Gastroskiisi

Moikka taas!

Meillä kyl saa olla onneks omalla ilmoituksella 2 päivää sairaslomalla ja pomokin tuntuu tosi hyvin ymmärtävän tilanteen, ainakin toistaseks. Ja kyl mäkin uskon, et sairaslomaa saa ainakin pyytämällä.

Nyt tuli muuten tulos seerumiseulasta, joka otettiin sillon niska-poimu-ultran yhtydessä ja se ainakin oli ihan normaali! :) Jotain ilonaiheita sentään! Väsyttää muuten vieläkin ihan hulluna, 2 edellistä yötä oon nukkunu melkein 12 tuntia ja eilen vielä parit pikku päikkärit :)

Isosisko muuten juttelee jo vauvalle kovin, joten toivotaan hänenkin puolesta, et kaikki menee hyvin. Hän muuten kerto mulle asiantuntevasti, ettei sitä vielä tiedä tuleeko sieltä tyttö vai poika, mut hän kuulemma itse katsoi lääkärin telkkarista, etti sillä mitään pippeliä näkynyt! Kukaan muu ei kyl vielä tiedä, kumpi se on :D (Hän toivoo siis pikkusiskoa..)

Tsemppiä teille molemmille! :hug:

-J
 
Moikka!

En ole täällä pitkään aikaan vieraillut, mutta nyt tuli mieleen tulla katsomaan, että onko tänne ilmestynyt uusia gastroskiisivauvaa odottavia.

Mulla on ihan juuri 1v syntttäreitä viettävä poika, jolla todottiin gastroskiisi niskapoimu-ultrassa. Raskaus-aika meni omasta mielestä tosi nopeasti kun oli tiheästi seurantaa. Meillä ei koskaan seurannoissa näkynyt ulkopuolella muuta kuin suolta, joka välillä oli paljonkin pihalla ja toisella kertaa taas ihan pikkuruisen vain. Sektio suunniteltiin 38 viikolle, mutta 35+ viikolla huomattiin suolessa olevan turvotusta ja sitten tehtiinkin sektio kun viikkoja tuli 36 täyteen.

Me oltiin sairaalassa vain 2.5 viikkoa ja sieltä suoraan kotiin. puolivuotiaana tehtiin mahalaukun tähystys nukutuksessa ja sitten tehtiin myös vuorokausi ph-seuranta. tähystyksestä tuli puhtaat paperit, mutta ph mittauksessa tuli tulokseksi 5.2% kun raja on 5%. Pojalla kun ei mitään oireita kuitenkaan ollut, eikä ole vieläkään, niin ei sitten saanut lääkitystä. Nyt vuoden vaihteessa meidän pitäisi tehdä se rekisteröinti uudelleen, kun vanhemmiten vaiva voi korjaantua.

nykypäivänä ei mistään voisi kuvitellakaan, että poika on syntynyt keskosena ja vielä suolet sylissä. Pienestä asti on menoa ollut ja uteliaisuus välillä koettelee äidin reaktionopeuksia...Kävelemäänkin opittiin jo 9kk ikäsenä, eli tahtoa riittää.

mielelläni kertoilen meidän kokemuksia, jos joku vain haluaa. Parhaiten muhun saa yhteyden sähköpostilla: outzakoo@gmail.com

Jaksamisia kaikille gastroskiisivauvaa odottaville!! ja muistakaa olla myös stressaamatta :)
 
Kiva kuulla että noinkin lyhyellä sairaala ajalla voi selvitä jos kaikki menee hyvin :)

Meillä tosiaan oli maanantaina se kontrolli ja vauva kasvaa hieman hitaasti, kolme viikkoa jäljessä tällä hetkellä eli vastaa 20 viikkosta. taas kontrolli parin viikon päästä kun nyt seurataan sit kasvua, eli heti kun tunnelin päässä valoa näkyy niin joku sen käy sieltä sammuttamassa. :/ huoli taas kovaa ja ajattelee vaan koko aika vauvaa että kasvappas nyt, toivon niin kovasti ettei enempää jää jälkeen..

toivottavasti teillä menee hyvin, ei tämä on/off stressi ole kivaa :(
 
Heippa taas!
olipa jälleen kerran ihana lukea, että jollakin on alku mennyt noin hyvin ja sairaala-aika jäänyt noin lyhyeksi :) Muutaman gastroskiisi-vauvan äidin kanssa olenkin kuulumisia vaihtanut ja nyt onkin melko levollinen olo tulevaisuuden suhteen, kun kuulee onnellisia elämäntarinoita :)

Meillä tosiaan ennen joulua seuraava ultra, neljä viikkoa väliä. Tuntuu niiiin pitkältä ajalta. Onneksi on neuvola tässä välissä. Tihentääkö ne niitä ultrakäyntejä 30 viikon jälkeen?

Supistuksia on ollut, välillä kipeitäkin, mutta aika helpolla olen niiden suhteen päässy- Enemmän toi iskias-kipu hankaloittaa elämää ja tuntuu että mitä kipeempi sen suhteen olen ja mitä huonommin olen nukkunu, ni sitä enemmän supisteleekin sitten.

Voimia siulle Pallero :) Itsekin joka kerta sydän syrjällään mennään ultraan katsomaan että onhan pikkuinen kasvanut ja onhan se suoli vielä kunnossa. Toivotaan että teidän vauveli kasvaa ja jos nyt ei ihan käyrien mukaan, ni omaan reippaaseen tahtiinsa. Pienet on onneksi kovin pippurista porukkaa :) Ja toivottavasti stressi pian helpottaa :)

Palaillaan taas :) Lähden tästä työmaalle linkuttamaan :D
 
Mulla jäi viimeksi kirjoittamatta, että lopulta se turvotus, joka suolessa havaittiin olikin suolenmutkaan kertynyttä mekoniumia, eli ensikakkaa. Suolistosta oli ulkona osa paksu- ja ohitsuolta, mutta kumpaakaan ei paljoa. Vatsaontelo oli myös sen verran suuri, että kaikki suolet saatiin kerralla laitettua takaisin, eli mitään siilo-hoitoa ei meillä tarvittu.

Lisksi voisin sanoa, että jos vain mahdollista, niin synnytystapana paras on ehdottomasti sektio. Itse olin sitä aluksi vastaan, ehkä siksi, että tiesin muiden gastroskiisien syntyneen normaalisti. Nyt kuitenkiin jälkikäteen on tiedostanut montakin asiaa, jotka puoltaa sektiota. Kuten esim, että suolistoa ei pääse sektiossa valahtamaan lisää pihalle, vaan se krympsy, mitä siellä on jo pihalla tulee siististi sellaisenaan ulos. Lisäksi lapsen infektioriskit ovat paaaaljon pienemmät. Ja onhan näitä puolto-asioita paljon lisääkin, mutta tässä mun mielestä tärkeemmät.

Paljon terkkuja kaikille! :)
 
Meille lääkäri sano, että normaalisti synnytetään, ellei muuta syytä sektioon ole. No saas nähdä kuin käy, aika varmaan näyttää.. Nyt jännitetään vielä muutama päivä seuraavaa Tyks-reissua ja sitä mielessä koko ajan kummittelevaa lapsivesipunktiota.. Iik!
 
No meillekin sanottiin Helsingissä että normaali alatiesynnytys, ellei sitten ole muita syitä sektioon. Itse myös toivoin alatiesynnytyksen olevan mahdollinen. Lisäksi olen ehkä pikkuisen eri mieltä tuosta sektiosta...jo työnikin puolesta kohtaan sektioäitejä. se on kuitenkin ISO leikkaus ja riskit komplikaatioihin TODELLA paljon suuremmat kuin alatiesynnytyksessä. Toipuminenkin äidille paljon nopeampaa ja toivon itse pääseväni mahdollisimman pian vauvan luo. Mutta siis vauvan ehdoilla tietenkin mennään ja jos tilanne sektiota vaatii niin sitten niin.

Tsemppiä kovasti Sykerö-vauvalle punktioon :) Kaikki menee varmasti hyvin vaikkei mikään miellyttävin toimenpide olekaan :)
 
Tiedän, että monessa paikassa sanotaan, että gastroskiisit synnytettäs alakautta ja tosiaan itsekin sitä toivoin, mutta olen tosi tyytyväinen siihen, että niin ei tapahtunut. Mä ajattelin sitten lopulta, että mikä olisi mun lapselle parasta ja suostuin sektioon. Itse toivuin sektiosta tosi nopeasti. Seuraavana päivänä kävelin normaalisti ja kipujakaan ei ollut juuri yhtään. Särkylääkkeistä en ottanut muutakuin ne, jotka osastolla pakolla annettiin parina päivänä. Seuraavalla viikolla ei olisi enää edes tiennyt, että mitään leikkausta on koskaan edes tehty. Mutta siihen olin tosi tyytyväinen, että mun poika selvisi TODELLA vähällä sairaala-ajalla ja mitään komplikaatioita ei tullut. Jos olisin pakolla halunnut alatiesynnytyksen, niin pojan sairaalassaoloaika olisi ainakin tuplaantunut.

Itsekin näen melkeempä kerran viikossa ainakin sektoituja äitejä ja toki komplikaatioita tulee, mutta tosi suuri määrä on toipunut normaalisti. Enemmän tiedän alatiesynnyttäneitä, jotka ovat valittaneet jos jonkinnäkösistä vaivoista synnytyksen jälkeen. Onhan siinä isot riskit, mutta mun mielestä lapsen etu menee sen edelle. Toki toivon itsekin, että tulevaisuudessa voisin synnyttää vielä normaalisti. Saisimpahan sitten itse vertailla kumpi on parempi. Mutta tällä hetkellä olen sitä mieltä, että jos vauvalla on tiedossa joku juttu, minkä takia se tarvii hoitoa HETI syntymän jälkeen, niin silloin sektio ehdottomasti ja jos tiedossa ei ole mitään ihmeellistä, niin en tietenkään silloin kannata sektiota.
 
no en käy tästä nyt kättä vääntämään ja pointti olikin se että tietenkin vauvan ehdoilla mennään! se mikä on vauvalle parhaaksi ni niin toimitaan tietenkin! :) ja mielipiteitä on niin monta kuin on niiden kertojaakin! itse kannatan edelleen alatiesynnytystä itseni SEKÄ vauvankin puolesta! katsotaan kuinka käy! luulen ja uskon että jokainen tuleva äiti haluaa vauvalleen vain parasta!

kaikki täällä hyvin edelleen! mitä nyt otin ja liukastuin tuossa rappusilla turvalleni, en onneksi masulleni! täytyykin olla varovaisempi kun tuntuu tänee eteläänkin saapuneen nyt nuo liukkaat kelit!

ja vielä kerran Tipsukoolle..ihanaa että teillä sairaalassaoloaika oli noin lyhyt! antaa paljon voimaa tänne tulevaa jännittyneenä odottavalle! :) ja tules sykerö-vauva kertomaan kuinka teidän punktio meni ja miten se pikkuinen nyt jakselee :)
 
Heips!

Meillä oli tosiaan tänään se lapsivesipunktio ja hyvin se kyllä tuntu menevän! Tais olla pelot turhia, kun ei sattunu ollenkaan eikä voi sanoo olleen edes epämiellyttävää. Sen jälkeen tosin jonkun aikaa vatsaa nipisteli ja vähän kouraisikin, mut ei muuta. Eikä mitään lapsivesivuotoakaan oo tullu. et meille se oli ainakin tähän asti ihan hyvä kokemus =) meinasivat kyl, ettei tänään kannata töihin menn enkä mä sit vastaan laittanu vaan lähettiin kotiin huilaamaan. Ihan hyvä ratkasu varmaan, kun viime yönäkään ei oikein nukuttanut ;) Nyt saadaan sit vaan jännittää tuloksia pari viikkoo..

Se lastenkirurgin tapaaminen meinas jäädä kokonaan, kun ei sitä ollenkaan näkynyt.. Me ei kuitenkaan ihan noin vaan sitä nielty, koska se oli sovittu jo silloin kolme viikkoa sitten, että se tulee. Onneks mä muistin sen nimen, koska muut ei tienny mitään, kun oli eri lääkäri ja kätilö ku viimeks. No mut lopulta päästiin häntäkin tapaamaan ja ihan kiva oli kyllä hänenkin kanssa jutella, vaikka ei niin uutta tietoo saatukaan.

Neuvolaa olis sit taas ens viikolla ja Tyksiin seuraavaks tammikuun loppupuolella rakenneultraan. Talvilomareissuhaaveet saa näköjään unohtaa tällä erää, mut ei se mitään. Ehtiihän sitä myöhemminkin, asiat tärkeysjärjestykseen!
 
heip taas "pitkästä" aikaa.. :)

Meillä oli maanantaina se ultra taasen siellä kuopiossa ja helpotukseksi vauva oli kasvanut hyvin, ottanut viikolla kiinni näinkin lyhyessä ajassa (edellisestä kerrasta 2 viikkoa) enään kaks viikkoa jäljessä kun viimeks oli kolme. nyt siis pompattu alakäyrän alapuolelta alakäyrälle.. :) hyviä uutiisia siis, tyttö kasvaa.. pieni mutta sitkeä <3

Kuinkas teillä muilla menee, onko sykerövauva saanut jo tuloksia tutkimuksesta, toivottavasti hyviä sellaisia :)

ilmoitelkaahan :)
 
Heips!

Tänään saatiin tulokset lapsivesipunktiosta ja kromosomit oli normaalit! JEE! Tais olla joulun paras lahja! Tuleva isosisko ei kyllä ollu kovin innoissaan, kun selvis että äksää ja yytä olis tarjolla. Hän kun niin toivoi pikkusiskoa, mut ehkä se pikkuvelikin kelpaa, kun saa tottua ajatukseen ;)
 
Ihana kuulla pallero ja sykerö-vauva että kaikki kunnossa :) Meillä oli tänään jälleen ultra Helsingissä ja kaikki niin hyvin kun voi vaan olla :) Viikkoja kasassa nyt 29+5. Vauva kasvaa hienosti käyrällä ja suolisto näytti siistiltä. Lääkäri totesi että "mitä tätä nyt kauemmin ultraamaan, kun kaikki on niin hyvin kuin voi olla" ja oli erittäin tyytyväinen vauvan vointiin ja kasvuun. Painoarvio oli n. 1,5kiloo, JÄTTILÄINEN :D

Itsellä edelleen ajoittain, etenkin iltaisin, kipeitäkin supistuksia ja nyt ollaan siis sairaslomalla. Ei ne supistukset ole onneksi mitään aikaiseksi saaneet, mutta sen verran pelästyttivät että huilaillaan nyt lääkärin luvalla :) Kaikki on vauvelin parhaaksi kuitenkin :)

Kovasti tuo masuasukki kaiket päivät ja illat, joskus yötkin touhuilee ja välillä jo ite miettii että kuinkahan solmussa se siellä suolineen onkaan :) On siis todella virkeä tapaus ja hikottelee koko ajan :) Ja se on vaan niin ihana, etten saa sen touhuista tarpeekseni :)

Onnea palleron ja sykerö-vauvan odotukseen :) Rauhallista ja ihanaa joulunaikaa ja ensi vuonna sitten nähdään rakkauspakkaukset ihan livenä :) :) Minä tuskin meinaan malttaa odottaa :)
 
Hienoa että kaikilla hyviä uutisia näin joulun alla, eikä tarvii murehtia (paitsi siitä ettei saa syödä kaikkia ihania joulu kaloja :( noh, ehkä sen kestää ) vaan voi nauttia joulusta..:)

Meillä oli sillo ultrapäivänä viikkoja tasan 25 ja painoarvio noin 500g eli pikkunen mut tuplautunu kuitenkin kahdessa viikossa. seuraava käynti 29.12 ja viikkoja sillon 27+3, saas nähdä miten lähellä kiloa ollaan sillon :)

Onnea poika uutisista ja normaalista tuloksesta sykerö-vauvalle, on se niin helpottava tunne kun saa ne tulokset ja lukee että normaalit taikka saa sen puhelun :)

Täällä kans ollaan koko ajan oltu hyvin vilkkaita, joka kerta lääkäritkin mainitsee että virkeä sikiö ja hyvin liikkuvainen :) viime viikkojen aikana alkanu potkut ja muutkin möyryämiset tuntumaan päivä päivältä selkeemmin, on se vaan niin ihanaa vaikkakin meillä tyty on perätilassa ja potkii alaspäin ja välillä myös virtsarakkoon joka ei niin mukavaa kun on vessahätä :) Hikkaa en oo vielä tuntenut kertaakaan :) johtunee siitä että se prkleen istukka on etuseinässä ja vaimentaa kaikki liikkeet muutenkin :)
Juu ja ei tosiaan malttas millään enää oottaa :)
Äitiyspakkauskin tuli viime viikolla ja pääsi sitä hipeltään, joskin paljon enemmän poikamainen tänävuonna vaatteisen suuhteen, teille siis vaan plussaa mut minä haluan pinkkiä enkä vaalensinistä :) noh, onneksi kaappi pursuaa jo vaaleenpunasta ja pinkkiä niin ei niin väliksi muutama vaate laittaa nurkkaan oottaa josko joskus poikakin taloon putkahtaisi ;)

ainiin, olin minäkin tuossa muutaman päivän saikulla + vapaa vkl perään, kun niin paljon supistelee (kivuttomasti tosin, ei siis suurta hätää) ja alaselkä menee töis tosi kipeeks :/ ei olis ku 22 työpäivää jäljellä, eli tasan kuukausi yhteensä kun vp:t laskee mukaan..:) innolla jo odotan mammalomaa.. :) minä otin sen 50 päivää aiemmin alkavaks + talviloma ennen sitä ni pääsee jo hyvis ajoin pois töistä :)

MUtta kertokaahan taas kuulumisia ja rauhallista joulun aikaa ja aattona sit massut täyteen et mussut kasvaa <3
 
hei.

ajattelin tänne teillekkin ilmoitella että meitä kohtasi viikonloppuna suuri suru. vauva menehtyi kohtuun. synnytys meni hyvin mutta syli jäi tyhjäksi. ikävä on kova, suru on suuri.

toivon todella parempaa onnea teille ja olen varma että kaikki menee hyvin vaikkei meillä mennyt.
 
Pallerolle

Maankorvessa kulkevi lapsosen tie
Vaan ihana enkeli kotihin vie
Niin pitkä on matka, ei kotia näy
Vaan ihana enkeli vieressä käy.

On pimeä korpi ja kivinen tie
Ja usein se vielä niin liukaskin lie
Jo lapsikin helposti langeta vois
Jos käsi ei enkelin kädessä ois.

Maankorvessa kulkevi lapsosen tie
Vaan ihana enkeli kotihin vie
Oi laps ethän milloinkaan ottaa sä vois
sun kättäsi enkelin kädestä pois.


Nämä sanat ovat niin kauniit ja tulivat ensimmäisenä mieleen. Itku tuli viestiäsi lukiessani. Paljon voimia ja jaksamista teille koko perheelle valtavan surun keskellä ja suojelusenkeleitä vauvanne matkalle kulkemaan.
 
Mitenkäs Sykerö-vauvalla menee tällä hetkellä? Paljonkos teillä on jo niitä viikkoja?
Täällä viikkoja jo 33+5, huomenna siis 34 tasan :) kovasti alkaa synnytys olla jo mielessä ja pikkasen jo jännittääkin...Viime viikolla ultrassa kaikki hyvin, suoli näytti siistiltä ja vauva edelleen kasvaa käyrällään :) Ensi viikolla seuraava käynti :) tihentävät seurantaa kuulemma viimisillä viikoilla. Montaa ei enää olekaan ennen h-hetkeä :)
 
Hei kaikki! Tulinpa pitkästä aikaa tänne vakoilemaan. :)
Tsemppiä kaikille vauvaa odotteleville!
Itselläni tänään 4v täyttänyt gastroskiisipoika (syntyi naistenklinikalla), jonka kanssa viimeksi eilen kävin lääkärissä tsekkaamassa mahan. Meillä tie oli hiukan monimutkaisempi kuin ilmeisesti monilla, mutta kaikki meni tosi hyvin kuitenkin.
Multa saa edelleen kysyä mitä vain, jos joku asia mietityttää. Yritän vastata parhaan tietoni mukaan.. :D sähköposti on awallenius@gmail.com

Hyvä että ihmisillä on edelleen vertaistukea, yksin ois raskaampaa vielä!
 
Heipsan!

Meillä onkin ollut nyt pitkä tauko käynneissä, kun oli toi joulu ja kaikki pyhät välissä, mut huomenna olis rakenneultra. Viikkoja on tänään tasan 21 ja vähän jännittää huominen. Toivotaan, että on hyvän kokoinen ja suolisto näyttäis hyvältä..

Civindal: Me ollaan sitten oltu samaan aikaan Naistenklinikalla, koska meidän esikoinen täyttää huomenna 4 v. Hän tosin oli terve, mutta silti aikamoinen yhteensattuma!

Täytyy päivitellä lisää kuulumisia huomenna tai viikonloppuna viimeistään..
 
Moikka!

Rakenneultrassa kaikki hyvin! Huoh! Ja onneksi se gastroskiisi löytyi silloin nt-ultrassa, nimittäin olis jääny todennäkösesti nyt huomaamatta ellei lääkäri oli tienny mitä etsiä. Huomenna taas neuvolaan ja 4D:kin jo varattiin. Onneks on noita kontrolleja tonkin verran niin saa ehkä hiukan mielenrauhaa. Tuntuu tosin, että vois siellä useamminkin käydä. 28. viikolla vasta seuraava TYKS-käynti, odottavan aika on pitkä.. Ja kolme kuukautta pitäs töissäki vielä jaksaa hillua.. ;)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kerrotaan nyt täälläkin, että meille syntyi pikkuinen poika 25.1. Viikkoja 34+6, painoa 2410g. Viikon verran vierähti teholla ja nyt osastolla! Maitoja päästään nostelemaan, alku mennyt mukavasti ja toipuminen ollut melko nopeaa! Toivottavasti ei tule takapakkeja :)

Vauva on IHANA ja kaiken vaivan arvoista tämä kaikki on <3

Koita Sykerö-vauva jaksaa siellä töissä ja jäät sitten pois kun siltä tuntuu! Ja omaa äidinvaistoaan kannattaa kuunnella, meilläkin meinasi käydä hassusti, mutta onneksi äidin hätää kuunneltiin ja loppu hyvin kaikki hyvin :)

Kirjoittelehan kuulumisia taasen :)
 
Onnea ihanasta vauvauutisesta! Hän päättikin sitten tulla vähän sunniteltua aikasemmin, onneks oli kuitenkin tuonkin kokoinen. ;) Saitko synnyttää ihan alateitse? Ja miten synnytys muuten sujui? Oliko paljon väkeä (lääkäreitä, hoitajia) paikalla? Ja mites vauvan leikkaus, minkä ikäisenä tehtiin, kestikö kauan? Niin ja missä muuten synnytitkään? Jäitkö muuten sairaslomalle ennen äitiyslomaa vai miten sulla meni? Sori, tulee paljon kysymyksiä, mut toi kaikki on meillä vielä edessä.. Jännittää jo nyt ja vasta 23+4 menossa. Sitä vaan koko ajan odottaa, että viikot kuluis..

Musta tuntuu, että kaikki nää gastroskiisitapaukset syntyy etuajassa ja aika usein monta viikkoakin. En tiiä, oonko väärässä, mut tällanen käsitys on muitten kokemuksista tullu. Lääkärit sanoo meillekin, että niin pitkälle mennään, ku mahdollista, mut rivien välistä voi lukea, ette loppuun tulla meneen kuitenkaan.

4D-ultra olis parin viikon päästä ja vieläkin vähän emmin, että kannattaako siihen laittaa se 200 €, kun kuitenkin Tyksissäkin seurataan.. Tässä vaiheessa tuntuu, et siellä vois kyllä käydä useamminkin..

Paljon tsemppiä teille! Täälläkin pidetään peukkuja, että siellä menee kaikki hyvin =)
 
Heippa!

Synnytys meni hyvin ja kiireellä. Meillä tuli pikkuisen kiire sairaalaan, kun vauva lopetti liikkumisen syntymää edeltävänä päivänä. Naistenklinikalla synnytin ja vauvan voinnin takia synnytystapana oli sektio. Viikon verran vierähti teholla siilohoidossa ja lopulta masu suljettiin. Nyt ollaan oltu toinen viikko osastolla ja kohta meneekin jo täydet maidot. kakkaa tulee ja vauvan toipuminen on ollu uskomatonta!!! Tissistä syö eväänsä, röyhtäsee ja jatkaa uniaan :) Jos menee näin hyvin, päästäänkin jo pian kotiin!

Sairaslomalle jäin jo viikkoja ennen ä-loman alkua supistusten vuoksi ja mullahan ne supparit lopulta tekivätkin tehtäväänsä ja avasivat paikkoja eli kuuntele omaa kehoasi ja lepää niin paljon kuin mahdollista!! Se on niin sinun kuin vauvankin parhaaksi :)

Tsemppiä sulle, kyllä kaikki hyvin menee ihan varmasti! ja jos tulee etuaikaan pikkasen ni sitte tulee. Meille kirurgi sanoi että saattoi olla jopa suolistolle etuna tämä ennenaikaan tuleminen, kun suoli oli kuitenkin todella hyvässä kunnossa ja sulku päästiin tekemään melko nopeasti!

Nyt palailen osastolle, tässä aulassa kirjottelen :) Vauvalla olis ruoka-aika, katsotaan kuinka tässä nyt menee! Ilmottelen taas kuulumisia!

Muistahan nyt levätä :)
 
heippa Sykerö-vauvalle!

Päivitän jälleen meidän kuulumisia, jospa tämä antaisi jälleen voimia tulevaa varten sinullekin! :) Me päästiin viime maanantaina kotiin, eli sairaalassaoloaika kutistui suorastaan olemattomiin! Viikko oltiin teholla, ja vähän toista viikkoa osastolla! Eli ennen 3 viikon ikää päästiin kotiin! Kaikki meni kyllä niin hienosti, etten olisi voinut uskoakaan tämän kaiken päättyvän näin :)

Synnytyksestä vielä sen verran, että porukkaa oli kyllä koko leikkaussalin täydeltä! Sekä minua että vauvaa varten! Sain nähdä vauvan muutaman kerran ennenkuin hänet siirrettiin teholle! Itse sektiosta minulle ei jäänyt mitään huonoja mielikuvia, enkä juurikaan ollut kovin kipeä.
Vauva oli aikamoinen motivaattori liikkeelle lähtemiseen. Sitten kun ei malta huilia, niin kyllä mulla pienia vaivoja on tullut sektion jäljiltä! Mutta mitä vaan sitä kyllä oman lapsensa takia on valmis kestämään!

Vauva kasvaa hyvin, on pelkällä rintamaidolla ja tissistä siis syö eväänsä! Nukku, kakkaa ja syö. Ajoittain masuvaivaa ja kakka on hukuksissa, mutta eikös kaikilla vauvoilla ole joskus :D Mitään arpea meille ei varsinaisesti tosiaan jäänyt, kun reikä saatiin kursittua napaan ja napakin jäi paikoilleen!

Oikein paljon onnea sinulle odotukseen edelleen ja pidän peukut ja varpaat pystyssä teitä varten!
 

Yhteistyössä