GLUTEENITON kysymys

Aion viedä perjantaina töihin juustokakun, ja kun nykyisellä harjoittelijatytöllä on keliakia, niin hänelle voisin tehdä erikseen leivoksen. Tarviiko vaihtaa muuta kuin pohja (alkup. versiossa mansikkadominoa) ja mistä se pohja kannattaisi tehdä? Jotta tulisi siis hyvän makuinen, eli en halua mennä summamutikassa hakemaan jotain missä lukee gluteeniton.

Täytteeseen tulee sitten phidadelphiaa, vispikermaa, flora vanillaa, valkosuklaata ja liivatetta ja päälle soseutettua mansikkaa & liivatetta.
 
"maija"
eipä tarvitse täytettä vaihtaa. pohjan voi tehdä vaikka gluteenittomista kekseistä. muuten esim torttupohja tai kakku ainakin minulla onnistuu gluteenittomista jauhoista. turhaa olen pelännyt gluteenitonta leivontaa. joudun itselleni leipomaan gluteenitonta.
 
Noissa gluteenittomissa pikkuleivissä kiinnostaisi nimenomaan se, että mikä on sitten oikeasti hyvän makuista? Jos joku olis kokeillut ja tietäisi?

En välttämäti haluais paistella pohjaa ja toisaalta kun mulla on noi jauhotkin kaapissa hujan hajan ja puoilavonaisissa paketeissa ja varmasti pölllähtelee joka kerta kun otan jauhopussin, niin ei ne perunajauhotkaan varmaan ole ihan "puhtaita"...
 
"vieras"
peesi semperin kekseille! myös piparkakut (semper) toimivat pohjassa, kaurakeksit (semper)on ihan loistavia yleensäkin leivonnassa siihen voi laittaa vaikka suklaata sekaan :)
 
"piparkakku"
semperin piparkakkut ei ollut hyviä juustokakkupohjassa. Voi ei imeytynyt yhtään, vaan oli keksit ja voi erikseen. Tai miten sanoisin, siis nestettä oli vaan koko pohja. Muut keksit on kyllä hyviä pohjaan. Ja ihana kun jaksat tehdä glut. kakun myös! Mulla keliakia myös ja monesti vaikka ilmotan yleensä erikseen ruokavaliosta, niin mitään ei oo pöydässä.
 
"vieras"
[QUOTE="piparkakku";23197174]semperin piparkakkut ei ollut hyviä juustokakkupohjassa. Voi ei imeytynyt yhtään, vaan oli keksit ja voi erikseen. Tai miten sanoisin, siis nestettä oli vaan koko pohja. Muut keksit on kyllä hyviä pohjaan. Ja ihana kun jaksat tehdä glut. kakun myös! Mulla keliakia myös ja monesti vaikka ilmotan yleensä erikseen ruokavaliosta, niin mitään ei oo pöydässä.[/QUOTE]

itsellä nuo piparkakut toimineet kyllä ihan hyvin eli mitään tuollaista kuvaamaasi ongelmaa ei minulla ole ikinä ollut.
 
"jii"
[QUOTE="vieras";23198861]itsellä nuo piparkakut toimineet kyllä ihan hyvin eli mitään tuollaista kuvaamaasi ongelmaa ei minulla ole ikinä ollut.[/QUOTE]

Niihin kekseihin ei imeydy edes vesi, ellei liota niitä pitkän aikaa. Kokemusta on!
 

Yhteistyössä