Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. Sennay

Sennay Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.03.2012
    Saadut tykkäykset:
    80
    Enpä ole juuri saanut. Sahaa kilon sisällä edes takaisin. Koittanut säännöllisemmin syödä, pienentänyt annoksia ja vähentänyt herkkuja. Liikuntaa lisään pikkuhiljaa. Kärsinyt syksystä asti polvivaivoista, jotka nyt vasta hellittänyt. Julkisen puolen hoidoissa siis ollaan taloudellisista syistä ja siellä bmi-rajana 35.

Motivaatiota on, mutta itsellä varsinkin tällä hetkellä on elämä TODELLA kiireistä, eikä aikaa kunnon lenkeille ja salille tahdo löytyä. Harmittaa, koska painonpudotus helpottaisi ihan kaikkea. Toimisi munasarjatkin paremmin. Makoiltiin yhtenä iltana sohvalla, mies pää mun mahan päällä. Sanoin hänelle, että "Sano niille mun munasarjoille, että alkavat toimia." No mieshän käänsi kasvonsa mun mahaa kohti ja tokaisi isoon ääneen: "Toimikaa perkele!" :ROFLMAO::LOL:

• Ihana! Ihana! x 7
    • Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Hmk2020

Hmk2020 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    Nyt olis kaksi päivää kierukan poistosta ja aamulla heräsin järkyttävään vatsakipuun, nopeasti tämä todellisuus iski sitten vasten kasvoja :ROFLMAO: Töihin olis kyettävä vaikka aamu onkin mennyt kippurassa sohvalla:X3:
    Olisko kierukan omistaneilla kokemusta ns tyhjennysvuodoista, onko ollut kipuja ? Vai onko mun menkat muka jo nyt alkaneet, kivuista päätellen todellakin on :D

3. Ehkä sitttenkin?

Rekisteröitynyt:
    13.04.2015
    Saadut tykkäykset:
    17

Mä en ole tikutellut ikinä, mutta kp on nyt aikalailla 28 ja dpo jotain 10-14 välilä.
    Mutta testiä ei tarvitse tehdä, ensimmäiset merkit vuodosta havaittu, kuten aavistelinkin. EI yllätä mutta paha mieli tulee silti ja varmasti itku illalla kotona :cry:

Muutenkin itkuherkkänä en kyllä näinä päivinä kykene soittamaan sinne työterveyteen, mutta maanantaina on PAKKO.

Täytyy yrittää ajatella positiivisesti, enhän edes oikeestaan sitä jouluvauvaa halunnut vaan kevät/kesä joten..

Tsemppiä muille jännäilijöille :)

4. Amore-

Amore- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    62

Paljon sinulla olisi pudotettavaa, jotta pääsisitte hoitoihin?
    Yksi hyvä keino saada painonpudotus käyntiin on veden juonnin lisääminen ja valmiiden ruoka annoksien tekeminen. Ruoka on se joka laihduttaa, liikunta edesauttaa :)

5. Huldaliini

Huldaliini Jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    24
    Täällä alkoi uus kierto, ekaa kertaa se kolahti ja pahasti. Itkin käytännössä koko eilisen illan asian takia :poop: Eli meillä starttasi yk 4 :( Tän päivän oon kelannut niitä eilisiä ajatuksia ja fiiliksiä ja tullut siihen lopputulokseen että ei mulla järki pysy päässä jos ainoa tavoite elämässä on saada lapsi. Päätin että tänä vuonna ekaa kertaa mun elämässä tuun olemaan kesäkunnossa, aion tiputtaa ne 10 liikakiloa jotka mulla on. Myös aion pitää täältä hieman taukoa että saisin mielenrauhaa lisää.
    Joten toivotan tsemppiä kaikille tuleviin ja nykyisiin kiertoihin jotta saataisiin se plussa kaikki mahdollisimman pian :)

6. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    Moikka kaikille!
    Sain kaikki viestit luettua nyt läpi ja pakko sanoo et ihanan nopeesti muodostunut ihanan positiivinen yhteishenki tänne :love:

Oon siis kirjoitellut aiemmin tuolla 2019ryhmässä ja tänään lähti yk7 käyntiin, eikä siis tälle vuodelle vauvaa saatu. Eli nyt siirryn tänne. Ihan kiva että on jo ennestäänkin "tuttuja"!

Oon 34v, mies 29, mulle tää tuleva olis toinen muksu ja miehelle eka. Esikoinen tuli kuitenkin aikanaan maailmaan kaikkia todennäköisyyksiä vastaan taistellen, satunnaisen seksin ja e-pillereiden yhteistyöllä. What's the odds?(n)
    Eli kuvittelin tietenkin että täähän on ihan pala kakkua tämäkin. Liekö sitten 12vuotta enemmän ikää vai mikä, niin ei tää nyt ihan sormia napsauttamalla käynytkään :whistle:
    Kierukka poistettiin 2/18 ja samalla testeissä löytyi solumuutokset, ne saatiin hoidettua 8/18 ja kun tuli puhtaat testitulokset syyskuussa, jätettiin ehkäisy pois kokonaan. Teille jotka tästä kysytte, niin olenkin avautunut jo aiemmin että kivut on kyllä kovemmat ja vuoto huomattavasti runsaampaa kun mitä muistin tai sitten ne ekan kuukaudet oli jotain poikkeuksellista jos kroppa vielä sopeutuu tähän luomuelämään. Mut kyl mun mielestä noi edelliset oli jo ihan siedettävät.
    Tyhjennysvuoto oli kauhee ainakin mulla ja eka kierto huikeet 41pv, ku normaalisti on se kellontarkka 28pv. Sen jälkeen kyllä tasaantui heti.

Nyt tilanne meillä kyllä se, että työkuvioiden muuttuminen on täälläkin edessä ja kaikkee muuta jännittävää ja aikatauluihin vaikuttavaa muutosta, niin saa nähdä mitä tästä nyt tulee. Tehdään molemmat vuorotyötä ja ihan eri aikataululla, niin oikeesti ne hetket kun ollaan samaan aikaan kotona(saati hereillä) on aika harvassa. En tiiä onko se hyvä vai huono, nyt taas tuntuu et ärsyttää ihan pienimmätkin asiat mut se varmaan johtuu vaan tästä :poop:kp1:poop:
    Ihme et ollaan tähän mennessä onnistuttu tallettaa oikeisiin ajankohtaisin tai edes sinne päin. Viime kierrossa otin avuksi ovistikut ja totesin että ovuloin myöhemmin kun mitä esim Flo ennustaa, niinku itse kivuista olinkin jo epäillyt. Jatkan siis tikuttamista jatkossakin. Tosin sekään ei oo helppoa vuorotyö takia, mut tikutankin vaan max. ne kp12-17. Veikkaan et ovis on osunut tosi usein siihen 15-16paikkeille.

Toivottavasti kaikki pääsee nopeesti siirtymään pois täältä ja voimia teille jotka joudutte vielä piinailee piinailun aloittamista!

Minic / 34v /2.muksu/ ya10/18

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  7. Ikuinenhaaveilija91

Rekisteröitynyt:
    15.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    @Purrri
    Meillä yritys ei siis oo vielä virallisesti mitenkään alkanut :D Kierukka poistettiin viime viikolla, nyt tarkotus tutustua omaan kiertoon, koska siitä ei oo mitään käsitystä (ei ollu menkkoja kierukan aikana) ja kesämmällä sitten alkaa yrittämään.
    Kierukka poistettiin siis viime viikon perjantaina. Eilen oli kummallista vihlovaa alavatsakipua aika keskellä alavatsaa. Sitä kesti muutaman tunnin. Tänään ei oo mitään ollu, paitsi alavatsan turvotus ja kaikki ketuttaa :D Odottelen menkkoja alkavaks... Toisaalta ihmettelin tota eilistä vihlovaa kipua kun en oo aikasemmin samanlaista kipua tuntenu. Ja hetken jo mietin että voinko olla raskaana, haha :D Seksiä oli viimeks kierukan poistoa edeltävänä iltana ja googlettelin sitte tietysti kaikki, alkuraskauden oireet, kauanko siittiöt elää ymymym. :D Heh, pikkusen vaan vainoharhasta kuvittelua :D Todennäkösesti ne menkat tai se täälläkin esille noussu jäätävä tyhjennysvuoto ilmottelee vaan saapumisestaan :D

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. minttu-82

minttu-82 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.10.2005
    Saadut tykkäykset:
    89
    Multa otettiin joulukuussa kierukka pois ja voin kertoa että tyhjennysvuoto oli jäätävä ja kivut myös. Lopeta lukeminen jos et halua lukea :ROFLMAO: mutta tyhjennysvuotoa kesti melkein viikon ja tuli lähes nyrkin kokoisia hyytymiä ja vuoto oli niin kamalaa, että yösidettä sai vaihtaa tunnin välein... myös nyt kolmet menkat sen jälkeen ollut kaameet. Tällä viikolla kysyin tätä työterveystarkastuksessa ja kuulemma on ihan normaalia, että kroppa hakee sitä hormoonitasapainoa vielä...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Ilonetsijä

Ilonetsijä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    230
    Moiks:) Mä tuun mukaan tänne, olin jo 2019 haaveiluissa, mutta ei tullut vauvaa tälle vuodelle(n) Nyt uuteen yritykseen kun kp3 menossa ja menkat hiipuu pikkuhiljaa. Mä 32v. Ensimmäistä yhteistä lasta haaveillaan, mulla ei oo lapsia, miehellä on jo. Mies on sanonut jo nyt että pari ois kiva vielä:love: kuhan nyt tää yksinkin saatais alulle:whistle: tuntuu olevan vaikeaa kun nyt alkoi yk12 :unsure: Mies on käynyt Simppa testeissä, joissa oli hitaat siittiöt, määrä ja muut kunnossa eli luomu raskaus ei mahdoton. Mun tutkimukset ois mahdollisesti edessä, jos halutaan toukokuun puolella. Viime syksynä musta otettiin muussa yhteydessä laajasti verikokeita vähän silmällä pitäen vauva asiaa myös, niissä kaikki hyvin(y) ja papa kokeessa olin myös joulukuussa, se ok.

No nyt koitan pudottaa painoa vielä ja tupakkaa lopetan, itseasiassa nyt kaks päivää kokonaan ilman oon ollu. Että kyllä se tästä (y) Greippi mehu tässä kierrossa mukana myös. Joskos tulis tammikuun vauva:love:

Ilonetsijä/ 32v./ ensimmäinen / ya 5/18.

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  10. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    Joo se tyhjennysvuoto oli semmonen et käytin yösiteitä ihan koko viikon ja ku uuden oli laittanut niin heti tunsit noustessa et se hulahti varmaan jo täyteen :LOL::ROFLMAO::LOL:
    Kivut oli kanssa semmoset et ilman vahvoja lääkkeitä en olis kyennyt toimimaan ekoina päivinä. Kyl itkin mun äidille et seuraava kierukka kun laitetaan, en ota sitä enää ikinä pois :ROFLMAO:

Et tsemii :whistle: ehkä se ei kaikilla oo niin paha :D:love:

11. minttu-82

Rekisteröitynyt:
    22.10.2005
    Saadut tykkäykset:
    89
    Mää tuumasin, että ikinä en enää kierukkaa laita! Mua ällöttää että se määrä tavaraa on ollut mun sisällä! Mutta tällä viikolla hoitaja sanoi, että ei se kuulemma ole ollut, vaan se kertyy heti kun kroppa menee sekaisin siitä hormoonimäärästä... se vähän lohdutti :ROFLMAO:

12. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    Joo mä en kyl jää kaipaa näitä tädin kyläilyjä...haluun ehdottomasti kierukan takasin ku lapsiluku on täys :LOL:

13. Hmk2020

Hmk2020 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    Jotain tällaista ehkä jo vähän aavistelin ja pelkäsinkin :cry::ROFLMAO: Nämä kivut on ihan tuttua huttua ajoilta ilman kierukkaa, mutta olihan se taas jo vähän unohtunut miten kamalaa tämä on:D
    Kumpa kävisi niin iloisesti, ettei monia menkkoja tulisikaan :love::ROFLMAO::ROFLMAO:

14. Hmk2020

Hmk2020 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    Tälläistä mä vähän epäilin ja pelkäsinkin tosiaan :cry::ROFLMAO:
    Mutta olen yhä todella vakuuttunut, ettei kyseinen kapistus enää eksy minun sisälle, sen verran oli kaikkineen kamala kokemus :ROFLMAO:
    Jospa kävisi niin onnellisesti, ettei monia menkkoja tulisikaan:love::ROFLMAO::ROFLMAO:

15. Ilonetsijä

Ilonetsijä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    230
    Mulla kierukan poiston jälkeen tuli viikon sisällä siitä ihan niin kuin normi menkat. Ei ollu kipua, ei mitään erikoista, kesti vuoto vajaan viikon. Että vähälläkin voi päästä(y)

16. Hmk2020

Hmk2020 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    Onneksi sitten joillain menee näinkin helposti (y):) En kyllä tälläistä tuskientulvaa toivoisi kenellekkään:ROFLMAO:

17. minttu-82

Rekisteröitynyt:
    22.10.2005
    Saadut tykkäykset:
    89
    Mulla oli menkat koko 4v säännöllisesti vaikka oli kierukka. Tosin kovin paljon niukemmat, mutta oli kuitenkin.

18. Hmk2020

Hmk2020 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    Minulla ei menkkoja ensimmäisen 4-6kk erilaisen tipputtelun jälkeen ollut käytännössä ollenkaan, muuta kuin pieni tiputtelu alkoi taas n 3kk ennen kuin päätin, että kapistus saa lähteä, kierukka oli minulla n 3 vuotta. Tänään olinkin sitten ihmeessä, mitä hittoa housuihin tungen, että saan tän homman pysymään kurissa ja vaatteet siisteinä kun eipä ole tarvinut kunnonsiteitä kaupasta kotiin kannella kierukan aikana juuri ollenkaan :ROFLMAO:

19. Sennay

Sennay Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.03.2012
    Saadut tykkäykset:
    80
    Sellaiset 7-8kg, eli ei edes paha loppupeleissä. Hävettää, kun tiedän aiemmin painoa pudottaneena, että miten pitää toimia, mutta siltikään en toimi juuri niin.. Ei vissiin ole vielä tarpeeksi motivaatiota.. :cautious:

20. Sarzu

Sarzu Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Mulla tänää alko menkat.. tokan terokuurin jälkeen ja kierto taas vaan 25 päivää:(
    Ärsyttää kun joillai näyttää terotkin heti tepsivän ja raskaus tärppää tyyliin ekasta kierrosta.... no ei täällä:poop:

• En tykkää En tykkää x 2
    • List
  21. ijomeo

ijomeo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25
    Tsemppiä painonpudotukseen! Itellä sama projekti käynnissä, mutta vähän meinaa lipsua. Aloitin jo tammikuussa 2018, mutta maaliskuun plussa sotki kaiken. Raskaus oli vaikea ja olin käytännössä liikuntakiellossa. Nyt lähdin liikkeelle heti, kun jälkitarkastuksessa sain luvan. Syömisen järkevöittäminen on se haasteellisempi osuus.

En muistanutkaan millaista piinaa tää toivominen ja odottelu onkaan. Ihan hullua!
    Toisaalta päivät menee nopsaa, ku tuo 5kk poitsu oppii koko ajan jotain uutta.
    Huomenna pitäis olla ovulaatio, mutta kivut alkoi jo eilen. Testejä mulla olis, mutta jotenkin en oo jaksanut. Ens kierrossa sitten.

22. ijomeo

ijomeo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25
    Miksi Owlet annoit alapeukun mun viestille? (n)

23. Amore-

Amore- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    62
    @Sennay tiedän tuntee , kun tasantarkkaan tietää miten pitäis toimia, muttei silti saa aikaiseksi :unsure:
    Tsemppiä sinulle! Toivottavasti motivaatio löytyy ja saatte yritystä eteenpäin :)

@ijomeo tsemppiä myös sinun painonpudotukseen! :)

Hei te joilla ollut solumuutoksia, niin onko teillä kaikilla ollut kierukka? Oireileeko muutokset jotenkin?
    Minulla siis ensi viikolla gyne tarkastus ja jostain syystä hirmu pelko, että jotain ikävää löytyy. :cry:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. Owlet

Owlet Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    54
    @ijomeo anteeksi, ihan täysin vahingossa! :notworthy: Hyvä, kun sanoit, en huomannut ollenkaan. Puhelimella luen niin varmaankin osunut sormi siihen selatessa (n)

ON itse oon ollut nyt taustalla lukemassa vain, kun on ollut viime aikoina hiukan henkisesti vaikeaa asian tiimoilta. Itsellä viime vuoto kesti päivän, jota tietenkin stressasin, sain onneksi lääkäriltä tiedon et on normaalia hoitojen aikana. Myös yksi läheinen ihminen kertoi oman vauva uutisen, josta olen hänen puolestaan iloinen, mutta tietenkin teki vaikeaa. Nyt sitten odotellaan päästäänkö inssiin tässä kierrossa vai mitä tapahtuu...

Viimeksi muokattu: 11.04.2019
  25. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    @Amore-
    Mulla oli joo kierukka, mut se ei liity asiaan. Mun solumuutokset oli HPviruksen aiheuttamia ja toivon ettei ne enää uusi. Edellinen tarkstus oli kyl negatiivinen molempien osalta. Mutta nythän käyn sitten seurannassa 1,5v välein (normaalisti papakoetta suositellaan 5v välein otettavaksi).

Tää nyt on ehkä tyhmä kommentti, mut älä murehdi ennenku sit vasta jos jotain löytyy. Tuhlaat vaan energiaa siihen. Ja silloinkin on kuitenkin muistettava et kyseessä on usein vasta se esiaste joka ei edes välttämättä kehity syöväksi. En yhtään vähättele kuitenkaan kenenkään tunteita, mulla oli itsellä ihan kamala koko viime vuosi ja tiedän tasan et kaikki pahimmat kun ajatukset ehtii virrata pään läpi. Moneen kertaan.
    Mut yritä pitää järki edellä, silleen mäkin selvisin sekoamatta. Mulle osui onneks ihan loistava lääkäri naistenpolilla, hän osasi selittää mulle kaikki tosi hyvin ja sai mut rauhoittumaan ja vakuuttuneeksi et kaikki menee hyvin. Muista myös et jos jossain niin Suomessa on hyvä sairastuu tommosiin. Meillä on maailman johtavat syöpätutkijat ja kirurgit.

Tässä kohtaa voin kertoa tupakanpolttoa (toivottavasti) lopettaville sen saman lääkärin terveiset, se keuhkosyöpä ja verisuonten tukkeutuminen ei oo ainoo haittapuoli. "Yks rööki huulella, on kymmenen röökiä tuolla alakerrassa". Kuulemma solumuutokset on semmosia että hoitamattomana ne voi myös hävitä itsestään, mut jos olet tupakoitsija ne kehittyy lähes jokaisella hoitamattomana syöväksi asti. Oli aika karua kuunneltavaa.

Kaikille yhteinen lämmin suositus, käykää säännöllisesti tutkimuksissa ja muistakaa tutkia ja tutkituttaa myös rintojanne. Miehet auttaa tässä mielellään :ROFLMAO:

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri