Grillattavaa makkaraa, joka ei sisällä sianlihaa??

  • Viestiketjun aloittaja Tartteis sellasia..
  • Ensimmäinen viesti
mammalomalainen
Missä päin asut? Ainakin pääkaupunkiseudulla on ulkomaalaisten pitämiä halal-lihakauppoja, joissa on monipuolinen valikoima hyviä ja TUOREITA lihoja - kannattaa asioida muutenkin! Sieltä saa monen muun lisäksi hyviä grilliin sopivia makkaroita.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja mammalomalainen:
Missä päin asut? Ainakin pääkaupunkiseudulla on ulkomaalaisten pitämiä halal-lihakauppoja, joissa on monipuolinen valikoima hyviä ja TUOREITA lihoja - kannattaa asioida muutenkin! Sieltä saa monen muun lisäksi hyviä grilliin sopivia makkaroita.
joo niin saa..
esim ararat rice and food(vanha talvitie) sitä tulista chorizoa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
kalkkuna ukkopekka
Tätä olen tainnut ostaa kun lasten muslimi kaveri on ollut syömässä.
Aika kauan saa makkarahyllyä tutkia että löytää täysin sianlihattoman, mun mielestä jossain kalkkunanakissakin on sianlihaa.

Itse en syö lihaa ja olen löytänyt lohimakkaran joka on aika hyvää.
 
Ulkkiskaupoista saa sianlihatonta makkaraa (joka on muuten mielettömän hyvää ).
Lidlissä on broileri-kalkkunalenkkiä tms.
HK:n broilerilenkkiä me ollaan pääasiassa grillattu, tai kalkkuna/broiskunakkeja, noita saa lähes joka kaupasta.
 
vierailija
Missä päin asut? Ainakin pääkaupunkiseudulla on ulkomaalaisten pitämiä halal-lihakauppoja, joissa on monipuolinen valikoima hyviä ja TUOREITA lihoja - kannattaa asioida muutenkin! Sieltä saa monen muun lisäksi hyviä grilliin sopivia makkaroita.
Vai halalia. Kuka idiootti haluaa tukea eläinrääkkäystä? Eläimet pitää teurastaa niin, ettei ne joudu kärsimään. Mutta tämähän ei mohamettilaisille sovi.
 
vierailija
Tätä olen tainnut ostaa kun lasten muslimi kaveri on ollut syömässä.
Aika kauan saa makkarahyllyä tutkia että löytää täysin sianlihattoman, mun mielestä jossain kalkkunanakissakin on sianlihaa.

Itse en syö lihaa ja olen löytänyt lohimakkaran joka on aika hyvää.
anu tota lohimakkaraa? Lohi on mun suurinta herkkua ja jos jotain tollasta on niin haluan ehdottomasti maistaa. En myöskä ite syö lihaa, paitsi kalkkunaa ja sitäkin harvoin. Kalaa syön paljon kaikissa muodoissa.
 
vierailija
"Suomalaisen kalkkunan liha,
vesi,
rypsiöljy,
suola,
mausteet (valkopippuri, inkivääri, sinapinsiemen),
dekstroosi,
stabilointiaineet (E450),
uutteet (mustapippuri, korianteri, chili, muskottipähkinä),
aromit (umami, kumina, muskotinkukka),
hapettumisenestoaineet (E300),
säilöntäaine (E250)."

Lihapitoisuus olis hyvä tietää...
Merkkaan punaisella monta syytä, miksi jää ostamatta, närästää tai maha tulee kipeäksi.

Umami tarkoittaa makuainetta? Vai halutaanko peittää ilmaisulla jokin glutamaatti?

Suomalaisesta kalkkunasta tulee mieleen aina Saana Kaukon kohtalo Eviralla...:-(
 
vierailija
"Suomalaisen kalkkunan liha,
vesi,
rypsiöljy,
suola,
mausteet (valkopippuri, inkivääri, sinapinsiemen),
dekstroosi,
stabilointiaineet (E450),
uutteet (mustapippuri, korianteri, chili, muskottipähkinä),
aromit (umami, kumina, muskotinkukka),
hapettumisenestoaineet (E300),
säilöntäaine (E250)."

Lihapitoisuus olis hyvä tietää...
Merkkaan punaisella monta syytä, miksi jää ostamatta, närästää tai maha tulee kipeäksi.

Umami tarkoittaa makuainetta? Vai halutaanko peittää ilmaisulla jokin glutamaatti?

Suomalaisesta kalkkunasta tulee mieleen aina Saana Kaukon kohtalo Eviralla...:-(
Onhan se lihapitoisuus mainittu ihan selvästi. Muistaakseni 73%.
 
vierailija
Sori, olihan se lihapitoisuus siellä sivulla:
"Ravintoarvo / 100 g:

Energiaa 872 kJ / 208 kcal, rasvaa 18,1 g (tyydyttyneet rasvahapot 2,3 g), hiilihydraattia 0,5 g (josta sokeria 0,4 g), proteiinia 11,4 g, suolaa 1,8 g.

Lihapitoisuus 73%. Rasvaa 18%."


Siltä varalta, että valmistaja joskus lukisi näitä, voisi muuttaa suolan merisuolaksi, missä ei ole paakkuuntumisenestoainetta. Se on juustojenkin teossa parempi, jos tosiaan haluaa, ettei sapuska murene käsiin, kuten Juustoportin luomujuusto - eivät ymmärtäneet, vaikka laitoin palautettakin...? Karkea merisuola ei ole kallista edes ja joissakin makkaroissa sitä sentään on nykyään:)

Hiilihydraatti ei tule lihasta, vaan dekstroosista, josta evirakaan ei osaa sanoa, mistä on peräisin. Silti se ei kiellä sen käyttöä, mikä on läpimätä systeemi, jos joku tosiaan haluaa pysyä terveenä eikä syö muuntogeenisiä aineksia. Ei onnistu, joten makkarat tehdään itse - moni tekee, mikä on tietysti aikaavievää puuhaa ja vähän sottaista pienissä asunnoissa:)

11,4g proteiinia---- aika hyvä, mutta voiko varmuudella sanoa, ettei ole yhtään soijaa eikä maissia? Niitähän sallitaan tietty määrä, jos ...plaaplaa plaa ks eviran sivuilta:-(

Sori, mutta nämä asiat on helppo korjata, siksi tuhlasin aikaani tähän, vaikkei se mulle kuulukaan. Mitä siinä dekstroosipussissa lukee, jota makkaraan laitetaan? Entä mistä se E300 on tehty? Se nimittäin närästää niin, ettei mitään vamistetta, missä sitä on, voi käyttää. Onneksi näkökyky on vielä olemassa, mutta kaikilla ei ole.
 
vierailija
Mitä on tuo luonnonkuori?
Olis varmaan hyvämarkkinarako niille: Petri Sinkkosella on luomulampaita, mutta siihenkin makkaraan, mitä oli kauan sitten toisilla teettänyt, oli joku mäntti halunnut laittaa glutamaattia. Ei sitä kaupassa myyty, mutta ei ole mitään takeita omatekoisestakaan valmisteesta! ---mut jos joku haluaa ne siloiset lampaansuolet, tulipa sanottua:)
Luomulampaanmaksa saattaisi olla myös hyvä maku maksalaatikkoihin, en tiedä.
http://www.kivikylan.fi/yhteystiedot/palaute
Minähän en palautteita laita sellaisesta, mitä en itse osta. En halua yhtään lisää sellaista tuotetta, jos lähettävät kiitokseksi paketteja, mitä en tosiaankaan halua suosia - sellaistakin on tapahtunut josksu - kai siitäkään ei kukaan valita? Tiedoksi vaan sekin:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: feger

Yhteistyössä