Haaveena vauva 2020

Nyt olis kaksi päivää kierukan poistosta ja aamulla heräsin järkyttävään vatsakipuun, nopeasti tämä todellisuus iski sitten vasten kasvoja :ROFLMAO: Töihin olis kyettävä vaikka aamu onkin mennyt kippurassa sohvalla:X3:
Olisko kierukan omistaneilla kokemusta ns tyhjennysvuodoista, onko ollut kipuja ? Vai onko mun menkat muka jo nyt alkaneet, kivuista päätellen todellakin on :D
Multa otettiin joulukuussa kierukka pois ja voin kertoa että tyhjennysvuoto oli jäätävä ja kivut myös. Lopeta lukeminen jos et halua lukea :ROFLMAO: mutta tyhjennysvuotoa kesti melkein viikon ja tuli lähes nyrkin kokoisia hyytymiä ja vuoto oli niin kamalaa, että yösidettä sai vaihtaa tunnin välein... myös nyt kolmet menkat sen jälkeen ollut kaameet. Tällä viikolla kysyin tätä työterveystarkastuksessa ja kuulemma on ihan normaalia, että kroppa hakee sitä hormoonitasapainoa vielä...
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
Moiks:) Mä tuun mukaan tänne, olin jo 2019 haaveiluissa, mutta ei tullut vauvaa tälle vuodelle(n) Nyt uuteen yritykseen kun kp3 menossa ja menkat hiipuu pikkuhiljaa. Mä 32v. Ensimmäistä yhteistä lasta haaveillaan, mulla ei oo lapsia, miehellä on jo. Mies on sanonut jo nyt että pari ois kiva vielä:love: kuhan nyt tää yksinkin saatais alulle:whistle: tuntuu olevan vaikeaa kun nyt alkoi yk12 :unsure: Mies on käynyt Simppa testeissä, joissa oli hitaat siittiöt, määrä ja muut kunnossa eli luomu raskaus ei mahdoton. Mun tutkimukset ois mahdollisesti edessä, jos halutaan toukokuun puolella. Viime syksynä musta otettiin muussa yhteydessä laajasti verikokeita vähän silmällä pitäen vauva asiaa myös, niissä kaikki hyvin(y) ja papa kokeessa olin myös joulukuussa, se ok.

No nyt koitan pudottaa painoa vielä ja tupakkaa lopetan, itseasiassa nyt kaks päivää kokonaan ilman oon ollu. Että kyllä se tästä (y) Greippi mehu tässä kierrossa mukana myös. Joskos tulis tammikuun vauva:love:

Ilonetsijä/ 32v./ ensimmäinen / ya 5/18.
 
Joo se tyhjennysvuoto oli semmonen et käytin yösiteitä ihan koko viikon ja ku uuden oli laittanut niin heti tunsit noustessa et se hulahti varmaan jo täyteen :LOL::ROFLMAO::LOL:
Kivut oli kanssa semmoset et ilman vahvoja lääkkeitä en olis kyennyt toimimaan ekoina päivinä. Kyl itkin mun äidille et seuraava kierukka kun laitetaan, en ota sitä enää ikinä pois :ROFLMAO:

Et tsemii :whistle: ehkä se ei kaikilla oo niin paha :D:love:
 
Joo se tyhjennysvuoto oli semmonen et käytin yösiteitä ihan koko viikon ja ku uuden oli laittanut niin heti tunsit noustessa et se hulahti varmaan jo täyteen :LOL::ROFLMAO::LOL:
Kivut oli kanssa semmoset et ilman vahvoja lääkkeitä en olis kyennyt toimimaan ekoina päivinä. Kyl itkin mun äidille et seuraava kierukka kun laitetaan, en ota sitä enää ikinä pois :ROFLMAO:

Et tsemii :whistle: ehkä se ei kaikilla oo niin paha :D:love:
Mää tuumasin, että ikinä en enää kierukkaa laita! Mua ällöttää että se määrä tavaraa on ollut mun sisällä! Mutta tällä viikolla hoitaja sanoi, että ei se kuulemma ole ollut, vaan se kertyy heti kun kroppa menee sekaisin siitä hormoonimäärästä... se vähän lohdutti :ROFLMAO:
 
Mää tuumasin, että ikinä en enää kierukkaa laita! Mua ällöttää että se määrä tavaraa on ollut mun sisällä! Mutta tällä viikolla hoitaja sanoi, että ei se kuulemma ole ollut, vaan se kertyy heti kun kroppa menee sekaisin siitä hormoonimäärästä... se vähän lohdutti :ROFLMAO:
Joo mä en kyl jää kaipaa näitä tädin kyläilyjä...haluun ehdottomasti kierukan takasin ku lapsiluku on täys :LOL:
 
Multa otettiin joulukuussa kierukka pois ja voin kertoa että tyhjennysvuoto oli jäätävä ja kivut myös. Lopeta lukeminen jos et halua lukea :ROFLMAO: mutta tyhjennysvuotoa kesti melkein viikon ja tuli lähes nyrkin kokoisia hyytymiä ja vuoto oli niin kamalaa, että yösidettä sai vaihtaa tunnin välein... myös nyt kolmet menkat sen jälkeen ollut kaameet. Tällä viikolla kysyin tätä työterveystarkastuksessa ja kuulemma on ihan normaalia, että kroppa hakee sitä hormoonitasapainoa vielä...
Jotain tällaista ehkä jo vähän aavistelin ja pelkäsinkin :cry::ROFLMAO: Nämä kivut on ihan tuttua huttua ajoilta ilman kierukkaa, mutta olihan se taas jo vähän unohtunut miten kamalaa tämä on:D
Kumpa kävisi niin iloisesti, ettei monia menkkoja tulisikaan :love::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Joo se tyhjennysvuoto oli semmonen et käytin yösiteitä ihan koko viikon ja ku uuden oli laittanut niin heti tunsit noustessa et se hulahti varmaan jo täyteen :LOL::ROFLMAO::LOL:
Kivut oli kanssa semmoset et ilman vahvoja lääkkeitä en olis kyennyt toimimaan ekoina päivinä. Kyl itkin mun äidille et seuraava kierukka kun laitetaan, en ota sitä enää ikinä pois :ROFLMAO:

Et tsemii :whistle: ehkä se ei kaikilla oo niin paha :D:love:
Tälläistä mä vähän epäilin ja pelkäsinkin tosiaan :cry::ROFLMAO:
Mutta olen yhä todella vakuuttunut, ettei kyseinen kapistus enää eksy minun sisälle, sen verran oli kaikkineen kamala kokemus :ROFLMAO:
Jospa kävisi niin onnellisesti, ettei monia menkkoja tulisikaan:love::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Mulla oli menkat koko 4v säännöllisesti vaikka oli kierukka. Tosin kovin paljon niukemmat, mutta oli kuitenkin.
Minulla ei menkkoja ensimmäisen 4-6kk erilaisen tipputtelun jälkeen ollut käytännössä ollenkaan, muuta kuin pieni tiputtelu alkoi taas n 3kk ennen kuin päätin, että kapistus saa lähteä, kierukka oli minulla n 3 vuotta. Tänään olinkin sitten ihmeessä, mitä hittoa housuihin tungen, että saan tän homman pysymään kurissa ja vaatteet siisteinä kun eipä ole tarvinut kunnonsiteitä kaupasta kotiin kannella kierukan aikana juuri ollenkaan :ROFLMAO:
 
Paljon sinulla olisi pudotettavaa, jotta pääsisitte hoitoihin?
Yksi hyvä keino saada painonpudotus käyntiin on veden juonnin lisääminen ja valmiiden ruoka annoksien tekeminen. Ruoka on se joka laihduttaa, liikunta edesauttaa :)
Sellaiset 7-8kg, eli ei edes paha loppupeleissä. Hävettää, kun tiedän aiemmin painoa pudottaneena, että miten pitää toimia, mutta siltikään en toimi juuri niin.. Ei vissiin ole vielä tarpeeksi motivaatiota.. :cautious:
 
Mulla tänää alko menkat.. tokan terokuurin jälkeen ja kierto taas vaan 25 päivää:(
Ärsyttää kun joillai näyttää terotkin heti tepsivän ja raskaus tärppää tyyliin ekasta kierrosta.... no ei täällä:poop:
 
Tsemppiä painonpudotukseen! Itellä sama projekti käynnissä, mutta vähän meinaa lipsua. Aloitin jo tammikuussa 2018, mutta maaliskuun plussa sotki kaiken. Raskaus oli vaikea ja olin käytännössä liikuntakiellossa. Nyt lähdin liikkeelle heti, kun jälkitarkastuksessa sain luvan. Syömisen järkevöittäminen on se haasteellisempi osuus.

En muistanutkaan millaista piinaa tää toivominen ja odottelu onkaan. Ihan hullua!
Toisaalta päivät menee nopsaa, ku tuo 5kk poitsu oppii koko ajan jotain uutta.
Huomenna pitäis olla ovulaatio, mutta kivut alkoi jo eilen. Testejä mulla olis, mutta jotenkin en oo jaksanut. Ens kierrossa sitten.
 
@Sennay tiedän tuntee , kun tasantarkkaan tietää miten pitäis toimia, muttei silti saa aikaiseksi :unsure:
Tsemppiä sinulle! Toivottavasti motivaatio löytyy ja saatte yritystä eteenpäin :)

@ijomeo tsemppiä myös sinun painonpudotukseen! :)

Hei te joilla ollut solumuutoksia, niin onko teillä kaikilla ollut kierukka? Oireileeko muutokset jotenkin?
Minulla siis ensi viikolla gyne tarkastus ja jostain syystä hirmu pelko, että jotain ikävää löytyy. :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
@ijomeo anteeksi, ihan täysin vahingossa! :notworthy: Hyvä, kun sanoit, en huomannut ollenkaan. Puhelimella luen niin varmaankin osunut sormi siihen selatessa (n)

ON itse oon ollut nyt taustalla lukemassa vain, kun on ollut viime aikoina hiukan henkisesti vaikeaa asian tiimoilta. Itsellä viime vuoto kesti päivän, jota tietenkin stressasin, sain onneksi lääkäriltä tiedon et on normaalia hoitojen aikana. Myös yksi läheinen ihminen kertoi oman vauva uutisen, josta olen hänen puolestaan iloinen, mutta tietenkin teki vaikeaa. Nyt sitten odotellaan päästäänkö inssiin tässä kierrossa vai mitä tapahtuu...
 
Viimeksi muokattu:
@Amore-
Mulla oli joo kierukka, mut se ei liity asiaan. Mun solumuutokset oli HPviruksen aiheuttamia ja toivon ettei ne enää uusi. Edellinen tarkstus oli kyl negatiivinen molempien osalta. Mutta nythän käyn sitten seurannassa 1,5v välein (normaalisti papakoetta suositellaan 5v välein otettavaksi).

Tää nyt on ehkä tyhmä kommentti, mut älä murehdi ennenku sit vasta jos jotain löytyy. Tuhlaat vaan energiaa siihen. Ja silloinkin on kuitenkin muistettava et kyseessä on usein vasta se esiaste joka ei edes välttämättä kehity syöväksi. En yhtään vähättele kuitenkaan kenenkään tunteita, mulla oli itsellä ihan kamala koko viime vuosi ja tiedän tasan et kaikki pahimmat kun ajatukset ehtii virrata pään läpi. Moneen kertaan.
Mut yritä pitää järki edellä, silleen mäkin selvisin sekoamatta. Mulle osui onneks ihan loistava lääkäri naistenpolilla, hän osasi selittää mulle kaikki tosi hyvin ja sai mut rauhoittumaan ja vakuuttuneeksi et kaikki menee hyvin. Muista myös et jos jossain niin Suomessa on hyvä sairastuu tommosiin. Meillä on maailman johtavat syöpätutkijat ja kirurgit.

Tässä kohtaa voin kertoa tupakanpolttoa (toivottavasti) lopettaville sen saman lääkärin terveiset, se keuhkosyöpä ja verisuonten tukkeutuminen ei oo ainoo haittapuoli. "Yks rööki huulella, on kymmenen röökiä tuolla alakerrassa". Kuulemma solumuutokset on semmosia että hoitamattomana ne voi myös hävitä itsestään, mut jos olet tupakoitsija ne kehittyy lähes jokaisella hoitamattomana syöväksi asti. Oli aika karua kuunneltavaa.

Kaikille yhteinen lämmin suositus, käykää säännöllisesti tutkimuksissa ja muistakaa tutkia ja tutkituttaa myös rintojanne. Miehet auttaa tässä mielellään :ROFLMAO:
 
Mää olin yli 20v ku multa otettiin edes papaa ekan kerran :D Sillonki lääkäri meinas, että ei oteta rutiinisti alle 25vuotiailta. Hetken se mietti ja kysy seksikumppaneiden määrää ja totes, että eiköhän se papa oo ihan aiheellinen.
Ei mitään löytyny siis, mutta ihmettelin sitä jo silloin ettei sitä enää oteta niin helposti kun joskus..

Dpo5 menossa ja migreeni vaivaa. Ei kovin pahaksi oo onneks äitiny, mutta aivan selvästi migreenisärkyä toispuoleisesti. Särkylääkettä en oo ottanu, koska ei pahemmaks oo mennyt. Voi olla, että joudun aamulla ottaan särkylääkettä ennen kuin lähen salille. Diettipäivä 4 menossa ja vielä sujuu hyvin ja ei oo hirveitä mielitekoja. Nälkä vaivaa, mutta kuuluu asiaan näin alussa. Siinäkin on kaks ääripäätä, toiset on koko ajan täynnä alku dietistä ja toisilla koko ajan nälkä. Mää kuulun valitettavasti niihi joilla jatkuva nälkä:D

Rööki jäi tammikuun alussa ja nikotiini samalla. Ehdottomasti helpoin lopetus ollu! Ja kynnys tupakoida on olematon kun ei käytä nikotiinituotteita. Tietää, että siitä yhdestä tupakasta nikotiiniriippuvuus alkaa alusta ja kun keho on jo päässyt irti nikotiinista ei halua sitä. Varsinki alussa hoin itelle, että oon ollu jo x päivää ilman nikotiinia niin en alota koko paskaa alusta, toimi (y):D Nikotiiniton sähkötupakka mulla oli ekat viikot apuna, mutten muistanu sitä höyrytellä kun 1-3 kertaa päivässä, joten pian jätin senkin pois. Tyytyväisempi en vois olla!

Syksyllä alotin jo elämäntapamuutoksen ja paino putoskin 9,5kg kolmessa kuukaudessa ja sit lopetin tupakoinnin ja itsekurin rippeet katos tuhkatuuleen. Nyt oli sitten hyvä aika ostaa nettivalmennus ja kilojen karistukseen tehokuuri :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Olipas paljon luettavaa. :) kiva kun uusia tulee mukaan ja toivottavasti monilla jää visiitti lyhyeksi.

Painonpudotusta täälläkin koitetaan harrastaa. Oma kompastuskivi on siinä että huolehtii lapsille ruoat ja oma syöminen unohtuu. Sitten ateriavälin venyessä onkin hirveä nälkä ja tulee syötyä liikaa. Nyt olen alkanut syödä säännöllisemmin ja herkkuja hillitymmin. Liikuntaa olen aina enemmän tai vähemmän harrastanut, mutta se ei mulla ole painoon juuri vaikuttanut. Muutamassa kuukaudessa olen nyt 8 kiloa pudottanut ja tuntuu kyllä hyvältä. :) On se painonhallinta tärkeää raskauttakin ajatellen. Ja pienikin painonpudotus vaikuttaa raskautumisen todennäköisyyteen, joten tavallaan ymmärrän että lapsettomuushoidoissa ohjataan painonpudotukseen. Helppoa se ei ole, mutta alku on kaikista vaikeinta ja sen jälkeen homma helpottuu.

Oma kierto lähestyy kenties puoliväliä, kp 11 nyt. Toki jos tulee taas 36 päivän kierto niin sitten menee vielä tovi ennen kun voi edes ovulaation ajatellakaan olevan lähellä. @Amore- (?) taisikin aiemmalla sivulla hyvin sanoa että eipä niillä ovulaatiotesteillä ole niin tarvetta jos säännöllisesti tuuppaa siittiöt odottelemaan. :D Siihen ajattelin myös luottaa että 2-3 päivän välein peittoja heiluttamalla voisi tärpätä. :whistle:
 
Pakko tulla vaan sen verran huhuilemaan, että @Wintersun <3 Miten ihana olikaan lukea, että pääsette vihdoin aloittamaan hoidot! :love:

Meistä on nyt kaikki testit otettu ja ensikäynti lapsettomuuspolilla toukokuun alussa. Samalla tehdään aukiolotutkimus vielä mulle. Sillä kerralla kuulemma päätetään millä hoidoilla aloitetaan. Voin siis pikapuoliin päästä taas piinailemaan!
 
ON: Kp 33/33 ja rt odotetusti nega. Seuraava ovis tulee taas sillon kun mies tekee ilta- ja yövuoroja, toivottavasti se ei kaadu hänen väsymykseen ja minun liialliseen vonkaamiseen, niin kuin tässä kierrossa kävi. Yritän löytää rennomman asenteen seuraavaan kiertoon. Kyllä se vauva meillekin vielä tulee sitten kun on oikea aika. ❤ Olen ollut herkillä koko viikon ja itkenyt keskenmenoani, mutta ei saa antaa sen masentaa.
 
Olen tainnut seota :notworthy: Selailen päivät pitkät eri nettikauppoja ja ihastelen vaunuja, hoitopöytiä, pinnasänkyjä, vaatteita ym ja suunnittelen lastenhuonetta vaikken vielä raskaana ole :LOL: Olen raskastunut vaaleisiin vaunuihin, joku kerman väri olisi täydellinen. Mutta lopulta varmasti aion päätyä tummiin vaunuihin, ei näy lika niin helposti (n) Äh, kaikkea sitä tuleekin jo mietittyä, en kai ole ainoa joka suunnittelee ja miettii kaikkea etukäteen? :LOL:
 
@Haavejuttu et todellakaan ole! Meillä on tarkoitus alka yrittämään vasta loppusyksystä siinä toivossa, että ehtisin saada vakipaikan ennen sitä ja mä haaveshoppailen koko ajan...

Ja sen lisäksi, että haaveilen niin välillä oon myös toteuttanut niitä... Me ostettiin torista Stokken sleepi kun se on ollut mun "haave" ja sattui naapuri pitäjässä semmoinen hyväkuntoisena olemaan kaupan. Ja mies oli vielä niin innokas että meni kasaamaankin sen! Nyt se on meidän vaatehuoneessa piilossa..
 

Yhteistyössä