G. Kuinka pian ovulaation jälkeen raskausoireita ja millaisia?

Minä tunsin heti kun vauva "kiinnittyi".. Tuntuu oudolta mutta kyllä sen vain tunsi :D Soitinkin äidilleni että nyt on vauva mahassa ja hän vain sanoi että höpö höpö, et sinä sitä voi tietää. Ja tämä höpö höpö täyttää maanantaina 2v =)
Nyt olen viikolla 24+2 ja raskausoireita ei ole ollut pahemmin ollenkaan. Muutaman kerran olen käyny juttelee kaakeliponille mut siihen se onkin jäänyt, eli helpolla päästy :)
 
Mun ensimmäinen oire oli kipeät rinnat. Se tuli jo ennen kuin tein testiä ja vasta jälkeen ymmärsin mistä johtui. Todennäköisesti ovulaatiosta tuolloin vain viikko tai pari. Hirveä väsymys, huimaus ja pahoinvointi tuli siinä viidennellä raskausviikolla.
 
Esikoisella olin erään kerran seksin jälkeen jotenkin vain ihan varma, että nyt tärppäsi... siis siitä huolimatta, että olin luullut ovulaation olleen jo n. viikkoa aiemmin. Myöhemmin sitten ultrassa paljastui, että saman viikonlopun aikana lapsi oli alkunsa saanut! Eka "oire" oli mun koirien mieletön valeraskaus, noin viikkoa ennen kun kuukautisten olis pitänyt alkaa, siitä muutama päivä alkoi rintoja kiristää ja aamuisin olla vähän etova olo. Testit näytti kuitenkin negaa, kunnes kuukautiset oli jo viikon myöhässä, rävähti kerralla vahva plussa.

Nyt toista odottaessa mulla oli ekat oireet rv 2+5 (-> n. 5 päivää oletetusta ovulaatiosta), samanlaista hikoilua, puuskutusta ja janon tunnetta, mitä esikoisen aikaan oli, mut mitä en vielä ekassa raskaudessa osannut yhdistää raskauteen. Ultrassa en oo vielä käynyt, voi olla, että nuo viikot vielä muuttuu, kun oireet on muutenkin tulleet "liian aikaisin" ja maha viikkoihin nähden aika valtava. Vähän ennen kuin kuukautisten olis pitänyt alkaa, alkoi itkeskely, rintojen arkuus, turvonnut olo... kaikki tosin samoja, mitä tulee kuukautisten aikaanki. Mies vaan totes itkusta, et eiköhän osteta testi - ja plussaksi meni samantien... :heart:
 
edellinen joka meni kesken, oli saanut laskureiden mukaan ja kaiken järjen mukaan olikin saanut alkunsa joulukuun 4.päivä. kotiin palasimme sinä jouluna lentokoneella 16.päivä eli 12 päivää oletetun oviksen jälkeen ja tiesin 10h lentokone matkalla että nyt on tärpännyt.. :D
kahvi ei mennyt alas ja huimasi kokoajan ja oli hirveä olo koko sen hirvittävän 10h lennon ajan.
kotona oltiin yöllä joten seuraavana päivänä apteekkiin ja selkeääkin selvempi plussa tuli 4 päivää ennen menkkojen oletettua alkamista.

tämä nykyinen maha-asukki ilmoitti itsestään keskellä turkin alanyaa viime elokuussa.
olin pakannut rätit ja tötsät mukaan matkalaukkuun sillä olin varma että kesken 2 viikon matkan alkaa menkat.
toisin kävi, päivää ennen menkkojen alkamista palelin +40 asteen helteessä :LOL:
joten apteekkiin sinä samana päivänä kävi matka ja haalean viivan sain miehen ja minun yllätykseksi :heart:

joten siinä mun kokemukset :wave:
 
Minä tunsin myös kuten JanuLiitus kiinnittymisen ja heti olin varma että tärppäsi.. itse asiassa heräsin siihen yöllä kun kramppasi oikealla alamahalla.
Seuraavalla viikolla alkoi sitten oireilut.. vihlasuja ja turvotusta alamahalla, alaselkäsärkyä, nälkää, kuumotusta, hikoilua, palelua, väsyä. =)
 
Onko kellään ollut menkkamaista jomotusta ovulaatiosta lähtien? Tai oletteko kiinnittäneet huomiota kohdunnipukkaan tai valkovuodon määrään?

Mulla itselläni on vaivannut menkkamainen jomotus jo kolmatta viikkoa :eek: Ovulaatioajankohdasta lähtien siis vaan jatkunu ja jatkunu. Joka päivä luulen et menkat alkaa vaan ei! Välillä myös tuikkii. Nyt mulla kp 39 (tää kierto venyi) Ja kuukautisia odotan nyt sitten ihan lähipäivinä alkaviksi. Valkovuotoa mulla on aika niukasti ja kohdunsuu on kiinni ja melko kova.
Lisäks mulla on ollu ikikohtauksia ja iltaisin taas kylmä. Limakalvot kuivat...suu,nenä jne. ja janottaa. Mikään ei maistu oikeen miltään.
Lisäks tää kuvittelu alkaa etomaan :LOL: En usko että oon raskaana mutta jännittää ;)
 

Yhteistyössä