minun kotonaolo ei onnistuisi mitenkään, enkä halua olla työttömänä ja pakoilla työpaikkoja.
 
Sen verran mikä tuntuu sopivalta kyseisen lapsen ja koko perheen tilanteen kannalta. Sanotaan nyt vaikka 1,5-4v, riippuen myös siitä missä asuu. Meilläpäin en paljoa yli 2v lapsen kanssa mielelläni kotiin jäisi, viimeistään 3v iässä tekisi jo lapsellekin hyvää päästä päiväkotiin kun ei samanikäisiä kavereita muualta löytyisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entä ootteko kokenu miten rankaksi sen kun töihinpaluun jälkeen on kotona vielä töiden jälkeen toinen "työmaa" eli lastenhoito, kotityöt ym ym. Onko iltaisin aikaa minkä verran itselle, verrattuna siihen kun oli kotiäitinä?
Oli helppoa olla kotona. Henkisesti raskasta ja väsyttävää välillä, mutta kätevää. Kun oli hammaslääkäri, neuvola, lääkäri, vanhempainilta tms, ne hoitui aina. Nyt pitää sumplia, miettiä, järjestää ja AINA on kiire. Asioihin ei ehdi paneutua, kaikki pitää vaan sujua ja tehdä pikakelauksella.

Näin minulla neljän lapsen äitinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Rahallisesti mahdollisuus...hmm.. en menisi töihin ollenkaan.
En mäkään, mutten myöskään pitäisi lapsia kotihoidossa :D
Kyllähän ne lapset aikanaan kouluun menevät ja se vasta olisikin mukavaa kun ei tarvitsi viedä eikä tuoda.
Niin, voisi olla mukavaa äidillekin, mutta jos taas ajattelee lastakin niin...

muoks. ja ihan rehellisesti sanottuna kyllä itsekin mielelläni saisin joitain lyhyitä, lapsivapaita päiviä viikossa. :D
 

Yhteistyössä