Haaveena vauva 2020

En kestä! Viikon ku on poissa täältä niin tippuu heti kärryiltä ja on vaikka kuinka monta uutta jäsentä ja PLUSSIA! :love::barefoot:

Onnittelut @Karvakorvat & @unelmienunelma :love:

@Wintersun ihana kuulla! Kauanko hoidot kestävät? Eli kuinka nopeasti teillä on mahdollista saada plussa? :)

@Haavejuttu Mä aloitin 6kk sitten uudessa duunissa, koeaika loppui nyt maanantaina 1.4 mutta ollaan alotettu yrittäminen jo helmikuussa. Meilläkin suhtkoht iso firma ja toki mä tuntisin syyllisyyden tunnetta jos jäis näin nopeasti äitiyslomalle mutta en myöskään halua, että työ estää perheen perustamisen. :)

@amadecasa mikä tilanne sulla? Muistelin et meillä tais olla aika samoihin aikoihin menossa kierto. (y)

ON: Flo ennustaa ovista 6päivän päähän eli ens keskiviikolle, täytyy nyt seurata oireita kunnolla jos sais bongattua oviksen ilman tikutusta. (n):D
 
Onkohan täällä ketään samassa tilanteessa kuin minä (n) Eli olen miettinyt jo pidempään työpaikan vaihtoa ja nyt sain paikan unelmatyöstä. Työt alkaa heinäkuussa ja syyskuussa saisin vakituisen paikan jos vaan teen työni hyvin. Olisi tavallaan varma vakityö, koska tiedän osaavani kaiken tarvittavan ja sovin työhön. Rupesin miettimään pitäisikö pitää taukoa vauvan yrittämisestä? Raskaushan ei ole syy jättää vakinaistamatta, eikä irtisanomisen syy, mutta jos pomo onkin k*sipää niin kyllähän se keksii esim etten ole sopiva työhön. Milloin töissä on kerrottava raskaudesta? Jos pitäisi taukoa yrityksestä sen verran että syys- tai lokakuussa kertoisi raskaudesta kun vakituinen työpaikka olisi varma (n)
Me alotettiin yrittäminen tammikuussa ja maaliskuun lopulla pistin hakemuksen vetään uuteen työpaikkaan, nyt jännäilen tuleeko soittoa haastatteluun ikinä ja alkaako menkat ensi viikolla :D Hetken myös mietin et pitäisikö käyttää tovi ehkäisyä, mutta sitten mietin että kuinka se harmittaa jos en saa edes koko työtä enkä olisi edes raskaana. Mies ehdotti että piilottaisin mahdollista raskautta koeajan, aikamoinen suoritus olisi kyllä piilotella raskausmahaa 4-6kk :LOL:
 
@amadecasa mikä tilanne sulla? Muistelin et meillä tais olla aika samoihin aikoihin menossa kierto. (y)

ON: Flo ennustaa ovista 6päivän päähän eli ens keskiviikolle, täytyy nyt seurata oireita kunnolla jos sais bongattua oviksen ilman tikutusta. (n):D
No mikäs tässä, vauvakuume ihan hurjana :D Kiertopäivä 12, mut flo sanoo että ovulaatioon vielä 15 päivää. Ollut useampi hurjan pitkä kierto, niin en kyllä tuohon laskuriin luota ollenkaan. Pitää vaan seurailla oireita. Toivottavasti tää ruokavalion kiristys vähän auttais, ja ovulaatio ylipäätään tulis. Onko sulla ollut helposti huomattavissa ovis?
 
Onnea plussasta kaikille plussanneille! :)
Mulla oli tänään viimein se kierukanpoisto, jota kauhunsekaisin tuntein odotin. Langat ei tuntunu ja olin varma, että sitä joudutaan sieltä ronkkia kaikenmaailman välineillä pois, mutta onneks sitte kuitenki langanpäät pilkotti ihan vähän ja se saatiin napattua sieltä veks! Mulla sattu se laitto niin paljon, että pelkäsin tätä poistoa simona, mutta ei onneks sattunu juuri yhtään! :) Oon niin innoissani nyt kun pääsee oleen 11 vuoden jälkeen ilman hormonaalista ehkäisyä! Jännä nähdä miten oma kroppa lähtee toimimaan ja alkaako naama kukkimaan ym. kivaa kun jätti ylimääräset hormonit.. :D Itse olisin myös aivan valmis tulemaan raskaaks vaikka heti, mutta mies vähän jarruttelee vielä.. Mikä on ehkä ihan järkevää, koska asutaan nyt pienessä yksiössä tod.näkösesti vielä ainakin vuosi, kun rakennetaan taloa, eikä taloa ole siis alettu vielä edes rakentamaan.. :D Ei se nyt katastrofi olis jos raskautuisinki heti, mutta ehkä me odotetaan vielä hetki. Ihan mielelläni kyllä kuulostelen omaa kroppaanikin tässä ja tutustun kiertooni ennenkun aletaan ihan yrittämään :) Sillä välin vauvakuumeilen ja seurailen täällä teidän kuulumisia :)
 
Heippa!

Jospa minäkin nyt tuolta 2019 puolelta siirtyisin tänne puolelle haaveilemaan :love:Toista yritetään ja ensimmäisestä aikaa jo 10vuotta.

Helmi-maaliskuun vaihteessa epäiltiin kohdunulkoista, mutta hcg laskiessa nopeasti, epäili kuitenkin normaalia keskenmenoa. Jäi nyt vähän epäselväksi sitten, et oliko vai ei ja kumpi. (n) Oviksen bongasin ja tikutin viikko sitten. Perjaatteessa olisi siis mahis vielä 2019 vauvaan, mutta katsellaan nyt.

Mutta niin: 30v, toinen lapsi toiveissa, yritys alkanut 8/2018.

Paljon Tsemppiä ja onnea kaikille piinailuun :barefoot::love:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
Ihanaa @Wintersun että kaikki on nyt pois ja pääsette pian tositoimiin! Olen seuraillut sinun ja muiden 2019-ryhmäläisten taivalta jo tovin, joten tämä ilahdutti :)

@Haavejuttu Onnea uudesta työstä! Ymmärrän hyvin pohdintasi ja itsekin venytin yrityksen aloittamista pitkälti työsyistä. Omalla alallani uutta työtä ei noin vain saa, joten jos oma vakinaistaminen olisi vasta edessä, olisin varmasti miettinyt samoja juttuja. Onko sun alalla paljon vapaita työpaikkoja?

Ja sitten omaa: Täällä odotellaan viimeisiä menkkoja ennen yrityksen alkamista :) viime kierto oli tosi lyhyt, vaan 22 päivää, mutta nyt on kp 24 ja kierto voisi kyllä jatkua vielä muutaman päivän sekä nyt että tulevaisuudessa, jotta mahdollinen matkalainen kerkeäisi kiinnittyä rauhassa. Ehkä tuo 22pv oli vaan oman kehon malttamattomuutta kun kuitenkin tiesin, että kahdet menkat pitää vielä lusia ennen aloittamista :LOL:
 
@Siniheinä Sanotaanko niin että alallani työpaikkoja on kyllä kaikkialla muualla paitsi täällä missä asun :LOL: Ja emme halua miehen kanssa pois muuttaa koska viihdytään täällä, joten olen tosi iloinen että nyt tarjotaan vakituista paikkaa oman alan töistä (y) Ja siksi tosiaan harkitsemme että pidetään taukoa yrityksestä pari kuukautta jotta voisin sitten varmistua vakituisesta paikasta, koska oman alan työt täällä on kiven alla - varsinkin vakipaikat. Sijaisuuksia ja osa-aikaisia töitä olisi mutta en halua tehdä esim 25 tuntista työviikkoa.
 
On: tänään r-testi nega, menkkoja ei näy. Olisi pitänyt alkaa eilen tai tänään. Ei tunnu että olisivat edes alkamassa. :ROFLMAO: pari päivää sitten loppui vatsan nippailu ja tissien kipeys.. Jotenkin kuitenkin on olo et tällä kierrolla ois tärpänny, en tiedä miksi mut näin vaan tuntuu. :eek: Epäilen et ovis oli pari pvä myöhemmin kuin flo ennusti, mut tiedä häntä. Alkais nyt ne menkat tai sitten näyttäis plussaa esim huomenna :love:
 
Hei
Kirjaudun nyt mukaan minäkin☺
Pitkällisen pohdinnan jälkeen alkaisi nyt 3. lapsen yritys, kaksi vanhempaa on jo koulussa, joten tätä on mietitty paljon siltä kantilta, että onko enää järkeä ”aloittaa alusta” kun nyt periaatteessa on jo niin helppoa isojen lasten kanssa. Ikää minulla 30v ja miehellä pari vuotta enemmän.
Tällä viikolla poistin kierukan, joten katsotaan mitä tästä nyt tulee:)
 
Miten teidän kumppanit on suhtautuneet vauva-projektiin?
Mun mies kyseli eilen että koskas on se aika kun parhaiten tulee raskaaksi ja sit kerroin sille että no ovulaatio on ensviikolla niin se sano että täytyy sitte tehdä töitä oikeen kunnolla ens viikon aikana. :ROFLMAO::LOL:
Meillä mies myös tänään kovasti kyseli, olihan se niin, että kierukka lähtee huomenna? :ROFLMAO: Ja todella vihdoin huomenna se lähtee !:p (y)
 
@Binky Mies on ollut alusta asti tosi innoissaan ja hänen suustaan tuli ehdotus pillereiden lopettamiseen viime kesänä. Ei hoppuilla, ollaan oltu "tulee jos on tullakseen" meiningillä tähänkin asti ja jos ei kesä-heinäkuussa ole tärpännyt niin otetaan ovulaatiotikut avuksi :) Nyt tosiaan harkitaan parin kuukauden taukoa syksyllä alkavien töiden takia, pillereitä en kuitenkaan viitsi aloittaa parin kuukauden takia koska sitten menee kierto taas ihan sekaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Binky
Heippa! Mäkin voisin liittyä tänne! Meille piti tulla marraskuinen mutta kävin yksityisellä varhaisultrassa vuodon takia rv6+0 ja siellä ei näkynyt muuta kuin pieni raskausontelo ilman sikiötä. Nyt odotellaan koska alkaisi tyhjennysvuoto että pääsis taas uudestaan yrittämään.
Ennestään löytyy 7v ja 5v lapset.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Mä tuun tippumaan korkealta tämän kierron lopussa. Raskauden mahdollisuus on käytännössä nolla, ja silti mulla muka on raskausoireita (mm. hajuherkkyys, oksettava olo), jotka alkoivat samaan aikaan kuin edellisen raskauden oireet. Testaan ens viikon puolivälissä, jos menkat ei oo siihen mennessä alkaneet. Seuraavan kierron yritän ottaa rennommin.
 
Hei kaikki! Minäkin liityn mukaan haaveilemaan puolen vuoden tauon jälkeen.

Eli 26 v. / 1. / kevät 2019

Täälä terolut-kuuri aloitettu tasaamaan pitkää ja epäsäännöllistä kiertoa. Niillä voi ilmeisesti olla positiivista vaikutusta myös hedelmöittymisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Heippa! Mäkin voisin liittyä tänne! Meille piti tulla marraskuinen mutta kävin yksityisellä varhaisultrassa vuodon takia rv6+0 ja siellä ei näkynyt muuta kuin pieni raskausontelo ilman sikiötä. Nyt odotellaan koska alkaisi tyhjennysvuoto että pääsis taas uudestaan yrittämään.
Ennestään löytyy 7v ja 5v lapset.
Mäkin odottelen vuotoa kemiallisen jälkeen.. Viime ti-ke sain vahvistuvia viivoja, mutta jo to alkoi hiipumaan.. Tänään ei enää silmin erotettavaa viivaa kahdessa eri herkkyyden testissä. Viime yönä oli tunnin kestävät kovat kivut mutta ne meni ohi. Tänään vain ihan lievää vihlontaa jossain tuolla alhaalla.. Kauhulla odotan että onko normaalia kivuliaammat tai runsaammat vuodot.
 
Meillä ei mies kyllä tuo innostustaan juurikaan ilmi, ei ikinä kysele ovulaatiosta tai koska saadaan tietää onnistuiko yritys tms. Ajatus jouluvauvasta sai hänet hieman innostumaan mutta eipä meille sellaista taida tulla ainakaan tänä vuonna :(
Tein testin tänään aamulla ja tuli puhdas nega, kp 27/28-31 :poop:
 
Täällä alkaa pian kääntymään piinapäivien puolelle kierto! Flo ennustaa ovista huomiselle ja limat on nyt kolmatta päivää. Tänään siis kp16. En jaksanut tikutella ovista tässäkään kierrossa, mutta ehkä tekisi mieli illalla vielä kuitenkin sortua testailemaan sillä oikea munasarja kipuilee sen oloisena, että pian irtoaisi. Tallettelu suoritetiin eilen :giggle:

Nyt pitäisi siis keksiä jotain muuta ajateltavaa seuraavaksi pariksi viikoksi. Laskettu aika taitaisi mennä ihan tammikuun alkuun, mikä olisikin juuri passeli! Mies ei loppuvuoden lapsena itse haluaisi lapselleen samaa kohtaloa :D
 
Meillä mies on ihan mukana tässä projektissa. Tietysti se olen minä, joka enempi innoissaan. Ollut innoissaan mukana kahdesta edellisestäkin, joten tuttua hommaa myös hänelle :LOL:

Ensi viikolle gyne varattu. Perus tarkastus ja papa näyte (y) Nyt kauheat kauhukuvat, jos löytyisikin jotain solumuutosta :alien:
 
@amadecasa äh mun täytyis kanssa kiristää ruokavalioo ja käydä lenkillä mut en saa aikaseks...:ROFLMAO: :poop: Meinaatko tikuttaa ovista? Mulla on aikasemmin ollu aika selkee ovis mut viimekierrosta oon aika varma et en ees ovuloinu.(n)
En kyllä ajatellut tikutella. Esikoista tehdessä tikuttelin, mutta tunnistan kyllä mielestäni oireista riittävän hyvin ja ollaan nyt koitettu taas aktivoitua petipuuhissa silleen että säännöllisesti harrasteltais muutenkin. En tiedä mitä me sen tarkemmalla ovulaatiotiedolla edes tehtäisiin, mulle on parikin lääkäriä sanoneet, että ihan korkeintaan joka toinen päivä sais olla hommailuita sillon kun vauvaa yrittää, paras ois kaks kertaa viikossa. Muuten laimenee tavara liikaa. Eli yritetään muuten vaan pysyä aktiivisina, minkä muilta kiireiltä keretään, ja koitan huolehtia ettei tuu taukoja ainakaan sillon kun ovisoireet on päällä.

Oon nyt kuukauden ollut karkitta, mutta en ihan kokonaan sokeritta, painoa onneksi pari kiloa jo lähtenyt. Pyrin kohtuuteen kaikessa, tuntuu toimivan :)
 

Yhteistyössä