galluppi elareista+tuloista

äijä pätee
Meillä kans ärsyttävää ku miehellä on paljon rahaa.

Se leveilee ja ostelee lapsille milloin mitäkin.
Mun uus kokee alemmuuskompleksia ku exä ostaa
muksuille pelit ja pensselit.

Poika 15-vee onkin ruvennu vinoileen uudelle että
onks se peeaa.

Ei mee hyvin meillä tän takia.

Paha EXÄ


 
jep
157,50e/kk/lapsi kolmesta lapsesta. Mulla tulot n. 2000e/kk, eksällä tuplasti tuon.

Ex ei tapaa lapsia ollenkaan. Synttäreillä ja jouluna joskus ostaa jotain, joskus taas ei.

Exällä ei ole muita lapsia, minulla ja avokilla yksi yhteinen. Eikä tulis mieleenkään vaatia enempää elareita sillä varjolla, että meillä on perhe kasvanut. Nykyisellään avokki kyllä osallistuu myös kolmikon kuluihin epäsuorasti maksamalla puolet kaikista laskuista ja kun olivat vielä päivähoidossa, maksoi puolet hoitomaksuistakin, koska hänen tulonsa vaikuttivat hoitomaksujen suuruuteenkin.

 
Elatusmaksua saan kahdesta lapsesta yhteensä 300 euroa /kk. Oma viime vuoden verotettava tuloni oli 37.825 euroa. Elatusmaksumme on ollut ennallaan vuodesta 2004 asti.

Lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu ja kesäisin enemmän. Laitan mukaan puhtaat vaihtovaatteet (no alusvaatteita/sukkia enemmänkin) ja kelin mukaiset ulkovaatteet. En esim kumisaappaita taikka monia vaihtokintaita - eikä asiasta ole meillä koskaan edes keskusteltu. Lapset ovat yhteisiä, mutta muu elämämme ei ole enää!

Exäni tuloista en tiedä mitään, en ole kiinnostunut eikä asia mitenkään kuulu minulle. Jos hän jotain ostaa taikka ei osta, niin siitäkään hän ei ole "tilivelvollinen" minulle - korkeintaan lapsilleen.
Eikö ole omaa pahaa verta, mistä lapset itse oppivat asenteita, jos rahasta ja erityisesti TOISEN rahoista keskustellaan/rahankäyttöä pohditaan. Ei ole exän ongelma, jos jonkun yh:n uusiosuhteessa on rahaongelmia ja lapset sen huomaavat. Kyllä on ihan kasvattavaa (itselle ja lapsille) kertoa asioista niiden oikeilla nimillä: jos ei ole varaa niin ei ole. Jos joku saa parampaa palkkaa, siihen on varmasti jokin syy (esim opiskellut enemmän, vaativampi työ, vastuuta enemmän jne jne).
Ja eikös ole aika kaukaa haettua, että "exä ihan tekee kiusaa ostaessaan omille lapsilleen tavaroita, asioita, vaatteita jne"??
 
ajatella, miten minä olen hölmö... tytön isä maksaa lapsensa tilille kahden viikon välein joko 40 e tai 50 e. Riippuen omasta tilanteestaan. Minä puolestani pyydän apua häneltä, mikäli autoon tarvii vaihtaa renkaat tai sytytystulpat. jos taas neidin kännykkä reistaa tai tietokone pätkii, niin kimpassa maksellaan nekin. muuttoapua saatiin vasta äskettäin jne... kumpikaan ei ole halunnut mistään asioista kenenkään ulkopuolisen avulla rähinöinyt ja mukavasti on pärjätty jo kahdeksan vuotta! paljon mukavampi olla itsensäkin kanssa, kun ollaan väleissä
 
jep
Hienoa. Teillähän on hyvin asiat. Ikävä kyllä olette esimerkki sieltä ääripäästä, joita on harvoja: asiat toimii eron jälkeenkin.

Meillä ei tulis kuuloonkaan, että ex vaihtelisi auton renkaita tai korjaisi autoa... kunnei se ole edes lasten asioista kiinnostunut. ;)
 
hmm.
Mulla on kai vähän erilainen tilanne kuin muilla?
Mies maksaa elareita yhteensä 250?/kk (5lasta) ja valtio 435?/kk
Lapsilisät (650?+ yh korotus n.150??) ja kotihoidontuki (täytenä kai jotain 400?) joihin jätin juuri yh-korotus hakemukset
ja toivottavasti asumistuki kunhan pääsen muuttamaan pois tästä asunnosta
Tällähetkellä ei muita tuloja.

Tuleehan tosta iso summa mutta on niitä lapsiakin.
 
Täällä näköjään aihe lipsunut taas raiteilta sinne katkeruuden puolelle!Onneksi näköjään oli sentään joku,jolla asiat hyvin...

Ite saan sen minimin 129e x 4,ja siitäkin mies kykenee maksamaan osan ja kunnalta tulee loput,kotihoidontuesta jää käteen 450e ja lapsilisät on noin 640e.Mikä tekee siis yhteensä 1606e/kk MEILLE VIIDELLE.Ei paljon,ei vähän,vaan sopivasti.

Mies ois joutunu aikamoiseen ahdinkoon,joten ihan sulassa sovussa annan hänelle rahaa auton lainaan ja kuluihin,jotka hänelle eron myötä jäi.Sillä lapsiaanhan hän sillä kummiskin kuskaa,silloin kun heitä tapaa!!!Aluksi olin vihainen ja mietin olenko hölmö,kun itellä ei autoa ja kaupasta raahaan ne ruokavuoret ja lasten kanssa lihasten voimalla liikutaan.Mutta saavatpahan isänsä kanssa sitten liikkua helpommin,ettei aina vaan tartte pyöräillä ja kävellä!Kun laina on maksettu,helpottaa se meitä kaikkia...

Että järkeä saa käyttää näissäkin asioissa kaikkien parhaaksi!!!
 
Ai niin!Ja apuakin olen joskus hädän hetkellä saanut...exä on muunmuassa hoitanut puhjenneen pyöränkumin tai korjannut tietokoneesta ongelmia.Oman lapsensa pyörähän se oli ja muksut ne enimmäkseen tätä konettakin käyttää!Älyttömästä vihanpidostahan seuraisi vaan lisää solmuja!!!

Vaatteita ei yleensä tarvii pakkailla lasten mukaan,kun ovat isällään vain joitain tunteja noin kolme kertaa viikossa ja silloin isä huolehtii kuljetuksen ja ruuat.Jos on tiedossa vaikka ulkona rytyämistä tai saunareissua,laitan toki vaihtokamppeita.Yökylässä on toistaiseksi käynyt vain osa lapsista 2-3 kertaa...mutta jos exän terveydentila sen joskus sallii,ei kukaan estä lapsia kyläilemästä enemmänkin.

Joskus ovat shoppailleet jotain pientä,mutta minä vastaan lasten hankinnoista noin pääasiassa,sillä sitä vartenhan on elarit,ainakin meillä.Paljon kolutaan kirpputoreja ja mummotkin vähän avittaa.Ja onhan ihan mukavaa,jos ovat jonkun lelun saaneet tai käyneet vaikka mäkkärissä,että saavat niinkun isiltäkin vähän ekstraa!Eihän ne lapset tiedä ja ymmärrä,että osa meidän elannosta tulee suoraan exältä,että se näkyy ruuassa,asumisessa ja vaatteissa ja joskus on rahaa ja joskus on tiukempaa...

Ite tosiaan teen sellasta työtä näitten kersojen kanssa,kun eivät isällään niin paljoa tai koko porukka kerralla,että viikossa oon ilman lapsia tollaset 7-9h,ettei VOIMIA EES RIITÄ TAPPELUUN,VAAN PYRIN SIIHEN ETTÄ ARKI SUJUU!!!
 

Yhteistyössä