Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 103
    @Tammityttö älä nyt pois täältä pysy! Tietosi on kultaa mulle :love: pitkä tie tiellä takana!

Noista teroista ja primoista mulla tosiaan käsitys et lääkäri määrää kierron tasaamiseen just kp 15-24 tms. Mut minä ottaisin vasta oviksen jälkeen myös, koska tosiaan voi estää ovulaation.

Ei ole vielä kp 1 mut ehkä se tänään runsastuu. Tai sitten vielä tiputtelee tänään. Mut kun pikkuhousunsuojalla pärjää niin..

Vitsit. Kun mulla on aika tosi runsas vuoto, tekis mieli runsaimpina päivinä käyttää kuppia siteen kanssa (koska muuten vaihda paksuinta yösidettä tunnin välein..) mut en oo uskaltanut käyttää sen jälkeen kun kohdunsuulta löytyi solu muutoksia. (n)

2. Kiemura

Kiemura Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    181
    @Tammityttö kiitos esittäytymisestä. Pitkä "ura" teilläkin takana. Toivottavasti pian tärppää!

Omaa napaa: miten mulla on nännit ihan kosketusherkät? Siis en muista tällästä ennen. Nyt siis dpo3 eli ei voi todennäköisesti vielä mikään raskausoire olla.. Onks muilla heti oviksen jälkeen nännit kunnolla kipeät?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 103
    Joo. Tässä kierrossa oli, normaalisti mulla on rinnat kokonaan kipeät eikä pysty olla ilman liivejä.

4. Helmiina1978

Helmiina1978 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    216
    @Tammityttö kiva kyllä lukea sun juttuja ja tietoa /kokemuksista täällä. (y)
    Aina hienoa kun joku konkari jaksaa vastailla.
    Itsellä myös lapsettomuushoidot takana vuodesta 2001 alkaen, joista epäonnistuneita ja onnistuneita yrityksiä, muttei yhtään kesken mennyttä raskautta. Ja nuorimman(2017) raskaus alkoi yllättäen uuden miehen kanssa. Siitä sitten heräili kipinä, että jos vielä... Tämän yrityksen (5kk) aikana kaksi alkanutta raskautta, joten tiedetään että raskaus on mahdollista. Nyt vähän pelottaa kun taas epäonnistui; kannattaako enää edes yrittää. Mieli on kuitenkin hyvä, sillä terveitä lapsia on; enää ei ole ihan pakonomainen tarve lisääntyä. Mutta tarve kuitenkin.

5. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    497
    @Helmiina1978 tuo vika lause kiteytti kaiken. Nimenomaan. Ei todella ”tarviis” mut sit kuitenki :oops: joskus mietin onko ”ahneella” :poop::nen loppu.. et koska nyt kaikki hyvin ja lapset terveitä niin onko edessä joku pommi jos väenvängällä yrittää :unsure:

Meillä mies sanoi että eiköhän takapenkki oo nyt täysi. Ja muutenkin menetysten takia ei oo aktiivinen yrittäjä. Ei kylläkään ehkäistä mitenkään jne eli onhan se tietoinen ”riski” aina. Mulla on siis kaksi tyttöö ja kaksi pientä poikaa pilven reunalla joten kai sitä joskus pitäs tajuta olla onnellinen siitä mitä on saatu. Mut mun äitini sanoi aikanaan jo ettei se kuume lapsia tekemällä lopu. Se haluais vauvoja vieläkin ellei olis 80v ja kohtu pois :ROFLMAO: että joo. Kai se on osittain luonteessakin tällainen. En tiedä :love:

Viimeksi muokattu: 20.07.2019
  6. Tammityttö

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    497
  7. addison

addison Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Heip kaikki! Uskaltaudun tänne nyt kirjoittamaan.
    @Purrri voi laittaa etusivulle minut addison/24v./1./ya 7/19
    Pillerit jätetty pois tämän kuun alussa ja kauhulla odotan millaiseksi kierto tulee palautumaan .. Ye-pillereitä käytin varmaan 4 vuotta ja sen päälle 4 vuotta minipillereitä, joiden aikana olin oikeastaan vuodoton. Pco-tyyppisyyttä on. Aina on elänyt tunne että raskautua en voi.. Välillä jännittää tosi paljon ja vertaistukea kaipaan :D Viime yönä näin unta että tein positiivisen testin ja voi sitä pettymystä kun heräsin :D

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  8. Purrri

Purrri Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    67
    Tervetuloa mukaan! Mullaki oli minipillerit käytössä ja olin käyttöajan vuodoton. Lopetin juhannuksen jälkeen ja nyt ei ole ensimmäisiä menkkoja näkyny eikä kuulunu. Kai ne tässä joskus alkais (tai sit tulis suoraa se plussa).. :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Mahaotus

Mahaotus Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    63
    Tänään alkoi menkat. Ensimmäiset sitten Cerazette pillerien lopetuksen, n. 3 viikkoa lopetuksesta. 3 päivää lopetuksen jälkeen alkoi kyllä parin päivän tyhjennysvuoto.

Oppii taas tuntemaan kehon uudelleen. En kyllä ikinä ois muistanu että nännit on olleet arat ja rinnat turvonneet ennen kuukautisia o_O

En tiedä oliko mulla ovista tässä "kierrossa" mutta tosi isot limat ja kovat halut oli parina päivänä + nippailuja mutta ovistestit ei näyttäneet mitään selkeää kuin vain vähän jonkinlaista viivaa silloin kun tuo oli... näyttäispä ens kierrossa :p mulla on onestepin tikkuja raskauskeijulta tilattu, oon kyll kuullut ettei kaikilla näyttäisi oikein :confused:

Tsemppiä kaikille! :) ja ihanaa päivää :love:

10. rainbowdream

rainbowdream Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    48
    @Kiemura Täällä!!!:LOL: Ihan ihme juttu mitä oon ihmetellyt ja mieskin ihmettee, mulla ei oo tämmöstä normaalisti. Mulla dpo2 ja ollu maailman kipeimmät nännit jotka koko ajan ihan terhakkaat ja hipasukin sattuu. Tätä pari päivää kestänyt.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. rainbowdream

Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    48
    Harmi että alkoikin menkat:unsure: positiivista että uuteen yritykseen pääsee nyt alkamaan(y) ikävää on kun testi on nega eikä menkkoja kuulu...

Ite suosittelen pregcheckin ovistestejä, viiva vahvistuu niin selkeästi niissä:) ja clear blueta, mutta ne on tietysti tyyriimpiä.:LOL:

Aurinkoista päivää:love:

12. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 103
    Kp 1 sit tänään.

Tervetuloa uusille!

• En tykkää En tykkää x 12
    • List
  13. amadecasa

amadecasa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    91
    Mielikuvitusmaasta moi! Tää kierto ollaan kesäloman takia oltu enimmäkseen reissussa; sukulaisissa ja mökeillä. Siksi en ole ehtinyt ovulaatiotakaan niin tarkkailla. Vähän tuli sellaista oiretta kuitenkin, että pitkästä aikaa sellainen saattaisi tapahtua. Noh, seksiäkin oli siihen ikkunaan sopivasti vaan kerran, ja Flon ennusteen mukaan sekin liian aikaisin. Mun normaaliin kiertoon kuitenkin melko oikeaan aikaan. Joka tapauksessa olen nyt parina päivänä hämmästellyt etovaa oloa ja kipeitä tissejä. Mulla ei normaalissa kierrossa oo koskaan tällaista. Suussakin maistuu välillä pahalta ja sylkeä erittyy tosi paljon. Jos ovis oiskin ollut joskus silloin kun ekan kerran mietin että jee se taitaa tulla, niin nyt ois noin dpo9.

Vaikea silti uskoa että tää ois muuta kuin mielikuvitusta. Kaikki oireet saa helposti selitettyä reissailulla, ollaan syöty mitä sattuu ja nukuttu miten ja missä sattuu. Tai niin, näinhän mää kyllä untakin, että olin ultrassa ja näkyi selvästi tyttövauva <3 Joka tapauksessa tilasin testejä, mutta silleen etteivät tuu vielä alkuviikosta toivottavasti, niin voin sitten loppuviikosta testailla. Huh, kertokaa mulle että yhdestäkin kerrasta voi tärpätä ja oireita voi olla näinkin aikaisin? Ekaa tehtiin oikein tekemällä...

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  14. Apustaja

Apustaja Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    140
    Mulla on ollu joissakin negakierroissa kipeät nännit muutaman päivän ajan oviksen jälkeen. Nyt parissa viime kierrossa ei oo tisseissä ollu mitään tuntemuksia. Marraskuun plussakierrossa nännit oli tosi kipeät muistaakseni heti dpo 1 lähtien eikä se kipu hävinny mihinkään päivien kuluessa ja plussa tuli. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. rainbowdream

Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    48
    @Purrri voisin tämän ilmoittaa sinne etusivulle:) 23v./1./ya 2/19.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. Apustaja

Apustaja Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    140
    Tervetuloa uusille! Pahoittelut uudesta kierrosta @Wintersun.

17. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    329
    Täällä aika matelee... viikko vielä niin pitäisi alkaa menkat, mutta lääkäri suositteli testaamaan vasta 1.8 :cautious:
    Vähän tekisi mieli testata aiemmin, mutta jos hoidot ei olekaan toimineet niin petynkö pahemmin jos kiusaan itseäni toiveillani :cry:

18. rainbowdream

Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    48
    @Apustaja Okei eli siis erona se että kipu ei plussa kierrossa hävinnyt? :LOL: kun en ekasta raskaudesta muista muun kuin vasta menkkojen jäämisen jälkeen alko nännikipu. Viime kierrot ei oo kyllä tämmöstä ollu ja ne on ollut negakiertoja...:eek:

19. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    329
    @Wintersun pahoittelut, mutta tulevaisuudessa näkyy valoa ja hoitoja, toivottavasti ne auttaa jaksamaan !:cry::love:

20. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 103
    Kiitos! Jaksamisia sulle pitkiin piinapäiviin ja plussaa toivon!
    Kai ne auttaa jaksamaan. Tämä kierto vielä ja sitten kun tulee kp 1, niin saan ilmoittautua hoitoon. Lääkkeet odottaa kaapissa kun viimeksi ehdin jo ostaa valmiiksi.

21. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 103
    Kiitos! Olihan tämä jo eilen tiedossa et ei se enää niin inhottavalta tunnu...
    Caprilonia naamaan (joka ei riitä ku 2 päivälle, toivottavasti reseptillä on..) ja toivon että ei tuu yli vuotoja kun oon sopinut jo menoa eikä viitsi menkkojen takia perua.. Mut monestihan mä joudun töistäkin lähtemään kun vuoto on sellasta ettei pysty olla :unsure:

22. rainbowdream

Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    48
    Suosittelen malttamaan. Ettei tule monia negatestejä testailtua jos niin kävisi, ainakin itse jälkikäteen koin olevani uupunut siihen negatestien määrään. Tai sitten teet silloin kun et malttaisi enää odottaa ja seuraavan kerran lupaat itselles testata vasta useamman päivän jälkeen uudelleen. Itselläni ekassa raskaudessa ei näyttänyt r testi dpo 10 vielä posia (aivan puhdas nega) mutta dpo 14 plussa oli erittäin vahva:D

23. Tammityttö

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    497
    Mikä dpo sulla on menossa? Kai se riippuu vähän omasta fiiliksestä...itse oon hätähousu enkä osaa olla testaamatta. Nega kirpaisee aina mut toisaalta mulle taas ”sopi” se että testasin suht varmoilla päivillä. Eipä se nega koskaan siitä muuttunu plussaksi. Plussa taas ollu plussa aikaisin, haamu tosin tietty. Mut osa taas haluaa testata sen kerran tai kaks ja piste ja sit varmaan paras oottaa just dpo12 asti ainakin :love:

Joku kysy nänneistä. Mulla on vaihtelevasti. Raskaana ollu ja ei, joskus suoraan oviksesta kipeyty ja olin raskaana. Joskus kipeytyny samalleen ja en oo ollu (n) et mulla vaihtelee ihan raskaudesta toiseenkin

24. Tammityttö

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    497
    Jah. Kipuilu tiesi ihan sitä ihteesä. Taitaa tulla kp1 eli piinailu loppui lyhyeen (n):oops: vaikka sen toki arvasin niin ..joo.. typerä minä :mad:

25. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 103
    Vähän sama fiilis! Pahoittelut sulle! :love::unsure:

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä