Haaveena vauva 2020

@Purrri jännää (y)

@Wintersun kohta juu pääsee testaa, himotestaajana jo 3 päivän päästä :giggle: toivottavasti hoidot saa vihdoin teille pienen alulle :love:

@Tammityttö kiitos kiitos, kyllä mä oon sen luokan himotestaaja että kohta niitä pääsee tekee :ROFLMAO:


Pahoittelut munki puolesta kaikkien km ja kkm :notworthy: ei oo elämä reilua ei!
Itse koin 2 keskenmenoa ja yhden kkm ennen kuopuksen tärppiä ja lukuisia kemiallisia. Kkm tyhjennettiin lääkkeellisesti, 6+ viikolle oli kehitys jäänyt mikä todettiin rv 9+. Itse pääsin helpolla, tyhjeni nätisti kaikki ilman suurempia ongelmia. Km tapahtui n.5 viikoilla, spontaanisti tyhjeni.
 
Kiitos kun jaoitte kokemuksia em85 ja apustaja❤. Samaa mieltä Eevee1 että keskenmenoista puhutaan liian vähän. Tunnen itseni hölmöksi kun luotin raskauden jatkumiseen kerran syke näkyi varhaisultrassa jo rv5+6. Luulin, että on harvinaista että sykkeen näkemisen jälkeen menee kesken. Nyt kun olen etsinyt tietoa niin aika yleistä kuitenkin tuntuu olevan. Ultrassa terkka sanoi, että viikoilla 6.-9. nämä kuulemma yleensä tapahtuu. Ja silti tietoa etsiessä niin monella on keskeytynyt tuon jälkeenkin. Jotenkin se spontaani varhainen km vuosia sitten oli itselle helpompi ymmärtää, mutta tässä kyllä tuntuu että kroppa on pettänyt mut, kun pahoinvointikin ym jatkui vaikka sikiö oli jo kuollut. Mitenhän jatkossa pystyy olemaan varautumatta koko ajan pahimpaan, jos raskaus vielä onnistuisi? Ehkäpä aika auttaa..
 
Totta km puhutaan viekä nykyäänkin hirveän vähän. Mutta nyt itse huomannut, kun yksi raskaus oli jo niin pitkällä, että muutkin sen tiesi, niin ihmiset ei tunnu osaavan suhtautua niihin mitenkään.
Siis toiset töksäytteli mitä sattuu, toiset vältteli kuin spitaalista ja toiset katseli säälivästi.
Eli ehkä monen ei tee näistä syistä mieli kertoa edes kovin monelle, jos vastaanotto on tätä luokkaa o_O
Ja jopa terveyden huollossa törmännyt monenmoiseen tallajaan näissä asioissa, että siihen nähden kuinka yleisiä nämä ovat. Toiset hoitajat olleet kyllä tosi tökeröitä.

@mursutin juu sitähän sanotaan, että keskenmenon riski pienenee aika pieneen jos alkuraskauden ultrassa näkyy syke. Mutta kyllä monella silti vaan vielä sen jälkeen menee kesken :poop:
Ja itseänikin toisinaan enemmänkin jo ärsytti se, että oma kroppa ei edes ymmärrä luovuttaa, kun kehitys on lakannut.
Ja minä hölmönä olen kuvitellut olevani edelleen raskaana.

Mutta aika se on mikä siihen auttaa, kun uusi raskaus alkaa ja etenee pidemmälle ja aina tulee uusia etappeja, sitä alkaa uskoa ja luottaa :love:
 
Mulla myös raskausoireet jatkuivat, vaikka sikiö oli jo kuollut. Ehkä vähän pahoinvointi oli helpottanut mutta ajattelin sen olevan normaalia kun olin 5+4 lähtien siitä jo kärsinyt. Rinnat/nännit oli kipeät keskenmenoon asti, mutta nyt ku yritän muistella niin ehkä se kipu oli ihan aavistuksen vähentynyt? Mullahan oli koko raskauden ajan erinäisiä kramppeja kohdussa ja ne säteilivät myös selkään välillä, ja googlettelin paljon ja osalla se oli tarkoittanut keskenmenoa ja osalla oli johtunut vain kohdun kasvusta. Muistan kun kävin ekassa neuvolassa rv 10 ja mainitsin noista kivuista, ja terveydenhoitajalla oli huolestunut ilme kasvoilla. Sanoi että se voi olla normaalia, mutta kannattaa kertoa asiasta neuvolalääkärille sitten kun mulla on se eka lääkäriaika. Enpä sitä silloin ekalla neuvolakäynnillä tiennyt kun sitä neuvolakorttia täytettiin, että vauva oli juuri kuollut ja turhaan siellä miehen kanssa istuttiin.  :cry: Ja nyt taas sitten itkettää. Anteeksi nämä mun ainaiset negatiiviset viestit, mulla ei oo ketään muuta kuin tämä ryhmä, jolle tätä asiaa purkaa.
 
Mistä voi johtua ovismaiset kivut alavatsalla? Oonko nyt saanu jonku ihme tulehduksen vaiii voiko olla jotain muuta kivempaa kenties o_O selkeitä kunnon nipistelyjä ja myös vihlontaa molemmilla puolilla alavatsaa :eek:
Mul on ollu joskus just kiinnittymisen aikaan osassa raskauksia (y) tosin toissa pv (dpo6/7) oli aivan vastaavaa, mut menkat alkoi ihan oikeesti tänään (n) toki mulla se oli ihan odotettavaa eli sikäli ilman vuotelua lievät menkkakrampit voi olla sitä ihtiään :rolleyes:
 
Hei taas! Pakko tulla taas pienesti avautumaan ahdistuksesta. Tätä ketjua ja sen edeltäjää oon tosiaan aktiivisesti kaikki viestit lukenut, viime loka-marraskuulta, auttaa mulla vauvakuumeeseen ♥.

Mä tosiaan jäin työttömäksi kesäkuun lopussa (ja yrityksen olisi tarkoitus ollut alkaa elokuussa). Jonka takia joudutaan lykkäämään meidän lapsen yritystä, koska ollaan siis naispari ja hoidot yksityisellä maksaa ihan sikana. Töitä voisin toki hakea ja oon ammatiltani sellaisella alalla, että töitä varmasti saisinkin.. mutta mulla on opintoja myöskin jäljellä mun toista tutkintoa kohtaan vielä joulukuulle, joten töiden teko ei nyt tällä hetkellä ole ajankohtaisin vaihtoehto. (Koska kukaan tuskin palkkaa suoraan opintovapaalle jäävää ihmistä ).

Halusin vain tulla kysymään, miten jaksaa tätä odotusta. Mulla loppui just menkat ja tän piti olla viimeinen kierto ennen yrityksen aloitusta. Nyt yritys alkaa aikaisintaan vuoden loppupuolella ja siihenkin tarvitaan pientä ihmettä et meidän rahatilanne sen jo silloin sallisi. Me ollaan siis jo melkein vuosi aktiivisesti haluttu mun puolison kanssa lapsi, mut on haluttu odottaa mun koulun loppupuolelle ja häiden ohi et oltais naimisissa. Häät oli se meidän etappi yritykselle ja nyt niiden ollessa muutaman viikon päässä tuntuu samalla jotenkin kirjalle, ettei elämäntilanne vieläkään anna periksi yritystä varten :( onko hyviä vinkkejä?
 
Nää menkat onkin sitten kunnon Niagara menkat... ei oo epäilystä vuodanko vai en eilenkin oli pari tuntia side ja vuoti jo yli ja shortseista läpi, onneksi kotona... tänään kp2. Mulla ei oo ollut kuukautisia/tyhjennysvuotoa 10 vuoteen kuin ehkä muutaman kerran hyvin pienet kun minipillerit jätti ne pois. Saa ihan tottua uudestaan menkkoihin :LOL:

Mietin vain että jos mulla oli ovulaatio 11 pv sitten niin voiko kuukautiset alkaa näin nopeaa sen jälkeen :eek: että onko joku vikana.. voikohan johtua ihan pillereistä ha että nää on vasta ekat oikeet menkat?

Ja mulla oli tosi runsaat ovulaatio-tyyppiset limat silloin ja muut oireet täsmäs mutta tarkottaako nuo limatkaan aina ovulaatiota? :LOL: jos en sitten ovuloinutkaan.

Vois kyllä ostaa eri ovulaatiotestejä nyt uuteen kiertoon jos toimis paremmin! :)
 
@Mahaotus luulisin kans, että ajan kanssa kierto tasoittuu. Kroppa saattaa muutaman kuukauden olla vähän sekasin. Näin ainakin useilla lueskellut, että olisi ehkäisyn pois jätettyään. Oli ehkäisynä ollut mikä valmiste vain.

@Tiukuna höh, onpa kurja tilanne, että näin nyt kävi. Olisiko mahdollisuus tehdä jotain osa-aika työtä opiskelun ohella, jos hyvä työllisyys alallasi ja koittaa saada rahaa kasaan, että saisi aloitettu hoidot syksymmällä (n)
Tai sitten tämmönen typerä neuvo odottamiseen, ottakaa koiran pentu :whistle:

@haaveilija-31 toivotaan, että tämä nyt olisi sitä jotain kivempaa :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Mielenkiintoista ja karua keskustelua teillä.
Itse en oo kokenut myöhäistä keskenmenoa; biokemiallisen ja nyt tämä mikä lie raskaus. Alkaa kyllä tämäkin käymään luonnon päälle. Tyhmä minä tein taas tikkutestit (rsfu ja PC) ja molemmat huutaa punaista viivaa. Yhtä vahvat kuin torstaina. Mut kai ne näyttää vahvaa niin kauan kuin hormooni on yli 25? Jos torstaina oli 360 ja perjantaina 270 niin tänään olis silti vielä n. 100. Eikä se välttämättä laske tasaisesti?

Olispa ollu niin hienos nähdä noi testit noin ja olla oikeesti raskaana. Miten hcg voi olla niin korkea eikä olossa tunnu ollenkaan?! Koska ennen torstaita se on oletettavasti ollut vielä enemmän. Näin lääkäri sanoi.
Mä tein muutaman testin ennen kuin vuoto 2 vkoa sitten alkoi ja niissä oli ihan haaleita viivoja. Täältäkin kyselin mut ymmärsin että lh saattaa nousta ennen menkkoja ja näkyä r-testissä. Ja sit alkoikin vuoto 2pv myöhässä enkä enää testannut.
Kannustan kyllä kaikkia testaamaan vähän jo ajoissa ja jatkamaan vaikka näyttää negaa.
Miten se hcg on alkanut nousta vasta niin myöhään kuin dpo18? Vai liittyykö just siihen ettei alkio oo ollut oikeassa paikassa?

Aika raskasta.
Onko teidän miehet ymmärtäneet kuinka rankkaa tämä on naiselle myös fyysisesti? Itsekään sitä en tajua, kun kerran ei oo mitään raskausoireita ollut. Kun sanotaan että keskenmeno on aina rankkaa kropalle.
Tulipas taas avauduttua.

Nyt kaikki yli dpo9 testailemaan ja plussailemaan! :love:(y)
 
@Helmiina1978 itse olen sitä mieltä, että oli km,tm,ku tai mikä lie tapahtuva missä vaiheessa vain, se on aina rankkaa mielelle ja kropalle.
Sitä ehtii pienessäkin ajassa unelmoida ja ajatella elämää eteenpäin ja jopa sunkin tilanteessa on ihan oikein henkisestikin surra, vaikka et tiennytkään tästä mikä tämä nyt onkaan.

Mulla testi näytti hyvin hyvin haaleeta viivaa vielä 3vk tyhjennyksestä. Sellaista, että normaalisti olisin jopa ehkä tulkinnut sen negaksi. Mutta tässä tilanteessa, siinä uskon hiukan punertavaa vielä olevan.
Ja siis hcg oli 4vk tyhjennyksestä 0,9 eli kyllä ne testit pitkään voi näyttää vahvaa viivaa, että varmaan just lähempänä sitä 25 alkaa haalistumaan selkeämmin (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Voimia kaikille menetyksen kohdanneille. Vaikea edes käsittää millainen prosessi tuo on mielelle ja kropalle, kun en ole itse kohdannut tilannetta. :unsure:
Toivottavasti plussaatte pian, vaikka eihän se toki menetystä korvaa.
 
@Helmiina1978 pikana kommentoin. Samaa kuin @em85 sanoi. Etenkin PC näyttää pienellä pitoisuudella viivaa. Ne haalistuu hitaasti siinä kohtaa kun hcg on vielä tyyliin 50 tai yli. Olen saanut ihan kunnon punaisen viivan (ei tietenkään tyyliin ”leffaviivat”) kun hcg oli 43 ja sellainen selkee pinkki haamu (semmonen mitä ei tarvinnu todellakaan syynätä) tuli kaverilla jolla hcg oli 19.. Eli just noin ku em85 sanoi.. lähempänä 25 ne alkaa haalistuu silleen ihan oikeesti. Malttia vaan. Ne vie aikansa. Keskimääräinen hcg puolittuminen vie viikon, tässä yksilöllistä vaihtelua. Mullakin meni keskeytyksen jälkeen pitkään mut toki hcg oli korkeammalla alunperinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä olen ihan hermoraunio. Kenelläkään mitään vinkkejä rauhoittumiseen ja rentoon odotteluun? :D Stressaan tosi paljon sitä palautuuko menkat, miten ja millaisina ja milloin. Viime kuukausina vielä minipillereiden aikana kuukautiset tuli melko epäsäännöllisesti, nyt oon laskeskellu sen perusteella olevan meneillään kp 34. Toki toivoisin ettei menkkoja tulisi - suora plussa olisi kiva :D Olen todella helpottunut siitä että pillerit on vihdoin lopetettu, mutta miksi mieli on niin malttamaton. Pelkkiä kuukautisia pitäisi odottaa puoli vuotta ennen kuin lääkärille voi puhua asiasta...
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Mä olen ihan hermoraunio. Kenelläkään mitään vinkkejä rauhoittumiseen ja rentoon odotteluun? :D Stressaan tosi paljon sitä palautuuko menkat, miten ja millaisina ja milloin. Viime kuukausina vielä minipillereiden aikana kuukautiset tuli melko epäsäännöllisesti, nyt oon laskeskellu sen perusteella olevan meneillään kp 34. Toki toivoisin ettei menkkoja tulisi - suora plussa olisi kiva :D Olen todella helpottunut siitä että pillerit on vihdoin lopetettu, mutta miksi mieli on niin malttamaton. Pelkkiä kuukautisia pitäisi odottaa puoli vuotta ennen kuin lääkärille voi puhua asiasta...
Moi! milloin lopetit minipillerit? Itse lopetin 3 viikkoa sitten ja eilen alkoi ekat kunnon kuukautiset. (3 pv pillerien jälkeen tuli myös joku niukka 3 pv kestävä vuoto..) mäki oon ihan hirveän malttamaton! Suoraa plussaa ei tullut, kohta pääsee taas jännäämään tätä kiertoa.

Mitkä minipillerit sulla muuten oli?
 
@Mahaotus
2 viikkoa sitten lopetin desogestrelit. Kerkesin niitä syödä 4 vuotta ja sitä ennen monta vuotta ye-pillereitä. Kauanko sä söit ja mitä pillereitä? Mulla ei oo ollu mitään vuotoja lopettamisen jälkeen ja kuvittelin että heti hanat aukee..
Mä söin n. 6 vuotta cerazetteä ja sitä ennen ye Harmonet pillereitä n. 3 vuotta :)

Toivotaan vaikka että sulla tärppis heti ja vuotoa ei tuu ollenkaan :)
Saa nähdä kuinka pitkä tie tästä tulee...kiva että on muitakin aika samassa tilanteessa olevia, ja samoihin aikoihin pillerit lopettaneita.

Pahinta on kun ei tiedä, onnistuuko tää ikinä.. :oops: oon kyllä toiveikas mutta siltoi pelottaa jo valmiiksi :D
 
@Mahaotus @addison me jätettiin ehkäisy vajaa vuosi sitten ja mulla oli ekan kkn aikana kahdet ihan normaalilta vaikuttavat menkat (toki kivut ja vuodon määrä oli yllättävää kun oli 10v ollut käytännössä --ei mitään). Sit se eka luomukierto venyikin 40+ pitkäksi ja sen jälkeen palasi normaaliin. Säännöllinen 28.

Hienoa että kerrotte kokemuksia, vaikkakin niin kamalia. Pahin pelko mulla että menettäisi lapsen missä vaiheessa tahansa. Ei oo reilua joutua käymään läpi kaikkea tota. Otan osaa.:(
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Moi kaikille!

Jos mukaan mahtuu, täällä yksi innokas ;) molemmat puolisoni kanssa ollaan 29v, yhteistä taipaletta takana reilu 4v, josta reilu 3v asuttu yhdessä. Nyt ensimmäisessä omistusasunnossa asuttu reilu vuosi. Hän valmistui pari vuotta sitten ja itse sain oman toisen tutkintoni valmiiksi keväällä ja nyt olen kanssa töissä. Ehkäisy (minipillerit) jää pois alle kahden viikon päästä ja sitten alkaa yritys. Saa nähdä miten kierto palautuu, kun hormonaalinen ehkäisy ollut lähes koko ajan käytöstä sitten lukion. Ostin jo varastoon yhden paketin clearbluen ovulaatiotestejä, mutta ajattelin ne ottaa käyttöön vasta kun kierto palautuu. Hirmuisesti haluaisin raskaaksi heti, mutta toisaalta tiedostan, että asia ei välttämättä niin helposti tapahdu. Koitetaan yhdessä malttaa!

Lastunen / 29 / 1. / ya 8/19
 
@Mahaotus
Samanlaiselta kuulostaa sun ajatukset, on kyllä kiva, helpottavaa ja rauhoittavaa jotenkin kun on toinen niin samankaltaisessa tilanteessa. Ja meitä on varmasti monia :) Vertaistuella on iso merkitys. Pillereitten lopettamisesta on tullu kyllä mielenkiintosia oireita, hiukset rasvoittuu nopeasti, oon energisempi enkä niin väsynyt. Päänsäryt on helpottanut.

@Lastunen tervetuloa ja kuulostaa myös samankaltaiselta tilanteelta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus

Yhteistyössä