galluppi elareista+tuloista

todellakin
kannattaako täällä jauhaa tota "entäs jos" mitäs jos, kun asiat ei niin ole niin mitä sitä ees miettiä "mitä jos"..
mutta kyllähän yh:t löytää syyn kun syyn että miksi isin tilin pitäis ohjautua exän tilille eikä suinkaan isille itselleen..ei varmaan koskaan löydy niiiiin hyvää elaria ettei tarttis narista kuinka EI PÄRJÄTÄ!!!

niin mutta "mitäs jos" se maksumies-isi jää työttömäks,ei ainakaan elareista saa tinkiä.. :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 17:42 todellakin kirjoitti:
kannattaako täällä jauhaa tota "entäs jos" mitäs jos, kun asiat ei niin ole niin mitä sitä ees miettiä "mitä jos"..
mutta kyllähän yh:t löytää syyn kun syyn että miksi isin tilin pitäis ohjautua exän tilille eikä suinkaan isille itselleen..ei varmaan koskaan löydy niiiiin hyvää elaria ettei tarttis narista kuinka EI PÄRJÄTÄ!!!

niin mutta "mitäs jos" se maksumies-isi jää työttömäks,ei ainakaan elareista saa tinkiä.. :LOL: :LOL:
No mutta, eihän se työttömyys ole lähiäidillekään mikään hyväksyttävä syy vaatia etältä isompia elareita, miksi elarin alennus ois sille etälle hyväksyttävä syy? ;)
 
ihan totta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 20:16 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 17:42 todellakin kirjoitti:
kannattaako täällä jauhaa tota "entäs jos" mitäs jos, kun asiat ei niin ole niin mitä sitä ees miettiä "mitä jos"..
mutta kyllähän yh:t löytää syyn kun syyn että miksi isin tilin pitäis ohjautua exän tilille eikä suinkaan isille itselleen..ei varmaan koskaan löydy niiiiin hyvää elaria ettei tarttis narista kuinka EI PÄRJÄTÄ!!!

niin mutta "mitäs jos" se maksumies-isi jää työttömäks,ei ainakaan elareista saa tinkiä.. :LOL: :LOL:
No mutta, eihän se työttömyys ole lähiäidillekään mikään hyväksyttävä syy vaatia etältä isompia elareita, miksi elarin alennus ois sille etälle hyväksyttävä syy? ;)
jos etä jää työttömäksi, niin 300e päivärahasta on ihan luonnollista maksaa 150e elatusmaksuja.. :D tai laittaa samantien koko päivärahan, kun eihän etän tartte elää..
ja jos etäisä pistäs koko tilin sinne exälle,niin uskompa että sen jälkeen alettas vaatiin sitä UO:n tiliä seuraavaks..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 21:34 ihan totta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 20:16 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 17:42 todellakin kirjoitti:
kannattaako täällä jauhaa tota "entäs jos" mitäs jos, kun asiat ei niin ole niin mitä sitä ees miettiä "mitä jos"..
mutta kyllähän yh:t löytää syyn kun syyn että miksi isin tilin pitäis ohjautua exän tilille eikä suinkaan isille itselleen..ei varmaan koskaan löydy niiiiin hyvää elaria ettei tarttis narista kuinka EI PÄRJÄTÄ!!!

niin mutta "mitäs jos" se maksumies-isi jää työttömäks,ei ainakaan elareista saa tinkiä.. :LOL: :LOL:
No mutta, eihän se työttömyys ole lähiäidillekään mikään hyväksyttävä syy vaatia etältä isompia elareita, miksi elarin alennus ois sille etälle hyväksyttävä syy? ;)
jos etä jää työttömäksi, niin 300e päivärahasta on ihan luonnollista maksaa 150e elatusmaksuja.. :D tai laittaa samantien koko päivärahan, kun eihän etän tartte elää..
ja jos etäisä pistäs koko tilin sinne exälle,niin uskompa että sen jälkeen alettas vaatiin sitä UO:n tiliä seuraavaks..
Kunhan heitin, kun täällä aina jaksetaan toitottaa sitä, että jos lähiäiti on työtön, niin se vaan makaa #&%?$!* homeessa kotona, ja on vaan ahne laiska ämmä jos kehtaa pyytää etäisältä lisää elaria tai elarin lisäksi jotain. Etäisän työttömyys sen sijaan on ihan yleisesti hyväksyttävää olla osallistumatta yhtään mihinkään (elari tässä tapauksessa yleensä tulee sitten kunnalta).
 
eräs vaan


No mutta, eihän se työttömyys ole lähiäidillekään mikään hyväksyttävä syy vaatia etältä isompia elareita, miksi elarin alennus ois sille etälle hyväksyttävä syy? ;)

No ei se ihan näin mene.... exä muutti lasten kanssa 300 km päähän uuden miehensä ja tämän lasten luokse. Exä sanoi itsensä irti vakituisesta ja ihan hyväpalkkaisesta työstä, joutui työttömäksi, menetti lapsilisän yh-korotuksen ja vaatii elatusmaksujen tarkistusta (edellinen tehty 2v. sitten) .... etäisä maksoi ennen 170 e/kk/lapsi ja nyt maksaa 220/kk/lapsi (lapsia kaksi) ja tämän lisäksi vielä matkakulut n. 80 e/kk. Eli etäisän kukkaro keveni 180 e/kk...
Kyllä etäisälläkin on oikeus hakea elareiden tarkistusta jäätyään työttömäksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 07:28 eräs vaan kirjoitti:
No mutta, eihän se työttömyys ole lähiäidillekään mikään hyväksyttävä syy vaatia etältä isompia elareita, miksi elarin alennus ois sille etälle hyväksyttävä syy? ;)

No ei se ihan näin mene.... exä muutti lasten kanssa 300 km päähän uuden miehensä ja tämän lasten luokse. Exä sanoi itsensä irti vakituisesta ja ihan hyväpalkkaisesta työstä, joutui työttömäksi, menetti lapsilisän yh-korotuksen ja vaatii elatusmaksujen tarkistusta (edellinen tehty 2v. sitten) .... etäisä maksoi ennen 170 e/kk/lapsi ja nyt maksaa 220/kk/lapsi (lapsia kaksi) ja tämän lisäksi vielä matkakulut n. 80 e/kk. Eli etäisän kukkaro keveni 180 e/kk...
Kyllä etäisälläkin on oikeus hakea elareiden tarkistusta jäätyään työttömäksi.
Edelleenkin se oli vaan läppä :D
 
stoppi
mä en vaan voi käsittää tätä parkua näistä elareist. Oikeasti. Tehkää sellaiset sopimukset kun voitte maksaa. Ei yhtään enenpää eikä vähempää. Ja muistakaa että ne rahat on lasten elämiseen. Kyllä kai sitä tulee katkeaksi kun ajattelee että oitää sillä kauhealle exälle maksaa vielä rahaakin joka kuukausi.

meillä sekä maksetaan että saadaan elatusmaksuja. Oma ex maksaa minimin ja nyxän ex-vaimo sai läpi hurjat summat kun miehellä oli niin huono omatunto kun lähti. Ei kai siinä mitään en minä niihin ole puuttunut. asunto, kolmio maksetaan niin että mies maksaa ikään kuin maksaisi kaksiosta puolikkaan ja minä loput vuokrasta. Jos asuisi yksin, sille riitäisi kaksio, siksi tämä laskutapa.

Ruuat menee aikalailla puoliksi, kuka kauppaan kerkiää. Exän lapset tulevat joka toinen viikonloppu ja silloin minun lapset on isällään että mahdutaan.

Mitään muita maksuja mies ei lapsistaan maksa. Käy joskus hakemassa ne 30km päästä, jos ei ex tuo sitten. Eivät muuten keskustele mistään lisärahoista. Enkä minäkän pyydä mitään omalta exältä. Jos jotain lapsille ostaa niin se on oma asia.
 
tinskuliina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 22:23 Peppari kirjoitti:
Onko oikeesti pienin työttömyyspäiväraha 300? kuussa :eek:
kyllä on..mä sain tuota kun jäi väliaiakaisesti työttömäksi..ei siinä hurrattu..tietty nauratti vähän kun mies maksaa lapsestaan 220e elaria,ja exä jaksoi jauhaa että kuka tommosella summalla elää,kun laskee siihen lapsilisän niin sehän oli jo enempi kun mun päiväraha,ja MUN ainakin piti sillä summalla pärjätä.. :headwall:
tosin onneks oli väliaikasta..siihen aikaan kyllä elettiinkin niiiin kädestä suuhun, ja exä ei sitten ymmärtäny kun isillä ei ollu rahaa joka pleikkapeliin,mun syyhän se oli, oikeestaan olikin sen aikaa kun tulot oli n.300e, mutta exän mielestä tänäkin päivänä 220e 3vuotiaasta lapsesta on liian vähän elareita..niin mihin kukakin tottunu..
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 14:16 Capri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 13:40 peuhu kirjoitti:
Jos lapsi on puolet kuusta etä vanhemmalla on oikeusministeriön sivuilla myös korkeimman oikeuden päätös siitä että kumpikaan ei maksa toiselle elatusmaksua vaan molemmat huolehtii elatuksesta tahollaan.Toi 15 päivää kk on kuitenkin puolet kuusta.
Missä siellä toi päätös on? En löydä.
se on sellaisella osastolla missä on kaikkia muitakin korkeimman oikeuden päätöksiä( ei mitenkään pelkästään elatus asioita) en muista sivun tarkkaa osoitetta, itse eksyin kerran sinne vahingossa :wave:
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 22:30 vieras kirjoitti:
Kyllä ne nyxät ahnaasti vahtaavat miehiensä lompakoita. Pitääkö miehen myös elättää heidät ja yhteiset lapset, eikö heillä ole mitään velvollisuuksia?
Jos on naimisissa on elatusvelvollinen myös puolisoon nähden.Eli jos vaimo jää kodinhoidontuelle tai työttömäksi on hänen aviopuolisonsa velvollinen elättämään hänet... pätee myös toisinpäin että vaimo myös on velvollinen elättämään miestään jos tämä joutuu työttömäksi.
 
elisa
. Kyllä kai sitä tulee katkeaksi kun ajattelee että oitää sillä kauhealle exälle maksaa vielä rahaakin joka kuukausi.

meillä sekä maksetaan että saadaan elatusmaksuja. Oma ex maksaa minimin ja nyxän ex-vaimo sai läpi hurjat summat


näinhän se menee , meilläkin saadaan sekä maksetaan elareita eli moni nyksä on myös itse exä.
 
joopa niin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 15:46 harmaana kirjoitti:
Mielestäni 175 ?/lapsi ei ole mitenkään hurjan paljon.

Joskus voi olla niinkin, että äijä päättää nostaa kytkintä ja jättää vaimon ja lapset oman onnensa nojaan. Ja lapset ei paljoa kiinnosta, kun on uuden poikamieselämän makuun päässyt. Näin kävi meillä.

Asumme samalla paikkakunnalla pk-seudulla, mutta isä tapaa lapsia max. kerran kuussa. Lomiaan ei halua lasten kanssa viettää.

Hienoa, kun miehellä on mahdollisuus noin hylätä ja unohtaa jälkikasvu. Kauheaa, kun joutuu kärsimään ja maksamaan siitä hyvästä! Mielestäni voisin laskuttaa häntä enemmänkin, hänen omien lastensa hoitamisesta palkkaa! :LOL:
Tää oli paras minkä oon nähny.
Se kumpi ottaa kakarat se hoitaa.

:LOL:
 
joopa niin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 15:46 harmaana kirjoitti:
Mielestäni 175 ?/lapsi ei ole mitenkään hurjan paljon.

Joskus voi olla niinkin, että äijä päättää nostaa kytkintä ja jättää vaimon ja lapset oman onnensa nojaan. Ja lapset ei paljoa kiinnosta, kun on uuden poikamieselämän makuun päässyt. Näin kävi meillä.

Asumme samalla paikkakunnalla pk-seudulla, mutta isä tapaa lapsia max. kerran kuussa. Lomiaan ei halua lasten kanssa viettää.

Hienoa, kun miehellä on mahdollisuus noin hylätä ja unohtaa jälkikasvu. Kauheaa, kun joutuu kärsimään ja maksamaan siitä hyvästä! Mielestäni voisin laskuttaa häntä enemmänkin, hänen omien lastensa hoitamisesta palkkaa! :LOL:
Tää oli paras minkä oon nähny.
Se kumpi ottaa kakarat se hoitaa.

:LOL:
 
tulonsiirtoa
Lopputuloshan näissä EXÄ_Nyksissä on se että
tulonsiirto tapahtuu miehintä naisille.

Naiset manaa huomnoja palkkoja yms, mutta todellisuudessa
naisilla on valta rahaan. Monessa perheessää äijä vaeltaa nälkävyöllä ja maksaa kaikki kulut. Naiset ottaa ittelleen lapsilisät, elarit ym.

OON NÄHNY MONIA MIEHIÄ,jotaka vaeltaa ryysyt päällä ja nainen
keekoilee luksuskamoissa ja Omegoissa. On se kummaa toiuhua.

EI OO TASA-ARVO tänä päivänä olemassa.

OTTAKAA MIEHET VALTA ITSELLENNE.
MUIJAKIN SAA OSALLISTUA ITTE PERHEEN KULUIHIN.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 16:01 joopa niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 15:46 harmaana kirjoitti:
Mielestäni 175 ?/lapsi ei ole mitenkään hurjan paljon.

Joskus voi olla niinkin, että äijä päättää nostaa kytkintä ja jättää vaimon ja lapset oman onnensa nojaan. Ja lapset ei paljoa kiinnosta, kun on uuden poikamieselämän makuun päässyt. Näin kävi meillä.

Asumme samalla paikkakunnalla pk-seudulla, mutta isä tapaa lapsia max. kerran kuussa. Lomiaan ei halua lasten kanssa viettää.

Hienoa, kun miehellä on mahdollisuus noin hylätä ja unohtaa jälkikasvu. Kauheaa, kun joutuu kärsimään ja maksamaan siitä hyvästä! Mielestäni voisin laskuttaa häntä enemmänkin, hänen omien lastensa hoitamisesta palkkaa! :LOL:
Tää oli paras minkä oon nähny.
Se kumpi ottaa kakarat se hoitaa.

:LOL:
Niinpä, että se omien lasten kanssa oleminen on vastenmielistä hoitotyötä... Näin ajattelee aika moni mies, et ei muuta ku onnee vaan uudelle vaimolle ja mahdollisille tuleville lapsille.
 
tinskuliina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 12:13 höh kirjoitti:
Pönttö, miks et hakenut vapautusta työttömyyden vuoksi?
no tuskin meie ois saanu vapautusta mun työttömyyden nimissä elareista..pointti oli se että minun AIKUISEN ihmisen katsotaan pärjäävän täällä, mutta samalla summalla ei miehen exä elättäny kk:ssa lasta..suhteellista.. :D
 
totta, sellaisella työttömyyskorvauksella ei kyllä paljon tee mitään. aikas isot on elarit täytyy sanoa. Jos ansiontaso on muuttunut, nehän pitää muuttaa. Ei varmaan ole realistista ajatella että se ihan exälle soittamalla toimisi.

Eikö elatusmaksuun vaikuta montako elätettävää miehellä on. Ja periaatehan ei ole mikään mestaruuskisa, että kuinka halvalla sen lapsen saa elätettyä.
 
tinskuliina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 17:20 niin kirjoitti:
totta, sellaisella työttömyyskorvauksella ei kyllä paljon tee mitään. aikas isot on elarit täytyy sanoa. Jos ansiontaso on muuttunut, nehän pitää muuttaa. Ei varmaan ole realistista ajatella että se ihan exälle soittamalla toimisi.

Eikö elatusmaksuun vaikuta montako elätettävää miehellä on. Ja periaatehan ei ole mikään mestaruuskisa, että kuinka halvalla sen lapsen saa elätettyä.
no isot on elarit,eikä se mulle nyt niinkään kuulu..ja kyllä miehellä sama työ pysynyt,elintaso tosin on siltä osin muuttunut että on meillekin siunaantunu yhteistä jälkikasvua,sekä KAIKKI lapset huomioon ottaen,piti hommata isompi asunto..
eikä tässä nyt kyse että elareita pitäisi alkaa meidän valintojen, eli noiden jälkikasvujen myötä laskeenh,tottakai se vastuu myös aiemman liiton lapsesta säilyy yhtälailla, mutta se että sitä mukaa kun meillä jotain tapahtuu, niin pitäisi elareidenkin vaan nousta, ja joka hankintaan pyydetään puolikasta!
en tiedä mihin se exä olis sitten tyytyväinen,hän käyttää sitä kuuluisaa lausetta: kun on varaa tehdä lapsia,on varaa maksaa enemmän elareitakin, eihän se ihan näinkään kyllä ole!!
 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 22:50 Peppari kirjoitti:
Ei sun tartte osittaa jos ei elatussopimuksessa ei niin lue. Se sopimus on se mihin loppupelissä vedotaan. Eli jos siellä ei lue että kesäloman aikana etä tekee luonapitovähennyksen niin ei sinun tule mitään vähennystä hyväksyä.

Sitäpaitsi tuo on alle kaupungin maksaman minimin eli en siksikään lähtisi mitään hyvittämään.
Missä kaupungissa on minimi yli 125E? Luulin että minimi olisi se 118...

Kysynpä nyt tässä samalla lasten vaatetuksesta. Minä laitan vaatteet mukaan isäviikonlopuille ( jokatoinen viikonloppu ). Täytyykö minun hankkia esim varahaalarit jotka olisi vain isän luona vai täytyykö yksien mukana olevien riittää? Ei tullut mieleen sopimuksia tehdessä nämä pikkuasiat... Isän luo unohtuu usein kamppeita ja ehtivät jopa jäädä pieneks ennenkuin muistaa palauttaa! nipotankohan turhasta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 21:44 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 22:50 Peppari kirjoitti:
Ei sun tartte osittaa jos ei elatussopimuksessa ei niin lue. Se sopimus on se mihin loppupelissä vedotaan. Eli jos siellä ei lue että kesäloman aikana etä tekee luonapitovähennyksen niin ei sinun tule mitään vähennystä hyväksyä.

Sitäpaitsi tuo on alle kaupungin maksaman minimin eli en siksikään lähtisi mitään hyvittämään.
Missä kaupungissa on minimi yli 125E? Luulin että minimi olisi se 118...

Kysynpä nyt tässä samalla lasten vaatetuksesta. Minä laitan vaatteet mukaan isäviikonlopuille ( jokatoinen viikonloppu ). Täytyykö minun hankkia esim varahaalarit jotka olisi vain isän luona vai täytyykö yksien mukana olevien riittää? Ei tullut mieleen sopimuksia tehdessä nämä pikkuasiat... Isän luo unohtuu usein kamppeita ja ehtivät jopa jäädä pieneks ennenkuin muistaa palauttaa! nipotankohan turhasta...
Tämän vuoden alusta kunnan tai kaupungin maksama elatustuki on 129?. Tuli indeksikorotus ja muuten vaan korotus.

Mä oon aina laittanut muksuille mukaan iskälään kaikki mitä tarviivat. Kerran oli jotain alushousuja unohtunut pakata ja kauhee valitus kun joutu niitä ostamaan...
 
Hmmm.. ja mikä oli kysymys? :D Huonosti taas livennyt aihe..

Vaatteista sen verran: laitan muksulle mukaan aina vaatekerta/päivä+vaihdonvaraa hiukan. Sään mukaan toppiksia, kuriksia tms. ja viilaajana vielä pakkaan siihen järjestykseen, kuin niitä tod.näk. tarvitaan ja pihakamppeet erikseen :D Jos jotain on puuttunut, niin isä on mennyt nickyyn ja nellyyn ostamaan uudet.... :LOL: (nojoo.. mies hoitaa kaiken rahalla.. money rules) Ja on tehnyt niin, vaikka olisi ollut ihan tarpeetontakin (näpäytystä?) Sinänsä ihan kiva, että lapsella on kampetta ja isänsä maksaa elarit reilusti ja ajallaan sekä lisäksi hankkii milloin mitäkin. Hänelle se tosin on tapa osoittaa, että minä olen huonompi, koska hänellä on enemmän rahaa. :whistle:
 

Yhteistyössä