Haaveena vauva 2020

Hei, mites te muut kuumeilijat käyttäydytte näiden raskaus aikana "kiellettyjen" ruoka-aineiden kanssa?
Siiskun eihän millään voi jokaista suupalaa kytätä, jos yrittämisessä menee useampi vuosikin.
Mutta mä mietin aina välillä, kuten nyt kun ei oo mitään tietoa omasta kierrosta, että tykkään syödä siemeniä päivittäin. Yleensä lopetan ne viikkoa ennen kk ja jatkan taas kun kk alkaa. Mutta pitäiskö mun nyt vältellä niitä, kunnes saan kierron kuntoon..
Mutta oonko ihan hölmö :ninja: Ajatteleeko kukaan muu vielä tämmösiä asioita yritysaikana?

Ja ei en raskaus aikana ole kuitenkaan mikään super tarkka ruuasta, mutta noista tietyistä mitkä on kiellettyjä pyrin välttelemään raskausaikana.

Onnea @Owlet :love: mutta jonkun se urbaanilegenda aina täytyy olla :D

Ja @Päppyrä sinäkin jo noin "pitkällä" tuntuu että ihan juuri plussasit :love: Ihanaa, kun pian tulee jo np ultran aika.

@Nyyyti itselläkin olisi ollut tammikuussa laskettuaika. Kurjaa että jouduit vielä kestämään tyhjennyksessäkin ylimääräistä, eikä tyhjentynyt kerralla kunnolla.
Onko sulla vielä alkanut uusi kierto? Itse vieläkin odottelen uutta kiertoa, nyt jo yli 5vk tyhjennyksestä.
Anna itsesi tuntea kaikkia tunteita ja näin käsitellä asia. Kyllä aika siihen vähän auttaa ja vielä osaat joskus iloita toisenkin onnesta. Mutta nyt sulla saa olla :poop: fiilis.
Tsemppiä ja kyllä me se uusi plussa vielä saadaan :love:

@haaveilija-31 tuossa muokatussa kuvassa nään väriä (y)
 
@haaveilija-31 kyllä siellä jotain näkyy! :love: Toivotaan että lähtee vahvistumaan!

@em85 itse en muuta välttele, kuin tiettyjä yrttiteitä ovulaation jälkeen ja menkkojen alkuun asti. Mä juon joka päivä erilaisia yrttiteitä, niin oviksen jälkeen juon vaan sellasia missä ei ole esim inkivääriä. Nyt olen juonut kookos-appelsiininkuori (clipper) "teetä" ja sen pitäisi olla turvallinen.
 
Paljon onnea plussasta @Owlet :love: Paljon tarrasukkia pikkuselle ja kumpa hän kasvaisi oikeassa paikassa, kaikki tsempit täältä siis :love:

En osaa olla roikkumatta myös tällä puolella edelleen:D
Mää roikun täällä vieläkin, rv 17+6 :ROFLMAO: Ehkä en vieläkään tajua, että oon raskaana... :ROFLMAO: Ja kovasti aina toivon, että plussia tulee erityisesti jo 2019 ketjussa kuumeilleelle ja toki muillekin :love:
 
@em85 en välttelee mitään ennenku on plussa tikussa. Monipuolinen terveellinen ruokavalio ja muutenki terveet elämäntavat niin en kyl kieltäydy sushista tai juustoista ja viinistä ennenku on pakko :LOL:

Vadelmanlehtitee joka on käytössä, on semmonen mitä en käytä enää sit oviksen jälkeen. Yrttien vaikutusalueet on muutenkin hyvä tuntea. Esim poimunlehti voi lopettaa kuukautiskierron kokonaan. Mut muuten on ihan turha lisätä stressiä miettimällä liikaa.
 
Tänään kp 6, toivon että menkat alkaa pikkuhiljaa loppumaan, eilen vuoto oli vähäistä mutta kuitenkin vielä selvää verivuotoa sillon kun sitä tuli...

Malttamattomana haluan päästä taas yrittämään :ROFLMAO:

Onnea ja tsemppiä kaikille eri tilanteisiin :geek:
:love:
 
@Owlet meinasin kommentoida että se plussa testi on herkempi, mutta nyt saakin jo onnitella :love:

Tsemppiä muiden viivoilla vahvistumaan(y)

Mun omat oireet viittaa kaikki alkaviin kuukautisiin (n) eilen ja nyt aamulla ollut kamala migreeni joka tulee yleensä 2-3 päivää ennen vuotoa
 
@em85 muutenkin Suomi on tiukin noissa rajoitteissa. Esim 2009 ei ollu tietoakaan ettei jotain lakua sais vetää kaksin käsin. Itse koen et ylipäätään kohtuu, mikään yks laku tai kasa siemeniä ei raskaanakaan pakaa kaada. Sit eri asia jos pämppää tai muuta selkeetä. Tietenkään sitä ei halua riskejä mut noin niinku jörjellä pärjää kaikin puolin. Sen lisäks sikiö on luonnostaan alun irti äidin suorasta verenkierrosta joten millään siemenien syönnillä ei vielä saa mitään tuhoa aikaan jos myöhemminkäään :love:(y)
 
@Tammityttö @em85
Ja mun esikoinen tuli läpi e-pillerien, röökaamisen ja todella kosteiden ja viinanhuuruisten joulu/uusvuospartyjen sillon 2007. Uskon että what's ment to be, will be. Mulla on täydellisen terve ihana angstiteini nyt kotona:love:

Toki kunnostauduin kun plussasin, mut olihan kyllä yllätys:whistle::ROFLMAO:
 
Heippa,

ilmoittaudun mukaan varovaisin mielin. Olen tätä keskustelua parisen viikkoa seuraillut, mutta en ole uskaltanut lähteä mukaan, koska pelkään keksiväni itselleni oireita.

Minulla menossa tällä hetkellä kp 48/32-38 Olen raskaustestejä tehnyt muutaman päivän välein, mutta negatiivista näyttää koko ajan. Tänään one stepistä tuli viivan paikka, mutta seurailen vielä vahvistuuko vai kuvittelenko omiani. Ovulaation tarkkaa ajankohtaa en osannut määrittää, koska yrittäminen ei ole ollut superaktiivista. Tämä taitaa olla nyt ehkä neljäs kierto, jossa on annettu vauvalle mahdollisuus.

Muita oireita vatsan nippailu päivittäin kp 31 asti, nännien aristusta ollut ehkä viikon verran. Muutamana iltana on ollut vähän paha olo ja tänään myös aamulla.
 
Tervetuloa @niini91!

@haaveilija-31 Ihan kuin tuo viiva olisi vahvistunut? Mun puhelimella on aikaisemmin tarkkaan tutkimalla näkynyt nuo sun edellisten päivien viivat ja nyt ei tarvinnut tihrustaa yhtään.:love: Toivottavasti huomenna olisi vielä vahvempi viiva!

Mä en välttele oviksen ja kuukautisten välillä mitään ruoka-aineita yleensä. Alkoholia siinä määrin että en juo oviksen ja menkkojen välillä "huvikseen", mutta jos sattuu jotkut juhlat sille välille niin kyllä mä voin muutaman ottaa jos tekee mieli. Marras-joulukuussa join dpo 4 (ja dpo 5 puolella yöllä myös muutaman) ja olin raskaana, vaikka se kesken menikin niin en usko että sillä oli merkitystä. Nyt tässä kierrossa olisi kesän päättäjäiset ystäväporukalla dpo 9, mietin että testaan ennen juhlia ja jos mitään oireita ei ole niin ehkä uskallan vähän juoda, mutta en halua kännejä vetää. Mitä mieltä te olette? Jos alkio on jo kiinnittynyt niin voiko alkoholista olla haittaa tossa vaiheessa?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @niini91!

@haaveilija-31 Ihan kuin tuo viiva olisi vahvistunut? Mun puhelimella on aikaisemmin tarkkaan tutkimalla näkynyt nuo sun edellisten päivien viivat ja nyt ei tarvinnut tihrustaa yhtään.:love: Toivottavasti huomenna olisi vielä vahvempi viiva!

Mä en välttele oviksen ja kuukautisten välillä mitään ruoka-aineita yleensä. Alkoholia siinä määrin että en juo oviksen ja menkkojen välillä "huvikseen", mutta jos sattuu jotkut juhlat sille välille niin kyllä mä voin muutaman ottaa jos tekee mieli. Marras-joulukuussa join dpo 4 (ja dpo 5 puolella yöllä myös muutaman) ja olin raskaana, vaikka se kesken menikin niin en usko että sillä oli merkitystä. Nyt tässä kierrossa olisi kesän päättäjäiset ystäväporukalla dpo 9, mietin että testaan ennen juhlia ja jos mitään oireita ei ole niin ehkä uskallan vähän juoda, mutta en halua kännejä vetää. Mitä mieltä te olette? Jos alkio on jo kiinnittynyt niin voiko alkoholista olla haittaa tossa vaiheessa?
No sivistyneestä ei ole. Etenkään jos testissä ei mitään vielä näy silloin. Tietenkään ei voi kukaan luvata ettei mitään haittaa ikinä olis mutta tosiaan silloin alkio ei saa vielä sun verenkierrosta mitään. Ja osa tuolla (itsekin) laps.hoidoissa suosi ”piinapunkkua”, pistää veren kiertämään ja paransi (ainaki omasta mielestä ) mahkuja
 

Yhteistyössä