G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

meille syntyi juuri poika viikoilla 39+6 ja vikassa neuvolassa rv 39+2 mitta oli 41:)terkkari ei ollut huolissaan mitasta koska olen niin pieni että kuulemma siksi kasvaa mitta noin korkeaksi eikä se tarkoita isoa vauvaa,mutta poika painoi 4250g syntyessään...ois voinu olla kilon pienempi jos minun kokoani katsoo=D
istukka painoi tosin kans jopa 800g ja runsaasti lapsivettä
 
Viimeksi muokattu:
Ekasta vika sf oli 35, syntyi rv 39+0 ja oli 3250g 48cm
Tokasta sf 37, syntyi rv 40+3 ja oli 3560g ja 51 cm

Molemmat sopusuhtaisia vauveleita, mulla koko maha työntyi suoraan eteen eikä
yhtään sivulle. Kaksi lääkäriä sanoi, että lantion mallini on sellainen. Lapsivettäkin
oli koko ajan normaali määrä vaikka nuo sf:t huiteli omiaan (tokasta ennen kuin
vauva yhtään laskeutui, tuo sf oli 38)
 
Mulla isoin sf 27,5, vauva karvan alle 2,5 syntyessään viikkoa ennen laskettua aikaa. Kävin tiheästi kasvukontrolleissa ja sekä ultralla että käsin saatiin mitä ilmeisimmin, syntymäpainosta päätellen, koko ajan ihan oikeita mittoja, vaikka vauva oli syvällä, alhaalla, takana lantiossa. Olen myös pienikokoinen, joten jännää, miten silti mahaa ei näkynyt paljon lainkaan. Tosin mulla lantio on kohtuu leveä muuhun kokoon nähden, joten siellä se sitten lymysi.

Ekasta lapsesta sama trendi, mutta pikuisen isompi mitta ja vauva.
 
Mä muistelisin, että 37 cm olis ollut vikasa neuvolassa 39+0. Poika syntyi 39+1, 51 cm ja 3500 g. Isosta sf-mitasta huolimatta maha oli kaiketi aika pieni kätilöiden mielestä, kun molemmat kommentoi heti nähtyään että siro vauva tulossa. :) Mullakin vatsa kasvoi suoraan eteenpäin, ja pitkään maha oli ihan alhaalla. Loppuraskaudessa tosin herran peppu oli vielä laskeuduttuaankib ihan mun mahalaukun alapuolella.
 

Yhteistyössä