Haaveena vauva 2020

Suuret pahoittelut @Tammityttö :cry: Ja pahoittelut myös kaikille negoista ja menkoista :poop:

Omaa napaa. Täällä on nyt talleteltu dpo -1 pari tuntia siitä kun sain sen megaviivan testiin ja juuri äsken dpo 1. Eilen dpo 0 peitot heilui myös, mutta koska mies oli ottanut muutaman kaljan niin tallettelu ei onnistunut. En tiedä onko joku miesten yleinen "ongelma" tuo että laukeaminen ei humalassa onnistu, sillä nykyinen mieheni ei ole ensimmäinen jolla on tämä "ongelma" :LOL: No ei tuo maailmaa kaada, saatiin kuitenkin talleteltua sillon kun plussa pärähti testiin :) Äsken kun miestä sohvalla lämmittelin niin tuijotti hetken että taasko pitäisi jaksaa ja mikäs mua nyt vaivaa kun koko ajan pitäisi peittoja heilutella ja kysyi että määräsikö se pimppitohtori jatkuvaa paneskelua :ROFLMAO::ROFLMAO: Hän siis tietää että käytän ovulaatiotestejä mutta en ole kertonut millon on tullut plussa ettei rupea stressaamaan ja ettei seksi ole vaan suorittamista ja väkisin yritystä.
 
Kukkasosuli, minulla kun on PCOn ja letrojen vuoksi ultrattu kiertoa nyt kuukausia, on ehkä selittynyt molemminpuolisen ovulaatiokivun syy. Oikeassa munasarjassa on voinut olla kolme n. 10mm follikkelia, kun taas ovulaatio tapahtuu vasemmasta munasarjasta 20mm follikkelista. Luomuna en tosin voi olla varma, ovuloinko lainkaan, mutta ainakin nyt hoitojen aikana ovulaatiokipu (tai oikeammin follikkelien kasvukipu, koska kipua on ollut ennen ovulaatiota, jota ei kivusta huolimatta välttämättä tapahdu) on ollut molemminpuolista.

Sain ovitrelle-pistoksen 16pv sitten, eka kierto jossa olen tuon pistoksen laittanut ja käyttänyt lugeja. Nyt on siis dpo14 tai 15. Eilen tuli pari tippaa kirkasta vuotoa ja tänään ruskeaa, vaikutti että limakalvon palasia sisältävää. Teen raskaustestin huomenna, mutta veikkaan että tänään alkaa kunnon vuoto. Siinä tapauksessa liityn painonpudottajien joukkoon, kesäkiloja on kertynyt tännekin. Pidämme elokuussa tauon hoidoista, koska olemme yhteensä kaksi viikkoa erillään lomamatkoilla. Syyskuuhun mennessä pitäisi pystyä muutama kilo karistamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
Kukkasosuli, minulla kun on PCOn ja letrojen vuoksi ultrattu kiertoa nyt kuukausia, on ehkä selittynyt molemminpuolisen ovulaatiokivun syy. Oikeassa munasarjassa on voinut olla kolme n. 10mm follikkelia, kun taas ovulaatio tapahtuu vasemmasta munasarjasta 20mm follikkelista. Luomuna en tosin voi olla varma, ovuloinko lainkaan, mutta ainakin nyt hoitojen aikana ovulaatiokipu (tai oikeammin follikkelien kasvukipu, koska kipua on ollut ennen ovulaatiota, jota ei kivusta huolimatta välttämättä tapahdu) on ollut molemminpuolista.

Sain ovitrelle-pistoksen 16pv sitten, eka kierto jossa olen tuon pistoksen laittanut ja käyttänyt lugeja. Nyt on siis dpo14 tai 15. Eilen tuli pari tippaa kirkasta vuotoa ja tänään ruskeaa, vaikutti että limakalvon palasia sisältävää. Teen raskaustestin huomenna, mutta veikkaan että tänään alkaa kunnon vuoto. Siinä tapauksessa liityn painonpudottajien joukkoon, kesäkiloja on kertynyt tännekin. Pidämme elokuussa tauon hoidoista, koska olemme yhteensä kaksi viikkoa erillään lomamatkoilla. Syyskuuhun mennessä pitäisi pystyä muutama kilo karistamaan.
Mulla on kans PCO ja ovulaatiota ei välttämättä tapahdu. Mulla on kipuillut nyt yli viikon alavatsa. Kauan sulla on ollut? Voisin myös uskoa tuon kasvukivun, koska ei tällaisten kipujen kanssa ole aikaisemmistakaan kierroista plussaa. Uskon että metut ja terot koettaa kovasti kannustaa kroppaa toimimaan kuten kuuluu. Se on toki mukava huomata et jotain tapahtuu.
 
Mulla on monessa kierrossa ollut ihme nippailua ja kipuilua pitkin kiertoa, niin vähän vaikea sanoa. Mutta tässä kierrossa oli ovista edeltävänä päivänä kipuilua ja korventelua ja ovispäivänä suuremmat kivut. Oviksen jälkeisenä päivänä oli vähän kipuja vielä.
Okei. Mulla on siis kipua ollut alavatsassa, sit kohdun kohdalla ja munasarjojen kohdalla. Eniten kuitenki alavatsassa ja nyt yli viikon verran. Eilen taisi olla kovimmat kivut. Vähä jännittää miten täs käy :giggle:
 
Mulla nippailee oviksen aikaan vaan oikeelta. Yhessä kierrossa oli vaan vasurista. Pitää toivoa et vasen munasarja ei oo laiska jostain syystä.

Jaaha huomen ois vika dpo ennen menkkoja. Vielä ei ainakaan pms oo iskenyt, mulla tosi paha tunneongelma aina vuorokausi ennen menkkoja. Nyt oireet on nää pirun rinnat, nännit edelleen mut ei niin pahat, mut sivuista on rinnat järkyt!!! Nippailuja ja jomoja ihan muutamia mahassa, ei kuitenkaan mitään merkittävää. En usko että olisi tärpännyt vaikka toki sitä toivoisin suuresti.
 
Mulla on kans PCO ja ovulaatiota ei välttämättä tapahdu. Mulla on kipuillut nyt yli viikon alavatsa. Kauan sulla on ollut? Voisin myös uskoa tuon kasvukivun, koska ei tällaisten kipujen kanssa ole aikaisemmistakaan kierroista plussaa. Uskon että metut ja terot koettaa kovasti kannustaa kroppaa toimimaan kuten kuuluu. Se on toki mukava huomata et jotain tapahtuu.
Mulla on tuota molemminpuolista kipua ollut nyt hoitojen aikana kolmisen päivää, toispuoleista on ollut joskus aiemmin. Ja siis hoitojenkin aikana on ultrattu yhdessä kierrossa 2+2 follikkelia (molemmilla puolilla 2), jotka ovat olleet parhaimmillaan n. 12-13mm eli eivät kypsyneet silloisella annostuksella tarpeeksi. Ihmeen nopeasti tuo annostus saatiin viilattua, pari kiertoa siihen vaan meni. Jos nyt siis sama annos tepsii mahdollisessa seuraavassa kierrossakin. Ja irrotushan tehtiin nyt ovitrellella, eli ei ole tietoa olisiko se itsestään lähtenyt liikkeelle. Sinänsä koemateriaalia kyllä löytyy, kun mulla on ultrattu (ennen hoitojen aloitusta) lähes 50 rakkulaa, tasaisesti n. 25 molemmilla puolilla.
 
Mulla on tuota molemminpuolista kipua ollut nyt hoitojen aikana kolmisen päivää, toispuoleista on ollut joskus aiemmin. Ja siis hoitojenkin aikana on ultrattu yhdessä kierrossa 2+2 follikkelia (molemmilla puolilla 2), jotka ovat olleet parhaimmillaan n. 12-13mm eli eivät kypsyneet silloisella annostuksella tarpeeksi. Ihmeen nopeasti tuo annostus saatiin viilattua, pari kiertoa siihen vaan meni. Jos nyt siis sama annos tepsii mahdollisessa seuraavassa kierrossakin. Ja irrotushan tehtiin nyt ovitrellella, eli ei ole tietoa olisiko se itsestään lähtenyt liikkeelle. Sinänsä koemateriaalia kyllä löytyy, kun mulla on ultrattu (ennen hoitojen aloitusta) lähes 50 rakkulaa, tasaisesti n. 25 molemmilla puolilla.
Juu. Mä en osaa sanoa omasta tilanteestani mitään noin tarkkaa, kun vielä ei olla tutkittu tarkemmin tai kokeiltu muita keinoja kun ei ole vuotta tullut täyteen, eikä olla käyty yksityisellä
 
@KukkaSosuli Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin joissa tuota tietoa saa lisää, olen ainakin itse kokenut että tieto ei lisää tuskaa o_O

Täällä päässä raskaustestin negatiivinen tulos sai tekemään jonkinlaisen treenisuunnitelman painonpudotuksen varalle. Ilmeisesti lugesteroni nyt viivyttää vuodon alkamista, kuuri loppui perjantaihin. Lääkäri sanoi että kuukautiset alkavat jo ennen viikonloppua jos en ole raskaana, mutta olisihan se pitänyt tietää että kroppani ei toimi normaalilla kaavalla.
 
Hei, olen seurannut ketjua ajoittain, mutta en ole jaksanut rekisteröityä. Nyt muistin, että mulla on jo käyttäjätunnus ajalta, kun odotin esikoistani vajaa 7 v sitten. Hän täyttää ensi viikolla 6 v.

Olen hänen isästään eronnut jo raskausaikana. Nyt minulla on uusi mies ja tänä kesänä menimme naimisiin ja ostimme omakotitalon. Vauvaa on yritetty saada marraskuusta asti, eli nyt meneillään yk9. Itse olen jo tosi vaikeissa tunteissa ja ahdistuksessa, kun raskautta ei ala kuulua. Oon testaillut ovulaatiota ja joka kierrossa sen bongannut kyllä. Kuukautiskierto 24-30 päivää, eli ei ihan mahdottoman epäsäännöllinen? Tiedättekö että jos ovulaation saa säännöllisesti tikutettua ja kuukautiset suht normaalit, niin onko suht varmaa että ovuloin kuitenkin?

Nyt olen 35, esikoista odottaessa 29. Hänen isänsä kanssa mulla oli lyhyt suhde asuessani ulkomailla ja tyhmyyksissäni pari kertaa jätimme huolehtimatta kunnolla ehkäisystä ja heti tulin raskaaksi. Nyt kun on vakaa suhde, erittäin hyvä mies, naimisiin menty, olisi talossa tilaa vaikka kahdellekin lapselle vielä niin en tule raskaaksi. Tuntuu ajoittain ihan hirveältä. Minulla on nykyään kyllä ylipainoa, ja esikoisesta raskaaksi tullessa ei ollut. Painon pudotus on nyt isona tavoitteena ja 5 kg jo lähtenyt. Mutta oliko se kuitenkin niin että paino vaikuttaa pääosin ovulaatioon? Toki muutenkin painoa haluan todellakin viimein saada alaspäin.

Nyt menossa kp16/24-30. Ovulaation olen saanut testeihin yleensä kp 14-17 aikoihin. En tosin tarkkoja päiviä ole ottanut ylös. Tämä kierto on eka kun en ole ovulaatiota saanut tikutettua. Aloitin testaamaan kp10 jolloin testiviiva oli tummenemaan päin. Mutten saanut selkeää plussaa. Nyt se onkin ollut pari päivää vaalenemaan päin. Ärsyttää tämäkin ihan suunnattomasti. Eli todennäköisesti se ovulaatio on jo tapahtunut tässä kierrossa.

Meillä isoin ongelma tässä lapsen teossa on ollut, että miehellä on vaikeuksia laueta yhdynnässä. Kaikkea mahdollista on yritetty, mutta nyt kun hän stressaa vielä vauvan tuloa ja haluaisi kovasti onnistua, niin tää ongelma on vaan pahentunut. Seksiämme tämä ei ole hirveästi aiemmin haitannut mutta toki raskaaksi tulemisessa ois olennaista. Olemme hoitaneet asian nyt jo useita kuukausia joka toinen päivä noin koti-inseminaation kautta.

Ensi viikolla avautuu kaupunkini yksityisklinikka, jossa voi testata perusjutut, kuten sperman ja mun ovuloinnin. Sinne ollaan suuntaamassa nyt alkuun. Toivoisin että vika löytyisi jo nyt, niin pääsisi etsimään sille ratkaisua. Myös nämä miehen ongelmat laueta tarkoitus ottaa puheeksi. Asia vaan on hänelle ihan mahdottoman vaikea puhua.

Tiedän että moni yrittää vuosia enkä vertaa oloani heidän tilanteeseen. Jostain syystä tää yrityksen pituus on itselleni ollut tosi kova paikka. Eilen oli ihan hirveä päivä, koko päivän vaan oli olo että olen 99% varma ettei ole onnistunut tässäkään kierrossa, ja että ei me ikinä saada vauvaa. Yritän pysyä positiivisena ja etten stressaa, mutta välillä se on vaikeaa.

Sori pitkä sepustus. Olen tosi kiitollinen, jos osaatte mitään neuvoja tai vertaistukea antaa. Greippimehut, macat, foolihapot ym. on tiedossa ja käytössä välillä, osa edelleen.
 
@kukapakuka Hei ja tervetuloa! Meilläkin mennään koti-insseillä samoista syistä. Mies ei ole enää useampaan vuoteen kyennyt laukeamaan sisään. Edelleenkään sillä tosin ei oo mitään väliä, ei stressata asiasta vaan hoidetaan inssillä talletukset. Tämä on meillä osoittautunut todella käteväksi, kun ei aina huvita just sillon kun pitäis niin päästään helpommalla. Toivottavasti saatte plussan pian tai tutkimuksissa selviää jotain mitä on helppo lääkkeillä vaikka tukea ja saada toivottu tulos <3. Tsemppiä ja jaksamista projektiin, sitä kyllä tarvitaan aina!
 
@Tammityttö olen pahoillani, mutta etkös itsekkin kovasti miettinyt, että haaveilun ja yrityksen voisi lopettaa? Voisin kuvitella, et jos oltais miehen kaa vastaavassa tilanteessa, (monta km, lapsettomuus jne.), mies jo haluais mua suojellakseen panna hommalle stopin tai ei itse enää kestäisi. Voimia uuden edessä. :(

Oli ihana yllätys eilen, kun mies alkoi tosissaan miettiä, miten tulisin mahdollisimman nopeasti raskaaksi. Kyseli ovulaatiosta ja miten siihen pitää ajoittaa yhdynnät.
Hän totesi että tässä kuussa talletetaan vaikka joka päivä jos se on tarpeen. :ROFLMAO: Selitin kyllä, että ei ole tarpeen tai edes suositeltavaa, mut ei halunnu uskoa. :D
Juteltiin muutenkin kaikkea miten pitäis syödä ja omista fiiliksistä.
Puhuin myös ite avoimesti siitä, et usein mulla tulee sellanen olo et ei oo oikea aika saada lapsia/en halua lapsia ja sitten taas hetken päästä petyn kun raskaustesti ei oo positiivinen ja koen vauvakuumetta.
Aattelin että mies säikähtäisi, mut oli sitä mieltä et on ihan normaalia niin ison muutoksen edessä. :love:

Tähän mennessä ei olla oikein vielä edes "tjottailtu" vaan jotain tjottailun esiastetta, ehkä tässä kierrossa ruvetaan tosi toimiin!! :LOL:

Sori pitkä sepustus.
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@Wintersun Kiitos neuvoista! Luteaalivaihe oli ovulaation ja seuraavien kuukautisten välinen aika? Mä en oo ottanut tuota ovulaatiopäivää ylös mut arvioisin et se ois tapahtunut tosiaan kp 14-17 välillä yleensä. Yleensä hieman lopummassa päässä kiertoa on mun kokemus... Pitäisi varmaan ottaa ylös ovulaatiopäivät niin voisi laskea. Mulla oli hormoonikierrukka pari vuotta ennen kun alettiin vauvaa yrittää. Alkuun kierrot oli pari kertaa sen 30 pv, sen jälkeen 5 kk 24-28 päivää ja nyt taas vikat kaksi kiertoa olleet 30 pv. Mulla on ollut aina erittäin kivuliaat kuukautiset (saatan oksentaa ja vatsa aina pari päivää sekaisin, huimaa jne.) ja oon syönyt niihin paljon kipulääkettä (lääkärin ohjeiden mukaan toki). Kuukautiskivut ei oo samaa luokkaa kun nuorempana enää mut edelleen kivuliaat. Kierukka auttoi mulla tähän tosi paljon, siksikin nyt ärsyttää kun yritys pitkittynyt niin pitää kestää noita kuukautiskipuja. Mutta en viitsi enempää nyt valittaa. Kiitos myös tsempeistä! Toki tää on vielä normaalia aikaa yrittää ja mulle tuli heti parempi olo kun sain vuodatettua asioita ja joku kertoo perusfaktoja, niin tajuan että asiat on kuitenkin ihan hyvin.

@Keltasirkku- kiitos tsempeistä! En oo ollut varma miten yleistä tää miehen laukeamattomuus yhdynnässä on. Mun mies laukeaa yksin hommaillessa suht helposti kuulemma, mutta tosiaan yhdynnässä ei onnistu. Hänellä syy oletettavasti enemmän psykologinen kuin fyysinen. Hän ei haluaisi juurikaan asiasta puhua, mutta on hyväksynyt, että se pitää ottaa esiin yhtenä asiana, kun mennään yksityiselle perustutkimuksiin lähiaikoina. En silti aio sen enempää painostaa puhumaan. Koti-inssit on toimineet kuitenkin ihan hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
@Owlet onnea hirmuisesti plussasta ja pienelle kovasti tarrasukkia matkaan. :love::love:

@Mary91 onpa sulla ihanan kuuloinen mies! :LOL:(y) Ja tuttuja fiiliksiä tuollaiset seilaavat en oo valmis-miksi ei oo plussaa-en tiiä sittenkään-missä plussa :rolleyes: Mutta kuten miehesikin sanoi, ne on ihan luonnollisia ja epäröinti on osa isoja muutoksia.

Mulla sittenkin tänään vasta kp3. Tiputtelua tuli kolme päivää ennen kuin menkat lopulta kunnolla alkoivat. Kierron pituus kuitenkin jäi 31, joka on mulle aika normaali ja paljon, paljon, paljon parempi kuin ne alkuvuoden 50+ kierrot (y) Ovulaation tikuttamisen aloitan varmaankin kp 15 paikkeilla ja jatkan siihen asti, kunnes saan sen kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: Mary91
Tervetuloa kaikille uusille :)
Nyt en kyl tie mitä mun kehossa tapahtuu (n) Mul on ihan sellainen olo että mulla olis nyt ovulaatio(n) valkovuoto yht äkkiä paljon ja vattaa niistää niinkuin ovulaatiossa,. Voisikohan se ollakki vasta nyt? Vai merkkaako tää nyt sittekki menkkoja mut niitten pitäis alkaa vast ens lauantaina(n) hmmm en nyt oikeen tie miten tulkitsisin. Ja raskaustesti oli aamulla ainakin nega:cautious:
 
Sori että kysyn, lupasin jo aiemmin valistaa itseäni googlessa mutta täällä tietäjät tietää paremmin:ROFLMAO: eli jos ovulaatiotesti ei värähdäkkään, niin voiko tulkita että myös raskaustesti olis negatiivinen...? Joo ei ollu tarkotus alottaa tikuttelua vielä mutta se näköjään tyydyttää mun raskaustestien tekotarpeen...:unsure:o_O:whistle:
 
@KukkaSosuli Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin joissa tuota tietoa saa lisää, olen ainakin itse kokenut että tieto ei lisää tuskaa o_O

Täällä päässä raskaustestin negatiivinen tulos sai tekemään jonkinlaisen treenisuunnitelman painonpudotuksen varalle. Ilmeisesti lugesteroni nyt viivyttää vuodon alkamista, kuuri loppui perjantaihin. Lääkäri sanoi että kuukautiset alkavat jo ennen viikonloppua jos en ole raskaana, mutta olisihan se pitänyt tietää että kroppani ei toimi normaalilla kaavalla.
Ensi kuun alussa saadaan varata aikaa tutkimuksiin. Sitten taas opin kaikkea uutta. Toistaalta toki tässäkin kierrossa on vielä toivoa. Silloin kun mua ultrattiin ja todettiin PCO, sitä ei siinä kohtaa osannut kysyä mitään tarkemmin. Eikä edelliselläkään lääkärikäynnillä, kun kirjoitettiin vain lisää teroja. Kyllä tässä toivottavasti kohta alkaa sitten tapahtua. Onneksi syksy tuo kaikkea muutakin ajateltavaa. Tsemppiä myös sinne!(y)
 

Yhteistyössä