GALLUP: Mitä ehkäisyä käytätte?

Pitäs heittää nuo pillerit pois kun olen niin kauan niitä syönyt mietiskelin ukkoni kans et mikä se vois muu ehkäisy olla. Kertokaapa kokemuksia, kierukkaa ajattelin mut onko se miten kivulias laittaa? Varmaankin vielä yhden lapsen haluan täs joskus tulevaisuudessa... ;)
 
spring
Meillä EI kumia käytetä, sillä en kättelekkään RUKKASET KÄDESST tai EN SYÖ KARKKIA PAPERI PÄÄLLÄ :)

Ei vaan, pilsuja napostelen, mutta uusi ehkäisy on KÄTEEN laitettava kapseli systeemi. oletko kuullut siitä?
 
hups
hormonikierukka vielä ens viikkoon asti. Sitten en tiedä mitä sen jälkeen... Hyviä ehdotuksia?
Pillerit ei käy, kun mulla oli viime raskaudessa maksantoimintahäiriö.
 
Toistaiseksi pillereitä, kun verenpaine nousi synnytyksen jälkeen korkeaks niin nyt vaan kokeillaan että sopiiko ne ja jos verenpaine nousee liian korkeeks niin pitää lopettaa.. ehkäisyrenkaasta en oikein ollu innostunu ja kierukkaa en ottanut siks että otan sen sitte mieluummin ku tiedän varmasti että pidän sitä ainakin lähellä sen viis vuotta.. en tiedä onko yleinen käytäntö mutta täällä sen saa ainaki ekan kerran ilmaseks.. ja vielä kun kuulemma aiheuttaa lisää finnejä sellaisille joilla niihin on taipumusta niin sekin hiukan pisti vastaan..
 
himalainen
Ehkäisypiikki. Lääkäri kirjottaa reseptin jolla haetaan ruiske apteekista (vain 7,80, aikasta paljon edullisempi kuin pilsut) ja sitten pistätetään se esim. neuvolassa...tai mulle pisti sairaanhoitaja-sukulaiseni ihan kotona. Piikki uusitaan kolmen kuukauden välein. Helppoa, nopeaa ja vaivatonta. Suurimmalla osalla naisista jää kuukautiset pois (mikä EI välttämättä ole hyvä asia) ja toiseksi hedelmällisyys palautuu normaaliksi hitaammin kuin esim. pillereiden jälkeen. Mutta joka asiassahan on ne hyvät ja huonot puolensa.. :/
 
.käytän mirena hormoni kierukkaa.olen kahden lapsen äiti..lapsilla ikää 1v4kk.syksyllä opiskelemaan,kierukka on huoleton ehkäisykeino ja jos mieli muuttuu,saa sen nopeasti otatettua pois.maksoi muistaakseni jotain 140e luokkaa.5v pidetään yhtä.joka vuosi papa näyte.laitto ei itsessään ole kovin kamalaa..sisätutkimuksen yhteydessä asennetaan paikalleen,nipisti minulla saman verran kun papa näytteen otto..antoivat särkylääkkeen matkaan varalta..mutten ollut kipeä..vuotoa oli sen jälkeen pari päivää niukasti.hiiva tulehduksia tuli alussa herkemmin.muuten huoleton.mies joskus nurisee tuntuvista langoista mutta ajan oloon on tottunut. =) kuukautisista ei juurikaan ole sen jälkeen ollut haittaa...
 

Yhteistyössä