gallup asuntolainoista

Meillä alunperin asuntolainaa 79000e,nyt jäljellä n.74000e.Sitten on autolaina,opintolaina ym.lainoja vielä päälle.Meidän nettotulot tällä hetkellä 2200-3000e,itse olen äippälomalla.Kun palaan töihin niin tulot vähän nousee,mutta niin nousee menotkin :( Me ollaan n.24-vuotiaita ja meillä on kaksi pientä lasta.Asuntolainaa lyhennetään 450e/kk ja muut lainat siihen päälle.Ja asutaan rintamamiestalossa,joka on remontoitu,on iso tontti ja iso autotalli.Neliöitä tarpeeksi ja mukava asuinympäristö.
 
siltsu
Nettotulot n. 3500-4000?/kk. Ja valitettvasti mies joutuu tekemään tosi paljon töitä oman palkkansa eteen.
Perheenjäseniä 4
Asuntolainaa tällä hetkellä n. 170 000?, asunto maksoi reilu 200 000?

Kyllä täällä pk-seudulla hyvällä alueella perheasuntojen vuokrat on jo niin lähellä tonnia kuussa että lähes samoilla summilla selvitään lainan maksuista.
Minä olen 25v ja mies 27v joten laina on maksettu vielä suht nuorina että saadaan nauttia lähes ilmaisesta asumisesta ja voidaan esim. taloudellisesti tukea lapsia sitten opiskeluissa tms paremmin.
 
Minnie2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 21:18 Kitupiikki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 15:28 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 15:01 vieras kirjoitti:
Älyttömän isoja tuloja teillä :eek: jos kaikki nyt on todellakin ilmoittanut nettotulonsa
Onko? Ei minusta, jos kaksi ihmistä käy töissä onhan nettotulojen lähes pakko alkaa nelosella, paitsi jos toinen on juuri valmistunut ja toinen on alipalkatulla terveydenhuoltoalalla...

Meillä 4200? (huomioitu kilsat & päivärahat yms. tuloiksi)
150 tonnia lainaa yhteensä
Omituista laskuoppia sulla! Millähän alalla mahdat toimia, jos kuvittelet keskiverron lapsiperheen äidin ja isän nettotulojen olevan olevan yli 4000 euroa/kk!

Meillä miehenkin bruttopalkka on alle 2000 euroa, josta jää käteen vain noin 1200-1300 euroa /kk. Ja minun kotihoidontukeni on bruttona noin 400 euroa, josta netto 300 euroa.

Vaikka me molemmat kävisimme töissä, eivät tulomme olisi lähellekään 4000 euroa/kk. Mistähän olet tuollaisia tuloja saanut päähäsi???

Aika monessa työssä bruttopalkka on jopa reilusti alle 2000 euroa/kk. Ja todella huonosti palkattuja aloja löytyy paljon. Mainitsen näistä naivaltaisista aloista: Siivooja, perhepäivähoitaja, lähihoitaja, toimistosihteeri, koulunkäyntiavustaja, myyjä ja kassa.

Oletteko mahdollisesti kansanedustajia???
oon ihan samaa mieltä,joko toi joku on täys tollo tai sitte joku itse-työtön tai muuten vähän pihalla,tosiasiahan on se et suurin osa ihmisistä tienaa nettona sen alle 2000e/kk siis per nenä,ja monet saa alle tuon myös bruttotuloja,mun netto-palkka on 1200e/kk ja miehen netto 1500e/kk ja lähes kaikki meidän tutut tienaa saman verran tai vähän paremmin mut harva yli 2000e,paitsi mun isäpuoli joka onkin YRITTÄJÄ ,mut suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan tavis töissä,kaupallisella,hoito ym. alalla mis on normi-palkat että ei tuo nyt mikään sääntö ole että yhteistulot NETTONA vähintään 4000e johan tyhmempikin sen tajuaa \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 20:22 Minnie2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 21:18 Kitupiikki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 15:28 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 15:01 vieras kirjoitti:
Älyttömän isoja tuloja teillä :eek: jos kaikki nyt on todellakin ilmoittanut nettotulonsa
Onko? Ei minusta, jos kaksi ihmistä käy töissä onhan nettotulojen lähes pakko alkaa nelosella, paitsi jos toinen on juuri valmistunut ja toinen on alipalkatulla terveydenhuoltoalalla...

Meillä 4200? (huomioitu kilsat & päivärahat yms. tuloiksi)
150 tonnia lainaa yhteensä
Omituista laskuoppia sulla! Millähän alalla mahdat toimia, jos kuvittelet keskiverron lapsiperheen äidin ja isän nettotulojen olevan olevan yli 4000 euroa/kk!

Meillä miehenkin bruttopalkka on alle 2000 euroa, josta jää käteen vain noin 1200-1300 euroa /kk. Ja minun kotihoidontukeni on bruttona noin 400 euroa, josta netto 300 euroa.

Vaikka me molemmat kävisimme töissä, eivät tulomme olisi lähellekään 4000 euroa/kk. Mistähän olet tuollaisia tuloja saanut päähäsi???

Aika monessa työssä bruttopalkka on jopa reilusti alle 2000 euroa/kk. Ja todella huonosti palkattuja aloja löytyy paljon. Mainitsen näistä naivaltaisista aloista: Siivooja, perhepäivähoitaja, lähihoitaja, toimistosihteeri, koulunkäyntiavustaja, myyjä ja kassa.

Oletteko mahdollisesti kansanedustajia???
oon ihan samaa mieltä,joko toi joku on täys tollo tai sitte joku itse-työtön tai muuten vähän pihalla,tosiasiahan on se et suurin osa ihmisistä tienaa nettona sen alle 2000e/kk siis per nenä,ja monet saa alle tuon myös bruttotuloja,mun netto-palkka on 1200e/kk ja miehen netto 1500e/kk ja lähes kaikki meidän tutut tienaa saman verran tai vähän paremmin mut harva yli 2000e,paitsi mun isäpuoli joka onkin YRITTÄJÄ ,mut suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan tavis töissä,kaupallisella,hoito ym. alalla mis on normi-palkat että ei tuo nyt mikään sääntö ole että yhteistulot NETTONA vähintään 4000e johan tyhmempikin sen tajuaa \|O
Just näin. olemme molemmat akateemisesti koulutettuja, ja brutto on mulla 2000 e, miehen vähän enemmän. Eli nettotulot ei yllä lähellekään 4000 euroon. noin 3200-3300. oman asunnon hankinta edessä, ensimmäisen, ja olemme yli 30-vuotiaita.
 
kiivi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 08:58 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 20:22 Minnie2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 21:18 Kitupiikki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 15:28 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 15:01 vieras kirjoitti:
Älyttömän isoja tuloja teillä :eek: jos kaikki nyt on todellakin ilmoittanut nettotulonsa
Onko? Ei minusta, jos kaksi ihmistä käy töissä onhan nettotulojen lähes pakko alkaa nelosella, paitsi jos toinen on juuri valmistunut ja toinen on alipalkatulla terveydenhuoltoalalla...

Meillä 4200? (huomioitu kilsat & päivärahat yms. tuloiksi)
150 tonnia lainaa yhteensä
Omituista laskuoppia sulla! Millähän alalla mahdat toimia, jos kuvittelet keskiverron lapsiperheen äidin ja isän nettotulojen olevan olevan yli 4000 euroa/kk!

Meillä miehenkin bruttopalkka on alle 2000 euroa, josta jää käteen vain noin 1200-1300 euroa /kk. Ja minun kotihoidontukeni on bruttona noin 400 euroa, josta netto 300 euroa.

Vaikka me molemmat kävisimme töissä, eivät tulomme olisi lähellekään 4000 euroa/kk. Mistähän olet tuollaisia tuloja saanut päähäsi???

Aika monessa työssä bruttopalkka on jopa reilusti alle 2000 euroa/kk. Ja todella huonosti palkattuja aloja löytyy paljon. Mainitsen näistä naivaltaisista aloista: Siivooja, perhepäivähoitaja, lähihoitaja, toimistosihteeri, koulunkäyntiavustaja, myyjä ja kassa.

Oletteko mahdollisesti kansanedustajia???
oon ihan samaa mieltä,joko toi joku on täys tollo tai sitte joku itse-työtön tai muuten vähän pihalla,tosiasiahan on se et suurin osa ihmisistä tienaa nettona sen alle 2000e/kk siis per nenä,ja monet saa alle tuon myös bruttotuloja,mun netto-palkka on 1200e/kk ja miehen netto 1500e/kk ja lähes kaikki meidän tutut tienaa saman verran tai vähän paremmin mut harva yli 2000e,paitsi mun isäpuoli joka onkin YRITTÄJÄ ,mut suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan tavis töissä,kaupallisella,hoito ym. alalla mis on normi-palkat että ei tuo nyt mikään sääntö ole että yhteistulot NETTONA vähintään 4000e johan tyhmempikin sen tajuaa \|O
Just näin. olemme molemmat akateemisesti koulutettuja, ja brutto on mulla 2000 e, miehen vähän enemmän. Eli nettotulot ei yllä lähellekään 4000 euroon. noin 3200-3300. oman asunnon hankinta edessä, ensimmäisen, ja olemme yli 30-vuotiaita.
Itse tiedän varsin hyvin, että kun keskivertoperheen nettotuloista puhutaan(molemmat töissä) niin ne tulot jäävät sinne 2000-3000euron välille.

Mutta ei tarvitse todellakaan olla kansanedustaja saati akateemisesti koulutettu(jotka valitettavasti tienaavat usein vähemmän kuin esim. tehdastyöläiset)tienatakseen tätä 4000 euroa nettona (jos molemmat töissä)

Meillä miehen bruttotulot reilu 4000e/kk eli noin 3000e jää käteen, lisäksi minun palkka(joka nyt on lähempänä sitä normaalia)niin nettopalkka on reilu 4000e/kk
 
mimmukka
1. Paljonkos perheen nettotulot(eli käteenjäävä osuus)
2. perheenjäsenten lukumäärä
3. asuntolainan määrä


Perheemme nettotulot ovat noin 8000 euroa kuukaudessa. Isot tulot, mutta me molemmat olemme johtotehtävissä ja osakkaina yrityksissä. Asumme pk-seudulla, lainaa on tällä hetkellä noin 187 000 euroa. Onhan tuossakin jo ihan riittävästi makselemista 4-henkiselle perheellemme.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2006 klo 19:59 vieras kirjoitti:
Meillä insinöörin ja paperityöläisen nettopalkka n. 3900 + lapsilisät

4-henkinen perhe

asuntolainaa 195 000, lyhennys 1350 eur/kk, laina-aika n. 12- vuotta.

Hyvin pärjätään, muita lainoja ei ole.
Otitko huomioon, että korot tulevat lainan päälle, siis todellinen laina-aika nousee viidellä vudella 17 vuoteen. Vai onko tuo 195te korkoineen päivineen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 12:44 ÄippäDäippä kirjoitti:
Nykypäivänä kun eu:ssa ollaan niin ei asuntolainojen korot voi nousta yli 5%:n....eli tuskin tulee samanlaista lamaa kuin sillon 90-luvun alussa.
höpö höpö......
Miksi sitten pankissakin lasketaan kauhuskenaario korkotasoksi 7prosenttia. eLI KYLLÄ SE VOI SINNE SEITSEMÄN TIENNOILLE NOUSTA, EI KANNATA TUUDITTAUTUA SIIHEN USKOON ETTEIVÄT KORKEIKSI NOUSISI......
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2006 klo 19:59 vieras kirjoitti:
Meillä insinöörin ja paperityöläisen nettopalkka n. 3900 + lapsilisät

4-henkinen perhe

asuntolainaa 195 000, lyhennys 1350 eur/kk, laina-aika n. 12- vuotta.

Hyvin pärjätään, muita lainoja ei ole.
Tarkoitatko, että lyhennätte 1350 e/kk, jolloin korkojen kanssa kuukausieräksi tulee pari tonnia?

Muoks: siis tällä nykykorolla jo pari tonnia, kauhuprosenteilla jo kaksi ja puoli tonnia.<br><br>
 
meillä jää käteen tosi vaihtelevasti kuussa, mutta alkaen 2200,-
lainaa otettu joku 70 000, satasella meinataan saada tää talo valmiiksi.
2 lasta.
meillä sen puoleen hyvä tilanne että vanhasta kämpästä jäi niin hyvä voitto, että saadaan suhteessa pienellä lainalla uusi talo.
 
jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 11:19 Vilpertti kirjoitti:
Meillä netto tulot, kunhan valmistun, ovat noin 5000 ekiä /kk ja lainaa hieman jonkin verran yli 300000 ekiä.

Vilpertti olisi paljon uskottavampi jos osaisi kirjoittaa yhdyssanat oikein ;) Vai että oikein valmistumassa ym.
 
No mä oon lukenut just akateemisten kirjoittamia pääsykoekirjoja ja kyllä yhdyssanat on melkoisen hakusessa sielläkin. Kyllä kielioppi opetetaan peruskoulussa eikä yliopistossa.
Anyway, mulla asuntolainaa jäljellä n. 36 t euroa. Mutta tontti on ja sille pitäisi saada talo pystyyn ja hirvittää ajatuskin n. 170 t euron lainan ottamisesta. Nykyisestä asunnosta käteen jäävä raha menee melkeinpä kokonaan uusien autojen hankintaan. No, onneks tontti oli niin halpa, että sen pystyi maksamaan hoitovapaalainenkin käteisellä.
 
velallinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 20:15 oona kirjoitti:
Hei!
Laitetaas tälainen gallup mielenkiinnolla pystyyn(voi vastata harmaana)

1. Paljonkos perheen nettotulot(eli käteenjäävä osuus)
2. perheenjäsenten lukumäärä
3. asuntolainan määrä


1. 4500? (toinen ansiosidonnaisella vanhempain vapaalla)
2.5
3. n.140 000 ? lainaa yhteensä (sisältää hieman muutakin lainaa) Talon arvo on n.300 000?. Lainan määrä hirvittää joskus.
 

Yhteistyössä